Uitgerekend 1 t/m 15 augustus

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Nino12, 25 nov 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Prulleke71

Prulleke71 Actief lid

6 mrt 2022
    244
    307
    63
    Vrouw
    Ah op die manier! Thanks voor de uitleg! :)

2. Prulleke71

Prulleke71 Actief lid

6 mrt 2022
    244
    307
    63
    Vrouw
    Hier in het zuiden wordt het zelfs 35 graden zaterdag :cry:. Normaal kan ik heel goed tegen hitte, hoe warmer hoe liever. Maar nu ik zwanger ben kan ik er dus écht niet meer goed tegen. Zie er dus ook wel tegen op! En dan hebben wij dit weekend ook nog eens net de verjaardag van ons dochtertje, die wordt 2 jaar. Uitnodigen zijn allang verstuurd, dus kan het nu moeilijk nog gaan afzeggen. Denk dat ik maar in het opblaasbare zwembadje ga zitten de hele dag, in ieder geval met de voetjes :p

youngmommy20 vindt dit leuk.
  3. youngmommy20

youngmommy20 Niet meer actief

Heb een lijstje gemaakt van wat wij nog allemaal nodig hebben. Straks tandarts en dan morgen maar lekker babyshoppen na mijn sollicitatiegesprek. Wil gewoon zelf wat kunnen kopen voor de kleine meid en niet alleen met het geld van mijn vriend. Vind het super lief natuurlijk. Maar wil ook zelf dingen betalen voor de kleine meid snap je… Nu stress voor tandarts afspraak.

upload_2022-6-15_13-11-7.png

4. youngmommy20

Terug komend op het kletsen hier. Ik kijk en leest ook mee in de oktober groep maar die reageren niet altijd even snel op bepaalde dingen en merk dat dat hier meer is en dat vind ik af en toe net ff wat fijner maar praat ook zeker wel ik oktober groep hoor. Hopelijk vinden jullie niet erg als ik hier af en toe ff inhaak/inbreek. Om te kletsen.

upload_2022-6-15_13-22-8.png

Sugarsnap vindt dit leuk.
  5. Sugarsnap

Sugarsnap Actief lid

8 apr 2022
    402
    394
    63
    Vrouw
    Mijn man moet zaterdag werken. Maar waar ik normaal een koukleum ben idd nu ook juist last van de warmte. Dus ik blijf mooi binnen zaterdag en ga zien of pinkpop wat te streamen is ergens.

Verder overviel me vandaag alle emotie van de afgelopen weken. Dus de vk al gebeld terwijl ik er zometeen 14uur pas moet zijn. De druppel was een kraamzorg telefoontje dat niet goed ging. Maar thank god gaan zij dat verder met hen oppakken (ze waren erg vervelend dat we de intake afbelden en in mijn uitzonderlijke situatie besloten hebben geen kraamzorg in te zetten. Volgens hen mocht dat niet en we moesten ze maar meteen terugbellen na de vk :confused:) Vk legde me uit dat er een soort screening is op mensen die expres in slechte situaties kraamzorg afzeggen.. maar ze gaat ze uitleggen dat daar in ons geval geen sprake van is omdat de vk juist alles heeft besloten over te nemen. Ik ben gewoonweg overprikkeld geraakt van alle zorgverleners die al in mijn leven zijn en nog meer erbij gaf me gewoonweg mega paniek. De vk is nu een beetje boos op de kraamzorg. Maar heb al gezegd dat hoeft niet.. als ik maar weer dat ik idd geen misdadiger ben dat ik ze afbelde.... :oops:

6. Zuri

Zuri Fanatiek lid

26 mei 2016
    3.329
    2.365
    113
    Vrouw
    Huh ik snap het niet verzorgd de verloskundige jouw kraamzorg? Of hoe bedoel je? Waarom zou je geen kraamzorg willen dan, wie zorgt er dan voor jullie?

7. Hope2022

Hope2022 Bekend lid

18 okt 2021
    500
    612
    93
    Vrouw
    Snap ik maar dingen waar jij nu mee bezig ben zijn wij al voorbij. Kijk of ze een leuk whatsapp groepje hebben waar je je bij kunt aansluiten, dan kan je dalijk ook gezellig kletsen als de baby’s geboren zijn en val je niet zo in een gat

Zuri en Din vinden dit leuk.
  8. youngmommy20

Ik wil liever niet in een groepsapp wegens privecy snap je?

9. Zuri

Zuri Fanatiek lid

26 mei 2016
    3.329
    2.365
    113
    Vrouw
    Meekletsen is was anders dan dit topic gebruiken om enkel al je eigen vragen op af te vuren en verder niet in te gaan op wat de rest te vertellen heeft, enkel omdat je vindt dat mensen je hier snel voorzien van een antwoord. Just saying.

Marinda1988, Nananie, Hope2022 en 2 anderen vinden dit leuk.
  10. Prulleke71

Prulleke71 Actief lid

6 mrt 2022
    244
    307
    63
    Vrouw
    @Sugarsnap ik begrijp het helemaal dat als je heel veel zorgverleners ziet/hebt gezien, dat je daar op een gegeven moment helemaal klaar mee bent. En ook al heb je helemaal niet veel zorgverleners gezien, zelfs dan zijn er vrouwen die echt niet zitten te wachten op kraamzorg /een vreemde in huis. Dus je moet vooral doen wat voor jou goed voelt! Het belangrijkste is dat jij goed gecontroleerd wordt in de kraamweek qua hechtingen, bloedverlies, koorts, bloeddruk ed. en dat kan de verloskundige idd ook.

Maar ik wil toch even mijn ervaring delen over kraamzorg, die is namelijk super positief. Ik vond het héérlijk de kraamweek van mijn oudste. Ik kon zelf amper iets in die eerste week vanwege mijn sub totaal ruptuur. Kon pas na 12 dagen voor het eerst even met haar buiten lopen naar de hoek van de straat en terug. Maar ik had dus een schat van een mens als kraamverzorgster. Zij heeft ondanks alle pijn mijn kraamweek tot een mooie herinnering gemaakt. Ze heeft me fruithapjes, ontbijtjes en smoothies gemaakt. De kamer versierd met ballonnen, kaarten en naamslingers. Ze heeft gepoetst, gewassen en iedere dag voor ons gekookt (ik mocht iedere dag een recept uitkiezen uit haar receptenboekje). Ik kon mijn bevallingsverhaal aan haar kwijt. Ik heb echt heel veel aan haar gehad in die week. Ik was iedere ochtend blij dat ze er weer was en ik heb gejankt toen ze wegging na een week. En ik had volle dagen kraamzorg (dus niet maar 3 uur per dag). Dus ik wil maar zeggen, zo kan het ook! Ik had die ervaring niet willen missen. Zo vaak wordt je in je leven niet zo vertroeteld/in de watten gelegd!

Nananie, Sugarsnap, FreeRose en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  11. FreeRose

FreeRose Bekend lid

12 feb 2022
    663
    625
    93
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Nou sorry dat ik het zeg maar dat vind ik echt niet oké van je bazin. Dat moet niet jouw probleem zijn toch? En ik snap dat er op veel plekken tekorten zijn maar jouw zwangerschap gaat voor werk. Ik hoop niet dat je je laat opjagen om te lang door te blijven werken hoor! Als het niet gaat, dan gaat het niet. Sterkte ermee!

Nananie, Hope2022, Din en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  12. Prulleke71

Prulleke71 Actief lid

6 mrt 2022
    244
    307
    63
    Vrouw
    @Zuri al een corona test gedaan? Hoop zo voor je dat hij negatief is!

Din vindt dit leuk.
  13. FreeRose

FreeRose Bekend lid

12 feb 2022
    663
    625
    93
    Vrouw
    Zuid-Holland
    O zo herkenbaar dit! Wilde net ook iets hier plaatsen over geboortekaartje. Wij hebben er eentje zelf “ontworpen” en nu de definitieve proefdruk ontvangen vandaag, dat wordt ‘m sowieso :D ook echt heel blij mee! Alleen nog even nadenken over het stukje tekst erop want ik vind het gauw afgezaagd of standaard wat er tegenwoordig op geboortekaartjes staat :confused:
    Hier ook echt een control freak, als het aan mijn partner lag waren we nog lang niet zo ver maar het geeft mij zoveel rust dat we nog maar een paar kleine dingetjes hoeven te regelen!

Nananie vindt dit leuk.
  14. Din

Din Actief lid

28 okt 2020
    452
    547
    93
    Vrouw
    Dit klinkt fantastisch!! Ik hoop ook zo'n goede ervaring te krijgen met de kraamzorg. Misschien een domme vraag, maar deed zij dan ook de boodschappen? Of haalde je vriend/man (of iemand anders) deze in huis?

FreeRose en Prulleke71 vinden dit leuk.
  15. FreeRose

FreeRose Bekend lid

12 feb 2022
    663
    625
    93
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik snap wel gelijk wat je bedoelt met de afkorting F.M.L. maar ik zou me er niet door laten tegenhouden als ik jou was hoor!

Prulleke71 vindt dit leuk.
  16. Prulleke71

Prulleke71 Actief lid

6 mrt 2022
    244
    307
    63
    Vrouw
    Ik ben net terug van het ziekenhuis. Baarmoederhalsmeting gehad en die was gelukkig hetzelfde gebleven tov vorige week. Blijft toch spannend iedere week die meting. Heeft het wel of niet iets gedaan? Twee weken geleden was bmh nog 4cm. Vorige week gemiddeld 2,5 dus korter geworden. Maar deze week was hij gemiddeld nog steeds 2,5 dus gelijk aan vorige week.

Heb gevraagd of ik iets kon krijgen tegen de harde buiken, want wordt er zo langzamerhand gillend gek van. Bij mijn dochter had ik utrogestan tabletten, maar blijkbaar kan dat nu niet meer/ben ik daar al te ver voor. Heeft nu geen zin meer. Dus uitzingen dan maar...

Ben wel helemaal overgenomen door het ziekenhuis vanaf vandaag op basis van de GUO vorige week en het gewicht/de groei van de kleine. Omdat ze te groot is wordt ik nu medisch. Verloskundige praktijk zie ik dus alleen nog in het kraambed. Klinkt misschien stom, maar ik ben er wel blij mee dat ik nu volledig van het ziekenhuis ben. Gewoon duidelijkheid en maar één aanspreekpunt en één plek waar ik adviezen van krijg.

Nananie, Din, Sugarsnap en 3 anderen vinden dit leuk.
  17. Prulleke71

Prulleke71 Actief lid

6 mrt 2022
    244
    307
    63
    Vrouw
    Hahaha Ik ben dus niet zo van de straat/ chat taal. Maar mijn vriend Google dus F.M.L en kwam uit op Fuck my life. Ja en toen kwamen de twijfels... maar zoals ik al zei bijna alles betekent iets en ik was hier zonder te googlen dus nooit achter/op gekomen... en F.L.M vind ik toch minder mooi als ik de namen languit zeg/schrijf. Maar jij vind het dus geen deal breaker?

FreeRose en youngmommy20 vinden dit leuk.
  18. Prulleke71

Prulleke71 Actief lid

6 mrt 2022
    244
    307
    63
    Vrouw
    Geen domme vraag hoor! Kraamverzorgsters mogen eigenlijk niet onder werktijd de deur uit zoals boodschappen doen of een ouder kind naar de opvang brengen. Als ze dan een ongeluk krijgen of er gebeurd iets dan zijn ze niet verzekerd of iets dergelijks. Dus ik mocht een recept uitkiezen uit haar boekje, dan maakte ik een lijstje en vriendlief ging de boodschappen doen. Zij kookte het dan

Din en Zuri vinden dit leuk.
  19. FreeRose

FreeRose Bekend lid

12 feb 2022
    663
    625
    93
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Grappig om te lezen hoe verschillend een ieder ermee omgaat hè, vooral in een eerste zwangerschap denk ik. Wat jij je eerste zwangerschap had, heb ik totaal niet. Ben de afgelopen weken heel erg met mn bevalplan bezig geweest. Maar wat je zegt: je weet toch niet hoe het gaat lopen. Dat hou ik wel in mn achterhoofd bij alles wat ik heb opgeschreven.

20. youngmommy20

Ik heb net gebeld om mijn sollicitatie gesprek te vervroegen naar morgenochtend 9:00u zodat wij daarna wat langer de stad in kunnen om te babyshoppen. Dus morgen 1 uur eerder sollicitatiegesprek en daarna lekker shoppen voor de kleine meid.

Deel Deze Pagina