@Thirza78 Henkell wijnen! Die vind ik fijn, maar dan altijd met de kanttekening (voor elke alcohol vrije wijn): wit is beter dan rood en bubbels zijn het best. Daar kunnen ze makkelijker het bittertje toevoegen wat je kent van wijn. @Evayesmamatobe Wat interessant! Heb je de linken naar de artikelen? Wil wel meer weten. @Cjms wat irritant zo'n vrouw. omg. Daar kan ik echt zo slecht tegen. Ik vind het knap dat je er netjes wat van gezegd heb. Ik zou daar niet zo goed mee omgegaan zijn. Hier is de man vannacht weer terug gekomen van wintersport. Helemaal veilig en wel! Zo fijn haha. En de waterpokken bij onze dochter lijken echt mee te vallen. Dus al met al, positief!
Ik durf niet te zeggen of mijn bm in het midden ligt of dat dat een kant op neigt. Wel is het zo dat, als ik de angelsound gebruik, ik het hartje meestal wat meer aan de linkerkant krijg gevonden. Of hij/zij vindt het gewoon een heel fijn plekje daar.
Wat leuk dat jullie al buikjes krijgen, ik merk dat nog nauwelijks... En het is wel vervelend, al die kwaaltjes, maar wel een bewijs van je zwangerschap... Ik heb eigenlijk vrij weinig last ergens van, waardoor ik wel een beetje onzeker wordt soms of alles wel goed zit... Gelukkig mag ik 21 febr. weer voor een echo. Ik denk dat ik dan ook het geslacht weet, dus daarna wil ik pas gaan bedenken hoe de kinderkamer eruit moet gaan zien. De kamer is wel al leeg. Ik hoef geen volledig roze kamer als het een meisje zou zijn, maar het geslacht bepaalt voor mij wel een beetje wat voor stijl ik wil... @Lindavvv Fijn dat je man weer heel terug is! Ik ben afgelopen weekend ook terug gekomen van wintersport, heb wel een stuk rustiger geskied dan normaal, toch een beetje bang om te vallen o.i.d. (gelukkig niet gebeurd!) Mijn schoonzus is vorig jaar met 6 maanden zwangerschap nog gaan skiën, dat zou ik niet meer durven, hoor. Ik had niet veel langer zwanger moeten zijn dan nu...
Bij mij lag ie nu in het midden, onder mn navel. Eerst zat ie ook wat meer naar links,ook vonden ze daar de baby ook altijd met de echo, en afgelopen week met het hartje luisteren zat ze ook wat meer in het midden als eerst. Volgens mij is het meetpunt bij de vk straks ook vanuit het navelgebied. Pff dames, k begin wat last te krijgen van mn geheugen , soms weet ik midden in mn verhaal niet meer waarover ik aan het praten ben, kom niet meer op sommige woorden en soms lukt het me ook niet om te begrijpen wat de ander tegen me zegt en dan kijk ik ze soms een beetje schaapachtig aan Herkenbaar ? Mijn man is nu op Amsterdam Centraal en heeft lekker dunkin donuts voor mij gehaald... yumyumyum
@Loesje1988 Volledig herkenbaar! Zowel mijn concentratievermogen is echt max 3 seconden.En mijn geheugen is vreselijk. Zelfs met lijstjes en aantekening en alles. Ik weet niets meer.
Mijn geheugen is ruk Mijn concentratievermogen is ruk Mijn zelfbeheersing is ruk Mijn geduld is ruk Mijn stressbestendigheid is ruk ... alles is wat dat betreft ruk. XD Maar verder zit ik gewoon goed in mijn vel hoor
Hahahaha ja dit ja!! Ik vind het zo naar dat je stressbestendigheid/ je draagkracht gewoon achteruit gaat. Ik vind het zo bagger. Ik wil nog niet inleveren.
Pff ik had vanochtend even een paniekaanval. Vorige week tijdens het eten op het werk kreeg ik ook ineens last van vlekken voor mijn oog / een soort aanval waarbij ik aan 1 oog ineens niet goed zag. Collega van mij heeft mij toen nootjes gegeven en toen ging het wel. Net weer zo’n zelfde aanval en zag weer zwart voor mijn ogen. Ik was even in paniek, dus belde mijn man meteen. Die nam niet op... dus ik de vk gebeld. Wss door mijn lage hb en lage bloeddruk. Iemand meer last van? Ze zei: zoute dropjes en rondlopen zodat het bloed blijft stromen.
Oehh @Ange84 dat is niet fijn! Gelukkig helpen nootjes je en idd drop of chips. Hier lijk ik wel een eetstoornis te ontwikkelen, mega honger maar krijg niks weg. Nu gelijk stress of ik de baby niet tekort doe hiermee, weet even niet wat te doen!
Als je je zorgen maakt: even de vk bellen! Wat klote dat je nog steeds niks wegkrijgt. Ook geen yoghurt oid? Misschien zijn die maaltijdshakes iets voor jou? Natuurlijk is dit niet beter dan gewoon “normaal eten”, maar dan krijg je iig iets binnen aan voedingsstoffen.
Niet stressen om je baby. De baby neemt wat hij/zij nodig heeft. Ik had het met mijn eerste zwangerschap, veel afgevallen, maar baby was prima in orde. Alles gaat eerst naar baby toe.
Jaa goed idee, kan gewoon in een moment ineens enorm stressen en huilen (hormonen). Donderdag afspraak pop poli weer, ga het dan ook even bespreken, tegelijk met mijn negatieve gevoel bij mijn huidige vk en hoeveel stress me dat geeft. Inclusief alle andere dingen. Tegelijk wil ik ook echt genieten van mijn tijd zwanger nu, ohh perfectionisme.. Vloeibare dingen gaan wel goed, soep, yoghurt, sapjes. Hou me daar nu maar aan vast.. plus vitaminen.
Gemeen hè van de kleine. Daar gaan alle vitamines en mineralen en wij mogen het vet en de koolhydraten houden @Beausecret bij de intake vertelde de vk dat het eerder normaal is om onzeker en somber te zijn en je zorgen te maken tijdens een zwangerschap in plaats van alleen maae gelukkig en blij te zijn. Dus wat je voelt is heel okay. 'Moeten genieten' is iets wat alle magazines er van maken en wat best lastig als je misselijk bent, voedingsstoffen te kort komt, de kilo's er bij of af vliegen en groeipijn hebt. Ik twijfel niet dat je deze baby heel graag wilt. Maar dat is wat anders dan zwanger zijn alleen maar happy happy joy joy vinden. Dat hoeft echt 'de norm' niet te zijn. Het komt goed dat weet ik zeker
Lief berichtje, dankjewel. Soms even reality check nodig.. De afspiegeling van de gezonde, vrolijke zwangeren die gewoon kan blijven werken etc. dat raakt me wel! Het is ze van harte gegund hoor, maar dan ga je wel twijfelen aan jezelf op sommige momenten.