Uitgerekend 1 t/m 15 augustus

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Nino12, 25 nov 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Din

Din Actief lid

28 okt 2020
    452
    547
    93
    Vrouw
    Snap ik! Ik plak die 9 weken ouderschapsverlof (voor 70% van het dagloon) er gelijk aan vast. Misschien is dat voor jou ook een optie? :)

2. Zuri

Zuri Fanatiek lid

26 mei 2016
    3.329
    2.365
    113
    Vrouw
    Ja ik doe dat ook, heerlijk dat dit nu mag, gelijk gebruik van maken!

FreeRose en Din vinden dit leuk.
  3. Zuri

Zuri Fanatiek lid

26 mei 2016
    3.329
    2.365
    113
    Vrouw
    Poe ik ben heel bang dat ik alweer corona heb. Ben zo beroerd. Beetje keelpijn, veel dik taai slijm en moeite met ademhalen. Met vlagen voel ik me heel beroerd/koortsig. Eigenlijk net zoals de vorige keer. Begon ook dit keer met een hevige migraine aanval. Heb geen zelftest meer dus ga die maar ff kopen.

4. youngmommy20

youngmommy20 Niet meer actief

Wat naar voor je. Beterschap

upload_2022-6-15_8-17-9.png

Zuri vindt dit leuk.
  5. Din

Din Actief lid

28 okt 2020
    452
    547
    93
    Vrouw
    Ah nee! Wat rot!! Laat je het weten wanneer je de test hebt gedaan? Beterschap!

Zuri en Prulleke71 vinden dit leuk.
  6. Prulleke71

Prulleke71 Actief lid

6 mrt 2022
    244
    307
    63
    Vrouw
    Volgens mij moet het 24 uur van te voren en anders brengen ze idd kosten in rekening. Bij mijn tandarts igg

youngmommy20 vindt dit leuk.
  7. Prulleke71

Prulleke71 Actief lid

6 mrt 2022
    244
    307
    63
    Vrouw
    @Hope2022 wat Din zegt klopt. Ik ben nu 2x eerder moeten stoppen met werken ivm te veel harde buiken in mijn zwangerschappen, en dan gaat je verlof idd automatisch in bij 34 weken.

Snap dat je graag meer tijd met de kleine hebt na de bevalling dan langer verlof ervoor. Kun je niet nog met vakantiedagen, overuren oud langer verlof opnemen? Dus dat als je ivm ziektewet met verlof moet net 34 weken dat je dan na de bevalling toch nog 2 weken langer kunt pakken op een of andere manier?

8. Prulleke71

Prulleke71 Actief lid

6 mrt 2022
    244
    307
    63
    Vrouw
    @Zuri ah nee, balen zeg! Heb je al een test gedaan? Beterschap!

Zuri vindt dit leuk.
  9. Hope2022

Hope2022 Bekend lid

18 okt 2021
    500
    612
    93
    Vrouw
    @Prulleke71 ja met vakantiedagen zou eventueel wel kunnen.
    Maar hebben wij vrouwen ook nog 9 weken extra verlof tegen 70% van het dagloon? Die had ik dan even gemist :D

Zuri vindt dit leuk.
  10. youngmommy20

Ik heb inderdaad even de tandarts gebeld. Ik moet een vulling laten zetten en ze zegt dat het maar 15 minuten duurt dus oké dan moet het maar hè. We hebben het shoppen verplaatst naar morgen. Eerst morgen mijn sollicitatiegesprek en daarna shoppen voor de kleine meid. Baal er echt heel erg van. Had me zo verheugd op vandaag shoppen. Klinkt misschien belachelijk dat ik daarom moet huilen maar had me gewoon zo op verheugd en omdat ik was vergeten dat ik vandaag tandarts afspraak heb kunnen we vandaag niet meer gaan. Baal er gewoon zo van. Dacht eindelijk weer goed shoppen voor de kleine meid gaat het niet door.

Bijgevoegde bestanden:

11. Din

Din Actief lid

28 okt 2020
    452
    547
    93
    Vrouw
    Ja! Zowel de vrouwen als partners :). Hieronder een handig overzichtje waar we allemaal recht op hebben:

Screenshot_20220612-125904_24Baby.jpg

12. youngmommy20

Ik heb inderdaad even de tandarts gebeld. Ik moet een vulling laten zetten en ze zegt dat het maar 15 minuten duurt dus oké dan moet het maar hè. We hebben het shoppen verplaatst naar morgen. Eerst morgen mijn sollicitatiegesprek en daarna shoppen voor de kleine meid. Baal er echt heel erg van. Had me zo verheugd op vandaag shoppen. Klinkt misschien belachelijk dat ik daarom moet huilen maar had me gewoon zo op verheugd en omdat ik was vergeten dat ik vandaag tandarts afspraak heb kunnen we vandaag niet meer gaan. Baal er gewoon zo van. Dacht eindelijk weer goed shoppen voor de kleine meid gaat het niet door.

upload_2022-6-15_9-51-41.png

13. Marlena

Marlena Fanatiek lid

27 mrt 2015
    1.676
    1.787
    113
    Volgens mij gaat dat inderdaad in vanaf augustus 2022, is dus iets nieuws! Wel super chill. Ik ga zelf de 9 weken verspreiden over het eerste jaar zodat ik het hele jaar maar 28 ipv 36 hoef te werken. Maar je kunt het natuurlijk ook gewoon gelijk er achteraan plakken!

Din en Prulleke71 vinden dit leuk.
  14. youngmommy20

Ik heb zo’n hekel aan de tandarts maar dat komt doordat ik afgelopen tijd echt veel naar de tandarts moest en veel gaatjes vullen en veel verdovingen en ben bang voor die prikken. Maar ze zei dat het maar kwartiertje duurt de afspraak en mag altijd muziek in dus dat scheelt wel. Dan is het zo voorbij.

upload_2022-6-15_10-8-34.png

15. Prulleke71

Prulleke71 Actief lid

6 mrt 2022
    244
    307
    63
    Vrouw
    Dat wist ik ook niet, dacht dat het alleen voor partners was. Maar is wel super chill idd! Maarre, als je nou eerder (te vroeg) bevalt bijv. in juli, dan krijg je dat dus niet? :p

16. Prulleke71

Prulleke71 Actief lid

6 mrt 2022
    244
    307
    63
    Vrouw
    Slim om dat zo te gaan doen @Marlena! Mijn vriend gaat ook tijdelijk naar 32 uur ipv full time mbv zijn ouderschapsverlof. Super fijn! :)

17. Din

Din Actief lid

28 okt 2020
    452
    547
    93
    Vrouw
    Haha ik vroeg me dit een tijdje geleden ook af. Maar het gaat dus vanaf 2 augustus in en je mag het opnemen in het eerste levensjaar van je kindje. Dus zelfs vrouwen (en de partners) die bijvoorbeeld in maart zijn bevallen mogen hier gebruik van maken. Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk uitleg zo :).

Nananie en Prulleke71 vinden dit leuk.
  18. Marlena

Marlena Fanatiek lid

27 mrt 2015
    1.676
    1.787
    113
    Precies! Dus als je in maart zou zijn bevallen, dan moet je het opnemen ergens tussen augustus 2022 en maart 2023:)

Prulleke71 en Din vinden dit leuk.
  19. Hope2022

Hope2022 Bekend lid

18 okt 2021
    500
    612
    93
    Vrouw
    misschien is een topic waar mensen zijn uitgerekend in dezelfde periode als jou wel leuker. Die kunnen je meer tips geven en mee praten over wat je op dat moment aan klachten heb. Wij zijn allemaal al veel verder dus in een heel ander stadium

Nananie, Din, Prulleke71 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  20. Sannetijd

Sannetijd Actief lid

12 okt 2021
    178
    302
    63
    Vrouw
    Het wordt hartstikke warm komende dagen… vrijdag en zaterdag 30! Graden. :cry: Met die extra kachel in m’n buik is de gevoelstemperatuur dan wel 40+ vrees ik. :roflmao: Heb al afgesproken met m’n man dat we zaterdag ochtend heel vroeg gaan opstaan om richting het strand te gaan voor een ochtend dip! Daarna verschuilen in huis met de ventilator aan en koude cola in de koelkast. :D Hoe gaan jullie het doorkomen? Is natuurlijk pas een voorproefje voor wat er komen gaat!

Nananie, FreeRose, Din en 2 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina