@Sugarsnap wat fijn dat er nu een datum vast staat! Geeft het je iets meer rust nu? Spannend he, nog maar 3 weken!! @Zuri oh jeetje, zeker een te hoge waarde terwijl je niks geks hebt gegeten. Niet leuk! Heb je het al laten weten aan de vk? Even een algemeen vraagje: over welke babyfoon zijn jullie tevreden? Ik vind het zo'n gedoe!! We gaan morgen nummer 2 terug sturen... Eerst hadden we de Eufy babyfoon. Deze babyfoon schijnt dus dé babyfoon te zijn in Amerika en de recensies waren uitstekend. Nou niks is minder waar, we pakten 'm uit, konden 3 talen kiezen: Spaans, Frans of Duits en de camera wilde niet draaien. Na een aantal software updates (die we via de laptop moesten installeren) kregen we het voor elkaar om 'm in het Engels te zetten en uiteindelijk draaide de camera ook. Vervolgens zette we de camera in de babykamer om 'm te testen, doet het geluid het niet en hoorde we alleen een enorme ruis!! Lekker als je wilt slapen met de monitor naast je ... Babyfoon nummer 2: Alecto dvm-200. Op het eerste gezicht een prima babyfoon en hierbij hadden we gelukkig wel geluid maar zo ongelofelijk zacht! Terwijl hij op z'n hardste niveau stond. Het leek alsof we fluisterde. Ik zou toch wel graag alle geluidjes die m'n kindje maakt goed willen horen. Pff net met pure frustratie dat ding weer ingepakt . Nu hebben we de ELRO BC3000 Babyfoon Royale besteld. Zou het drie keer scheepsrecht zijn? Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen!
@Din heb ff moeten zoeken want de babyfoon hebben wij sinds eind april al in huis. Wij hebben de Alecto DVM-71. Toen gelijk getest en alles was goed.
Huh had jij geen maandagochtend model van eufy? Ik heb ook die besteld na alle reviews en werkt perfect. Super snel geïnstalleerd en haarfijn beeld op telefoon. Kon bewegen, haast geluidloos, en doorheen praten en als er geluid was kreeg ik melding op tel. Wat maf zeg dat jij zo'n slecht model hebt ontvangen! En nee ga zo mailen.. houd m'n hart vast. Al zijn die van mij zo laks zou mij niks verbazen als ze zeggen ach prima zo.
Irritant he een niet goed werkende babyfoon!! Wij hebben na heel veel research van mijn vriend de Google Nest Cam gekocht. Nou, ik ga echt niet meer op zijn research vertrouwen hoor, wat een onding. Ja het ziet er fantastisch mooi uit en het beeld is extreem scherp en mooi, maar officieel is het gewoon een beveiligingscamera en voor meldingen op je telefoon moet je dus gewoon een abonnement aanschaffen. Mits je ook de juiste versie Nest Cam hebt. En je raadt het al... in onze versie kan dat dan weer niet en hebben we alleen beeld en geluid op het moment dat je de app constant open laat staan... Dus mocht iemand nog een mooie beveiligingscamera willen hebben ...
Wij hebben de klassieke Alecto babyfoon zonder camera (de DBX-88 dacht ik). Eventueel daarnaast nog een losse IP camera maar die hebben we bij de oudste pas gebruikt toen hij uit bed begon te klimmen.
Is iedereen in deze groep inmiddels al met verlof eigenlijk? Mij bevalt het prima zo. Geniet heel erg van de rust an gewoon lekker thuis alles aan het voorbereiden. Het alles wassen is meer werk dan ik had verwacht maar doe elke dag wat dus ik verwacht eind van de week klaar te zijn. Ik denk ook dat ik inmiddels weet welk pakje ik aan wil doen bij de baby als ze geboren is zal nog wel een foto posten wat het wordt.
Nou diëtiste gesproken. Ze vindt m'n suiker te hoog, maar omdat ik al 35w ben schat ze de inpact van een kleine verhoging (tis niet boven de 10 ofzo) minimaal omdat de baby niet zo heel veel meer groeit nu. Ze stelt voor het te monitoren en als dit het blijft grijpen we niet in. Dus moet straks wel regelmatig gaan prikken. Wel kijken wat de verloskundige ervan vindt maar hey die zie ik pas met 38w weer dus die zal het wel best vinden. Ik vind dit beleid overigens wel ok, kan me erin vinden. Vooral fijn dat er gewoon hardop gezegd wordt: het is te hoog.
Hebben jullie ook dat je de baby nu minder voelt? Ik weet dat je moet bellen naar verloskundige als je je zorgen maakt, maar ben voor nu vooral benieuwd hoe dat bij jullie is. Ik voel hem nog wel gewoon dagelijks, meerdere malen per dag. Het is alleen wel minder geworden, volgens mij slaapt hij nu meer en de trapjes en het gewiebel wat ik voel is minder intens. Eerst werd er echt super hard tegen m'n ribben getrapt, nu zie en voel ik alleen nog lichte bewegingen. Heb ook wel het idee dat hij amper meer ruimte heeft moet ik zeggen (ben zelf maar een klein mensje). Hij ligt ook al sinds week 27 in exact dezelfde houding omdat hij volgens mij gewoon de ruimte toen al niet meer had om te draaien. Nu wordt het alleen maar meer opgepropt haha. Maar goed hoe is dat bij jullie?
@Marlena Vooral anders, meer duwen ipv schoppen. Dat valt wat minder op als ik druk ben waardoor het minder kan lijken maar op rustige dagen is het net zoveel als voorheen.
@Marlena ja, hier ook! Minder bewegingen en meer duwen inderdaad. Gewoon anders dus maak me geen zorgen erover verder, ze heeft gewoon minder ruimte.
Hier verlof ook lekker begonnen, vandaag geluk een chaotische dag en morgen uitvaart. Hopelijk kunnen we daarna beetje in onze bubbel kruipen
Hier ook hoor! Meer duwen dan trapjes. Ook herken ik geen patroon, het is zo willekeurig. Ene keer is ze in de ochtend druk, andere keer weer savonds. Ik voel haar vaak per dag, dus het zal vast wel goed zijn . Vanavond is mijn schoonzus bevallen! Net even langs geweest in het ziekenhuis. Zo ontzettend lief, zo'n klein hummeltje! Over twee weken ben ik zelf aan de beurt . Ik kijk er naar uit maar tegelijkertijd beangstigd het me ook...
Pff het is nu 4.35 uur en ik slaap toch een partijtje onrustig de afgelopen nachten heb elke keer het gevoel alsof m’n benen worden afgekneld ook, super irritant. Niks ligt meer lekker! @Din wat leuk dat je schoonzus bevallen is! Beangstigt de bevalling je of gewoon alles? En word dit je eerste kindje?