Uitgerekend 1 t/m 15 augustus

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Nino12, 25 nov 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sugarsnap

Sugarsnap Actief lid

8 apr 2022
    402
    394
    63
    Vrouw
    Goede groeiecho hier. Die GA klopt overigens niet is nog altijd de oorspronkelijke meetvergissing verloskundige

Wel heeft meneer wat korte beentjes maar verder alles goed. P70 en gewicht geschat op 1110 gram

Voor nu ligt ie stuit maar dat was geen verassing want hij trappelt er flink laag op los en zelden tot nooit voel ik hem hoog.

Verder moet ik de resus c prikken.. maar persoonlijk lig ik daar niet wakker van. Als het zo is dan is het zo. Kans schijnst statistisch vrij laag te zijn dat je echt antistoffen aanmaakt.

Bijgevoegde bestanden:

Nananie, Din, Angelmom1 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  2. Marlena

Marlena Fanatiek lid

27 mrt 2015
    1.677
    1.788
    113
    Jaaa dat heb ik ook!!! Vooral sinds de 3d echo. Hij zag er zoooo cute uit, ook filmpjes meegekregen die ik regelmatig terugkijk. Nog +/- 12 weekjes en dan kunnen we baby knuffelen!

FreeRose vindt dit leuk.
  3. Marlena

Marlena Fanatiek lid

27 mrt 2015
    1.677
    1.788
    113
    Merken jullie ook dat het fysiek allemaal wat zwaarder wordt? Ik merk dat ik steeds langzamer wordt in alles wat ik doe, zelfs nadenken gaat wat trager:roflmao: ik vind het echt heerlijk om buiten te wandelen, maar dan wel lekker in een slakkentempo en ondertussen gewoon rustig om me heen aan het kijken enzo, voel me dan net een omaatje. Verder blijft het slapen echt vreselijk, dus kijk er naar uit om straks lekker verlof te hebben en echt letterlijk niks te hoeven doen. Ben normaal heel druk en actief van mezelf maar nu wil ik het liefst gewoon alleen maar relaxen en wandelen en beetje wegdromen over de baby

Nananie, Din, FreeRose en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  4. Sugarsnap

Sugarsnap Actief lid

8 apr 2022
    402
    394
    63
    Vrouw
    Absoluut.. tot grote frustratie van mezelf.. dingen even van de grond oprapen zit er ineens al niet meer bij. Man: Dan moet je dat gewoon niet meer doen dan. Ik: maar ik wil dat. Hij: prima, dan verbied ik je bij deze dat nog te doen. :roflmao::roflmao::roflmao:

FreeRose vindt dit leuk.
  5. FreeRose

FreeRose Bekend lid

12 feb 2022
    663
    625
    93
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Haha heel herkenbaar wat jullie vertellen @Marlena @Sugarsnap ik heb hetzelfde! Ik steeds meer last van maagzuur/brok in m’n keel gevoel, heel naar! Ik wil eigenlijk niets er tegen slikken want het voelt niet goed om dat te doen (ook al weet ik dat het prima zou kunnen). Dus ik probeer het zoveel mogelijk op te lossen met goed eten, niet te vet/pittig etc. Erg lastig wel want heb juist zin in vet en pittig o_O
    Verder inderdaad steeds sneller moe en ik moet ook echt langzamer lopen want ik krijg gelijk steken als ik te haastig loop.

Sugarsnap vindt dit leuk.
  6. FreeRose

FreeRose Bekend lid

12 feb 2022
    663
    625
    93
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Lekker aan het groeien hier!

Bijgevoegde bestanden:

Nananie, Angelmom1, Din en 2 anderen vinden dit leuk.
  7. Marlena

Marlena Fanatiek lid

27 mrt 2015
    1.677
    1.788
    113
    Mooi buikje!! Hier ook aan de groei!

Nananie, FreeRose, Angelmom1 en 2 anderen vinden dit leuk.
  8. Zuri

Zuri Fanatiek lid

26 mei 2016
    3.329
    2.365
    113
    Vrouw
    Ik word echt onwijs afgeleid door die dikke bobbel aan de bovenkant van je lichaam wat achteraf je hoofd bleek te zijn hehehehe

FreeRose vindt dit leuk.
  9. Marlena

Marlena Fanatiek lid

27 mrt 2015
    1.677
    1.788
    113
    :roflmao:

FreeRose vindt dit leuk.
  10. Sugarsnap

Sugarsnap Actief lid

8 apr 2022
    402
    394
    63
    Vrouw
    Pfff.. zo ben je positief.. zo ben je ineens ziek met hoge buikpijnaanvallen.. het kan van de opgestarte glucobay zijn dus Maastricht gaat overleggen. Maar anders moet ik na hun belletje asap voor controle bij de vk. Mijn bloeddruk thuisgemeten en die is goed. Maar verder zijn dit soort pijnaanvallen en hoofdpijn etc nou niet echt gerustellend ineens.

Sorry van mn geklaag.. moest het even ergens kwijt..

FreeRose vindt dit leuk.
  11. FreeRose

FreeRose Bekend lid

12 feb 2022
    663
    625
    93
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Wat vervelend joh! Gewoon lekker klagen hoor, zoiets van je afschrijven kan opluchten!

12. FreeRose

FreeRose Bekend lid

12 feb 2022
    663
    625
    93
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik ben benieuwd hoeveel jullie de baby voelen… ik voel haar bijna de hele dag namelijk! Ze is echt AAN :roflmao: ‘s Nachts valt het mee, dan voel ik haar alleen als ik wakker ben om te plassen (2x per nacht).

13. Angelmom1

Angelmom1 Fanatiek lid

18 dec 2018
    4.082
    3.718
    113
    Vrouw
    Vandaag 22 weken prik

Ook op zolder begint het nu langzaam te vorderen morgen voorstrijk op de muur en plinten nog keer in de grondverf dinsdag plinten aflak en dan vrijdag muurverf er op kunnen we weekend daarna dochter verhuizen kamer 1 klaar :)
    Kunnen we behang strippen voor kamer zoon en daarna behangen.
    Kan die net 3 a 4 weken ook over en dan nog ledikant verven verf wat beschadigd na 2 kindjes verder hoeft daar niks anders dan inrichten:)

Nananie en Sugarsnap vinden dit leuk.
  14. Prulleke71

Prulleke71 Actief lid

6 mrt 2022
    244
    307
    63
    Vrouw
    Oei, dat klinkt inderdaad niet heel geruststellend! Heb je ook een soort "band" gevoel? Dat ze je maar goed in de gaten houden, niet dat het beginnende zwangerschapsvergiftiging oid is! Gelukkig is je bloeddruk goed! En klagen mag wel een keer hoor ;)

15. Sugarsnap

Sugarsnap Actief lid

8 apr 2022
    402
    394
    63
    Vrouw
    Ik was even van slag door alle chaos en daardoor vergeten in dit topic te updaten.. maar het was idd dat.. bandgevoel en alsof er zoveel lucht en spanning inzat dat je amper lucht krijgt icm hoofdpijn en duizeligheid en enorme buikpijn. Ik moest meteen met de glucobay stoppen. Dat lijkt voor nu idd de oorzaak.. want het is sinds vanmorgen een stuk rustiger en meer ontspannen allemaal.. maar als de buikpijn terugkomt moeten we meteen de vk bellen.

Schrik zat er even goed in hier. Maar voor nu probeer ik weer te ontspannen met een filmpje tot mijn man thuis is. Die voor de zekerheid maar thuiswerk heeft aangevraagd voor de komende week.

Thx xx

16. Butterfly36

Butterfly36 Bekend lid

7 jul 2017
    654
    270
    63
    Vrouw

Ik had dit rond week 20 , moest toen naar zh en werd eiwit in urine nagekeken in lab want de stick ( die ze voor blaasontsteking te checken gebruiken ) gaf +1eiwit aan ( is heel laag )
    Urine onderzoek in zh gaf aan dat de eiwitten nihil waren en ook bloedruk bloedruk bloedonderzoek ok.

Nu sinds 2 weken weer last .
    Continu boeren, opgeblazen, weinig kunnen eten , pijn bij mijn ribben en misselijk.
    Gek hé, en weer alleen +1 eiwit in urine ( vk zegt dat dit ook door afscheiding afscheiding kan komen, hebben ze dit bij jou ook nagekeken?
    Hoe was jouw bloedruk.
    Mijne is altijd 120/80 ongeveer. Ook als ik niet zwanger ben ongeveer.

Heb je ook last van maagzuur?

Hoop dat de oorzaak idd de glucobay is/was.

Misschien ook omdat de baby nu tegen onze maag/lever/middenrif drukt?

Sterkte hoor

17. Butterfly36

Butterfly36 Bekend lid

7 jul 2017
    654
    270
    63
    Vrouw
    #2817 Butterfly36, 20 mei 2022
    Laatst bewerkt: 20 mei 2022
    Zijn er meer dames trouwens die last hebben van dat hele volle gevoel bovenin? Weinig trek hebben en of kunnen eten?
    En gewoonweg last hebben van maag e.d? Door groei baby/baarmoeder?

Merk trouwens ook weer heel erg dat ik totaal geen energie weer heb om wat dan ook te doen of aan te pakken....lijkt wel of alles van het eerste trimester weer terug komt ...

Hier trouwens groei echo gehad.

Hoofje liep 2 weken voor en buikje was ook groter en de beentjes dan weer onder het gemiddelde.
    De vk zei dat dit weer bij kon trekken dat dit gewoon door onregelmatig groeien komt.
    Ik moet de 30e terug en ga dan toch over zo'n suikertest beginnen want dit is mij helemaal niet voorgesteld!
    En ook weer beginnen over mijn bovenbuik cq maagklachten.

Ze probeerde nog een mooie 3d foto temaken maar kleintje lag al heel laag met zijn hoofd en verstopt in placenta.
    Uiteindelijk middels 2d toch een mooie profielfoto:)

Bijgevoegde bestanden:

Din, Nananie en Angelmom1 vinden dit leuk.
  18. Sugarsnap

Sugarsnap Actief lid

8 apr 2022
    402
    394
    63
    Vrouw

Wat lief dat jullie meedenken. Op zich ben ik wel bekend met buikklachten en pijn.. maar dit was echt vreselijk. Voor wie bekend ermee is: niveau galkoliek qua hevigheid en dan echt elk uur.

Nu ik de glucobay gestopt ben zijn de aanvallen *afkloppen* ook weg. Wel merk ik dat ik mijn spieren blijkbaar van de spanning overbelast heb. Maar ik kan in elk geval weer liggen (dat ging helemaal niet meer) en heb geen hoofdpijn meer erbij. Duizeligheid en wazig zicht is ook minder gelukkig.

Ik heb een standaard bloeddruk van 110/60 die soms iets lager zit met de zwangerschap. Die zat gisteren gelukkig gewoon rond die waarde 112/70 ondanks gespannen tot en met door de pijn

Hopelijk heb jij die klachten ook niet te vaak meer.. want aangenaam lijkt me ook voor jou anders! ♡

Oh ps! Hier groei echo exact zo. Bovengemiddeld hoofd en beentjes juist 44%. Apart dat we dat beide zo hebben met de kleine :)

19. Butterfly36

Butterfly36 Bekend lid

7 jul 2017
    654
    270
    63
    Vrouw

Dan lijkt die glucobay idd de boosdoener waardoor je die aanvallen kreeg .
    Bij mij zijn het geen ( koliek) aanvallen maar gewoon gigantisch opgeblazen en maagpijn en continu boeren ( echt extreem) en weinig eetlust .
    Had al omeprazol maaar daar werd ik beroerder van...

Gelukkig voel je je al wat beter

Hier de beentjes nog kleiner meen 40
    En hoofdje 93%. Maar die kon ze slecht opmeten want kindje lag steeds niet goed en buikje 82.9.
    Ze zei er niet veel van eigenlijk...

Ben benieuwd hoe het straks met de groei echo is met 34 weken

20. Butterfly36

Butterfly36 Bekend lid

7 jul 2017
    654
    270
    63
    Vrouw

Trouwens hier ook bekend met buikklachten en pijn in die regio.
    Heb endometriose en adenomyose, en heel veel verklevingen op darmen en lever misschien dat dat ook meespeelt

Deel Deze Pagina