Uitgerekend 1 t/m 15 augustus

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Nino12, 25 nov 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. XMamaMX

XMamaMX Actief lid

26 jan 2019
    232
    328
    63
    Vrouw
    Hoi meiden, sorry ik ben niet zo heel actief! Zo druk met het gezinsleven en werk, en dan ook nog die misselijkheid en vermoeidheid erbij... Ik lees wel alles met jullie mee hoor ;).
    Gisteren hebben wij ook een mooie echo gehad, met een druk kindje. Uitgerekende datum blijft toch wel op 1 augustus staan!

Nananie, Din, Lynx en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  2. XMamaMX

XMamaMX Actief lid

26 jan 2019
    232
    328
    63
    Vrouw
    Uitgerekende datum: ❤️

1 augustus:
    XMamaMX - 30 jaar - 2e kindje
    Siementje - 33 jaar - 4de kind (1 bonus dochter, 1ste samen)
    Lska - 2e baby
    Floortje86 - 35 jaar - 2e baby

2 augustus:

Chailou - 26 jaar - 2e baby, 1e samen
    Sannetijd - 25 jaar - 1ste baby

3 augustus:

4 augustus:

DinEll8 - 27 jaar - 2e baby
    Hope2022 - 24 jaar - 1e kindje

5 augustus:

Butterfly36- 41 jaar - 1e kindje

6 augustus:
    Marlena - 32 jaar - 1e kindje
    bonnie1 - 40 jaar- 3e kindje

7 augustus:
    Mangoeste - 2e kindje

8 augustus:

Din - 28 jaar - 1e kindje
    Jaimpiej - 32 jaar - 2e kindje
    Nananie - 34 jaar - 5e kindje
    Delena - 42 jaar - 3e kindje

9 augustus:

Zuri - 33 jaar - 3e kindje

10 augustus:

11 augustus:

Stacey4

12 augustus:

13 augustus:
    AliceinW - 34 jaar - 1e kindje
    Dobbel - 36 jaar - 3e kindje

14 augustus:
    Knorretje94 - 27 jaar -3e kindje- 1e samen
    Rosan89 - 32 jaar - 3e kindje
    Angelmom1 - 37 jaar - 3e (4e) kindje

15 augustus:

Sterretjes

☆Nino12
    ☆WinMom90
    ☆ xxKimm
    ☆ ourbigdream
    ☆ Veertje22
    ☆ Angel02
    ☆ wachtenduurtlang123

Afspraken:

Januari:
    13 - Hope2022 - Termijnecho
    13 - Floortje86 - Termijnecho
    13 - AliceinW - 3d echo Erasmus (Beyond)
    14 - Marlena - Termijnecho
    14 - Siementje - Termijnecho
    17 - zuri - intake verloskundige
    18 - stacey4 - termijnecho
    19 - Butterfly36 - Termijnecho 11+5
    19- bonnie1 - Termijnecho
    21 - Zuri - termijnecho
    21 - Angelmom1 - termijn echo
    27 - AliceinW - 3D echo Erasmus (Beyond)
    28 - AliceinW - Termijnecho
    29 - jaimpiej - geslachtsbepaling

Februari
    8 - XMamaMX - geslachtsbepaling

3. AliceinW

AliceinW Niet meer actief

Ik heb net definitief besloten te stoppen op het forum. Het gaat hier tussendoor mentaal te slecht. Ik moet weer weken extra wachten op hulp daarbij ivm "verzekeringstechnische" issues met de verwijzing naar de pop poli.. ik kan posts weer niet goed interpreteren of zelf reageren..

Ik wil mensen niet onbedoeld meer een rotgevoel geven terwijl ik eigenlijk al weken zelf zwaar depressief ben maar dat altijd camoufleer met positief proberen te zijn en anderen op te vrolijken.

Niet om zielig gevonden te worden. Maar vlak voor ik de 1e x afgelopen jaa zwanger werd had ik zwaar seksueel geweldsdelict meegemaakt. Vlak erna werd ik ongepland de 1e keer zwanger, de vmk en uit complete doorelkaar gelopen emotie daarvan opnieuw geprobeerd en opnieuw zwanger (deze zwangerschap). Totaal niet ingeschat dat daardoor mijn ggz verwijzing spaak liep.. want als ik zwanger was konden ze me niet helpen..

De mensen die ik om me heen heb zien het als een kans op juist positiviteit de zwangerschap. Maar ik wist wel en heb ook overal gezegd: geef me ajb wel de ondersteuning die ik nodig heb.. want ik heb dat trauma geparkeerd nu.. maar je merkt dus ook van zodra iemand maar een beetje pittig op me reageert slaat mn systeem tilt.. niet uit boosheid maar uit doodsangst.. en ik kan er niet meer tegen dat ik daardoor ook hier steeds raar reageer...

Ajb geen oordelen over mijn zwangerschap zelf verder ook.. want ik had overwogen de zwangerschap af te breken maar net huisarts en verloskundige en man, beste vriend en ouders vonden dàt juist een slecht idee.. want dan had die idioot helemaal me op alle vlakken me vanalles afgenomen.. (kind is wel van mijn man overigens)

Anyway ik zit er momenteel wel weer volledig door ook door de onnozele discussie met het ziekenhuis secretariaat gisteren.. "ja maar de verzekering" ik heb uit emotie ook echt geroepen ja leuk dat jullie hen moeten helpen, maar wie helpt mij? Ik kan er ook niks aan doen dat ik weken al voor niks heb gewacht omdat jullie huisartsen niet informeren dat ze niet zelf naar de PoP poli mogen verwijzen..

En zonder al die extra chaos was ik denk ik gisteren helemaal niet opnieuw ingestort.. je gaat er gewoon vanuit dat er hulp komt..

Ik ga nu maar even offline in mn eentje weer mijn hoofd proberen repareren.. want ik zou het mezelf nooit vergeven als ik iets doms doe waar het voorkomen en niet nodig geweest had..

De zorg in NL is op dit vlak gewoon "kapot" en niet ik.. maar probeer jezelf dat maar eens duidelijk te maken als iedereen om je heen weer last van je krijgt.. :(

Veel succes nog allemaal <3

4. Zuri

Zuri Fanatiek lid

26 mei 2016
    3.329
    2.365
    113
    Vrouw
    Heel veel sterkte met alles meid. ♡

5. Jaimpiej

Jaimpiej Actief lid

14 feb 2019
    258
    412
    63
    Vrouw
    Zijn er mama’s met een tweede op komst, onze dochter is net 2 jaar als de kleine geboren wordt. Maar nu zit ik heel erg in twijfel wat te doen met kinderwagen? Een Duo wagen aanschaffen? Ik heb nu een joolz Hub+ Hier kan/mag geen meerijdplankje aan. Of de hub+ met draagzak voor als ons dochter in de wagen zou moeten. Wat is jullie idee/ervaring?

6. Angelmom1

Angelmom1 Fanatiek lid

18 dec 2018
    4.082
    3.718
    113
    Vrouw
    Mijn kindjes schelen wat meer maar maar had mee rijplankje met zitje voor lange afstanden maar dragen deed ik ook heel veel lekker dichtbij je

Jaimpiej vindt dit leuk.
  7. Zuri

Zuri Fanatiek lid

26 mei 2016
    3.329
    2.365
    113
    Vrouw
    Ik kon de maxi cosi onderop de joolz klikken dat deed ik soms, maar meestal ging de 2e staan op het meerijdtplankje. Ik heb de ligbak helemaal nooit gebruikt bij de 2e. Nam voor langere wandelingen de draagzak mee en wisselde beetje af met maxi cosi en draagzak

8. Lska

Lska Actief lid

24 jul 2015
    316
    303
    63
    Vrouw
    Mijn zoontje is al wat ouder dus die loopt zelf of pakt de loopfiets mee.

Maar ik zat even te kijken over welke kinderwagen je het had en ik kwam dit tegen:
    "Er bestaat een kleine kans dat de kinderwagen omkantelt wanneer er een kindje op het meerijdplankje staat terwijl de kinderwagen leeg is en er dus geen tegengewicht is. Om deze reden wordt het Joolz meerijdplankje (of andere meerijdplankjes) niet geadviseerd in combinatie met de Hub of Hub+ kinderwagen." https://support.my-joolz.com/hc/nl/articles/360015994698-Waarom-is-het-meerijdplankje-niet-meer-geschikt-voor-de-Joolz-Hub-of-Hub-
    Ik zou dus zeggen dat het gewoon kan zolang het meerijplankje maar niet wordt gebruikt wanneer de kinderwagen leeg is. Eventueel een tas onderin gooien voor wat extra tegengewicht en de duwstang vasthouden totdat de oudste is afgestapt.

Jaimpiej vindt dit leuk.
  9. Lska

Lska Actief lid

24 jul 2015
    316
    303
    63
    Vrouw
    Zie dat het account van AliceinW al weg is. Mocht je nog teruglezen ik hoop dat je snel de juiste hulp krijgt!

Ik ben vandaag lek geprikt. Altijd leuk al die buisjes moeten vullen met bloedvaten die niet meewerken maar het is weer gelukt. Nu wachten op de uitslag.

10. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.698
    2.511
    113
    Dit inderdaad. Mocht je nog even kijken hier. Heel veel sterkte! ♡

11. Din

Din Actief lid

28 okt 2020
    452
    547
    93
    Vrouw
    Hoe voelen jullie je dames? :)

Ik merk dat ik me langzamerhand steeds beter begin te voelen en de misselijkheid schuift op naar savonds/snachts. Mijn tepels blijven wel zeer doen en af en toe heb ik nog steeds een flinke pijnscheut in één van mijn liezen als ik ineens te snel opsta:eek:.

Mijn opgeblazen buik is weer weg, en er is bij mij niks te bekennen van een buikje of bolling, of is dit echt nog te vroeg? :rolleyes::oops:

Zuri vindt dit leuk.
  12. Lska

Lska Actief lid

24 jul 2015
    316
    303
    63
    Vrouw
    Nog iets te vroeg. Na ongeveer 12 weken komt de baarmoeder boven het schaambot uit.

Zuri en Din vinden dit leuk.
  13. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.698
    2.511
    113
    Hier gaat het prima. Geen misselijkheid meer, wel snel flauw, dus moet regelmatig iets eten.
    Ook ik voel m'n banden regelmatig. Bij hoesten, omdraaien in bed of inderdaad met opstaan.
    M'n tepels zijn af en toe gevoelig, niet continu. Het verplaatst zich meer naar mijn borsten die nu wat zwaarder worden en wat gevoeliger.
    Verder ben ik nog steeds moe. Of dat een restverschijnsel van Corona is of een combi weet ik niet, maar om 20.00 lig ik vaak te slapen op de bank.
    Ook heb ik na een halve dag werk echt een dip.

Zuri en Din vinden dit leuk.
  14. Din

Din Actief lid

28 okt 2020
    452
    547
    93
    Vrouw
    Ja bizar hè, die vermoeidheid... Herken ik heel erg!!

Zuri en Lynx vinden dit leuk.
  15. Nananie

Nananie Actief lid

1 dec 2021
    144
    185
    43
    Vrouw
    De misselijkheid is beter en ben minder opgeblazen. Slapen is wel een ding dat moeilijk blijft, ik kan niet doorslapen. Inslapen is geen probleem, maar ik word twee uur later wakker en kom niet terug in slaap. Mijn onderbuik blijft ook werken, continu trekkend gevoel.
    @Jaimpiej ikzelf zou geen duowagen aanschaffen, maar eerder dragen. Ik heb een duowagen gehad bij mijn tweeling, maar vond het echt niet zo handig. Ik draag mijn tweejarige nu nog, is maar wat ze gewoon zijn.

Jaimpiej en Din vinden dit leuk.
  16. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.698
    2.511
    113
    Onze oudste was 2.5 toen de jongste geboren werd. Wij hebben altijd een meerijdplankje gebruikt voor als ze niet meer wilde of kon lopen. De wandelwagen was daar ook wel geschikt voor. Dragen kan natuurlijk, maar op een gegeven moment wordt de kleine wel zwaar en een stuk beweeglijker.

Jaimpiej vindt dit leuk.
  17. Zuri

Zuri Fanatiek lid

26 mei 2016
    3.329
    2.365
    113
    Vrouw
    Hier is de buik ineens met een rap tempo aan het groeien. Had vandaag voor het eerst ook echt honger ipv dat ik dacht oja moet weer wat eten. Ik voel de baarmoeder rand zitten op de plek boven schaambot net onder waar de bolling van m'n buik begint. Dus de bolling zijn m'n darmen maar ik kan m'n buik niet meer inhouden en plat krijgen. Het begint nu dus echt hier! Maargoed tis ook al de 3e/4e keer dat die zover wordt uitgerekt. Zal vast sneller gaan dan denk ik.

Misselijkheid blijft hier wel, maar ik merk dat het me steeds minder hindert nu ik weer goed eet en drink. Vooral 's ochtends ben ik nog wel misselijk maar ik wandel nu elke ochtend een heel groot rondje met de hond. Zeker met dat koude weer helpt dat heel goed. Tegen de tijd dat ik thuis ben is het ergste alweer weg.

Bijgevoegde bestanden:

Din, Dobbeltje en Nananie vinden dit leuk.
  18. Marlena

Marlena Fanatiek lid

27 mrt 2015
    1.677
    1.789
    113
    Herkenbaar zuri! Ik voel nog geen baarmoederrand (wat en hoe zou je dat eigenlijk voelen?) Maar mijn buik is nu zo opgezet dat ik m echt niet meer in kan houden, zelfs niet in de ochtend.

Wat fijn dat de misselijkheid beter gaat!! Komt dat door de medicatie of door de termijn? Hier lijkt het ook beter te gaan, nog wel met vlagen misselijk maar ook veel momenten dat het helemaal weg is. Check hieronder mijn buik nu al... Terwijl het mijn eerste is...o_O

Nananie, Din en Zuri vinden dit leuk.
  19. Zuri

Zuri Fanatiek lid

26 mei 2016
    3.329
    2.365
    113
    Vrouw
    Zo jij hebt ook al een mooi beginnend buikje!!
    Nou de echoscopiste merkte vrijdag al op dat de baarmoeder wel heel dicht tegen m'n buikwand aan zit dus ik dacht dan kan ik het misschien voelen. Liggend gedrukt en dan voel ik op ten duur een soort ballon die wegloopt. Ik weet van eerdere keren na de bevalling dat de kraamzorg mij dat ook liet voelen als zijnde je baarmoeder. Ik heb geen idee waarom die van mij zo ver tegen de buikwand aanligt verder.

Ik denk dat het met die misselijkheid beetje van beide is? Hoop ik althans. De zofran slaat bij mij heel erg goed aan maar hoop ook dat het wegzakt. Van mn eerdere zwangerschappen heb ik de ervaring dat ik enkel reageer op de hcg dus rond de 20w is de hg over. Hopelijk nu weer!! Zou fijn zijn als we er binnenkort vanaf zijn toch? Haha

Din vindt dit leuk.
  20. Zuri

Zuri Fanatiek lid

26 mei 2016
    3.329
    2.365
    113
    Vrouw
    Dames kan wel janken :cry::cry::cry: of nahja doe ik al....dochter heeft gister na school tot 17u met klasgenootje gespeeld en het gezin inclusief dat kindje zijn vandaag positief getest op corona. Als wij het dan ook krijgen na zo'n 5 dagen ga ik te lang in quarantaine zitten en kan ik intake, termijnecho, 13w echo en nipt allemaal niet doen :cry::cry::cry::cry: 13w kan in overleg later, maar de nipt niet. Dat moet dan een vlokkentest worden wil je het nog weten staat er op internet :cry::cry::cry::cry::cry::cry: ik vind dit echt zo erg... ik keek na al die miskramen hier heel erg naar uit. Zo van als ik over 2w die testen heb gehad dan weet ik tenminste dat er niks meer is waar ik me nu zorgen om kan maken. Nu moet ik tot 40w maar afwachten of ons kind levensvatbaar gaat zijn of misschien toch zo'n enge afwijking heeft... :cry::cry: hoop zo erg dat we geen corona krijgen maar vrees er echt voor... kindje was vannacht al ziek geworden dus binnen 12u na laatste contact met hier.... :cry::cry::cry:

Deel Deze Pagina