Uitgerekend 1 t/m 15 augustus

Discussion in 'Bevallingslijst forum' started by Nino12, Nov 25, 2021.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Din

Din Actief lid

Oct 28, 2020
    452
    547
    93
    Female
    Oh meis wat rotttt!! Ik hoop zo dat jullie het niet hebben/krijgen. Wat een ellende! :(.

Weet je zeker dat je de nipt niet op een later moment kan doen? Op verschillende websites lees ik dat het ook op een later moment kan: "Onterecht wordt door veel vrouwen gedacht dat je de NIPT tussen elf en achttien weken moet doen. Maar volgens het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu is het ook mogelijk om de NIPT op een later moment in de zwangerschap te doen. Je kunt er dus als vrouw voor kiezen om de NIPT na de twintigwekenecho te doen."

2. Marlena

Marlena Fanatiek lid

Mar 27, 2015
    1,677
    1,789
    113
    Wat balen zeg @Zuri!! Kan me voorstellen hoe shit dit is.... Kans is aanwezig dat jouw kindje helemaal niet besmet is geraakt of dat jij niet besmet raakt. Laten we daarop hopen!!

Daarnaast heeft een vriendin van mij met 24 weken nog een NIPT test gedaan... Was wel in Duitsland maar is er dan in Nederland ook niet een mogelijkheid hiertoe? Anders desnoods ervoor naar Duitsland of België gaan?

Heel veel sterkte en ik duim met je mee de dat je negatief blijft testen!

3. Lynx

Lynx VIP lid

Jul 19, 2008
    8,698
    2,511
    113
    Oh @Zuri wat vervelend. Hopelijk kan de nipt inderdaad later nog. Maar laten we eerst maar duimen dat jullie niet besmet zijn. Sterkte.

4. Lska

Lska Actief lid

Jul 24, 2015
    316
    303
    63
    Female
    #2124 Lska, Jan 12, 2022
    Last edited: Jan 12, 2022
    Ownee ik hoop dat jullie de dans ontspringen Zuri!
    Bel anders morgen even met je verloskundige/gyn om te overleggen. Je zal niet de eerste zwangere zijn die dit overkomt en dan weet je alvast wat de opties zijn.

Wat de anderen al zeggen ook de NIPT kan later nog. Het advies is om deze voor 19 weken zwangerschap te doen ivm de mogelijke vervolgonderzoeken en het eventueel afbreken van de zwangerschap maar de test kan de gehele zwangerschap worden uitgevoerd. Ik hoop dat je dat al een klein beetje gerust kan stellen.

5. Nananie

Nananie Actief lid

Dec 1, 2021
    144
    185
    43
    Female
    @Zuri wat een situatie daar. Nipt kan idd later, maar mss toch even overleggen met je verloskundige. Hier was de oudste zoon pos getest nadat er zieke kindjes in de klas waren. Hij is thuis de enige geweest die positief was, wij en de andere kindjes steeds negatief. De andere kinderen zijn het laatst op d17 getest. Dus het kan zeker dat je niet pos wordt.

6. Zuri

Zuri Fanatiek lid

May 26, 2016
    3,329
    2,365
    113
    Female
    Jullie stellen en gerust dames!!! Thanks. Wat een gekke verloskundige heb ik dan er staat dat de nipt test heel nauw komt en precies met 13w afgenomen moet worden??? Wat een bangmakerij dan weer voor niks zeg! Nou nu ben ik eigenlijk wel rustig. Als alles niet doorgaat omdat ik nu corona heb doen we het dus gewoon later.

Ben benieuwd hoor de meiden zaten op ten duur uitgeput op de bank tegen elkaar aan op de ipad te spelen. Dus vrees er toch wel beetje voor. We hebben eerder al corona gehad door een veel vluchtiger contact met iemand. Toen dachten we echt dat we het daarvan nooit konden krijgen en die was precies 2d voordat ze ziek was bij ons geweest en toch waren we alle 4 positief. Maar das helaas al 13m geleden dus dat gaat ons nu niet beschermen. :rolleyes:

7. Lska

Lska Actief lid

Jul 24, 2015
    316
    303
    63
    Female
  8. Zuri

Zuri Fanatiek lid

May 26, 2016
    3,329
    2,365
    113
    Female
    Heel vreemd... ik heb pas met 12w ze termijn echo en heb nog helemaal geen formulier van nipt gehad. Ik vroeg dat bij de eerste echo en toen zeiden ze dat nipt alleen met 13w kan. Waarom dan langer wachten met zoiets dan noodzakelijk... vreemde verloskundige is het hoor hier in het dorp. Ben er sowieso niet tevreden over ook hoe ze me vooral niet geholpen hebben bij de miskramen maar helaas is er maar 1 verloskundige en hebben ze de afspraak met omliggende dorpen dat ze niet elkaars inwoners doen

9. Nananie

Nananie Actief lid

Dec 1, 2021
    144
    185
    43
    Female
    Ik krijg mijn formulier met de 12w echo (bij gun) en kan dan gelijk naar labo. En ik ben van mening dat je wel zou moeten kunnen wisselen van verloskundige. Je moet toch ergens naar toe kunnen waar je je goed voelt o_O

10. Marlena

Marlena Fanatiek lid

Mar 27, 2015
    1,677
    1,789
    113
    Inderdaad vreemd! Ik heb morgen mijn termijn echo (10+6) en mag gelijk maandag met 11 weken al prikken voor de NIPT. Daarnaast zoals ik zei, had een vriendin de NIPT pas met 24 weken... zo streng is die 13 weken dus echt niet, vervelend dat je niet tevreden bent met je verloskundige (maar zeeeer begrijpelijk!)

11. Lska

Lska Actief lid

Jul 24, 2015
    316
    303
    63
    Female
    #2131 Lska, Jan 13, 2022
    Last edited: Jan 13, 2022
    De NIPT mag pas na vaststellen van de termijn dus als ze de termijnecho met 12 weken doet dan klopt het wel dat je niet met 11 weken kan bloedprikken. Maar waarom ze dat dan zo doet???

Afspraken dat ze niet elkaars inwoners begeleiden mag volgens mij niet eens. Hier zit er ook maar 1 verloskundig praktijk. Ik ben daar gelukkig heel tevreden over ben maar ken ook mensen die naar de stad gaan voor de verloskundige en iemand die bij een zelfstandige verloskundige zit die door de hele provincie reist en controles aan huis doet met een mobiel echoapparaat enzo.

12. zegenwens

zegenwens VIP lid

Sep 28, 2021
    5,029
    4,999
    113
    Female
    #2132 zegenwens, Jan 13, 2022
    Ik breek heel eventjes in, ik studeer zelf verloskunde. Het klopt wat @Lska zegt dat de NIPT pas 'mag' na de termijnecho, op zijn vroegst vanaf 11 weken idd. Maar je kunt de NIPT in principe de hele zwangerschap nog doen als je zou willen. En verder klopt het ook dat je als zwangere een vrije keuze hebt qua zorgverlener. Afspraken over niet 'elkaars' inwoners zorg bieden is een informele, onofficiële afspraak, waar jij als zwangere niets mee hoeft. Als jij naar een andere praktijk wil, is dat jouw goed recht. Je kunt altijd informeren als je niet tevreden bent over je huidige verloskundige!

Zuri and Lska like this.
  13. Angelmom1

Angelmom1 Fanatiek lid

Dec 18, 2018
    4,082
    3,718
    113
    Female
    Wat naar bericht hoop voor je dat jullie de dans ontspringen

14. Hope2022

Hope2022 Bekend lid

Oct 18, 2021
    500
    612
    93
    Female
    Pff vanmiddag termijn echo… vind het nu toch wel spannend.

Zuri likes this.
  15. Zuri

Zuri Fanatiek lid

May 26, 2016
    3,329
    2,365
    113
    Female
    Goed om te weten, dankje!! Ik gebeld en toen werd gezegd dat dit niet de bedoeling is. Ik vatte dit op als een je bent niet welkom. Misschien mag het wettelijk niet, maar als er zoiets gezegd wordt voelt het ook niet als een warm onthaal zeg maar.

Ik heb de hoop dat ze hier nu ik goed zwanger ben wel een prettige verloskundige zullen zijn.

Wel heel goed om te horen dat de nipt gewoon later kan dus dat die info niet klopt. Dan maak ik me niet druk meer. Jammer dat het dan miss met 14w pas is maar dat zij dan zo.

16. angel02

angel02 Fanatiek lid

May 23, 2014
    3,866
    1,943
    113
    #2136 angel02, Jan 13, 2022
    Jeetje @Zuri ik ga voor je duimen dat Jullie de
    Dans ontspringen ❤ @Hope22 heel veel succes bij de vk .

Hope2022 and Zuri like this.
  17. Marlena

Marlena Fanatiek lid

Mar 27, 2015
    1,677
    1,789
    113
    Heel veel succes! Hoe laat mag je?

Ik morgen termijnecho... ga ook echt kapot van de zenuwen. Sinds vroege echo super gerustgesteld, maar sinds vandaag nemen de zenuwen toch weer heel erg toe voor de echo morgen.

18. Lynx

Lynx VIP lid

Jul 19, 2008
    8,698
    2,511
    113
    Nou dit inderdaad. Het is toch gek dat je dan geen vrije keuze hebt.

19. Zuri

Zuri Fanatiek lid

May 26, 2016
    3,329
    2,365
    113
    Female
    Tis goed om te weten dat het wettelijk niet mag. Mocht er nu toch wat voorvallen of een slecht gevoel blijven dan kan ik daar dus wel wat mee.

Lynx likes this.
  20. Zuri

Zuri Fanatiek lid

May 26, 2016
    3,329
    2,365
    113
    Female
    Ja herkenbaar... blijft naar zo'n moment he.

Share This Page