Uitgerekend 1 t/m 15 augustus

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Nino12, 25 nov 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zuri

Zuri Fanatiek lid

26 mei 2016
    3.329
    2.365
    113
    Vrouw
    Oe ja herkenbaar die geboortepakjes die niet passen... wij hadden voor zoon maat 50. Hij was volgens de groei echo's steeds normaal formaat. Had nb de dag voor zn geboorte nog een echo gehad, hij zou 3.5kg zijn. Was dus 4.5kg.... paste mooi maat 50 niet he. Kind kon gelijk in 62...

Heb nu een rib pakje in gedachte die rekt lekker mee en dan de boordjes dubbele lengte, die kan je omvouwen of uitvouwen... passen zou het :roflmao::roflmao::roflmao::roflmao:

Nananie, FreeRose en Prulleke71 vinden dit leuk.
  2. Prulleke71

Prulleke71 Actief lid

6 mrt 2022
    244
    307
    63
    Vrouw
    Oh dat is ook zó leuk zo'n kraammand. Kom jij ook uit het zuiden van het land toevallig? Ik heb er de vorige keer ook 2 gekregen en ga er nu zelf één maken voor mijn beste vriendin die ook zwanger is!

FreeRose vindt dit leuk.
  3. Zuri

Zuri Fanatiek lid

26 mei 2016
    3.329
    2.365
    113
    Vrouw
    Ik heb dat ook 2x gehad, nu weer gok ik want ik kreeg al de vraag welke kleine dingen ik nog nodig had haha. Maar woon in de randstad, hier kennen ze het ook blijkbaar :o:

Prulleke71 vindt dit leuk.
  4. Lska

Lska Actief lid

24 jul 2015
    316
    303
    63
    Vrouw
    Ik heb het geboortepakje toevallig 2x, zat ook een maat groter in een 2ehands pakket dus ik heb een back-up :)
    Bij de eerste had ik een shirtje+broekje als back-up maar die was gelukkig niet nodig. Sowieso bij het inpakken van de ziekenhuistas/vluchttas een reservesetje en een maatje kleiner/groter (afhankelijk van de verwachting) meenemen.
    Tip: steek de setjes apart van elkaar in een ziplockzakje met daarin een briefje wat de eerste kleertjes zijn en wat de reserve setjes met eventueel maat erbij als je verschillende maten meeneemt. Dan ligt het allemaal zo voor het grijpen. Of je moet een man hebben die zich daarmee bezig wil houden maar die van mij zou alles door elkaar husselen.

Nee, helemaal aan de andere kant van het land. Niet veel mensen kennen het hier dus misschien komt het oorspronkelijk wel uit het zuiden.

Din en FreeRose vinden dit leuk.
  5. FreeRose

FreeRose Bekend lid

12 feb 2022
    663
    625
    93
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Dat is zeker een goeie tip! Ik heb nog veel van dat soort ziplockzakjes van SHEIN, ik dacht die komen ooit wel weer van pas :roflmao:

Lska vindt dit leuk.
  6. FreeRose

FreeRose Bekend lid

12 feb 2022
    663
    625
    93
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Nou vandaag 34 weken zwanger, voelt een beetje als een mijlpaal omdat alles aan de baby steeds completer wordt. Ik luister veel podcasts en daar word ik rustig van omdat ik veel dingen herken. Ik luister o.a.:
    • De 9 maanden podcast
    • Jouw zwangerschapsweek (van 24 baby)
    • Zwanger & zo de podcast
    Jullie nog leuke tips voor podcasts? Of boeken misschien?

Zuri en youngmommy20 vinden dit leuk.
  7. youngmommy20

youngmommy20 Niet meer actief

Wat een practige spullen zeg. Ik vind die kleur ook echt prachtig. Wij zijn zelf voor natuurlijke kleuren gegaan, lichtroze en geel. Ik heb echt een geweldige luiertas, voetenzak en omslagdoek. Helemaal in teddy stof, tegen de tijd dat osn meisje er is is het herfst en wordt het vaak al wat kouder. Mijn vriend is weer thuis, ik ook maar we hebben nog niet echt met elkaar erover gepraat... :cry::$

FreeRose vindt dit leuk.
  8. youngmommy20

Misschien dat "Oei Ik Groei" maar is wel iets van €32,- vgm maar hoor er hele goede verhalen over dus overweeg ook het boek te kopen.

FreeRose vindt dit leuk.
  9. FreeRose

FreeRose Bekend lid

12 feb 2022
    663
    625
    93
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Gewoon naar hem toe gaan en sorry zeggen! Meer kun je niet doen.

youngmommy20 vindt dit leuk.
  10. Marlena

Marlena Fanatiek lid

27 mrt 2015
    1.677
    1.788
    113
    @Zuri Zo een kraammand klinkt ook erg leuk!!! Had er nog nooit van gehoord maar leuk initiatief!

@FreeRose yaaayyy 34 weken! Ik snap dat dat een mijlpaal is, ik kijk er ook naar uit aankomende zondag! Mag je kindje gewoon in een normaal ziekenhuis geboren worden!

@Prulleke71 Prachtige kamer zeg!!! Hele mooie kleuren en schattig pakje ook!!!

Hier vanavond de kraamzorg intake gehad. Hele leuke lieve vrouw! Ze kwam heel relaxed over. Ik heb nog wel eens verhalen gehoord over allerlei strenge regeltjes, maar deze was echt heel makkelijk. Zelfs bedklossen vind ze niet nodig! Heb er echt een goed gevoel bij dat zij onze kraamweek gaat doen:D

Nananie, FreeRose, Zuri en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  11. youngmommy20

Vanaf hoeveel weken moet je kraamzorg afspraak maken? Fijn dat je er een goed gevoel bij hebt.

upload_2022-6-20_20-39-14.png

12. Zuri

Zuri Fanatiek lid

26 mei 2016
    3.329
    2.365
    113
    Vrouw
    O thanks! Ik luister ook heel graag naar podcasts dus ga deze eens proberen. Wat ik luister...

- omdenken
    - crime show
    - heavyweight
    - mijn verhaal van margriet

FreeRose vindt dit leuk.
  13. Zuri

Zuri Fanatiek lid

26 mei 2016
    3.329
    2.365
    113
    Vrouw
    Dankzij dat boek had ik alleen maar het gevoel dat er van alles mis was met m'n kind, omdat boek ervoor pleit dat elk kind zich hetzelfde zou ontwikkelen. Nou volgens mij is er niks minder waar dan dat. Vreselijk boek als je het mij vraagt...

FreeRose en youngmommy20 vinden dit leuk.
  14. youngmommy20

Ik heb het zelf nog niet gelezen of bekeken heb het ook maar van horen zeggen ….

upload_2022-6-20_20-53-23.png

Zuri vindt dit leuk.
  15. Marlena

Marlena Fanatiek lid

27 mrt 2015
    1.677
    1.788
    113
    Volgens mij bij begin zwangerschap al kraamzorg uitzoeken. De intake hoeft pas ergens in de laatste weken, dus dat duurt bij jou nog wel even. Bij mij had ze al in het begin aangegeven zelf te zullen bellen voor deze afspraak.

youngmommy20 vindt dit leuk.
  16. youngmommy20

Voor degene die het nog niet wisten, ik en mijn vriend hebben hele erge ruzie gehad en ik heb nare dingen gezegd en hij ook. Hij kwam vannacht laat thuis en toen ik terug kwam van stage en hij wilde praten heb ik hem genegeerd. Toen ik na het eten wilde praten en mijn excuses aanbood zij hij alleen “oké”. Ik lig nu alleen huilend in bed omdat ik me zo rot voel en weer harde buiken heb maar wil niemand lastig vallen want het is mijn eigen schuld. Kevin is in de woonkamer en weet niet eens dat ik huil. Ik durf ook niet te vragen of hij even met me wilt praten. Ik wil hem ook niet kwijt :cry:

upload_2022-6-20_21-34-21.png

17. Lska

Lska Actief lid

24 jul 2015
    316
    303
    63
    Vrouw
    Aangezien wij in de zomervakantie zijn uitgerekend was het advies zo snel mogelijk aanmelden. Algemene advies is voor de 16 weken zwangerschap aanmelden en daarna regelt het kraamzorgbureau een afspraak voor het intakegesprek, wanneer dat is verschilt per kraamzorg.

18. FreeRose

FreeRose Bekend lid

12 feb 2022
    663
    625
    93
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Thanks! Ik ga deze ook proberen. Had niet verwacht dat ik podcasts zo fijn zou vinden :rolleyes:

Zuri vindt dit leuk.
  19. FreeRose

FreeRose Bekend lid

12 feb 2022
    663
    625
    93
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Even een blote buik foto. Ik vraag me echt af, hoe groot gaat ‘ie nog worden?:roflmao:

Bijgevoegde bestanden:

XMamaMX, Mangoeste, Nananie en 3 anderen vinden dit leuk.
  20. Zuri

Zuri Fanatiek lid

26 mei 2016
    3.329
    2.365
    113
    Vrouw
    Hahahha ja en toch... toch kan er nog een ruime maand bovenop :roflmao:

Hier ook lekker buikie:o:

Bijgevoegde bestanden:

XMamaMX, Mangoeste, Nananie en 3 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina