Uitgerekend 1 t/m 15 augustus

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Nino12, 25 nov 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Prulleke71

Prulleke71 Actief lid

6 mrt 2022
    244
    307
    63
    Vrouw
    Wat zijn we toch een zooitje zwangeren bij elkaar hé, iedereen heeft wel iets :p. Bedankt allemaal voor de lieve woorden en iedereen heel veel sterkte met hun eigen zwangerschap en issues!! :)

Sugarsnap vindt dit leuk.
  2. Angelmom1

Angelmom1 Fanatiek lid

18 dec 2018
    4.082
    3.718
    113
    Vrouw
    Wat heftig @Prulleke71 hopenlijk blijft hij nog even rustig zitten en zakt allemaal af als je rustiger aan doet

3. Zuri

Zuri Fanatiek lid

26 mei 2016
    3.329
    2.365
    113
    Vrouw
    Heb je nog wel verdere opvolging @Prulleke71 voor als dit aanhoudt? Om te kijken dat wat ze geconstateerd hebben wel zo blijft? Straks zijn die waardes wel ineens anders...

Ik had van de diëtiste terug dat ze m'n suikerwaardes niet goed vind. Heb ook nog een 30w echo. Had de verloskundige gebeld maar echt.... ze hebben pas over 4w tijd om de echo en suikerwaardes door te nemen. Kreeg me toch een preek over dat ze druk zijn en dat ik dat toch wel begrijp. Ben best boos geworden, dat het wel zo kan wezen maar als het om de gezondheid van m'n kind gaat ik totaal geen boodschap heb aan hun drukke agenda... nahja we zijn er niet uitgekomen samen, ze hield voet bij stuk. Ik heb de echo wel bij een verloskundige ipv echoscopiste weet ik nu. Dus ik ga het bij de 30w echo herhalen dat ik opvolging wil als het kind ook voorloopt. Kijk, al behoordelen ze het maar ff en zeggen ze "je moet kha arm eten". Prima. Maar ik vind het echt maf dat ze 4w willen wachten....

4. Marlena

Marlena Fanatiek lid

27 mrt 2015
    1.676
    1.787
    113
    Pffff wat een onzin zeg!! Dat is hun werk toch gewoon, en als verloskundige moet je volgens mij ook gewoon flexibel zijn want veel rondom zwangerschappen en bevalling valt niet te voorspellen. Lijken me juist cruciale weken nu mbt je suiker... Vind het best wel onprofessioneel dat ze je 4 weken zou laten wachten! Fijn in elk geval dat je straks een extra echo hebt met verloskundige, ik zou het zeker gewoon nog eens herhalen!

Zuri vindt dit leuk.
  5. Zuri

Zuri Fanatiek lid

26 mei 2016
    3.329
    2.365
    113
    Vrouw
    Ja belachelijk toch? Ben ook in staat om te vragen of ze me dan maar overdragen naar de gyn. Ik beval sowieso in het ziekenhuis en ik wil pijnstillers dus dan moeten zkh het toch al overnemen. Ik vind deze verloskundige gewoon niets. Met de miskramen waren ze al vreselijk harteloos en nu dit weer. Het was ook zeker niet mijn wens om hier te gaan, maar de verloskundigen in de regio hebben een pact dat ze elkaar dorpsbewoners niet aannemen dus tja. Hoorde dat dat officieel niet mag maar oké. Vind het maar niks dit.

6. Prulleke71

Prulleke71 Actief lid

6 mrt 2022
    244
    307
    63
    Vrouw
    Ja ik moet morgenochtend weer naar het ziekenhuis voor een baarmoederhalsmeting. Kijken of hij nog verder is verkort of niet. Dan zal ik wel horen wat verder het plan is. Er stond er sowieso ook al een gepland voor bij 30 weken.

Maar wat belachelijk zeg dat ze je 4 weken willen laten wachten! Dat kan toch niet als je waardes niet goed zijn? Ik zou als ik jou was ook vragen of je over mag stappen naar de gyn hoor!

Zuri en Sugarsnap vinden dit leuk.
  7. Din

Din Actief lid

28 okt 2020
    452
    547
    93
    Vrouw
    @Prulleke71 heh wat ontzettend schrikken zeg!! Maar wat fijn dat ze je nu goed in de gaten houden. Hou je ons op de hoogte?

@Zuri meen je dat nou... Sorry dat ik het zeg maar wat een slechte verloskundige!! Als je waardes niet goed zijn dan word je automatisch medisch en 'overgedragen' aan het ziekenhuis. Ik zou echt om een doorverwijzing vragen naar de gynaecoloog en echt niet 4 weken wachten. Wat een onzin zeg! Zelfs ik ben boos...

Zuri vindt dit leuk.
  8. Sugarsnap

Sugarsnap Actief lid

8 apr 2022
    402
    394
    63
    Vrouw
    Potdorie wat is dat idd ook bij jou allemaal.. echt niet ok. Zei ik iets over op je strepen staan?

Het is niet aan jou om begrip te hebben voor hun situatie. Nooit never. Aangezien jouw suiker een risico voor je ongeboren kleine kan zijn is dat de wereld op z'n kop. Zij mogen nooit de drukte ineens een oorzaak laten zijn voor minder begrip en zorg. Mijn huisarts kwam er ook ooit eens mee af.. ik heb toen keihard gezegd: Je moet geen zorg bieden die je niet kunt verlenen. Draag dan clienten over! Het is zorg, geen pak brood dat niet op voorraad is! Wanneer zij momenteel meer clienten dan capaciteit hebben en daardoor gaan afremmen op zorg waar dat niet kan en mag, is dat gevaarlijk voor alle betrokkenen en daar hoor je echt geen begrip voor op te brengen. Je verdient zorg en een oplossing!

Take care daar!

Zuri en Din vinden dit leuk.
  9. Sugarsnap

Sugarsnap Actief lid

8 apr 2022
    402
    394
    63
    Vrouw

Jij sterkte morgen ook! Ik duim dat alles ok is en je niet daar je rust moet gaan uitzingen. Xx

10. Zuri

Zuri Fanatiek lid

26 mei 2016
    3.329
    2.365
    113
    Vrouw
    He wat fijn om jullie boze reacties te lezen mooie uitlaat voor die van mij Hahaha :roflmao::roflmao: ik ga komende week maar gewoon goed op m'n eten letten, gelukkig ben ik bekend met kha eten. Van wat ik van internet begrijp haal ik daar eigenlijk al alles uit.

Sugarsnap vindt dit leuk.
  11. Angelmom1

Angelmom1 Fanatiek lid

18 dec 2018
    4.082
    3.718
    113
    Vrouw
    Kamer oudste is u gesausd volgende week nog naar radiator kijken wordt niet warm en dan kunnen we haar naar zolder verhuizen
    Kamer 1 dak klaar
    Kunnen we beginnen met Kamer 2 voor de middelste
    :)

Nananie, FreeRose, Zuri en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  12. Sugarsnap

Sugarsnap Actief lid

8 apr 2022
    402
    394
    63
    Vrouw

Hihi lachen is gezond. En je boosheid er gewoon uitlaten ook ;)

Idd bevat khd arm gewoon alles. Keto wordt afgeraden, maar khd arm kun je ook nog in variereren qua hoeveelheid khd :)

Zuri vindt dit leuk.
  13. Zuri

Zuri Fanatiek lid

26 mei 2016
    3.329
    2.365
    113
    Vrouw
    Ik had een foldertje gevonden van een ziekenhuis icm diabetesverpleegkundige en stond versteld hoeveel je überhaupt nog mag! Dat is niks met wat ik gewend ben haha. Het gaat er dus vooral om dat ik geen pieker creëer zover ik het begrijp. Ik eet altijd al zeer beperkt suiker, ik voel me dan veel beter. Nu in de zwangerschap eet ik meer brood en zetmelen omdat ik echt merk daar behoefte aan te hebben en gelukkig past dit nog goed binnen het voorgestelde dieet. Maargoed verder dus opletten!

@Prulleke71 hoe is het nu?

@Angelmom1 lekker bezig!! Hier is man vandaag de woonkamer en het verven. Wilden we ook nog graag doen want die muur was echt smerig (hebben een grote hond en die 2 kids met vieze handen helpen ook niet). Ik ben kleding aan het sorteren. Per maat in een bak en dan vast opbergen.

Babykamer is nu iig leeg maar staat compleet vol met meuk. :roflmao: maar ik merk dat ik rust heb in m'n hoofd nu de oudste verhuisd is. Het voelt nu gewoon als een kwestie van opruimen enzo. Het grootste is gebeurd. :)

Nananie vindt dit leuk.
  14. Angelmom1

Angelmom1 Fanatiek lid

18 dec 2018
    4.082
    3.718
    113
    Vrouw
    Snap ik kun je nu klaarmaken voor baby
    Hier nog even 4 weken wachten voor ik met baby kamer bezig kan maar einde wel in zicht
    Doen veel in weekenden dus snel zal het niet gaan.
    Heb alle kleertjes al per maat in dozen dus straks doos pakken uitzoeken en inruimen maat 50/56 in 1 doos

Zuri en Sugarsnap vinden dit leuk.
  15. Sugarsnap

Sugarsnap Actief lid

8 apr 2022
    402
    394
    63
    Vrouw

Klopt het gaat echt om de stabiliteit. Dat is ook waarom ze met mijn lage suikers de wisselingen wilden beperken. Ik weet niet meer helemaal hoe ze het hebben uitgelegd, maar die wisselingen tussen hoger en lager is idd iets dat ze sowieso liever niet zien. Dus... goed bezig jij ;)

16. Prulleke71

Prulleke71 Actief lid

6 mrt 2022
    244
    307
    63
    Vrouw
    Hoi meiden! Gisteren weer een baarmoederhalsmeting gehad. Ze vonden het raar dat ze me nu alweer terug hadden laten komen voor een meting, aangezien die test heeft voorspeld dat ik niet binnen 7 dagen ga bevallen. Hadden ze me beter een week later kunnen laten komen zeiden ze. Maar goed, toch weer aan het ctg gelegd (maar had op dat moment geen harde buiken). Baarmoederhalslengte was weer langer geworden, 3 metingen: 3,9 en 2,9 en 3,1. Ik zo 3,9 kan niet hoor, zo lang is hij nog nooit geweest :p. Maar hoe dan ook was het nu prima. Ik snap niet hoe dat kan, maar ze zeiden afgelopen donderdag hebben ze een meting gedaan tijdens je harde buiken en nu is je buik rustig. Je baarmoeder is een spier, dus als die verkrampt wordt hij korter en als hij weer ontspant wordt hij weer langer. Goed nieuws dus, dat de harde buiken niks "blijvends" hebben gedaan/hebben verkort. Maar ik was gisteren toch wel even ontdaan hoor. Je wordt zo heen en weer geslingerd in je emoties. Donderdag dacht ik nog dat ik bijna aan de weeënremmers kon en nu is ineens tóch alles prima. In mijn hoofd zorgt dat even voor kortsluiting.... Moet wel as vrijdag weer terug en dan meten ze de baarmoederhals nog een keer op (dus één week na die fibronectinetest).

Din, Angelmom1, Nananie en 2 anderen vinden dit leuk.
  17. Sugarsnap

Sugarsnap Actief lid

8 apr 2022
    402
    394
    63
    Vrouw

Oh fijn wat van je te lezen. Zat toch een paar keer te refreshen om te zien of je al een update had geplaatst. Niet dat je dat verplicht bent.. maar dat raakt toch met elkaar verbonden hier in onze lijst en met wat iedereen meemaakt ofzo :)

Als het je iets "helpt".. ik herken het ontdaan zijn en heen en weer geslingerd worden. Weet dat waar ik tegen Zuri zei sta op je strepen, ook jij voor jezelf op mag komen.

Natuurlijk hebben jij en de baby zorg nodig. Maar ook rust, ademhalen en dat ze niet moeten vergeten dat je een mens bent. Dat het veel van je vraagt en kost om zo van de ene naar de andere plek en zorgverlener en niet te vergeten: angst en spanning en onzekerheid gegooid wordt!

Als het je ergens even teveel wordt.. weet dat dat normaal en logisch is. Je wordt compleet overprikkeld zo! Ik vergelijk het altijd met een egel. Die zien hun omgeving al wat vager en moeten afgaan op geur en opzetten van hun stekels. Maar als dat niet werkt dan bijten ze. En hard! Wat moet je anders?

Nogmaals, zorg heb je nodig. Maar zeg op tijd: jongens mag ik heel even ademhalen! En zolang je niet in spoed spoed zit.. zullen ze dit normaal gesproken begrijpen.

Hoop ik verder dat alles nu rustig bij je blijft. En dat je dit 3e trimester in wat kalmer vaarwater mag uitvaren :)

Prulleke71 vindt dit leuk.
  18. Nananie

Nananie Actief lid

1 dec 2021
    144
    185
    43
    Vrouw
    Weer enige tijd verstreken sinds ik nog gereageerd heb. Wel tussendoor meegelezen.

zo jammer voor diegene met de harde buiken. Zo moeten rust nemen is niet zo evident. Je wil dingen doen en je lichaam fluit je terug. Zou ik ook moeite mee hebben. Ik neem zelf ook preventief extra magnesium.
    Fijn dat je bmhalsmeting goed is @Prulleke71

Boe voor je verloskundige @Zuri, zou echt snel vragen voor een doorverwijzing.
    Hopelijk zijn jullie suikers snel geregeld. De schommelingen zijn idd niet goed voor de baby.

Deze voorbije reacties toch weer duidelijk het verschil tss Nederland en België. Hier worden bijvoorbeeld fibronectinetesten bij ons in zh niet gedaan. En ook geen inleidingen op 38w owv zwangerschapssuiker, dan nog zeker in samenspraak en afh van hoe goed geregeld de suiker is.

Zo zit ik hier ook al bijna 3w opgesloten in een ziekenhuiskamertje met mijn jongste zoontje, gebroken been. Ga blij zijn als we naar huis kunnen. En dit terwijl we nog een verhuis te regelen hebben.
    De baby doet het goed en ik heb voorlopig nog van niet teveel last. Morgen alweer een 3 vooraan, 30w. Het gaat toch snel in mijn ogen. Zie me nog steeds met mijn grote verrassingstest in mijn handen. Zo benieuwd naar welk geslacht ons gezin gaat vervolledigden.

Sugarsnap en Zuri vinden dit leuk.
  19. Prulleke71

Prulleke71 Actief lid

6 mrt 2022
    244
    307
    63
    Vrouw
    Wat lief @Sugarsnap! Het is inderdaad veel en op veel verschillende plekken. Ik loop bij een verloskundige praktijk waar ze met 6 man werken ongeveer, dus vaak andere gezichten. Daarbij dus nog regelmatig naar het ziekenhuis voor bmhalsmeting of ctg op verloskamers of bij gyn. En dan nog in een academisch ziekenhuis extra controles vanwege een afwijkende placenta. Ik ben afgelopen donderdag ook echt even in huilen uitgebarsten in mijn eigen ziekenhuis. Ik heb toen snikkend gezegd dat ik het liefst gewoon helemaal terug wil naar de 2e lijn en dan bij voorkeur bij de gynaecoloog die ik ook had bij mijn vorige zwangerschap. Ze zeiden toen ik maak er een notitie van en dan kun je dat as vrijdag met hem bespreken. Maar als dat zorgt voor rust bij jou dan zorgt dat ook voor rust in je buik. Dus in het ziekenhuis begrepen ze het geloof ik wel. Ik heb gewoon behoefte aan één iemand die mij goed kent, op de hoogte is van alles deze zwangerschap en ook van mijn vorige zwangerschap. En dat ik ook maar van één iemand adviezen krijg. De verloskundigen zeggen namelijk iets anders tov wanneer ik moet bellen dan dat ze in het ziekenhuis zeggen en daar wordt ik heel onrustig van....

Ik heb vandaag wel een leuke dag gehad! Ben verrast met een babyshower! Mijn moeder, oma en een paar van mijn beste vriendinnen stonden aan de deur met allerlei lekkers. Onze tafel was in een mum van tijd omgetoverd tot een high tea tafel. Ik mocht alleen maar zitten en alles werd geregeld! Na een paar uurtjes zijn ze weer gegaan, bang dat het voor mij te veel zou zijn. Maar ik had dit echt even nodig, timing kon niet beter zijn! Nu kan ik er weer even tegen aan ;). Na de babyshower wel weer 2 uur harde buiken om de 5 minuten ongeveer. Terwijl ik alleen maar gezeten heb. Maar blijkbaar is mijn baarmoeder nu toch extreem snel geprikkeld ofzo.

Hebben jullie al een babyshower gehad?

@Zuri heb jij al gevraagd of je over mag naar de gynaecoloog? Zou ik als ik jou was ook echt doen hoor!

Sugarsnap, Nananie en Zuri vinden dit leuk.
  20. Zuri

Zuri Fanatiek lid

26 mei 2016
    3.329
    2.365
    113
    Vrouw
    @Nananie o joh wat pittig. En hij moet dus in het zkh blijven? Houd jij het wel een beetje vol? Kan jij wr ook even liggen en rusten?

@Prulleke71 wat leuk zeg van ze!! Niemand heeft dat ooit nog voor mij georganiseerd, boeeee. Eerste met kids in m'n omgeving, de rest was 'n te druk met stappen enzo. :roflmao: maar krijg genoeg tussendoor in m'n handen gedrukt hoor we zijn niet zielig. Maar had me wel leuk geleken!

En nee nog niet gebeld joh, tis zondag hihi. Vrijdag die groei echo, dan even vragen om een doorverwijzing als ze indd groot is verwacht ik toch wel dat ze die geven toch?

Deel Deze Pagina