Uitgerekend 1 t/m 15 augustus

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Nino12, 25 nov 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. youngmommy20

youngmommy20 Niet meer actief

Vanaf wanneer kregen jullie last van nesteldrang?

Prulleke71 vindt dit leuk.
  2. Prulleke71

Prulleke71 Actief lid

6 mrt 2022
    244
    307
    63
    Vrouw
    Wat fijn @Zuri! Ik had dat bij mijn 1e ook, zo van ik zie het wel en laat het over me heen komen. Een bevallingsplan schrijven? Waarom? Het loopt waarschijnlijk toch anders dan je zou willen. Moest er toen toch een maken van de gynaecoloog, maar die was niet langer dan een paar regels. Wist ik veel wat ik erin moest zetten...

Maar moet zeggen dat ik (nu ik 31 weken zwanger ben van de 2e), er toch wel steeds meer tegen op begin te zien... Juist omdat ik nu al vergelijk heb en weet wat ik kan verwachten. Ik weet nu wat ik echt niet fijn vond de vorige keer. Dus een bevallingsplan schrijven vond ik dit keer een stuk makkelijker :p. Ik denk nog steeds dat je niks kunt plannen, maar ik kan wel aangeven wat ik niet prettig vond/liever niet wil. Maar ik heb dus wel zenuwen dit keer... vooral voor (weer) een (sub) totaal ruptuur.

Willen jullie in het ziekenhuis bevallen of thuis? En met of zonder pijnstilling/ruggenprik?

FreeRose en Zuri vinden dit leuk.
  3. Prulleke71

Prulleke71 Actief lid

6 mrt 2022
    244
    307
    63
    Vrouw
    Oh al heel vroeg... heb er al weken last van (ben nu 31 weken), maar het wordt nu wel steeds erger. Alles moet af :roflmao:

Sugarsnap en youngmommy20 vinden dit leuk.
  4. youngmommy20

Is het gek als ik denk dat ik nu al nesteldrang begin te krijgen? Want wil echt alles zo snel mogelijk klaar hebben en heb nog weken en normaal haat ik schoonmaken echt maar heb ook al echt 100x de babykamer schoongemaakt en steeds willen opruimen en normaal boeit het me vrij weinig als er troep is maar nu stress ik elke keer erom…

upload_2022-6-14_19-34-30.png

FreeRose vindt dit leuk.
  5. Zuri

Zuri Fanatiek lid

26 mei 2016
    3.329
    2.365
    113
    Vrouw
    Ik ben het hier volledig mee eens. De eerste was van Jan 2017, ik was op de laatste dag uitgerekend en las met 42w bevallen. Het topic was al doodstil toen ik bevallen was. Volgens mij amper nog reacties gehad niks. Vond dat al helemaal niet leuk, laat staan dat je nog 3m moet. Maargoed, het is niet mijn probleem verder straks.

Hope2022 en Din vinden dit leuk.
  6. Prulleke71

Prulleke71 Actief lid

6 mrt 2022
    244
    307
    63
    Vrouw
    Ik vind je absoluut géén zaag @Sugarsnap. Ik begrijp juist heel goed hoe je je voelt. Het is mega frustrerend als je lijf niet mee werkt en je steeds terug gefloten wordt. Dat je nog maar amper iets kunt behalve plat liggen. Dat is nou niet bepaald genieten en ook niet hoe je je zwangerschap van te voren voor je ziet. Dat is gewoon "broeden" en wachten tot je mag bevallen en de kleine in je armen kan sluiten...

Hoe is het nu met je? Want rugpijn en harde buiken klinkt als voorweeën. Is het inmiddels weer over/bij getrokken? Anders zou ik even bellen naar je VK.

Ik heb morgen weer baarmoederhalsmeting. Ben benieuwd want de harde buiken blijven hier ook maar komen. Toen straks ook weer een paar uur regelmatig om de 3- 4 minuten. Gillend gek wordt ik ervan!

Sugarsnap vindt dit leuk.
  7. Prulleke71

Prulleke71 Actief lid

6 mrt 2022
    244
    307
    63
    Vrouw
    Heerlijk toch, dat alles al af is/helemaal klaar is voor de komst van jullie kleine! Wij hebben het ontwerp van het geboortekaartje ook al af hoor! Ik wil alleen nog een klein zinnetje erop laten zetten zoals "ik geef je een kusje, welkom lief klein zusje" oid. Dat is het enige en dan is het kaartje echt helemaal af. Maar moet nog even nadenken over hét perfecte zinnetje.

youngmommy20 vindt dit leuk.
  8. Zuri

Zuri Fanatiek lid

26 mei 2016
    3.329
    2.365
    113
    Vrouw
    Herken wat je zegt. Hier bestaat m'n bevalplan uit een paar punten die ik héél belangrijk vind en de rest is bijzaak en ga ik niet noteren, dat geeft enkel ruis.

Ik heb heel veel vragen nog over de bevalling en heb met 35w een gesprek hierover. Ik wil het liefst thuis, of anders in bad in zkh. Ik merkte bij de 2e dat warm water me heel goed deed, maar ik mocht er niet blijven ivm angst voor fluxus. Ik had echter maar 200ml bloed verloren, dus ik wil vragen of ik dit keer wel in bad mag dan.

Als het allemaal niet mag vrees ik dat ik weer op zon stom bed moet liggen. Dan wil ik wel pijnstilling maar ik geef echt de voorkeur aan remifentanil. Werkt kort, maar is heel krachtig en je ontspant er lekker door. Maar als je perst ben je dus weer 100% jezelf

En jij?

Nananie, FreeRose en Prulleke71 vinden dit leuk.
  9. Prulleke71

Prulleke71 Actief lid

6 mrt 2022
    244
    307
    63
    Vrouw
    @Hope2022 Ik sluit me helemaal aan bij Marlena. Wat aso van je baas zeg... Heel vervelend dat je het gevoel hebt dat eerder stoppen er dus niet in zit... maar wat niet gaat dat gaat niet hé meid. Denk aan jezelf. Je kunt je gewoon ziek melden. Waarschijnlijk hoef je niet eens meer naar de bedrijfsarts omdat je tegen de tijd dat je aan de beurt bent al met verlof bent/gaat.

10. Din

Din Actief lid

28 okt 2020
    452
    547
    93
    Vrouw
    Oh no! :eek: Wat voor klachten heb je waardoor ze je in de gaten willen houden?

Denk aub goed aan jezelf. Je bazin mag dit niet eens doen. Ziek is ziek. Of dit nou door de zwangerschap komt of niet, dat maakt geen verschil.

11. youngmommy20

Zijn 12 van die hydrofiele doeken genoeg? Want hoor van de ouders op mijn stage dat je van die doeken echt nooit genoeg kan hebben. Beter teveel dan te weinig?

12. Marlena

Marlena Fanatiek lid

27 mrt 2015
    1.676
    1.787
    113
    @youngmommy20 , ik had dit al vrij snel in de zwangerschap hoor, wilde alles gelijk al af hebben enzo, maar het kost gewoon tijd en merk wel dat het me veel rust geeft dat nu alles klaar is.

@ de mensen die al eerder bevallen zijn: wat zetten jullie in zo een bevalplan? Ik heb inderdaad nu ook zoiets van: ik zie het wel en laat het op mij afkomen. Heb wel een mening over pijnstilling maar ook daarmee denk ik: Ik kan nu wel stoer zeggen dat ik het niet wil maar kans is groot dat ik daar tijdens de bevalling anders over denk. En zelfde met badbevalling: Lijkt me chill, maar zoiets kun je toch niet echt plannen? Je weet op zo een moment misschien beter wat je wel en niet fijn vind? Voor mij is het natuurlijk allemaal helemaal nieuw dus heb echt geen idee wat ik fijn zou vinden en waar ik wel/niet voor zou kiezen. Wat zouden bepaalde duidelijke keuzes bij jullie zijn?

13. Prulleke71

Prulleke71 Actief lid

6 mrt 2022
    244
    307
    63
    Vrouw
    Ik heb ook heel veel vragen over de bevalling. Of een preventieve knip een sub totaal ruptuur zou kunnen voorkomen bijv.

Ga morgen eens vragen of ik ook een keer een gesprek kan inplannen om alles te bespreken. Dat geeft ook wel meer rust denk ik, als het eenmaal besproken is.

Ik werk in een ziekenhuis en heb heel wat bevallingen gezien, ook bevallingen die niet zo goed gingen. Daarom wil ik sowieso in het ziekenhuis bevallen, voel ik me fijner/veiliger bij. Wetende dat alles bij de hand/in de buurt is als er stront aan de knikker is... Verder maak ik grote kinderen dus dat vind ik nog een goede reden om in het ziekenhuis te willen bevallen. En dit keer heb ik behalve een grote baby ook nog een afwijkende placenta. Ziekenhuis voelt voor mij persoonlijk dus veiliger. Maar snap ook heel goed dat anderen wél thuis willen bevallen in hun eigen omgeving. Waarschijnlijk is dat ook veel relaxter, maar ik zelf durf het niet.

Bij mijn 1e had ik een walking epidural. Dat is een ruggenprik waarbij je wel nog kan blijven rondlopen en geen blaascatheter hoeft. Hij wordt hetzelfde gezet als een normale ruggenprik maar je krijgt maar de halve dosering ofzoiets. In ieder geval had ik er meer van verwacht, heb na mijn vorige bevalling meteen gezegd: de volgende keer óf geen ruggenprik óf een volledige. Want met die walking epidural deed het nog steeds mega zeer haha. En ook al mocht ik rondlopen, ik heb toch vooral op het bed gelegen. En een blaascatheter heb ik na de bevalling alsnog gekregen omdat ik vanwege alle zwelling niet kon plassen.

Dit keer weet ik het nog niet, ik denk dat ik nu wil gaan voor een volledige ruggenprik (durf niet goed zonder pijnstilling), maar wil eerst alle nadelen van een volledige ruggenprik en andere opties nog een keer bespreken...

Fijn dat ze tegenwoordig in (bijna) alle ziekenhuizen een bevalbad hebben hé! Ik heb bij mijn vorige bevalling even thuis in bad gelegen toen het net begonnen was. Maar toen was het nog niet zo erg/waren de weeën nog goed te doen. In het ziekenhuis ben ik toen niet meer in bad geweest. Hoop voor jou dat je dit keer in bad mag bevallen als dat je wens is!

Nananie, Zuri en Din vinden dit leuk.
  14. Din

Din Actief lid

28 okt 2020
    452
    547
    93
    Vrouw
    Jaaa wat leuk! Ben mega benieuwd naar alle geboortekaartjes straks! :D Ik ben grafisch ontwerper en hier ligt het geboortekaartje al een paar maanden klaar :oops::oops:, dus zo vroeg vind ik het niet hoor hahah!

Wat fijn dat jullie nu al klaar zijn! Dat zal vast rust geven. Wij moeten de laatste dingen nog in huis halen zoals een babyfoon, voedingflesjes, kunstvoeding (voor het geval bv niet lukt), oh en een goede luiertas! Maar ik vind de meeste luiertassen zo ontzettend lelijk! :roflmao:o_O

FreeRose vindt dit leuk.
  15. Prulleke71

Prulleke71 Actief lid

6 mrt 2022
    244
    307
    63
    Vrouw
    @Din: wat een leuk beroep! Snap dat je het geboortekaartje van jullie kleine dan allaaaaaang af hebt haha! Benieuwd naar jouw kaartje!

En héél herkenbaar die luiertas! De meeste zijn idd ontzettend lelijk! Ik heb een paar mooie duren leren tassen gezien, maar ben zelf toch maar gegaan voor de praktische luiertas van NanaBeebi. Die heeft echt mega goede recensies en schijnt echt heel handig te zijn. Dus ik dacht dan maar handig ipv super mooi!

Din vindt dit leuk.
  16. youngmommy20

Tip kijk de een van de nieuwste videos van VERLOSMOEDER op youtube over knip enzo. Ik heb er nu al enorm veel van geleerd ook welke rechten je hebt kwa knip of medicatie. Vaak wordt er te snel een knip of iets gezet om een bevalling te "willen" versnellen. Maar ik heb nu al heel veel geleerd. je kindje kiest eigen tempo en veiligheids gevoel om te komen. Ook een tip om naar PLEUNIE TEUNIS te kijken op youtube, zij is mama en doula.

17. Prulleke71

Prulleke71 Actief lid

6 mrt 2022
    244
    307
    63
    Vrouw
    @Marlena:
    Dingen die ik in mijn 1e bevallingsplan had staan, zijn o.a.:
    - toucheren graag beperken
    - liever geen knip zetten (als baby echt in nood is, is dat natuurlijk een ander verhaal, maar dan duidelijk aangeven dat het nodig is). In ziekenhuizen zijn ze hier vaak wat sneller mee naar mijn idee, vandaar dat ik dit erin had gezet.
    - zelf de navelstreng doorknippen (partner wil dit niet)
    - meteen na bevalling bij mama op de borst, indien dit niet kan dan bij papa.
    - graag binnen een uur na de bevalling aanleggen aan de borst (borstvoeding)
    - foto's maken tijdens en na bevalling wordt gewaardeerd

Waar je nog meer aan zou kunnen denken is:
    - wil je de baby zelf aanpakken als hij geboren wordt?
    - wil je met een spiegel zien hoe hij geboren wordt?
    - wil je de placenta/nageboorte zien (en hier een foto van?)
    - hoe denk je over stagiaires/co assistenten/mensen in opleiding aan je bed?

Nananie, youngmommy20 en Din vinden dit leuk.
  18. Prulleke71

Prulleke71 Actief lid

6 mrt 2022
    244
    307
    63
    Vrouw
  19. Zuri

Zuri Fanatiek lid

26 mei 2016
    3.329
    2.365
    113
    Vrouw
    Zou je dus ook echt laten informeren in remifentanil. Ik vond die epidurale ook echt niet fijn bij de eerste en heb (helaas) maar van 1 shot remifentanil mogen genieten, maar wat was dat fijn! Gaf de verlichting die ik zocht.

Bedoel met helaas dar ik 2u erop heb liggen wachten en toen ze kwamen had jk al vo blijkbaar dus na 1 shot uitgezet

Prulleke71 vindt dit leuk.
  20. Prulleke71

Prulleke71 Actief lid

6 mrt 2022
    244
    307
    63
    Vrouw
    Wat ik trouwens echt NIET fijn vond tijdens mijn vorige bevalling is dat een verpleegkundige foto's maakte (midden in de nacht, met flits) op het moment dat het hoofdje stond, dus op het moment "supreme" hahaha. Het was heel lief dat ze foto's maakte, maar die gaat toch niet in het plakboek en ik vond die flits heel vervelend op dat specifieke moment. Ik werd verblind. Volgens mij heb ik toen ook iets geroepen in de trant van: rot op met die k*t camera :p. Dus deze keer wel foto's, maar niet op het moment supreme. Ook iets om over na te denken dus! :roflmao:

Nananie en FreeRose vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina