Uitgerekend 1 t/m 15 augustus

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Nino12, 25 nov 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marlena

Marlena Fanatiek lid

27 mrt 2015
    1.676
    1.787
    113
    @FreeRose wat leuk dat je de baby zo vaak voelt! Hier ook wel de hele dag door, al moet ik zeggen dat als ik hem even niet voel ik er natuurlijk ook niet aan denk, dus voor mijn gevoel de hele dag door maar hij zal vast ook slapen tussendoor. Verder heeft hij wel super vaak de hik, wel 3 keer per dag, voelt wel gek, hebben jullie dit ook?
    @Butterfly36 Ik heb dat volle gevoel een beetje met vlagen. Nu zit ik juist in een fase dat ik heel de tijd alleen maar honger heb en me echt moet inhouden haha

Sugarsnap vindt dit leuk.
  2. Sugarsnap

Sugarsnap Actief lid

8 apr 2022
    402
    394
    63
    Vrouw
    Ik denk dat het ons absoluut gevoeliger maakt. Zeker omdat alles nu meer in de verdrukking komt. Take care xx

3. Sugarsnap

Sugarsnap Actief lid

8 apr 2022
    402
    394
    63
    Vrouw
    Ik heb me tussendoor maar suf gegoogled naar groot hoofd. Gelukkig vond ik vooral geruststellende vergelijkbare verhalen die helemaal goed kwamen. De gynaecoloog zei dat mijn uk gemiddeld in p70 uitkwam dus zich verder geen zorgen maakte. Maarja uiteindelijk doen mensen als jij en ik dat automatisch toch he..?

Ik zou het gewoon aangeven van de suikertest.. better safe than sorry toch? Net als je buikklachten.. je komt anders niet echt zorgeloos het laatste trimester door.. dus wellicht dat alleen al het benoemen hopelijk al helpt..

Qua buikklachten heb ik normaal tenslotte veel baat bij buscopan. Maar officieel wordt die afgeraden in de zwangerschap wegens te weinig onderzoek naar gedaan. Veel mensen weten niet dat buscopan allerlei "krampen" remt.. dus toen ik je buik diagnoses las moest ik wel even extra aan je denken. Maar dan wel liefst voor na je bevalling ;)

4. FreeRose

FreeRose Bekend lid

12 feb 2022
    663
    625
    93
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik heb eerlijk gezegd geen idee wat ik zou moeten voelen bij de hik? Heb daar nog niet echt op gelet.

5. Marlena

Marlena Fanatiek lid

27 mrt 2015
    1.676
    1.787
    113
    Gewoon een constant getik in je buik, bijna beetje alsof je zo een zenuw/spiertrekje hebt, constant op dezelfde plek, bij mij dus heel lag omdat daar zijn hoofdje ligt. Het is vrij subtiel maar je merkt het wel echt haha

FreeRose vindt dit leuk.
  6. FreeRose

FreeRose Bekend lid

12 feb 2022
    663
    625
    93
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Dan heb ik het denk ik wel gevoeld, bedenk ik me nu :roflmao:

7. Butterfly36

Butterfly36 Bekend lid

7 jul 2017
    654
    270
    63
    Vrouw

Ja ik ging ook gelijk Google op groot hoofd korte beentjes :D
    De vk hier zei dat dat wel recht trok, en maar een schatting is , in die zin vaak klopt het niet helemaal en blijkt het allemaal wel mee te vallen.

Ja die buscopan ken ik wel die heb ik weleens gehad voor pds vroeger.

Ja ik ga de 30e zeker aangeven of een suikertest niet raadzaam is , ga alles even opschrijven want vergeet altijd alles als ik daar zit....stom he .

Hoe gaat het verder met je ? Met je bovenbuik?

Ik vroeg me af he, ik lees vaak van andere zwangere dat ze een kontje of voetje voelen in hun buik aan de buitenkant.. ik voel dat niet .. ik voel gewoon een volle buik.. maar kan geen lichaamsdelen onderscheiden vanaf de buitenkant zeg maar, komt dat nog of heb je dat sowieso niet als de placenta voorligt

8. Sugarsnap

Sugarsnap Actief lid

8 apr 2022
    402
    394
    63
    Vrouw
    We gaan een prachtig duo vormen qua zwangerschap jij en ik.. doen we ook nog iets nièt hetzelfde? :roflmao: Aka: Hier ook voorliggende placenta. Ik voel hooguit verschil of hij boven of onder trapt. Vandaag toevallig voor het eerst zijkant ;)

Mijn buik is fysiek weer veeeel meer ontspannen. Letterlijk een verademing. Blijf je zoveel last hebben? Echt idd aangeven dan hoor.. dat is niet fijn op deze manier..

9. Angelmom1

Angelmom1 Fanatiek lid

18 dec 2018
    4.082
    3.718
    113
    Vrouw
    Hier ook placenta voor maar zie soms duidelijke bobbel aan de zei kant denk dat wel lichaamsdeel is maar welke weet ik niet
    voel daar dan ook wel druk op de huid

Sugarsnap en Butterfly36 vinden dit leuk.
  10. Butterfly36

Butterfly36 Bekend lid

7 jul 2017
    654
    270
    63
    Vrouw

Ah ook placenta aan de voorzijde:D ja ik voel het ook aan de zijkanten en hoog al net onder mijn ribben en idd ook onder maar dat voelde ik laatst ook en toen lag hij op de echo met zijn hoofd naar beneden dus wat dat dan is

Wat fijn dat je je beter voelt dat kwam het echt door de medicatie dus, gelukkig nu beter :thumup:

Ja ik heb nog steeds last van maag en rechter ribben, ook pijn als ik op de onderste rib recht druk, daar lijken het weer soort spieren ofzo.
    Maar ma blijft opgezet en aan 't eind van de dag enorm veel last.
    Zal het zeker aankaarten de 30e...
    Nu denk ik ook echt wel dat het misschien door verdrukking van maag en lever komt maar misschien ook wat prominenter aanwezig is bij mij door alle verklevingen die zelfs op mijn lever zitten...:(
    Het staat echt strak gespannen nu aan 't eind van de dag of het zo kan gaan scheuren...
    Ik vind wel dat de vk verdomd weinig verstand heeft van endo en adeno en verklevingen en mijn kwaaltjes vaak niet echt kan plaatsen ofzo..
    Paar weken terug moest ik naar het zh ( doorgestuurd door vk) en de gynaecoloog aldaar wist veel beter waar ik het over had en voelde me veel serieuzer genomen ...

11. Butterfly36

Butterfly36 Bekend lid

7 jul 2017
    654
    270
    63
    Vrouw

Nee echt bobbels zie ik niet , zie wel tikjes en bewegingen door de buik heen maar niet echt bobbels...
    Mijn placenta ligt ook echt helemaal over de hele breedte heen voor...en schijnt behoorlijk groot en dik te zijn...

12. Prulleke71

Prulleke71 Actief lid

6 mrt 2022
    244
    307
    63
    Vrouw
    Ik heb mijn placenta ook aan de voorzijde en voel vaak wel hoe de baby ligt. Ik heb veel last van harde buiken en als ik zo'n harde buik heb ontstaat er een bobbel waar haar billen liggen. Handjes en voetjes zijn vaak te onderscheiden doordat ze met haar handjes wat meer strijkt/aait. De beweging is wat zachter. Met haar voeten schopt ze echt (hard!). Ik zei gisteren dus bij de groeiecho al tegen de verloskundige: haar voeten liggen rechts iets onder mijn ribben en dat klopte haha. De bewegingen die ik onderin voel zijn van haar handjes.

De groeiecho was gelukkig goed! Ik heb een afwijkende placenta, één van de risico's was mogelijk een kleiner kindje doordat de placenta minder goed werkt. Maar gelukkig was alles goed en was ze helemaal niet te klein. Gewoon mooi gemiddeld, in sommige dingen zelfs iets erboven. Ik was 28+1 en alles werd gemeten op 28+4. Mijn partner en ik zijn ook beide lang/groot, dus dat ze alles net iets groter was, past ook wel bij ons postuur zei de VK.

Hoe is nu het verder met jullie? Ik heb zo mega veel bekkenpijn dat ik amper vooruit kom vandaag. Het wordt echt steeds erger en ik moet nog even... zit er serieus over te denken om paracetamol in te nemen (wat ik eigenlijk nooit doe), maar dat kan ik toch ook niet nog 12 weken gaan doen?? Paracetamol slikken om de dag door te komen...Iemand nog tips? Laatste keer heeft mijn bekkenfysio me een bekkenband laten uitproberen, maar daar werd de pijn in mijn schaambot nog erger van (stekende messen!). Ze zei toen dat een band soms echt verlichting kan geven, maar bij sommigen idd ook zorgt voor meer pijn en dan is het niks voor die persoon. Dus heb geen bekkenband. Mijn bekkenpijn zit vooral bij mijn schaambot (vreselijk!), mijn liezen en straalt uit naar mijn benen. Dus masseren zoals ik wel eens lees als het vooral bij de heupen of rug zit, is ook een beetje lastig :p. Sorry hoor, moet even klagen! ;) Ik maak me ook wel een beetje zorgen over hoe het de komende weken moet als het zo doorgaat. Heb nog een peuter rondrennen van bijna 2 jaar. Ben blij dat ze vandaag op het kinderdagverblijf is, want zo erg als nu heb ik het nog niet gehad. :eek:

13. Prulleke71

Prulleke71 Actief lid

6 mrt 2022
    244
    307
    63
    Vrouw
    Ik herken wel wat jij zegt @Butterfly3 Ik liep bij mijn vorige zwangerschap ook bij de gynaecoloog en deze keer bij de verloskundige. Ik zou in jouw geval gewoon vragen of je niet volledig over mag naar de gyn voor de rest van je zwangerschap!

14. Sugarsnap

Sugarsnap Actief lid

8 apr 2022
    402
    394
    63
    Vrouw
    Hier helaas accuut rust voorgeschreven gekregen. Permant harde buik nog aanwezig na de chaos medisch vorige week. In meer of mindere mate en telkens erger als ik ook maar een klein stukje loop. Ik dacht gisteren geen harde buik te hebben, maar vk kon de ligging amper voelen door toch spanning. (Wellicht merk ik het niet zelf goed doordat het zo exreem was vorige week?)

Heb sowieso hoogrisico vroeggeboorte, dus tot dit kalmeert mag ik helemaal niks meer. De kans is anders realistisch dat dit in weeen gaat overgaan blijkbaar.

Niet mn sterkste kant. Niks doen. Baal als een stekker. Maargoed alles voor de kleine zeker?

1 voordeel. Hij ligt nog hartstikke stuit met voetjes zo ongeveer in mn schaamstreek (dat kietelt joh!) Dus hopelijk werkt dat een vroeggeboorte in positieve zin tegen.

Ondanks dat ik geen vroeggeboorte wil, zie ik me dit wel niet realistisch voort doen tot 40-42weken. Maar zien wat de gyn er over zegt over 2 weken.

Ben alle medisch gedoe heel even beu....

15. Prulleke71

Prulleke71 Actief lid

6 mrt 2022
    244
    307
    63
    Vrouw
    @Sugarsnap wat ontzettend balen!!:( Ik weet hoe je je voelt! Ik zit al volledig thuis vanaf 22 weken ivm teveel harde buiken. Met halve dagen werken had ik er 30 per dag en vaak na die paar uur werken ook een uur lang om de 5 minuten harde buiken (dus regelmatig) en soms ook pijnlijk. Ook kon ik toen ik nog halve dagen werkte nog geen uurtje naar de stad en dan had ik alweer 12 harde buiken in 1 uur tijd. Ik mocht toen dus zelfs niet meer eens een uurtje naar de stad van de verloskundige. Nu ik een aantal weken verder ben/rust heb gehouden kan ik wel weer een uurtje naar de stad, zonder dat ik daarna meteen 12 harde buiken heb in 1 uur tijd. Dus houd even goed rust en misschien gaat het over een paar weken dan wel weer ietsje beter en mag je dan weer iets meer. Moet je echt platte rust/bed rust houden of mag je wel in huis nog wat rommelen? Heb je trouwens al een kindje rondlopen of is dit je eerste?

Maar nogmaals: het is echt kak als je rust moet nemen. Daar mag je best even van balen! Als je een keer wil klagen, ik sta ervoor open ;)

16. FreeRose

FreeRose Bekend lid

12 feb 2022
    663
    625
    93
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Uitgerekende datum: ❤️

28 juli:

Siementje - 34 jaar - 4de kindje

31 juli:
    Floortje86 - 35 jaar - 2e baby

1 augustus:
    XMamaMX - 30 jaar - 2e kindje
    Lska - 2e baby
    Sannetijd - 25 jaar - 1ste baby
    FreeRose - 30 jaar - 1e kindje

2 augustus:

Chailou - 26 jaar - 2e baby, 1e samen
    Hope2022 - 24 jaar - 1e kindje

3 augustus:

4 augustus:

DinEll8 - 27 jaar - 2e baby
    Din - 28 jaar - 1e kindje

5 augustus:

Butterfly36- 41 jaar - 1e kindje
    Jaimpiej - 32 jaar - 2e kindje

6 augustus:

7 augustus:
    Mangoeste - 2e kindje
    Marlena - 33 jaar - 1e kindje

8 augustus:

Nananie - 34 jaar - 5e kindje
    Delena - 42 jaar - 3e kindje
    Zuri - 33 jaar - 3e kindje

9 augustus:

10 augustus:

11 augustus:

Stacey4
    Sugarsnap - 34 jaar - 1ste kindje **

12 augustus:

13 augustus:
    Dobbel - 36 jaar - 3e kindje
    Angelmom1 - 37 jaar - 3e (4e) kindje

14 augustus:
    Knorretje94 - 27 jaar -3e kindje- 1e samen
    Rosan89 - 32 jaar - 3e kindje
    Prulleke71 - 30 jaar - 2e kindje

15 augustus:

8 jongens - 7 meisjes - 0 verrassing

Sterretjes

☆Nino12
    ☆WinMom90
    ☆ xxKimm
    ☆ ourbigdream
    ☆ Veertje22
    ☆ Angel02
    ☆ wachtenduurtlang123
    ☆ bonnie1

Afspraken:

Mei:
    14- Prulleke71- pretecho 3D/4D
    16 - Sugarsnap - Groeiecho gyn
    16: Siementje - controle Vk
    19 - Din - placenta onderzoek (Asherman)
    20 - Angelmom1 - 22 weken prik
    23- Prulleke71- groeiecho
    24 - Sugarsnap 3d/4d pretecho
    24 - FreeRose - controle vk

Juni
    3 - Zuri - groeiecho 30w
    4 - Angelmom1 - extra echo + controle
    8 - Prulleke71- baarmoederhalsmeting
    9- Prulleke71- echo ivm afwijkende placenta
    13 - Sugarsnap - groeiecho Erasmus 32w
    15 - FreeRose - controle vk
    28 - liggingsecho 35 weken

17. FreeRose

FreeRose Bekend lid

12 feb 2022
    663
    625
    93
    Vrouw
    Zuid-Holland
    @Prulleke71 wat vervelend dat je daar zo’n last van hebt. Ik heb helaas geen goeie tip voor je wat zou kunnen helpen. Misschien zijn er tips te vinden op het internet? Ik zou ook niet snel naar paracetamol willen grijpen inderdaad.

@Sugarsnap hopelijk kun je toch snel je rust vinden want blijkbaar heeft je lichaam het nodig! <3

18. FreeRose

FreeRose Bekend lid

12 feb 2022
    663
    625
    93
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Vanochtend controle gehad bij de vk, alles weer helemaal goed. Uitslag van bloedprikken: ijzer was goed, baby ook rhesus negatief dus heb geen prik nodig!
    Hartje weer horen kloppen <3
    Mevrouw ligt al met haar hoofdje naar beneden, billetjes omhoog en voetjes rechts. Nou die voetjes rechts was al duidelijk want haar favoriete bezigheid is dan ook lekker trappen in m’n rechter zij :roflmao:

Morgen werk ik nog 1 dagje en dan bijna 2 weken vrij/vakantie, helemaal zin in! Daarna werk ik nog t/m 1 juli en dan al met verlof (4 weken voor uitgerekende datum). De tijd vliegt echt!

Nananie en Sugarsnap vinden dit leuk.
  19. Sugarsnap

Sugarsnap Actief lid

8 apr 2022
    402
    394
    63
    Vrouw

Oh.. wat balen voor jou ook.. ik las met een half oog wel iets over jij en harde buiken maar wist niet dat het bij jou ook zo heftig was.

Dit is m'n eerste idd.. dus vandaar dat ik ook tussendoor niet goed door had dat ik ze veel meer en langer had dan ik dacht. Ik voel me nu dus een beetje dom en stom maar pas toen het echt niveau betonhard werd dacht ik oh.. harde buik.

Het geeft de burger moed je reactie, dat als ik echt nu rust neem het weer minder kan worden.

Ik hoop er echt ontzettend op dat mijn buik en lichaam toch nog gestressed zijn van de verkeerde reactie op de medicatie.. maar dat is koffiedik kijken. In huis mag ik in elk geval ook even helemaal niks en moet ik liefst zelfs de trippelstoel gebruiken (had ik al). Maar dat komt echt omdat lopen hier voelbaar de harde buiken erger maakt.

Freerose heeft ook helemaal gelijk. Meer mensen in mijn omgeving zeggen dit ter motivatie. Maar pff.. het is echt even een knop omzetten. Wss ook net omdat het de eerste is. Als in.. soms voelt het denk ik nog onwerkelijk dat er een baby in me zit en dat maakt lastiger rekening ermee houden? Niet dat ik dat expres doe he.. dat zo voelen.. maar hopelijk leg ik het toch een beetje logisch uit

Lig nu rustig op de bank en voel wel dat het nodig is. Ben naar de wc gelopen zònder trippelstoel en jawel hoor.. hallo toename hardheid.

Bedankt meiden. We slepen elkaar er wel door met wat er dan ook met ons onderling is heb ik zo de indruk.

@Zuri hoe gaat het met jou eigenlijk?

Take care allemaal!

FreeRose vindt dit leuk.
  20. Zuri

Zuri Fanatiek lid

26 mei 2016
    3.329
    2.365
    113
    Vrouw
    @Sugarsnap he balen dat je je nu zo angstig voelt over die groeiecho. Duidelijk dat ze niet de tijd hebben genomen om je uut te leggen waarvoor het is en wat het betekent. Echt zorgen om niks dit. Een groeiecho is een schatting een géén exacte meting zoals je op de weegschaal of met een meetlint doet. Er is echt een enorme foutmarge bij een groeiecho. Eén enkele groeiecho zegt daar niet zoveel. De foutmarge mag je ervan afhalen of erbij optellen en tussen die hele range valt jouw baby. Zo mag je de getallen lezen. Het idee is dat ze met meerdere groeiechos een curve krijgen en die leggen ze op de gemiddelde curve. Als je kindje veel langzamer of sneller groeit dan valt dat met die curve op. Maar echt, over deze enkele meting hoef je je totaal geen zorgen te maken zeker niet als je op p70 zat, dat is niks.

En dames die thuiszitten vanwege harde buiken... pittig zeg... 30 per dag of continu harde buik jemig. Kan me er geen voorstelling van maken maar klinkt echt niet fijn. :confused:

Hier alles wel oke. Alleen last van schaambot af en toe verder nog geen fysieke klachten. Ik moet wel enorm op m'n eten letten, heb al paar x gehad dat ik anders niet kon slapen vanwege vele maagzuur en dan ben ik de dag erna zo beroerd...

Morgen suikertest doen. Verloskundige kwam met een mooi verhaal dat dagcurve veel fijner is dan hoef je enkel te prikken verder niks. Nou weet niet welk sprookje zij gehoord heeft maar inmiddels bij diëtiste geweest en het verhaal js heel anders... nu moet ik 1x nuchter prikken en dan 3x veel suiker eten, 3x 2u niet eten en dan 3x prikken... :cry: wish me Luck... :rolleyes:

Deel Deze Pagina