Uitgerekend 1 t/m 15 augustus

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Nino12, 25 nov 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. XMamaMX

XMamaMX Actief lid

26 jan 2019
    232
    328
    63
    Vrouw
    Wat een mooie wagens!! Wij hebben de wagen van ons eerste kindje nog. Een Bugaboo Fox, in het zwart. Niet heel spannend :roflmao:. Kamertje daarin tegen is helemaal roze! En alle accessoires voor in de box e.d. ook

Prulleke71 en Hope2022 vinden dit leuk.
  2. Lska

Lska Actief lid

24 jul 2015
    316
    303
    63
    Vrouw
    De prik is 1malig. De druppels zijn inderdaad voor de eerste 8 dagen en daarna bij borstvoeding thuisdruppels tot 13 weken.

Dat er wordt overgegaan op de prik is omdat er in nederland meer pasgeboren baby's met o.a. hersenbloedingen zijn dan bij Europese landen waar vitamine k met een prik wordt gegeven ipv druppels. Nu is mij alleen niet duidelijk of dat verschil dan komt doordat de druppels minder goed werken of omdat men niet therapietrouw is en de druppels thuis vergeet te geven. Dat zou voor mij wel verschil maken of ik een prik zou kiezen want die druppels heb ik bij de eerste trouw gegeven dus als dat voldoende is heeft dat mijn voorkeur.

Als de prik bij jullie al werd benoemd dan zijn ze er in sommige ziekenhuizen blijkbaar al wel mee begonnen. Dat verbaast mij want er is amper info over de vitamine K prik te vinden. Ik zal het ook nog eens aan de verloskundige navragen, geen zin om straks vlak na de bevalling ineens voor die keuze te worden gezet.

Prulleke71 vindt dit leuk.
  3. Hope2022

Hope2022 Bekend lid

18 okt 2021
    500
    612
    93
    Vrouw
    bij mij gaf m’n verloskundige het aan. Maar ik kan kiezen, of een prik, of zeg maar een booster die ze dan in het geboortecentrum krijgt of zelf druppels geven.

Ik ga geen bv geven dus ze gaf aan dat die booster voor de eerste 8 dagen is en dan het lichaampje het daarna zelf aanmaakt en dat en toch ook vit k is kunst voeding zit.

Prulleke71 vindt dit leuk.
  4. Lska

Lska Actief lid

24 jul 2015
    316
    303
    63
    Vrouw
    Wat je verloskundige een booster noemt zijn ook druppels.
    Na 8 dagen maken baby's nog niet voldoende zelf aan maar in kunstvoeding zit vitamine K dus na die booster zou dat inderdaad genoeg moeten zijn.

Zuri vindt dit leuk.
  5. Hope2022

Hope2022 Bekend lid

18 okt 2021
    500
    612
    93
    Vrouw
    Ja oké maar als die kleine dus ik het ziekenhuis zie druppels krijgt hoef ik ze niet elke dag te geven.

6. Lska

Lska Actief lid

24 jul 2015
    316
    303
    63
    Vrouw
    #3506 Lska, 27 jun 2022
    Laatst bewerkt: 27 jun 2022
    De startdosis (of booster) en de dagelijkse druppels zijn twee verschillende dingen.

Je hebt de startdosis van als ik het goed heb 1mg vitamine k die genoeg is voor de eerste 8 dagen.
    Daarnaast is het advies bij borstvoeding vanaf dag 8 elke dag 150 microgram vitamine k te geven tot de baby 13 weken oud is. Bij kunstvoeding hoeft dit niet omdat de vitamine k aan kunstvoeding is toegevoegd.

Prulleke71 en Zuri vinden dit leuk.
  7. FreeRose

FreeRose Bekend lid

12 feb 2022
    663
    625
    93
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik lees het voor het eerst dat de vitamine K ook via een prik kan. Wist het niet! Heb mijn vk daar ook helemaal niet over gehoord. Wel over vitamine K en D gehad omdat die op de uitzetlijst staan. Zal het eens vragen bij de volgende afspraak. Ik geef dan zelf de druppeltjes ipv een prik, daar hoef ik eigenlijk niet over na te denken.

8. Zuri

Zuri Fanatiek lid

26 mei 2016
    3.329
    2.365
    113
    Vrouw
    Als je op de bv fb groepen of natuurlijk ouderschap groepen zit krijg ik een onwijs sterk beeld dar het komt omdat mensen het niet geven. Omdat ze denken dar ze zelf via de bv wel voldoende geven. Omdat ze vinden dat hun kindje geen rommel binnen mag krijgen. Omdat ze op internet gelezen hebben dat het niet hoeft etc etc etc.

En als laatste, let's face it, de goede variant druppels (dus degene zonder 99% rotzooi en zoetstoffen en de vorm die goed opgenomen wordt) zijn helaas vaak erg prijzig... dus mensen kopen gewoon zo goedkoop mogelijk druppeltjes is het op is het op. :( voor deze groep is een prik echt wel fijn denk ik...

9. Zuri

Zuri Fanatiek lid

26 mei 2016
    3.329
    2.365
    113
    Vrouw
    Zo m'n eerste dagje verlof had ik niet echt rust in m'n kont. Eerst 2u in de auto gezeten om de donormelk te halen. Daarna kast op onze slaapkamer helemaal inruimen, daarna bovenverdieping stofzuigen dweilen. Nu eten koken en jongste zo halen bij gastouder. Dag is voorbij gevlogen haha. Wilde nog wat leuks doen, nahja, morgen misschien :roflmao:

Prulleke71, Nananie en FreeRose vinden dit leuk.
  10. FreeRose

FreeRose Bekend lid

12 feb 2022
    663
    625
    93
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik hoorde iets in een podcast vandaag en ik ben eigenlijk heel benieuwd hoe jullie dit willen gaan doen:
    Hoe willen jullie het kraambezoek inrichten en wanneer?

Ik hoorde dus deze optie:
    In de kraamweek echt close familie dus voor mij is dat:
    • m’n moeder
    • m’n zus
    • misschien m’n nicht (ben ik erg close mee, zie ik minstens 1x p/week)
    • moeder van m’n vriend
    • zijn 2 broers + hun aanhang
    Verder is de kraamweek dan voor ons samen, dus mij en m’n partner. Pas na de kraamweek (of later) het overige bezoek.

Dit bevalt mij eigenlijk wel goed maar waar trek je die lijn. Wie is verder close? En wanneer besluit je dan de rest te laten komen? Of zeg ik: ik wacht even af wat mijn gevoel gaat zeggen? Het is tenslotte voor ons beide ons eerste kindje en alles is nieuw voor ons. Misschien willen we in de kraamweek zelfs minder bezoek dan deze mensen hierboven genoemd? Op zich ben ik ook wel van het “gevoel afwachten” want ik ben van mening dat je het meeste toch niet kan plannen rondom een geboorte.
    Of laat je iedereen z.s.m. langskomen want in de kraamweek kan de kraamzorg hier fijn bij helpen? Klinkt ook niet verkeerd maar is dus de hele andere kant!

En wat zijn jullie ervaringen eventueel uit eerdere zwangerschappen? Nog tips of dingen waarvan je zegt: doe dit absoluut niet!
    Ben erg benieuwd :oops:

Sorry voor de lap tekst :roflmao:

Din, XMamaMX en Prulleke71 vinden dit leuk.
  11. FreeRose

FreeRose Bekend lid

12 feb 2022
    663
    625
    93
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Haha lekker druk inderdaad! Je hebt gelukkig nog zat dagen om wat leuks te doen, toch?

Zuri vindt dit leuk.
  12. Marlena

Marlena Fanatiek lid

27 mrt 2015
    1.677
    1.789
    113
    Wat betreft kraambezoek denk ik dat ik op dat moment gewoon kijk hoe wij ons voelen en wat we aankunnen. Sowieso mogen onze ouders en broers/zussen gelijk komen. Als ik er dan zin in heb ook mijn beste vriendin en nicht, maar denk dat ik dat in die week zelf pas echt weet.

Wat betreft die vitamine k. Wat is dan een goede zonder rotzooi? Ik heb nu gewoon zo een standaard flesje van davitamon maar neem aan dat dat onder de goedkope variant valt :roflmao:

FreeRose vindt dit leuk.
  13. FreeRose

FreeRose Bekend lid

12 feb 2022
    663
    625
    93
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ben ik ook heel benieuwd naar, wilde ook gewoon die van Davitamon ofzo kopen

14. Zuri

Zuri Fanatiek lid

26 mei 2016
    3.329
    2.365
    113
    Vrouw
    Ja als het je eerste is, is het lastig te voorspellen hoe je je voelt. Daarbij weet ook niemand hoe de baby het doet aan het begin en hoe je jezelf voelt na de bevalling.

Uit eigen ervaring, ik vond het niet fijn om visite te hebben terwijl er een vreemde continu om ons heen dwarrelt (kraamzorg) of erbij kwam zitten. Met alle respect. Dus bij m'n zoon kwamen alleen m'n ouders en broer de eerste week verder niemand. Ik denk dat ik het nu zelfs beperk tot enkel ouders.

Maargoed je zult het denk ik vooral moeten ervaren. Gewoon niet teveel beloftes maken nu al en aangeven dat je tzt wel kijkt, denk ik.

Prulleke71 en FreeRose vinden dit leuk.
  15. FreeRose

FreeRose Bekend lid

12 feb 2022
    663
    625
    93
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Dat laatste is inderdaad een goeie tip, thanks!

16. Zuri

Zuri Fanatiek lid

26 mei 2016
    3.329
    2.365
    113
    Vrouw
    Davitamon valt indd onder categorie rotzooi, sorry :|:eek::( en ja ik had die eerst ook hoor... je leert gedurende de weg haha. Kan niet alles in 1x weten.

Ik ben van plan die van orthica te kopen. Ben zeer tevreden over dit merk zitten geen hulpmiddelen en zoetstoffen/suiker in.

FreeRose en Prulleke71 vinden dit leuk.
  17. Prulleke71

Prulleke71 Actief lid

6 mrt 2022
    244
    307
    63
    Vrouw
    #3517 Prulleke71, 27 jun 2022
    Laatst bewerkt: 27 jun 2022
    @FreeRose Een paar tips: het kraambezoek één kop koffie/thee aanbieden met een beschuit met muisjes en daarna niet vragen of ze nóg iets willen drinken. Klinkt wat onbeleefd, maar daarmee voorkom je dat ze uuuuuren blijven zitten. Daar zit je echt niet op te wachten als je net bevallen bent en dat uren gezellig blijven hangen halen ze later maar weer een keer in. ;)Verder weet ik niet of je borstvoeding wil gaan geven, maar je kunt ook altijd nog zeggen ik ga met de kleine naar boven want ik moet voeden... vaak ook duidelijke hint dat ze lang genoeg gebleven zijn. En ik zou zo min mogelijk bezoek in de avond inplannen, want vaak ben je dan zelf al helemaal kapot. Plus je baby raakt lekker overprikkeld van het bezoek, waardoor jij met een jankende baby zit zodra ze weggaan en dat gaat dan ten koste van je avond en nachtrust.
    Dat zijn mijn tips :D.

Wij doen in de kraamweek ook alleen onze naaste familie. Maar voor ons is dat dan:
    * mijn vader, moeder, broertje
    * de moeder van mijn vriend
    * zus 1 van vriend met gezin
    * zus 2 van vriend met gezin
    * zus 3 van vriend met gezin
    * broer van vriend met gezin
    * mijn eigen opa en oma

Dus dat is eigenlijk al best wel veel in die 1e week.... maar we kunnen niet tegen de één zeggen kom maar en tegen de ander je moet één of 2 weken wachten. Het gezin van mijn vriend is gewoon best groot/hij heeft veel zussen en een broer. En de vorige keer kwam mijn allerbeste vriendin ook nog in de kraamweek, maar dat vond ik juist super fijn want die was er echt voor mij en om naar mijn bevallingsverhaal te luisteren! Was trouwens ook de peettante van mijn dochter. :)

FreeRose vindt dit leuk.
  18. Prulleke71

Prulleke71 Actief lid

6 mrt 2022
    244
    307
    63
    Vrouw
    @Zuri je zegt in de kraamweek kwamen alleen mijn ouders en broer, verder niemand. Ook niemand van jouw vriend/man zijn familie? Want dat zou mijn vriend dus al nooit pikken. Als mijn familie komt wil hij ook dat zijn familie komt. Als mijn broertje komt, wil hij ook dat zijn broer en zussen komen. Wat ik snap, want mijn familie is niet meer dan zijn familie. Is geen verwijt ofzo hé, ik ben gewoon benieuwd hoe dat dan bij jullie gaat. Vind die van jou dat niet erg als zijn kant vd familie een week later komt?

FreeRose vindt dit leuk.
  19. Prulleke71

Prulleke71 Actief lid

6 mrt 2022
    244
    307
    63
    Vrouw
    @Zuri Sow, dat is idd een lekker bezig dagje! Haha. Maar wel lekker productief ;)

Ik heb hier de MC adapters gevonden trouwens :p

Zuri vindt dit leuk.
  20. Prulleke71

Prulleke71 Actief lid

6 mrt 2022
    244
    307
    63
    Vrouw
    Aan alle meiden: wat een mooie wagens wagens jullie! Wij hebben de easywalker Harvey 2 van onze oudste dochter nog en hebben er nu een duo wagen bijgekocht zodat ik ook met 2 kids de deur uit kan. Oudste dochter van net 2 jaar kan dan voorin en achterin kan de baby.

Nananie en XMamaMX vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina