Oh voel je nu al tsr @Zuri ? Dat wist ik niet dat dat al zo vroeg kon. Hoe lang geleden is het dat je borstvoeding gaf? Bij ons ging het de vorige keer helemaal niet zo soepel, maar uiteindelijk met veel moeite toch 9 maanden volgehouden. Ik ga het deze keer zeker weer proberen, maar kan me wel voorstellen dat ik het eerder opgeef. Het moet ook niet ten koste gaan van tijd die ik aan mijn andere zoontje kan besteden. Ik ben benieuwd hoe het loopt!
Bij een eerste zou ik er ook zeker voor gaan. Het is inderdaad ook echt wel bijzonder om mee te maken. Hopelijk lukt het!
Wat het vooral zwaar maakte, was dat dochterlief de fles weigerde. De eerste weken pakte ze wel de fles, maar daarna echt niet meer. Eerlijk gezegd ben ik nu pas een maand gestopt met borstvoeding geven (na 2 jaar) en moet er nog niet aan denken om weer te beginnen. Als ik zeker zou weten dat deze baby wel de fles pakt, zodat ik op een gegeven moment andere voeding erbij kan geven en ik niet 100% van de tijd voor de voedingen moet zorgen, zou ik het toch wel weer doen. Maar dat weet je natuurlijk niet van tevoren...Ik twijfel nog even verder
Dat gevoel heb ik inderdaad ook een beetje...dat het niet eerlijk voelt dat de eerste wel borstvoeding heeft gehad en de tweede niet. Als je je erop instelt dat komende baby ook allergisch is, kan het alleen maar meevallen Hier nog geen tsr gevoeld, ook al gaf ik een maand geleden nog borstvoeding..
Dat weet je inderdaad niet van te voren maar als borstvoeding niet mogelijk is en een baby vanaf het begin geen fles pakt dan is daar altijd oplossingen voor te vinden. Mijn zoontje accepteerde de fles ook niet maar dat was bij ons de eerste 6 maand niet echt nodig. Vanaf 6maand kreeg hij pap van BV met een lepel als ik hem niet kon voeden en later gewoon vaste voeding+drinken.
Ja echt zo'n woosh gevoel. Heb ook tegelmatig van die harde stukjes wit al ertussen. Zoon is in jul 2020 gestopt met drinken toen zijn we voor de 3e gegaan. Mijn dochter stopte tijdens te zwangerschap met drinken dat vond ik zo sneu dus wilde klaar zijn met bv voor de volgende. Maar mijn kids stoppen gewoon snel denk ik. Zoon altijd op verzoek gevoed en hij was met 21m klaar (en dat vond ik zelf helemaal niet erg hoor had hem met liefde 2j gevoed maar was blij dat hij er klaar mee was)
Nipt was in orde! Ik ga terug borstvoeding geven al zie ik er ook tegen op. Vorige keer op zich goed gegaan, maar zo als anderen hier had ik ook een fervente flesweigeraar. Hij heeft als ik er niet was, melk met een bekertje of tuitbeker gekregen. Het kolven op het werk is nog zo een ding. We bekijken het wel eens we daar zijn.
Zo mijn buik begint nu echt te groeien!! Ik voel nu sinds een paar dagen overduidelijk mijn baarmoeder boven mijn schaambot uitsteken, en kan mijn buik nu echt niet meer verbergen. Wat gaat de tijd snel zeg! Ik vind het wel heel leuk eigenlijk dat ik nu niet alleen maar een darmenbuikje heb, maar dat het nu ook echt de baby is die zich begint te laten zien Hoe gaat het met jullie allemaal?
Dat herken ik. Vanochtend bij de VK geweest beeb en ik weer goedgekeurd. Ze vertelde dat mijn baarmoeder nu net iets onder mn navel zit. Dus valt niet meer te ontkennen, stiekem ook erg leuk.
Babybuikjes <3 Hier nog niet echt iets zichtbaar maar bij de eerste was kwam dat pas met 17weken en pas vanaf 20 weken dat het met kleding aan voor anderen zichtbaar werd. Ze zeggen dat het bij een tweede sneller gaat dus wie weet volgende week
Mijn zoontje bij a 2.5 drinkt nog steeds elke ochtend paar slokjes ga deze ookzeker weer voeden dochter heeft 1jaar bv gehad
Zat gisteravond even te rekenen met mijn man hoe we het zouden gaan doen met verlof… en ik kan bijna een half jaar thuis blijven! (Bevallingsverlof+betaald ouderschapsverlof+vakantiedagen van 2022) Denk alleen niet dat mn werkgever erop zit te wachten dat ik zo lang uit de running ben haha. Mijn man weet echt niet wat die met al dat extra verlof moet doen haha dus dat word nog even puzzelen. Jullie al nagedacht over hoe lang jullie thuis blijven?
Jazeker over nagedacht! Ik ga pas in 2023 weer werken. Heb ook dagen genoeg. Dankzij stomme corona niet veel op vakantie geweest en met dat thuiswerken wat ik uitgerust genoeg om ook niet bij te hoeven tanken heb 7 weken vakantie staan en de rest doen we met spaargeld. Zo'n baby van 10 weken oud slaapt (bij ons) nog helemaal niet door, wil nog 3x per nacht ofzo aan de borst, overdag zit er nog weinig ritme in, ikzelf ben nog helemaal verrot.... Ik heb daar helemaal geen zin in. Laat mijn contract verlengen tot eind mei/medio juni en baas mag me in nov/dec weer bellen om de terugplaatsing te bespreken. Maar wie weet ga ik wel ergens anders kijken. Zie het dan wel weer, maak er in mijn functie absoluut niet druk om. Vraag genoeg overal.
Ik wil het ook zo lang mogelijk rekken. Denk dat ik ergens eind dec/begin jan weer wil gaan beginnen. Maar vind het wel spannend om dat te melden hihi
Ik heb geen werkgever dus hoef niet na te denken over hoe lang ik thuis blijf. Man heeft al wel geïnformeerd wat zijn opties zijn maar ze konden het nog niet precies uitrekenen door de nieuwe CAO.