@Din Fijn dat je je weer een stuk beter voelt! En lief dat je naar mij vraagt! Ik ben gisteren voor de 3e keer deze week op de verloskamers geweest. Had zo'n 15 harde buiken per uur vanaf 16.00 uur smiddags. Rond half 8 toch maar eens de verloskamers gebeld en mocht gelijk komen. Weer een uur aan ctg gelegen en weer een baarmoederhalsmeting gehad. Die was gelukkig nog ongeveer hetzelfde als afgelopen donderdag. Dus mocht weer naar huis met m'n harde buiken a 4 minuten. Denk dat ik over de hele dag gezien 70 á 80 harde buiken heb gehad in totaal... en dat is zo'n beetje normaal de laatste week.... is echt geen doen meer. Heb al harde buiken vanaf 17 weken. Begon met 15 per dag. Vanaf 28 weken is het 40 per dag. Ben nu 33 weken en nu zijn het er 60 tot 80 per dag. Echt bijna de hele dag door. Ik ben er helemaal klaar mee...het is lichamelijk en mentaal zó slopend. Iedere keer die onzekerheid, weer een meting. Hebben ze wel iets gedaan op de bmh of niet? Ga ik deze week bevallen of niet? Dit trek ik niet hoor, nog 5 weken. (eigenlijk moet ik nog 7 weken maar met 38 weken gaan ze inleiden ivm grote baby). Ik kan/mag/doe vrijwel niks de hele dag. Er is iedere dag iemand bij me thuis om achter mijn dochter aan te rennen en mij te ontlasten. Morgen groeiecho, ben benieuwd of de kleine is ingedaald en hoe ze ligt. En natuurlijk of ze nog steeds te groot is. Ik hoop van wel, want als ze nu ineens weer normaal is qua formaat, dan gaan ze me dalijk alsnog NIET eerder inleiden en dan wordt ik echt gek...
@Prulleke71 jeetje, zoveel harde buiken. Klinkt inderdaad vreselijk! Sterkte ermee en hopelijk kan de baby snel komen op een gezonde manier natuurlijk.
Jeetje @Prulleke, wat een ellende !! Ik kan me indenken dat het mentaal ook ontzettend zwaar is... @kraamvisite wij laten alleen onze beide ouders en broers langskomen in de kraamweek. De rest moet maar even wachten tot we er zelf aan toe zijn! Bij de eerste veel te veel mensen laten komen in de kraamweek, onder het mom van 'dan zijn we er snel vanaf'. Maar dat is achteraf echt helemaal niet fijn geweest. Alles is zo nieuw, de hormonen gieren door je lijf. Plus; je bent herstellende van een bevalling! Dat is ook niet zomaar iets kleins. Ieder moet haar eigen gevoel volgen hoor, maar wij gaan alle visite lekker even uitstellen
Mijn man heeft geen ouders meer en geen broers of zussen Anders hadden zijn ouders uiteraard ook welkom geweest. Mijn punt was vooral ik vond 2 bezoekjes dus al veel, dus ik denk dat als het even lukt ik er misschien wel 1 doe. Maar hangt ook beetje af wat m'n broer voorstelt. Hij woont ver weg dus als hij toevallig pp vakantie is of wat heeft, dikke prima
Is 80 harde buiken per dag geen reden genoeg om eerder in te leiden dan? Ik vind dit meer heftiger klinken dan een grote baby.. dit is toch echt geen doen indd, je hebt al meer harde buiken gehad dan dat wen bevalling duurt joh....
@Prulleke71 precies wat Zuri zegt... 80 harde buiken lijkt mij reden genoeg om eerder in te leiden. Jeetje mina lijkt me heftig hoor!! Ik heb er stuk of 10 per dag en dat vind ik al zwaar irritant, laat staan wanneer je dat gewoon de hele dag door hebt, elke dag. Hier nu in de trein laatste dagje op kantoor. Leuk om iedereen weer te zien maar kan niet wachten om einde van de middag weer op de trein te stappen wetende dat ik 4 maanden weg ben
@Marlena Ik kan me dit gevoel zo goed voorstellen, ben ook echt aan het aftellen deze week! Nog heeeeel eventjes voor jou!
Hier ook echt aan het aftellen hoor!! Vanmorgen controle en liggingsecho gehad. Meid ligt met d’r hoofd naar beneden en alleen aan de rechterkant van m’n buik, linkerkant is helemaal leeg haha. Nog niet ingedaald. Ze weegt nu ongeveer 2460gr en verwachten met 40 weken een geboortegewicht van 32/3300gr. Hier ook nog een paar dagen werken, ben blij toe want krijg echt last van m’n onderrug nu
Ik heb vandaag groeiecho gehad en de kleine is bijgetrokken. Zat nu op de P81 geloof ik (vorige echo op P91). Schatting was 2,5 kg nu (33 weken). Nog steeds een flinke baby, maar niet meer boven de curve waarvan ze zeggen té grote baby. Volgens mij leiden ze pas in boven de p90. Dus ik dacht al nee hé . Terwijl het op zich natuurlijk goed nieuws is dat ze qua groei is bijgetrokken. Ze lag nog niet ingedaald. Wel met hoofdje omlaag en ze lag nu in houding sterrenkijker. Is nu al paar echo's zo, hoop toch niet dat ze als sterrenkijker geboren wil worden . Heb gevraagd naar inleiding en ook al heb ik daar nu geen keiharde medische indicatie meer voor, willen ze best met me meedenken. Heb gezegd dat ik het emotioneel en lichamelijk echt uitputtend vind al die harde buiken. Dus inleiden is nog niet van tafel, godzijdank! Heb ook gevraagd of er echt niks is qua medicatie om de boel iets rustiger te maken. Al ga ik maar naar 40 harde buiken per dag ipv 80. Dan kom je toch al snel uit op weeënremmers, maar die geven ze vaak maar kort (1 a 2 dagen). Daar heb ik niks aan, ik zou ze dan dus weken moeten blijven slikken. Maar nadeel is dat ze bloeddruk verlagend zijn en de baby kan na geboorte hypoglycemieen ervan krijgen en glucose infuus nodig hebben. Dat zou dan weer zonde zijn. Heb nu iets anders gekregen, vaginale utrogestan tabletten. Ip moet je daar eerder mee beginnen, waarschijnlijk helpt het op dit termijn niet meer. Maar het valt te proberen... baat het niet dan schaadt het niet. Vandaag dus in huis gehaald. En hoe waren de echo's van de andere meiden? Er waren er meer met een liggingsecho of groeiecho toch?
Oh sorry ik lees jouw bericht nu pas, die stond er net nog niet bij mij! Maar mijn echo was dus bijna hetzelfde Succes met de laatste paar daagjes werken! Begint wel zwaar te worden hé die laatste loodjes! Hopelijk minder last van je rug als je dalijk verlof hebt!
Ik laat je morgen weten hoe mijn consult mèt standvastige vk die meegaat zal verlopen mbt inleiden. Dan kan ik je wellicht van extra advies voorzien. Maar wat je helaas heel veel ziet is dat ze te veel naar alleen voor hun belangrijke medische info kijken mbt inleiden: suiker + bloeddruk. Wat je echt moet duidelijk maken is dat ook jouw medische èn mentale situatie meer is dan alleen dat. En ook jij en jouw baby hebben geen baat bij een uitgeput lichaam en moeder nog voordat je begonnen bent met bevallen. Maak desnoods voor je volgende afspraak een steekpuntenlijstje op papier en sla ze met feiten spreekwoordelijk om hun oren. Oh en een potje janken daar zoals hier al iemand eens opperde helpt helaas ook.. maar ik kan dat ook niet "op commando". De laatste keer kwamen ze per ongeluk en echt zonder nonsens zei de gyn toen.. "oh ik zie nu pas door je tranen hoe zwaar het je valt" grmbl...
Sinds vanavond plat op de bank. Had ineens ZO ontzettend veel bekkenpijn, niet normaal meer. Ik werd er vanmorgen al een beetje mee wakker maar is zo extreem geworden in de loop van de dag. En het ging echt wekenlang heel erg goed. Echt een gek iets, het komt en gaat. Hopelijk zwakt het af en voel ik me morgen weer beter. De pijn die ik nu voel is zo extreem, echt nog niet eerder gehad. Kan echt letterlijk alleen nog maar in 1 houding zitten/liggen. Uit ervaring weet ik gelukkig dat een nachtje slapen helpt en het zelfs dus een paar weken helemaal weg is geweest.
@Hope2022 ik heb ook het gevoel dat de kleine bij mij alleen maar rechts ligt @Prulleke71 hopelijk gaan die tabletten werken bij je! @Marlena pff klinkt niet leuk! Hopelijk gauw weer over.
He wat rot zeg! Net verkeerde beweging of je baby die net ff een spier bij je verrekt heeft.. heb je al geprobeerd op bed in een voedingskussen te liggen? Die leg je dan om je buik zeg maar en dan kan je op je buik liggen. Ik vind dat zelf zoooo fijn, geeft echt verlichting. Sterkte iig!!
@Prulleke71 Jaa laatste loodjes wegen het zwaarst, motivatie is weg en diegene die ik moest inwerken is nogsteeds drama dus ik kijk erg uit naar m’n verlof haha
@Prulleke71 hopen dat het een beetje helpt voor je!! @Marlena vervelend is dat he.. kan er zomaar ineens inschieten! @Sugarsnap dat van die tranen herken ik wel ja bij alle doktoren overigens.. belachelijk toch, dat ze de ernst dan pas inzien! Hier ook de groei/liggingsecho gehad vandaag. Aangezien ze een aantal dagen geleden in stuit lag, was het extra spannend. Maar gelukkig lag ze nu in hoofdligging! Wel wordt ik extra in de gaten gehouden, omdat ze dus tijdens de echo ook nog even dwars ging liggen veel vruchtwater, en genoeg ruimte om nog te bewegen. En dat bewegen merk ik wel phoeee! Hallo maagzuur ..
Wat vervelend dat het er weer zo terug in is geschoten . Misschien toch te veel gedaan gisteren? Hoe is het vandaag @Marlena? Weer iets minder pijn?