Oh wat balen zeg! Daar ben ik ook bang voor, dat je heel lang moet wachten op een ruggenprik of andere pijnstilling. Mijn 1e bevalling ging al vrij snel en ze zeggen dat een 2e vaak nog sneller gaat. Ik ga me zeker eens laten voorlichten over de remifentanil!
Hier hadden we een naam bedacht… maar de eerste en tweede naam staan in de top 10 populaire jongens namen. Nu zijn we nog andere opties aan het bekijken. Baby kaartjes hebben we dus ook nog niet uitgezocht, moet toch wen beetje passen bij de naam. We hebben gister bij de verloskundige het geboorteplan doorgenomen (ik noem het eigenlijk liever geboortewensen… ja kan het immers niet plannen ). Maar hoofdzaak is: alles in overleg, ik wil thuis bevallen en in m’n bubbel blijven en als de nood aan de man is dan mogen ze alles doen voor een goede afloop, vrij redelijk toch? Ga komende dagen m’n beval bad alvast bestellen! Heb er wel onwijssss veel zin in!
@Sannetijd De naam van onze oudste dochter stond ook in de top 10 van 2020. Dus als dit echt dé naam voor jullie is, zou ik er gewoon voor gaan hoor! Vaak ligt het ook aan de provincie waar je woont. Hier in de buurt hoor ik de naam van onze dochter namelijk bijna nooit, terwijl hij wel in de top 10 stond! Qua geboorteplan/wensen ben je hartstikke redelijk hoor! Haha
Ja uit eigen ervaring kan ik zeggen dat dat dus klopt haha. Eerste 5u en tweede 1u58min om precies te zijn. Dus vandaar dat het pompje wat laat kwam
Hahaha dat is ook wel héél erg snel! Dat kunnen ze in het ziekenhuis niet bijhouden! Haha Ben wel benieuwd hoe lang je er nu dan over zal doen. Half uurtje?
Ik kom er ff zojuist achter dat ik morgen half 3 bij de tandarts moet zijn. Maar die tijd komt eigenlijk heel slecht uit. Dus ga morgenochtend bellen of ik eventueel eerder kan.
@Marlena ik had het zondag op maandag nacht heel benauwd en echt een ‘band’ onder m’n borsten helemaal rondom die zo zeer deed. men m’n moeder heeft zwangerschaps vergiftiging gehad toen ze zwanger was van mij dus die zei eigenlijk gelijk; bellen! Bloeddruk was wel hoger als normaal maar nog niet alarmerend maar ze houden het nu wel extra in de gaten ook omdat m’n moeder het ook had. Ja op werk is wel lastig nu… totaal geen medeleven, ga denk ook iets anders zoeken hoor als ik bevallen ben, vooral omdat hier alles moeilijk is.
Ja klopt toen ze zag dat ik vo had zette ze rustig weer de pomp uit onder het mom van nahja helaas en trok ze rustig haar handschoentjes aan en zei "pers maar eens mee eens zien wat er gebeurt" weet nog dat ze met haar rug nog me toe stond en m'n man riep "hij is er!!!" Ze kon hem nog net opvangen. Die man van mij ook echt he, ipv dat hij dat dan doet, kind was zo van bed gepleurd. zou wel chill zijn als deze ook zo snel ging.
@Hope2022 ik hoop dat ik de goede quote maar jemig wat schrikken ook joh! We zijn me toch een apart lijstje bijelkaar langzaam LOL nee maar serieus.. laat je ajb maar goed in de gaten houden dan! En als je nog thuis bent.. ik heb hier bij de kruidvat een bloeddrukmeter gekocht althans mijn man. Dan kun je ook zelf wat in de gaten houden wat je bloeddruk doet. Voor wie het vroeg.. uhm.. zelfzorg en ik blijft dus een lastige. Vandaag echt een rotdag fysiek maar voor mn gevoel puur door de reis. Morgen moet ik sowieso bij de vk zijn om 14uur dus of er is echt "niks" of ik krijg weer op mn donder en uh. Dan zien we het vervolg wel? Ik probeer echt te zien wat een alarmsignaal is en wat niet maar ben er ècht niet zo goed in.
Even een kleine gênante vraag... Is er iemand bekend met spataderen daar down under? Ik heb er denk ik één bij mijn lies net op het randje waar m'n ondergoed eindigt en het doet me toch zeer...
@Zuri hahaha omg mannen! Dat was dus niet in hem opgekomen, om de kleine dan maar zelf op te vangen. Mijn man had trouwens waarschijnlijk hetzelfde gereageerd als die van jou hoor! Haha gelukkig was de VK nog op tijd met "vangen"
@Din daar heb ik geen ervaring mee, maar lijkt me heel vervelend! Misschien dat je verloskundige tips heeft? Zelf zit ik te denken, zou curanol zalf kunnen helpen (wat ook helpt tegen het slinken van aambeien)?
Ik heb de verloskundige vanmiddag hierover gebeld (vond het ziekenhuis bellen iets te overdreven haha). En die zei dat het normaal is en dat het na de bevalling hoogstwaarschijnlijk weg trekt. Ze gaf eigenlijk geen tips voor eventuele verlichting en ik heb er eerlijk gezegd ook niet naar gevraagd... Maar die curanol zalf is misschien wel een goeie! Ik ga het voor de zekerheid morgen even navragen .
Vraagje, is het trouwens zo dat als ik me nu ziek meld dat m’n verlof dan automatisch ingaat met 34 weken? Dus 6 weken voor je uitgerekende datum?
Volgens mij geldt dit alleen als je ziekmelding te maken heeft met je zwangerschap, wat in dit geval dus wel zo is. Zou je het erg vinden als je verlof met 34 weken ingaat?
Jeetje wat posten jullie veel vanavond, ik kan het amper bijhouden. Bevalplan had ik bij de eerste niet, alleen afspraak gemaakt over welke pijnstilling de voorkeur had mocht ik daar behoefte aan hebben maar dat had de verloskundige al in het dossier gezet. Nu voor de 2e ga ik geen bevalplan voor thuis maken. Voor een ziekenhuisbevalling wil ik wel wat dingen op papier zetten omdat de bevalling dan wordt begeleid door mensen die ik niet ken en die mij niet kennen. Moet alleen nog even zien wat precies, sowieso weer voorkeur voor pijnstilling. Ik weet niet of je de tip al kent maar nutrilon heeft een miniverpakking met 3 zakjes kunstvoeding. Dat is genoeg voor nood en als er meer nodig is dan is dat zo gehaald. Zoo dat is flink veel sneller ook nog. Bevestigd wel weer mijn keuze voor een thuisbevalling als de bevalling spontaan start. Echt niet dat ik het ziekenhuis red als het nog sneller gaat als de eerste.
Ik ben best bang voor de bevalling, ik wil ook proberen om borstvoeding te gaan geven maar stel ze wilt het niet ga ik er ook niet te moeilijk over doen hoor. Maar hebben de dames die al eerder zijn bevallen misschien wat tips voor mij en andere dames?
nouja als het echt niet meer gaat is het niet anders. Maar vind het wel een lekker idee om dan meer tijd te hebben met die kleine als ze er is