Uitgerekend 1 t/m 15 augustus

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Nino12, 25 nov 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Prulleke71

Prulleke71 Actief lid

6 mrt 2022
    244
    307
    63
    Vrouw
    @Sugarsnap lief van je! Ze zijn ook echt mentaal en lichamelijk mega uitputtend. Ik heb afgelopen dinsdag om een telefonisch consult gevraagd met mijn vaste gyn. Die heb ik deze zwangerschap nog maar 2x gezien (voor de rest de klinisch verloskundige of toevallig andere gynaecologen die dienst hadden). Maar die heeft me bij mijn vorige zwangerschap wel van het begin tot eind begeleid. En dat is zó een fijne man (en ook nog eens heel knap) :roflmao:.

Hij kent me al langer dan vandaag en kijkt inderdaad naar mij als persoon, super fijn. Ben zo blij dat ik om dat telefonisch consult heb gevraagd. Heb al mijn vragen en zorgen op tafel gegooid en voelde me door hem heel begrepen en vooral géén zeur. Hij wilde meedenken over medicatie die mogelijk was en zei dus zelfs dat inleiden echt niet van tafel is ookal is de baby bijgetrokken qua groei. Ik was helemaal opgelucht na dat gesprek! :thumup: In principe controleren ze vanaf volgende week mijn baarmoederhals NIET meer, omdat ze dan toch geen weeënremming of longrijping meer geven (vanaf week 34). En dat begrijp ik. Maar het werd vanaf 28 weken wekelijks gemeten, soms wel 2 of 3x per week. En dan nu ineens niet meer. Ik krijg daar onrust van, omdat ik dalijk dus niet weet of ik misschien met 35 weken al rondloop met 3 cm ontsluiting (door die harde buiken). Ik zei tegen hem, dalijk denk ik dat ik "gewoon" harde buiken heb om de 4 minuten zoals al die weken ervoor en is de bevalling toch al begonnen... heb ik dalijk geen tijd meer om naar het ziekenhuis te gaan. (Bevalling van mijn 1e kind duurde 5 a 6 uurtjes, dus deze zal wel sneller gaan). Dalijk heb ik niet door dat het écht aan de gang is tot het te laat is. Dat is echt mijn angst. Ook dat kon hij zich goed voorstellen en hij zei we kunnen best nog een keer meten hoe het ervoor staat. En dat ik gewoon moet bellen wanneer ik denk dat ik moet bellen. Dat zij echt niet denken: daar heb je haar weer :rolleyes:.

Goud waard die gynaecoloog!

XMamaMX, Nananie en Sugarsnap vinden dit leuk.
  2. Hope2022

Hope2022 Bekend lid

18 okt 2021
    500
    612
    93
    Vrouw
    Jeetje wat een berichten! Ik heb alles gelezen en het is nog al wat. Dan voel ik me echt een zeur als ik soms klaag over een beetje pijn in m’n onderrug…

@Prulleke71 wat fijn dat ze je zorgen begrijpen en toch nog een keer gaan meten dan, stelt dan toch een beetje gerust.

hele andere vraag; als ik die 9 weken ouderschapsverlof achter m’n verlof aan wil opnemen, mag mijn werkgever dat dan weigeren? Ik heb niet zo een makkelijke baas helaas en wil er ook niet een te groot drama van maken, anders kom ik dalijk terug in een heel rot sfeertje…

Prulleke71 vindt dit leuk.
  3. Prulleke71

Prulleke71 Actief lid

6 mrt 2022
    244
    307
    63
    Vrouw
    @Hope2022 pijn in je onderrug is ook heel vervelend! Alle zwangerschappen zijn zwaar op het eind. Dus voel je echt geen zeur!

Om terug te komen op je vraag, volgens mij mag je werkgever ouderschapsverlof niet zomaar weigeren. Alleen als het bedrijf dan in ernstige problemen komt. En dan nog moet hij met je meedenken hoe je het dan kan indelen (stel jij wilt 9 weken aaneengesloten vrij en dat brengt het werk in problemen, dan moet hij met een voorstel komen wat wél kan). Zo heb ik het begrepen. Maar andere dames zijn welkom om me aan te vullen/verbeteren hoor!

4. Marlena

Marlena Fanatiek lid

27 mrt 2015
    1.677
    1.789
    113
    Ik dacht dus ook aan 50 meer dan genoeg te hebben (heb er zelf maar rond de 20 nodig), maar toen kwam mijn vriend met een waslijst aan mensen waar hij een kaartje naar wilde sturen dat we uiteindelijk boven de 60 uitkwamen. Voor de zekerheid gaan we er nu 80 bestellen aangezien het in prijs niet veel uitmaakte.

5. Marlena

Marlena Fanatiek lid

27 mrt 2015
    1.677
    1.789
    113
    @Hope2022 je moet altijd ouderschapsverlof in overleg met werkgever opnemen. Maar volgens mij mogen ze niet echt weigeren, alleen als het bedrijf er financieel onder zou lijden/verlies door zou maken... Hoe gaat het verder met je? Je gaf eerder aan tegen zwangerschapsvergiftiging aan te zitten, gaat dat weer wat beter?

6. Zuri

Zuri Fanatiek lid

26 mei 2016
    3.329
    2.365
    113
    Vrouw
    Ouderschapsverlof wat uiterlijk 2m van te voren is aangevraagd mag niet geweigerd worden, tenzij het bedrijf zwaarwegende argumenten kan aanvoeren en dit moet dan goed hardgemaakt worden.

Hier alles vrij rustig hoor als ik jullie berichten lees mag ik helemaal nergens over klagen. Heb wel erge last van de hitte. Gister en eergisteren met de kids dus vandaag pas weer dagje rust. Heb vanochtend nog niks gedaan alleen maar gerust Hahaha was ik aan toe. Zo wel ff wat doen.

Ik heb maandag gesprek over m'n bevalling en ben echt heel erg benieuwd wat eruit komt. Dinsdag weer suikers prikken. :cool:

Waar ik wel onwijs tegenop zie... is dat ik morgen een bruiloft heb waar ik daggast ben :confused: wil helemaal niet ondankbaar zijn maar het idee alleen al... hele dag staan/zitten... ik zie er echt tegenop.

7. Hope2022

Hope2022 Bekend lid

18 okt 2021
    500
    612
    93
    Vrouw

Bedankt voor jullie antwoorden, ja ik wou het hier vandaag/morgen over hebben met m’n werkgever.

Bloeddruk is gelukkig weer helemaal goed dus geen reden voor extra controles gelukkig!

Sugarsnap vindt dit leuk.
  8. FreeRose

FreeRose Bekend lid

12 feb 2022
    663
    625
    93
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Wij komen op ong. 35 uit. Dat is eventueel inclusief de verloskundigenpraktijk en kraamzorg maar daar twijfel ik nog over. Misschien dat ik deze beide naderhand liever een kaartje stuur met een leuke foto ofzo erbij.

9. FreeRose

FreeRose Bekend lid

12 feb 2022
    663
    625
    93
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Volgens mij mag het niet per se geweigerd worden maar het moet wel passen en mogelijk zijn. Maar dan moeten ze dus met je meedenken wat wél mogelijk zou zijn.

10. FreeRose

FreeRose Bekend lid

12 feb 2022
    663
    625
    93
    Vrouw
    Zuid-Holland
    We zijn lekker actief allemaal hier en ik moet zeggen, ik vind het heel fijn! Om elkaars verhalen mee te krijgen en er lekker over te kunnen kletsen :D

Sinds vandaag merk ik ook ineens pijn in m’n onderrug, hoop niet dat dat verder door zet. Morgen mijn laatste halve dag werken tot 12.30 uur en dannnnnn VERLOF! :thumup:

Net even een afspraak moeten maken om de schade aan m’n auto te laten repareren, er had een oud dametje niet helemaal opgelet met inparkeren vorige week. Auto kan pas 19 juli gemaakt worden, duurt 2 dagen ong. Wel met vervangend vervoer. Ik dacht wel hmm dat is wel krapjes hoor, ben 1 aug. Uitgerekend dus dan zou het zomaar al kunnen gebeuren:roflmao: maar andere kant heb ik niet het gevoel dat de kleine (veel) eerder gaat komen dan de uitgerekende datum. Volgens mij zit zij daar binnen helemaal prima!

Din, Nananie en Sugarsnap vinden dit leuk.
  11. FreeRose

FreeRose Bekend lid

12 feb 2022
    663
    625
    93
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Kan me zo goed voorstellen dat je hier eigenlijk helemaal geen zin in hebt! Hopelijk kom je de dag een beetje door en valt het uiteindelijk mee.

Zuri vindt dit leuk.
  12. Zuri

Zuri Fanatiek lid

26 mei 2016
    3.329
    2.365
    113
    Vrouw
    Whoops ja dat vervangend vervoer is denk ik geen overbodige luxe. Al is het maar voor je eigen gemoedsrust

FreeRose vindt dit leuk.
  13. Marlena

Marlena Fanatiek lid

27 mrt 2015
    1.677
    1.789
    113
    @Zuri wauw lijkt me intens nog een hele bruiloft meemaken! Kun je het niet wat korter houden? Dus gewoon bij de ceremonie aanwezig zijn en evt receptie of alleen avondeten? Volgens mij zou iedereen wel moeten begrijpen dat een hele dag aanwezig zijn misschien wat veel gevraagd is.

@FreeRose jippieeee wat voelt dat fijn he dat het bijna zo ver is! Ik had afgelopen dinsdag mijn laatste dagje kantoor en voor mij nu ook alleen morgen nog een halve dag (thuiswerken), zoooo fijn!!

Het lijkt misschien alweer iets beter te gaan met mn heup/bekken. Wat een pijn kan een mens hebben zeg, wist echt niet dat dat bestond. Ik kon echt letterlijk 2 dagen vrijwel niks. Gelukkig nog wel rechtop zitten op een stoel of plat liggen op bed. Voelde me echt zwaar beperkt, kon niet eens meer zelfstandig naar de wc of douche. Vandaag naar fysio geweest en die heeft alles los gemasseerd en wat oefeningen meegegeven. Heb paracetamol op en nu kan ik ten minste weer zelf uit mn stoel opstaan enzo. Nu hopen dat het goed blijft gaan want dat was dus echt niet leuk. Fysio zei dat er waarschijnlijk een zenuw klem zat ofzo en vervolgens heel mn heup zich had verkrampt. Nou goed, nu gaat het hopelijk alleen nog maar weer de betere kant op zodat ik volop kan genieten van mn verlof straks!

Din, Nananie en FreeRose vinden dit leuk.
  14. Angelmom1

Angelmom1 Fanatiek lid

18 dec 2018
    4.082
    3.718
    113
    Vrouw
    Hier gaat alles weer goed geen last meer van duizeligheid en overgeven.
    Als zo nog 6 week duurd teken ik er voor:(

En dat 50% werken bevalt me ook prima.

Net de klerenhangers voor baby kamer binnen maar is me nu net wat te warm boven (28 graden) om alles in de kast te hangen.

Ben nu de spullen van de wieg aan het wassen schiet nu echt op alles lekker fris en fruitig te maken voor baby.
    Staan nog paar dingen op to do lijstje
    Bedje verfen
    Box monteren
    Kast inruimen
    Huis grondig poetsen maar pas als alles klaar is.
    Proefdruk kaartje bestellen

Din, Nananie, FreeRose en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  15. Marlena

Marlena Fanatiek lid

27 mrt 2015
    1.677
    1.789
    113
    Heb net ff collage gemaakt van mijn buik per maand. Wowie hij is echt zo enorm geworden als ik het vergelijk met hoe plat die ooit was:roflmao:

XMamaMX, Nananie, Sannetijd en 3 anderen vinden dit leuk.
  16. Sugarsnap

Sugarsnap Actief lid

8 apr 2022
    402
    394
    63
    Vrouw

Qua weigeren verlof: geboorteverlof zelf mag in duur nooit geweigerd worden, ook aanvullend niet. Wel mogen ze bij "zwaarwegend bedrijfsbelang" de periode wijzigen in overleg met jou. Maar dat moeten ze dan dus wel kunnen onderbouwen.

17. Sugarsnap

Sugarsnap Actief lid

8 apr 2022
    402
    394
    63
    Vrouw
    Zeg jij daar, klagen mag altijd. En als ik je te weinig zie klagen ga ik er gewoon naar vragen hoor :p

Qua bruiloft.. logisch joh. Het is nou ook niet een temperatuur momenteel die ook nog erg behulpzaam daarin is.. desondanks hoop ik dat de bruiloft wel mooi gaat zijn om bij te wonen.

18. Zuri

Zuri Fanatiek lid

26 mei 2016
    3.329
    2.365
    113
    Vrouw
    Ik wil de bruiloft ook helemaal niet missen. Het is 4x verzet dus helemaal zin in juist. Maar pff.. en we gaan als gezin dus dat maakt dat ik ook niet zomaar weg kan. Wat ik wel denk is dat ik na de openingsdans van het avonddienst aftaai. Dan heb ik er al een dag opzitten, volgens mij ben ik dan helemaal gesloopt haha.

@Marlena fijn!! Ja hier werkt massage dus ook altijd top. Hopelijk ben je er morgen zo goed als vanaf dan

Din, Nananie en Sugarsnap vinden dit leuk.
  19. FreeRose

FreeRose Bekend lid

12 feb 2022
    663
    625
    93
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Super leuk! Ik wil dit ook gaan maken. Heb alleen voornamelijk spiegelfoto’s op dezelfde plek. Is denk iets minder leuk dan hoe jouw foto’s zijn gemaakt maar geeft niet, heb gelukkig wel veel foto’s. Echt grappig om die groei zo te zien, ook al was je erbij op elke foto:roflmao:

20. Din

Din Actief lid

28 okt 2020
    452
    547
    93
    Vrouw
    Jaaa ik vind het ook een hele mooie maand! Daarnaast vind ik het vooral ook erg praktisch want niemand bij ons in de familie is in juli jarig :roflmao::roflmao:.

Nananie en Sugarsnap vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina