Beetje late reactie, maar ik denk toevallig de laatste tijd steeds vaker: hoe doen mensen dat in de zorg eigenlijk? Zwanger zijn en werken?? Ik werk thuis, de hele dag achter de computer en verlang soms al zoooo erg naar mijn bed! Toevallig is mijn moeder verpleegkundige (en heeft vier kinderen) en ik vroeg mij altijd af hoe zij dat nou gedaan heeft haha. Maar aan jou te horen is het dus ook niet zo makkelijk.... sterkte in elk geval en hopelijk wordt het in het tweede trimester beter! Hier nog steeds in spanning voor de NIPt uitslag. Ik weet, ik ben ongeduldig, het is pas een week geleden.... Nou goed, gelukkig een drukke werkweek dus dat geeft wel wat afleiding.
Hier ook aan het wachten op uitslag van de nipt… en ik heb pas vrijdag bloed laten prikken dus duurt nog langggg
Hier binnen een week de uitslag van de NIPT gekregen, alles is goed. Hoop voor jullie dat jullie de uitslag ook snel hebben!
Zojuist gebeld door het ziekenhuis, de NIPT met nevenbevindingen was goed! Vorige week dinsdag geprikt en werd gelijk gebeld toen zij het binnen kregen.
Wat fijn voor iedereen!!! Ik heb vorige week maandag geprikt, maar nog stees niks, blehhh wordt echt ongeduldig
Hier ook naar emc gestuurd maar verloskundige zei "het duurt echt 10 werkdagen". Misschien dat ze zelf gewoon geen zin hebben eerder te bellen? Ik ben de hele tijd bang dat het kindje downsyndroom heeft..maf he? Ik zat op instragram dom reels te kijken en zag toen een filmpje van een kindje met down en sindsdien ben ik daar bang voor. Nahja hopelijk snel uitslag. Al voelde ik gelijk wel heel sterk met dat filmpje dat ook kindje met down welkom is.
Ik werk zelf momenteel op een somatische afdeling, dat is lichamelijk heel zwaar omdat deze mensen niks zelf doen. Nu is het m’n eerste zwangerschap dus heb geen idee wat ik kan verwachten. Ik hoop nu vooral op minder avonddiensten, op termijn kortere diensten (als de ochtend zorg al is gedaan) en op t eind zal ik wel keukendienst gaan doen….
Vanochtend 13 weken echo gehad en naast de NIPT hebben ze niks bijzonders kunnen vinden! Ben helemaal in de wolken en begin nu ook de mensen om mij heen voorzichtig te vertellen want…. De buik liegt niet! Haha Voor de dames die nog wachten op de NIPT uitslag… ik duim voor jullie!
Wat fijn @Sannetijd Wij vandaag ook een 13wkn echo en leek allemaal super goed, zo fijn. En als kers op de taart kon ze het geslacht ook overduidelijk zien. Mijn gevoel heeft me niet in de steek gelaten, zo leuk!
Sannetijd, Mooie echo en al een echt babybuikje. Kijk voor het werk even wat je rechten zijn. Sowieso heb je vanaf de positieve test al recht op extra doorbetaalde pauzes en bepaalde werkzaamheden kunnen niet meer worden verplicht zoals ploegendiensten.
Ook Erasmus! Dus het zal vast niet meer lang duren bij jou. Geen idee of de prikposten dit ook elke dag opsturen? Of misschien om de dag ofzo?
@Siementje oh wat een geluk dat jullie het zagen! Onze had er niks over gezegd… maar ben benieuwd of mijn voorgevoel ook klopt haha! @Lska Ik weet inderdaad wat mn rechten zijn, ook kwa gewichten tillen enzo al denk ik niet dat ik onder mn avonddiensten uit kom haha. Ik gev volgende week een gesprek met mn manager en dan ga ik het meemaken!
Haha wat leuk!! Als het een jongen is, is het vaak niet te missen met 13 weken 3x geslachtsbepalingen gehad met 13 weken en daar was het ook overduidelijk
Yes yes yes, eindelijk het verlossende telefoontje gehad, nipt inclusief nevenbevindingen was was helemaal goed. Zo opgelucht!!!