Zo denk ik er ook over! Heb ook lessen hypnobirthing gevolgd om allemaal ademhalingsoefeningen en ontspanningstechnieken te leren. En van mij mag je mee kletsen in deze groep hoor, hoe meer zielen hoe meer vreugd! (En volgens mij zijn er niet veel groepjes die zo actief zijn zoals hier) Voor de dames die twijfelen om eerder te stoppen met werken… doen!! Ik ben een week voor mn uiteindelijke verlof al gestopt, en de rust die ik nu heb doordat ik niet steeds in ‘workmode’ sta is echt goud waard!
Wat leuk dat we er zo hetzelfde in staan. BEn zelf nog wel erg onzeker over alles. Vandaag weer stage en op stage zeggen ze dat ik super goed en liefdevol met de kinderen omga en luiers verschonen kan ik ook al, alleen als iemand helemaal onder de poep zit merk ik dat ik dat wel nog heel erg vies of spannend vind ofzo en soms vind stinken. Maar denk dat dat anders is bij je eigen kindje. Is het gek dat wij al naar geboorte kaartjes aan het kijken zijn?
Met eigen kindje is dat inderdaad anders. Enne je bent zwanger dus helemaal niet gek dat je bezig bent met alles wat daarmee te maken heeft. Of dat nu de bevalling is of geboortekaartjes. Al ben ik het wel met Din eens dat de vragen misschien beter in het 'uitgerekend 1 t/m 15 oktober' topic passen omdat je daar met dezelfde termijn zit. Anders val je over 2 maand zo in een zwart gat als wij allemaal zijn bevallen. Andere actieve groepjes zijn deels over naar een whatsappgroep, dat doet de activiteit op een forum vaak geen goed. Deze post had ik helemaal gemist, prachtige 3D foto! Reis terug ook goed gegaan?
Even een echo post hier! Vannacht weer zo een vreselijke nacht gehad, kon natuurlijk weer niet slapen zoals elke nacht de afgelopen weken en op een gegeven moment uit frustratie de boel bij elkaar gejankt. Heb echt nooit slaapproblemen gehad, kon altijd elk moment slapen als ik maar wilde, dus dit is wel een ervaring zeg. Vandaag maar ziekgemeld op het werk en blijf de rest van de week ziek denk ik. Daarna nog 2 weekjes dingen afronden en dan verlof. Denk dat het me zoveel rust geeft om niet meer te hoeven werken. Ook al werk ik thuis, net als wat jij zegt @Sannetijd, je bent toch in een soort werkmodus en dan is slaap echt wel belangrijk. Heb vandaag al zoveel rust dat ik even niks hoef deze week! Fijn sugarsnap dat de echo goed was!! Wat een schattig baby'tje ook zeg!
Hier weer eens een berichtje van mij. Ik heb sinds een paar dagen erg last van mijn rug, zit voor mijn werk de hele dag achter de pc en dat houd ik nu echt niet meer vol. Vandaag is mijn laatste week voor mijn verlof, maar ik ben bang dat het allemaal halve dagen worden. Ben er echt aan toe om te stoppen met werken! Wij weten nog niet helemaal zeker welke naam het gaat worden. Roepnaam zijn we al een heel eind, we hebben een naam die we allebei leuk vinden, maar toch ook nog wel andere opties. We hebben ook een naam die ik heel leuk vind, maar die niet zo lekker matcht met de achternaam, dat zei iemand anders ook hier. Het is zoiets als euh... Jens Spetter. Dat als je het uitspreekt mensen misschien denken is het nou: Jen Spetter? Of Jens Petter? Hoe belangrijk zouden jullie dat vinden? En doopnamen vinden we ook lastig, bij ons eerste zoontje hebben we allebei de opa's al vernoemd. Een van de oma's is nog helemaal niet vernoemd en er komen waarschijnlijk niet meer kleinkinderen in die familie, dus we denken er over om voor de tweede een jongens-variant van de naam van de oma's te doen. Maar dat is misschien een beetje vergezocht. Als het goed is hebben we nog even om er over na te denken
Oooh wat rot zeg!! Goed dat je je ziek hebt gemeld. Nog even volhouden en dan heerlijk met verlof. Ik tel de dagen met je mee!
Wat een fantastische foto!! ❤️ Maar wat vervelend van je rug!! Goed aan jezelf denken hoor, als het niet meer gaat dan niet. Ik begrijp je struggle met de naam. Ik denk dat het per naam/achternaam verschilt. Als jullie een duidelijke achternaam hebben zal dit misschien minder snel gebeuren. Ik zou ook eerder Spetter zeggen omdat Petter niet echt een woord is zeg maar. Wij hebben al heel lang de naam in gedachten. We begonnen heeeeel even te twijfelen of dit nou wel echt dé naam zou zijn en hadden even een alternatief, maar na een uur kwamen we toch weer terug op de eerste naam haha! We houden het ook bij één naam en geen doopnamen. Zelf ben ik christelijk opgevoed (maar ik ben niet meer gelovig) en heb 3 doopnamen waarvan één doopnaam al generaties op elkaar wordt doorgegeven... Ik zal dus de eerste zijn die dit niet doet . Het voelt niet helemaal fijn, maar het voelt ook niet fijn om die naam door te zetten terwijl ik er niks mee heb.
Oh ja, ik associeer doopnamen niet echt met dopen eigenlijk Ik vind het wel een leuke traditie om opa's of oma's te vernoemen. Wij zijn zelf ook niet gelovig, dus er wordt hier niet gedoopt. Bij de eerste hadden we al lang van te voren een naam, omdat we die toevallig een keer gehoord hadden en allebei leuk vonden. Nu moesten we er echt over nadenken, dus dat voelt een beetje gek.
Mijn man en ik hebben bekenden wiens dochters voor en achternaam samen qua uitspraak ind*iaan (zet er maar wegens privacy een ster tussen) vormen. Dit zouden we dus zelf nooit doen... dus voor ons is dat ook heel belangrijk. Hier is de kleine naar zn peetoom vernoemd en gelukkig kan dat prima met de achternaam
Ik voel me verder soms ook een zaag hier omdat er altijd wel wat is maar mijn lichaam vond de terugreis al niet meer leuk. Dus ook hier weer even een potje zitten janken want ik werd ziek in de auto joh.. en rugpijn.. harde buiken die leken te blijven duren. oftewel vandaag liggen we weer braaf "waterpas" maar de echo was het wel absoluut waard
Ik boek steeds een massage in dat werkt echt wel goed voor de bekken, rug, schouders en nek vind ik. Moet erbij zeggen dat ik ook geen bekkenproblemen heb, anders moet je uiteraard vooral naar een fysio gaan. Maar door al het zittend werken gaat hier ook alles vastzitten. Ik kan het iig aanraden. Vanochtend nog een uurtje massage gehad en m'n kont is helemaal beurs kan amper zitten haha. Maar ze heeft m'n stuitje helemaal los gemasseerd gekregen, alle knopen eruit. Nu doet het 24-48u zeer dat is telkens wel na zo'n massage maar daarna is het weg en ik voel me op de beursheid na meteen al helemaal prima. Voor wat betreft de naam.. ik had deze naam altijd al in m'n hoofd. Bij de eerste dame al maar toen voelde deze naam niet voor 'haar' ofzo. We hadden ook een jongensnaam gehad als het een jongetje was. Of zelfs 2 waarover ik dan vast lang getwijfeld had haha. Maar waarom zou een 2e naam een doopnaam zijn? Dat kan toch ook 2e naam heten? Ik heb een 2e naam en de kids hebben ook een 2e naam. Niemand van ons is gedoopt.
Er zijn in de oktober groep niet altijd mensen actief en merkte hier veel gezelligheid en dacht beetje meekletsen en alvast wat tips opvangen van andere dames kan vast geen kwaad. Wij zijn sinds een paar weken begonnen met de babykamer. Hebben jullie nog tips? Ben nu al 10x van indeling veranderd ook kwa commode indeling. Morgen gaan mijn vriend en ik naar de stad om vooral denk ik beddengoed dingetjes te kopen. Kan dan eventueel als jullie het leuk vinden wel een foto ervan plaatsen.
Ik heb er op zich geen bezwaar tegen maar ik ken je situatie natuurlijk wat meer. Neem wel als de rest akkoord is ajb alvast mee wat Lska bedoelt met dat je in een "gat" valt als wij straks bevallen zijn. Meestal vallen deze lijsten dan stil (de meigroep die je ziet is daar een uitzondering in) en zeker met al jouw vragen en onzekerheden wil denk ik niemand hier dat je dan ineens vanuit deze lijst alsnog alleen staat Mochten er dames hier wel bezwaar hebben, wat ze nooit persoonlijk of gemeen naar jou zullen bedoelen: je bent en blijft welkom in mijn inbox hè Je bent gewoonweg vreselijk onzeker, onrustig en best jong.. en je situatie is gewoon echt niet ideaal thuis.. dus dat je behoefte hebt aan bevestiging, vragen en dingen delen is logisch.
Ik spiekte net even in de oktober groep en ik zie juist heel veel activiteit , maar als je liever hier wilt mee kletsen mag dat natuurlijk! Met mijn vorige bericht probeerde ik alleen maar te zeggen dat je jezelf wel een beetje in een 'outsider' positie zet omdat wij al wat verder zijn in de zwangerschap. En zoals Lska al zei, straks val je misschien in een gat. Ik zou dat zelf niet prettig vinden namelijk.
Hier ook al een naam gekozen, ik heb nog wel is dat ineens de twijfel toeslaat of dit echt DE naam is… verder wordt het hier ook echt wel zwaar, wordt nu in de gaten gehouden ivm eventuele zwangerschapsvergiftiging Verder is slecht slapen nu ook dagelijkse kost. Ben nu 2 dagen thuis geweest van werk en is toch wel lekker hoor maar m’n bazin blijft maar appen wanneer ze me dan weer kan verwachten ivm drukte en personeelstekort dus eerder stoppen met werken dan 6 juli zit er hier niet in :’(
Mijn vriend en ik gaan zo even samen zitten om een lijstje te maken voor morgen. We gaan naar de stad en willen wat kleine dingen gaan halen. Moet nog aantal rompers, hydrofiele doeken en spuugdoekjes. Verder nog wat beddengoed vgm dus ff lijstje maken en een babydoos van de babydump ophalen.
Ooh wat vervelend zeg van die mogelijke zwangerschapsvergiftiging! Waar merk je dat aan? Wel beetje asociaal van je baas... Je bent hoogzwanger en ja dat wordt nu gewoon zwaar. Mijn vorige baas zou ook zo gereageerd hebben maar oh wat ben ik blij met m'n huidige werkgever. Super begripvol en meelevend!
Prachtige 3D foto @Sugarsnap! Wat balen dat de kleine aan het afbuigen is in de groei, weer een zorg erbij . Maar wel fijn om te weten dat behalve de groei wel alles goed is met jullie uk!
Wij hebben trouwens al een babykaartje. Misschien wat vroeg maar ben blij dat het geregeld is. Ik vond echt niks leuk, maar deze is echt geweldig! Lekker kleurrijk en wat alternatief. Verder zijn we echt al helemaal compleet met spullen. Ik ben ook wel echt een control freak en dan die nesteldrang erbij maakt dat ik zelfs inclusief de verhuizing van vorige week toch gewoon al helemaal klaar ben haha. De baby zou (als het medisch verantwoord was geweest want nu natuurlijk liever niet) gewoon al kunnen komen
Wat fijn dat jullie zo snel uit waren over de roepnaam! Dat was dit keer bij ons best een dingetje hahaha. De doopnamen waren minder moeilijk, onze oudste is vernoemd naar onze moeders (de oma's) onze aankomende kruimel willen we gaan vernoemen naar onze oma's (dus de overgrootoma's). Nu krijgen we dan dus wel de afkorting F.M.L. Iemand die daar meteen associaties bij heeft (zonder te googlen)? We zouden de M. en L. nog kunnen omdraaien, maar dat vind ik minder mooi als je de namen languit zegt/schrijft. En bijna iedere afkorting betekent wel iets tegenwoordig