Wij hebben een nieuwbouwwoning gekocht die klaar is q3 dit jaar.. we gaan in dit huis voor die paar maanden geen kamertje maken. Super lekker gepland natuurlijk maar na 3 jaar en ivf maakt het allemaal niet meer uit. Kleine kan wat mij betreft de eerste maanden lekker bij ons op de kamer. Als het huis is opgeleverd dan maken we in het nieuwe huis een mooie kinderkamer
Veel verhuisplannen dus! Wij zijn zelf afgelopen mei verhuisd naar een twee onder 1 kap met drie slaapkamers op de eerste verdieping en 2 slaapkamers op de zolder (waarvan 1 wordt gebruikt voor de was en speelgoed van de kids). Alles is wel zo goed als klaar: geschilderd, vloer etc. Alleen wil ik denk ik overal nog 1 muur een kleur geven. De oude kamer van de jongste (die straks naar de baby gaat) is nu oud roze. Als het een meisje wordt; dan laat ik het gewoon zo @indy90 idd de huizenprijzen zijn echt belachelijk. Wij wonen in een dorp en hier kost een rijtjeshuis al gauw 3ton. Hoorde dat in Haarlem etc een rijtjeshuis wel 6ton kan kosten @Chanbee mooie vooruitzichten en idd groot gelijk! Bij ons komt de baby de eerste tijd ook gewoon op de kamer. Wil toch weer borstvoeding gaan geven, dus wel zo handig. Ik denk aan een co-sleeper.
Hier heen verhuisplannen. we hadden verbouwingsplannen, maar er kwam even iets tussendoor. ik denk dat we dat gaan doen als de kinderen iets ouder zijn en onze rentevaste periode komt te vervallen... We hebben drie slaapkamers, dus komt helemaal goed. een slaapkamer was een kantoor. Die hebben we naar de zolder verhuisd zodat we dat kamertje voor de baby kunnen gebruiken. Verhuizen was een optie. Maar ik woon in een hele fijne plaats en in een heel fijn huisje (voor een tussenwoning). Maar de markt vind ik nu te bizar voor woorden. En dat zeg ik als een adviseur van de bank. ... De plaats waar ik woon is ontzettend duur en de wijk erg gewild. De woning naast ons is onlangs verkocht voor bijna 3 ton (gewoon een kleine tussenwoning) en het huis tegenover ons (bungalow van ongeveer 100/120m2) voor bijna 6 ton. Dus nee dank je. Doen we niet. ik zit goed in mijn huisje en zou er voor heen goud weg willen.
Herkenbaar haha Bij B was haar kamer rond de 20 weken echt klaar. Nu moeten we nog beginnen... Maar B krijgt bij ons een grote meiden kamer en haar babykamer gaat naar de baby. Dus we mogen ons nog uitleven op de peuter kamer. Moeten we nog aan beginnen. Eerst opruimen, dan de muren behangen en schilderen. Dan inrichten. Wel veel zin in, maar het komt er niet echt van ofzo . Voor de rest een rustig weekend. Vanochtend heerlijk een uur in t bos gewandeld. Nu B lekker slapen en daarna naar de stad. Gezellig.
@Thirza78 hier ook gauw buiten adem. Heeft te maken met je toegenomen bloedvolume volgens mij. Kan al niet normaal 's avonds voorlezen als ik net beneden iets heb opgehaald (zonder rennen)... Hier binnenkort wel starten met eigen slaapkamer wat opknappen (wilde sowieso nog een muur een ander kleurtje geven en een muur behangen) en dan later een stukje babykamer inrichten voor één muur. Er moet eigenlijk nog een dakkapel aan beide kanten op zolder en dan van één kamer twee kamers maken. Maar dat komt over een jaar of anderhalf op z'n vroegst. Tot die tijd blijven we even met z'n allen op de drie kamers op de eerste verdieping Wil wel het bedje nog schilderen en de commode helemaal veranderen. Maar even op mooier weer wachten zodat er in ieder geval buiten voor me geschuurd kan worden Wel leuk om weer te bedenken hoe het moet gaan worden en te fantaseren over hoe het er uit gaat zien
Ik heb ook nog geen enorme drang om te beginnen met het kamertje en/of spullen kopen haha Komt ook nog een beetje doordat ik haast niet kan geloven dat het dit keer goed gaat... Maar inmiddels zijn we al zoveel verder dan de vorige keer, dat het besef langzaam indaalt Er moet bij ons ook wel veel gebeuren: onze dochter gaat naar de grotere kamer, waar nu nog een enorme kledingkast staat. Die moet weg en we moeten een nieuwe zoeken voor op onze slaapkamer. In het souterrain moeten we opruimen, zodat er ruimte komt voor de (belachelijk grote) sneakercollectie van mijn vriend (die nu bij de kledingkast staat). Als de kledingkamer leeg is, kunnen we daar beginnen voor m’n dochter. Als laatste komt dan de babykamer, maar ook hier slaapt de baby eerst bij ons op de kamer Succes iedereen met het beginnen aan het klussen en kopen van spulletjes!
Pff. Nou. Ik heb weer mijn dagje gehad voor vandaag. Vanmiddag bij een uitvaart (niet zo'n kleine ook) met 2 andere mensen (wij zijn alle 3 BHVer) mijn tante uit de zaal moeten dragen omdat ze daar ter plekke onwel werd en een tia kreeg. Ik 112 gebeld, ambulance opgewacht en alle toeters en bellen zijn aan bod gekomen en ze is door ze meegenomen. En op dat moment ging het allemaal wel. Maar ik merk nu dat ik best wel ondersteboven ben en ontzettend moe ben en dat het er echt even in is gehakt. Heb het haar eerder zien krijgen dus we konden gelukkig snel reageren... Maar bah, dat stond niet op de planning vandaag. Als ik niet zwanger was, had ik nu een fles wijn open getrokken.
Jeetje wat heftig! Een uitvaart is al heftig, en nu ook nog moeten optreden als BHV-er (en in de tussentijd ook nog even zwanger zijn)! Heb met je te doen meid. Vanavond maar lekker relaxen op de bank. Warm badje? Chocoladereepje? Hoe voel je je verder? Rustig aan he!
Het gaat nu wel oké hoor. Met mijn tante gaat het nu ook weer aardig, gezien de omstandigheden. Vooral gewoon heel moe, dus ik kruip zometeen onder de wol.
@Cjms Jeetje wat heftig om mee te maken zeg, en al helemaal in de setting waarin jullie waren. Zoiets gaat niet in de koude kleren zitten. Sterkte,beterschap voor je tante, en nog gecondoleerd. Ik weet niet of het te drinken is,maar zag laatst bij de appie, alcoholvrije wijn
Alcoholvrije wijn is zó teleurstellend. Het is een soort druivensap dat net over de datum is. Mocht iemand wel een goede hebben ontdekt dan houd ik mij aanbevolen
Wat leuk om jullie verhalen weer bij te lezen! Ik kwam erachter dat calcium heel belangrijk is, maar ik krijg er waarschijnlijk te weinig van binnen vanwege koemelkallergie, en het zit tot overmaat van ramp niet in mijn multivitamine... hoe kan dat nou! Ik slik de mama combi van de rode pilaren. Echt gek dat ze daar geen calcium bij doen. Nu zal de baby vast voldoende krijgen (ik neem geitenmelkproducten en je lichaam neemt meer calcium op en je plast het minder uit), maar zelf wil ik eigenlijk ook nog wel sterke botten en een gebit overhouden haha. Op een andere site las ik hoe belangrijk dit is: “Uit recent onderzoek aan de universiteit van Maastricht en het Maastricht UMC+ blijkt dat een goede calciuminname zwangerschapsvergiftiging (pre-eclampsie) kan voorkomen. Dit komt doordat calcium de bloeddruk verlaagt. Meerdere studies tonen aan dat bij vrouwen die vanaf het tweede trimester calciumsupplementen gebruiken de kans op zwangerschapsvergiftiging met 55% daalt. Ook de kans op een te vroeg geboren kindje wordt 24% kleiner. Flink de moeite waard, dus! De verschillen waren het duidelijkst te zien bij vrouwen die weinig calcium binnenkrijgen en vrouwen met een verhoogd risico op pre-eclampsie.” Ik ga dus los calcium bij slikken. Ga het morgen meteen even halen. Over supplementen gesproken: ik las laatst over een onderzoek bij vrouwen die probiotica slikken vanaf het tweede trimester (goede bacteriën voor maag en darmen): hun babies kregen in de buik al goede bacteriën in de darmpjes waardoor ze een stuk minder last hadden van darmkrampjes toen ze eenmaal geboren waren. Ik heb een pot staan van Solgar (iets van 16 miljoen goede bacteriën per capsule), maar je hebt ze ook speciaal voor zwangeren. Ik wilde dit delen want hoe fijn zou het zijn als alle babies van deze groep straks koliek vrij hun eerste maandjes doorkomen?
@Cjms jeetje zeg wat heftig! Fijn dat je door de bhv kennis snel hebt kunnen handelen. @Thirza78 heb je de Faber wijnen geprobeerd van gall en gall? Ik heb daar een tijd gewerkt en heel veel positieve reacties op gekregen. Ik vind zelf de witte bubbels van Faber wel goed te doen. Faber maakt zijn wijnen gewoon als wijn en ontrekt de alcohol daardoor zijn ze beter op smaak. @Evayesmamatobe ik zou even bloed laten prikken op calcium. Hebben ze bij mij laatst gedaan ivm met onderzoek naar de niersteen die ik van de zomer had en daaruit bleek dat mijn calcium verhoogd was.. terwijl ik bijna geen calcium uit melk producten binnen krijg. Misschien 1 keer in de week een broodje kaas maar daar houd het bij op
Klopt, zoiets heb ik ook al eens gehoord, net zoals nootjes eten tijdens de zwangerschap, zou helpen om geen noten allergie te ontwikkelen later.
Grmbl. Echt. Dit weekend kan me gestolen worden. Nu heeft er iemand de autodeur op een parkeerplaats open gedaan, die door de wind nog verder open zwaaide waardoor die IN de wielkap van onze auto is gekomen. Kan er ook nog wel bij. Niets tegen die mensen, want die willen het allemaal super netjes regelen... Maar vrijdag zou de auto ingeruild worden voor een nieuwe. dus dat wordt een dingetje of het wel voor die tijd gedaan kan worden en anders of de inkoper dat wil doen en de factuur naar de verzekeraar wil sturen... ... het is allemaal verzekeringswerk, maar het is wel wéér iets wat er weer bij komt. Huilen staat me vandaag wel echt veel nader dan het lachen
@Cjms wat een pech zeg! Hopelijk lukt het toch om de inruil door te laten gaan. No stress, je hebt hier verder geen invloed op. Dikke knuffel voor jou!
Ja we wachten gewoon af wat de verzekering zegt. al zullen die het op dit moment lekker druk hebben. En nog lekker ruzie gehad in de supermarkt ook nog. Topdag weer! Grote boodschappen gehaald. Zoonlief in wagentje, had een pak wattenschijfjes uit mijn wagen te pakken toen ik in de kassarij stond en was erop aan het blazen (ja, schijnbaar is dat leuk. Maar ach, werd toch door mij gekocht).. Jongetje achter mij 'oohoooohoooo, dat mag helemaal niet!' Mama van jongetje: 'Ja jij mag dat niet. Maar als die mama haar kindje allemaal vieze dingen laat doen, moet zij dat lekker zelf weten. Maar het is wel heel vies dat hij dat van zijn mama mag'. En dat echt op zo'n kleinerende toon en met opzet dat ik het net kon horen. Toen was ik een beetje uit mijn slof geschoten (wel op een nette manier, want kinderen en midden in een winkel en blabla). Kind blies er alleen maar tegen en heb dat ding gewoon netjes betaald en afgerekend. Laat mijn kind gewoon lekker kind zijn en bemoei je vooral lekker met je eigen opvoeding. Ik heb verder nooit een grote mond en laat de boel de boel, maar laat mijn zoon er alsjeblieft buiten.
Oh ja @Cjms een kind komt altijd met gratis opvoedingstips van vreemden. Net als een zwangere buik een uitnodiging blijkt te zijn hoe je je als moeder moet gaan gedragen, zeker op de werkvloer. Dames (die ook zwanger zijn geweest), ligt bij jullie je bm precies in het midden of meer een kant op? En is dat tijdelijk en wisselt het of blijft dat zo? Bij mij voel je dat ik vooral links van het midden begin op te bollen.