Uitgerekend 1 t/m 15 augustus

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Nino12, 25 nov 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Prulleke71

Prulleke71 Actief lid

6 mrt 2022
    244
    307
    63
    Vrouw
    Wat fijn dat ze nu weer in hoofdligging lag @XMamaMX! Hopelijk blijft ze nu zo liggen! Haha ja die bewegingen zijn nu zo krachtig dat je je hele buik op en neer ziet gaan en het gewoon af en toe zeer doet hé!

XMamaMX vindt dit leuk.
  2. Prulleke71

Prulleke71 Actief lid

6 mrt 2022
    244
    307
    63
    Vrouw
    @FreeRose mooie wagen hoor!

FreeRose vindt dit leuk.
  3. Prulleke71

Prulleke71 Actief lid

6 mrt 2022
    244
    307
    63
    Vrouw
    @Sugarsnap succes vandaag met je gesprek!! Ben benieuwd. Laat ons straks idd maar iets weten!

Wat super suf dat ze tranen nodig hebben om in te zien hoe zwaar je het hebt...

4. Marlena

Marlena Fanatiek lid

27 mrt 2015
    1.677
    1.789
    113
    Dat was een hele goede tip, lag heerlijk inderdaad! Helaas vandaag nog steeds echt helse pijnen, maar heb wel het gevoel dat het met rust over zal gaan. Hopelijk dit weekend weer beter want dan gaan we een weekje naar Texel.

@FreeRose wat een mooie kinderwagen zeg!! Van welk merk is die? Heb ik volgens mij nog niet echt eerder gezien.

Vandaag bij verloskundige geweest en babytje is volledig ingedaald. Had al zo een idee want krijg weer ietsje meer lucht enzo. Ze vond dat ik een mooi compact buikje had:roflmao: Daarin verschillen we wel van mening haha, voel me echt een walrus.

Nananie, Zuri en FreeRose vinden dit leuk.
  5. FreeRose

FreeRose Bekend lid

12 feb 2022
    663
    625
    93
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Dank je! Onze kinderwagen is van het merk Qute en de versie heet Q-rider. We zagen hem staan op de 9 maanden beurs en waren beide opslag verliefd:p

Hope2022 vindt dit leuk.
  6. Sugarsnap

Sugarsnap Actief lid

8 apr 2022
    402
    394
    63
    Vrouw
    Ik heb - er mag eens ook eens iets goed gaan blijkbaar :) - een super lieve zowat pensioenleeftijd doorgewinterde gyn voor het ingelaste spoedconsult gehad. Kennis van mijn bindweefselziekte, begon met de woorden "geen zorgen, we zien ons voor het eerst maar heb me al uitgebreid ingelezen in je dossier"

Het moet maandag nog door het overleg heen. Maar insteek wordt 37 uiterlijk 38 weken inleiden. Keizersnede doen ze liever niet ivm mijn ziekte. Maar dat is even afwachten. Met 35 weken liggings èn groei echo bijgepland. 2 redenen: de ligging, en stel zn groei is toch weer afgebogen wordt de datum vervroegd.

Hij schrok ook dat ik maar de helft van mijn voeding binnenkrijg al weken. Vandaar.

Nou wees hij me er tevens op dat babys van moeders met mijn ziekte statistisch gezien zich sowieso te vroeg melden qua geboorte.. maar.. als dat zo is dan is het zo. Voor de baby's welzijn willen ze voor nu als vaste stip op de horizon 37 weken gaan inplannen. Mits rest team akkoord maandag.

Ik vond het linksom of rechtsom al een enorme verademing dat dit consult geen strijd was. De man zich ingelezen had en niet als overbezette haastige stresskip overkwam. Dan mag hij wel "opa leeftijd" en uiterlijk over zich hebben en man zijn. Mijn moeder zegt net: die man komt in jouw voordeel uit een periode dat er geen computers waren en minder techniek. Dus die kijkt altijd eerst wat en wie er voor hem zit.

Wauw. Idd niet vooraf aan gedacht dat dat wel eens zo enorm kon helpen.

Dus we gaan hopelijk maandag een datum hebben. En dan kan ik toch wat minder gespannen en vechtend hopelijk dan mijn laatste 3 (hoe gek is dat joh ineens..) weken zwangerschap in :)

Lekker lange update weer. Maargoed kort van stof is nu eenmaal geen talent van me ;)

Oh en @Prulleke71 hij gaf zelf als tip: maak echt duidelijk wat je zelf wil en je mag gerust zeggen: wat jij nu voorstelt dat kan niet om die en die reden. Echt zeggen als je het ergens niet mee eens bent. Ook achteraf. (Al snap ik dat voor persoontjes als jij en ik dat dus wel makkelijker gezegd dan gedaan is ;) )

Prulleke71, XMamaMX, Nananie en 4 anderen vinden dit leuk.
  7. Sugarsnap

Sugarsnap Actief lid

8 apr 2022
    402
    394
    63
    Vrouw
    Ik duim voor je qua pijnen. Zelfs zonder Texel is je dat gegund. Dat walrus idee herken ik wel :p ik kan nog best veel kleding aan maar als ik mezelf op foto's zie zie ik een formaat michelin / ghostbusters mannetje lichaam :roflmao:

Prulleke71 en XMamaMX vinden dit leuk.
  8. FreeRose

FreeRose Bekend lid

12 feb 2022
    663
    625
    93
    Vrouw
    Zuid-Holland
    @Sugarsnap fijn joh dat er eindelijk iemand eens serieus naar je luistert en zich heeft ingelezen. Een “ouwe rot in het vak” maar duidelijk genoeg ervaring om het zo aan te pakken!

Sugarsnap en Prulleke71 vinden dit leuk.
  9. XMamaMX

XMamaMX Actief lid

26 jan 2019
    232
    328
    63
    Vrouw
    @Sugarsnap eindelijk iemand die je serieus neemt inderdaad, lijkt me echt een hele opluchting! En wat fijn, maar ook spannend, dat jullie maandag een datum gaan krijgen!

10. Nananie

Nananie Actief lid

1 dec 2021
    144
    185
    43
    Vrouw
    @Prulleke71 goed dat je toch nog iets gekregen hebt. Hopelijk helpt het een beetje. Niet verschieten als je veel witte afscheiding krijgt, die vaginale tabletten zijn soms vies goedje.

@XMamaMX super dat je kleintje terug goed ligt!

@Marlena jammer dat je last hebt van je bekken. Hopelijk is het beter tegen dat je naar Texel gaat.

@Sugarsnap wat een fijn consult. Zeker als je dan iemand voor je hebt die weet over wat hij praat. Wel spannend dat je bijna een datum hebt!

XMamaMX, Sugarsnap en Prulleke71 vinden dit leuk.
  11. Din

Din Actief lid

28 okt 2020
    452
    547
    93
    Vrouw
    @Marlena wat vervelend zeg, ik hoop zo dat het wegtrekt voor je zodat je optimaal kan genieten van Texel!

@Sugarsnap fijn dat je gehoord bent!! Scheelt zo veel dat iemand écht luistert en verstand heeft van je bindweefselziekte. Hopelijk krijg je maandag de datum te horen. Spannend hoor!!

Vanochtend heb ik ook de groeiecho gehad en ze ligt al goed met haar hoofdje naar beneden. Ze werd gemiddeld gemeten op P46, dus ondanks de suiker gaat dat in ieder geval goed! :)

Ook hebben we het inleidingsgesprek gehad met de gynaecoloog en hebben de datum ingepland!!! :eek::eek::rolleyes: Zo'n gek idee!!! Over 3 weken is het zo ver... Toch een juli baby!

XMamaMX, FreeRose, Sugarsnap en 3 anderen vinden dit leuk.
  12. Nananie

Nananie Actief lid

1 dec 2021
    144
    185
    43
    Vrouw
    Even klagen, ik wil verhuizen! En mijn man vindt altijd iets wat hij eerst nog moet doen. Alles is geschilderd, gordijnen hangen omhoog,… we moeten eigenlijk enkel de bedden verhuizen en we kunnen daar slapen en wonen. De rest is niet dringend en we verhuizen een dorp verderop. Maar nee, hij gaat terug kappen in de muur, want daar moeten nog stekkers komen. Ah nee, we kunnen nog niet want ik wacht nog op de dekseltjes die besteld zijn. En zo gaat het lijstje maar door. Ik wil mijn nest maken, de kinderen vertrouwd maken met de nieuwe omgeving voordat het kleintje er is. Maar hij snapt dat niet. Hij doet zoveel en heeft al zoveel gedaan, maar ik word gek dat ik niet gewoon iets op orde kan maken.
    Daarnaast wordt de vroedvrouw die bij al mijn bevallingen was en me dus steeds bijstond, een paar dagen voor mijn datum geopereerd (kan ze niet onderuit) en de kans dat ze er deze keer bij zal zijn, wordt dus klein.

Laat ons zeggen, de tranen zitten hier ook echt hoog

13. Marlena

Marlena Fanatiek lid

27 mrt 2015
    1.677
    1.789
    113
    @Nananie wat irritant zeg!! Hebben jullie voor jezelf wel een soort deadline? Lijkt me heel onrustig om niet te weten waar je aan toe bent.

En spannend zeg die inleidingen @Sugarsnap en @Din!! 3 weken klinkt ook bizar snel. Al zitten we met 3 weken natuurlijk ook alweer rond de 38 weken, besef het echt nog niet... Wat is bij jou eigenlijk de reden van inleiding Din?

14. Din

Din Actief lid

28 okt 2020
    452
    547
    93
    Vrouw
    @Nananie wat rot dat jullie hierin zo botsen! Kun je dit bespreekbaar maken? Misschien dat jullie elkaar tegemoet kunnen komen hierin! En wat jammer van de vroedvrouw... Balen zeg :( heb je wel al kennis kunnen maken met haar eventuele vervanger?

@Marlena omdat ik insuline spuit voor mijn zwangerschapsdiabetes (voor de nuchter waarde). Dat is het protocol in het ziekenhuis waar ik loop. Vind het wel spannend hoor.

15. Prulleke71

Prulleke71 Actief lid

6 mrt 2022
    244
    307
    63
    Vrouw
    @Din ohh een geplande datum!! Wat spannend dat die dag nu vast staat! En toch nog een juli baby! Bij mij hadden ze het over 1 of 2 augustus, maar dat was toen de baby nog té groot was. Ze willen nog steeds inleiden vanwege de harde buiken maar de datum staat nog niet vast, dus ben benieuwd... lijkt me ook wel weer fijn dat je een datum hebt die vast staat. Dat je weet uiterlijk dan komt de kleine!

@Nananie Wat rot zeg dat je partner je hierin niet begrijpt! Ik zou daar ook echt gillend gek en mega kort rustig van worden. Zo lang moeten we allemaal niet meer. Is toch logisch dat jij alles klaar wil hebben? En kun je niet al verhuizen dat hij gewoon op en neer rijd vanuit jullie nieuwe huis naar jullie oude huis als hij daar perse nog wat in wil klussen?

Ook heel shit van je verloskundige zeg... heb je vertrouwen in iemand... lijkt me ook veel onrust geven dat je weet dat die er waarschijnlijk niet bij kan zijn.

Bedankt voor de waarschuwing, maar ik ken de tabletten nog van mijn vorige zwangerschap. Alleen ben ik er toen idd véél eerder mee begonnen. Gebruik ze nu 2 dagen en merk (nog) geen verschil in de harde buiken. Hoop wel dat het nog iets gaat doen. Gyn had 10 tabletjes voorgeschreven om ze uit te proberen, maar hij zei al eigenlijk had je eerder moeten beginnen en hij verwachtte niet dat het nu nog iets ging doen. Het is idd één vieze witte troep in je onderbroek hahaha

Nananie en Din vinden dit leuk.
  16. Prulleke71

Prulleke71 Actief lid

6 mrt 2022
    244
    307
    63
    Vrouw
    @Sugarsnap Wat ben ik blij voor jou dat je zo een fijn consult hebt gehad met een prettige gynaecoloog die naar jou kijkt en niet alleen naar de protocollen!

Bij 37 weken inleiden is nog een heel mooi termijn toch! Gelukkig niet nog eerder bedoel ik! Hopelijk laat je gezondheid het toe om die 37 weken te halen!

Sugarsnap vindt dit leuk.
  17. Prulleke71

Prulleke71 Actief lid

6 mrt 2022
    244
    307
    63
    Vrouw
    Aan alle meiden: hoeveel geboortekaartjes gaan jullie versturen? Ik heb een lijstje gemaakt en kom erop uit dat we rond de 43 kaartjes nodig hebben. Dus we bestellen er denk ik 50. Maar is dat veel of weinig?

18. Hope2022

Hope2022 Bekend lid

18 okt 2021
    500
    612
    93
    Vrouw
    Wij komen op een stuk of 30 uit

Prulleke71 vindt dit leuk.
  19. Sugarsnap

Sugarsnap Actief lid

8 apr 2022
    402
    394
    63
    Vrouw
    Oh meiden wat gebeurt er veel bij iedereen nu hier op meerdere vlakken! Na het consult en de dag hier gisterennacht in 1x als een blok doorgeslapen. Dus eens zien of ik op iedereen kan reageren vanmorgen :p

@Prulleke71 Dank je! Ik gun jou wel ook zo iemand daar nog in die je echt zièt want al die harde buiken lijkt me ook een uitputtingsslag. En ik hoop met je mee. Ik mag dan wel een "volle bingokaart" hebben qua hoog vroeggeboorte risico en mijn lichaam gaat het fijner vinden als hij nog eerder komt. Maar ik heb persoonlijk voor de baby zelf toch ook liever dat hij tot 37 blijft zitten x p.s qua geboortekaartjes ook hier rond de 30 denk ik

@Din spannend joh de datum ook voor jou! Hier wordt het dus ook als het goed is een juli baby. Heb jij net als ik ook dat dat toch wat aparts moois heeft die maand? Klinkt zo gek maar ik had dat wel hihi.

@FreeRose Yep zo omschrijf je hem het beste. De man is een enorme verschijning. Echt groot en breed en je ziet meteen.. oude rot.. maar wel een goede dus. Gevalletje don't judge a book by its cover.

@Nananie Je klaagt helemaal niet! Ik zou die van mij ook wat doen als hij zo begon te klussen in jullie situatie. Het klinkt bijna als een soort omgekeerde nesteldrang of alsof hij daar zijn spanning maar ingooit nu? Je màg hier emotioneel over zijn want het geeft alleen maar extra gedoe en onrust waar jij nu niet op zit te wachten! Take care!

@XMamaMX ja.. opluchting zelfs groter dan ik dacht onverwacht. Denk dat ik niet meer doorhad hoe ik al weken in survival mode zat en nu heel even lijk te mogen ademhalen erin.

@Zuri Hoe is het bij jou intussen?

XMamaMX, Nananie, Din en 2 anderen vinden dit leuk.
  20. Prulleke71

Prulleke71 Actief lid

6 mrt 2022
    244
    307
    63
    Vrouw
    @Hope2022 en @Sugarsnap oh als jullie allebei op 30 uitkomen dan is 50 al best veel! Ik heb het kaartje speciaal laten ontwerpen en dacht dalijk denkt die ontwerper ook van "oh, die besteld er MAAR 50".

Hebben jullie ook gedacht aan reserve kaartjes (één voor in plakboek, een voor jumbo, hema etc? Bij veel winkels kun je in ruil voor een kaartje een leuk pakket krijgen na de geboorte), een kaartje voor de verloskundige/gyn, voor de kraamverzorgster, de huisarts die op thuis bezoek komt etc? Dat zit er bij jullie ook allemaal bij in?

Deel Deze Pagina