Uitgerekend 1 t/m 15 augustus

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Nino12, 25 nov 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Prulleke71

Prulleke71 Actief lid

6 mrt 2022
    244
    307
    63
    Vrouw
    Even iets heel anders :p. Maken jullie wel eens fotoboeken bij albelli? Heb er nu een gemaakt van mijn zwangerschapsshoot. Nu is alleen de vraag hoogglans of mat.... iemand ervaringen?

2. Lska

Lska Actief lid

24 jul 2015
    316
    303
    63
    Vrouw
    Nog 2 dagen en dan ben je 37weken zie ik in je ticker. Daar moeten we dan wel ff extra voor juichen hoor want met alle onzekerheden is die mijlpaal extra belangrijk.
    Op de hand voelen is, mits het door dezelfde ervaren persoon wordt gedaan, een goede schatting maar ook niet meer dan dat.
    Met echo's kunnen ze op het einde ook niet meer betrouwbaar meten doordat lichaamsdelen die standaard worden gemeten niet meer volledig in beeld te krijgen zijn dus ook dat is enkel een schatting.

Sugersnap had het over de groei van de buik, die is door met een meetlint te meten van schaambot tot bovenkant baarmoeder goed te meten maar dan moet er wel rekening worden gehouden met dingen zoals indalen dus ook dat is weer een schatting.

Al die schattingen samen zouden in theorie een goede indicatie moeten geven maar pas als de baby is geboren en op de weegschaal ligt weet je daadwerkelijk het gewicht.

3. FreeRose

FreeRose Bekend lid

12 feb 2022
    663
    625
    93
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ja, heb ik meerdere keren gedaan. Ik vind mat altijd wel mooi maar ik denk dat hoogglans ook mooi is, dan is het echt zoals een foto. Hier heb je niet zoveel aan dus :roflmao: je moet dus even bedenken of je een foto in het mat of hoogglans mooier vind want zo wordt het dan ook echt. Ik ben altijd heel tevreden over Albelli in ieder geval!

4. Zuri

Zuri Fanatiek lid

26 mei 2016
    3.329
    2.365
    113
    Vrouw
    @Prulleke71 nee ik heb donderdag consult dus dan even overleggen.

He de kids waren met oma naar ballorig, om 15u thuis. Nou poe.... dat was even 3 pittige uren gelukkig is man nu thuis ik lig op bed voor de ventilator met vochtige hydrofieldoek op m'n hoofd. Voel me echt beroerd. De kids zijn dan echt mega overprikkeld van zo'n dag weg, veel snoep en ijs, de hitte etc... dus dan is het enkel jammeren, elkaar slaan, zeuren, schreeuwen etc. Poe poe. Maar we hebben het weer overleefd. Morgen de hele dag met ze, maar hoop echt op max 25 dan hoor

5. Sugarsnap

Sugarsnap Actief lid

8 apr 2022
    402
    394
    63
    Vrouw
    Meh.. mn lichaam maakt het anders irritant bont nu qua geen zorgen maken. Ineens bloedklontertjes met afvegen. Niet mega veel maar zeer onhandig als je je géén zorgen wil maken. Net heeft mn man de vk maar gebeld omdat ik recalcitrant en het beu was zei.. ik bel wel als er een waterval uitkomt.. voel me ook zo onnozel nu telkens te bellen ofzo... misschien is het ook de oververmoeidheid en het op zijn en zo dat ik echt wat "off" emotioneel begin te reageren.

Stoor jullie er verder ajb niet aan. Het zou voor mij alleen "leuk" zijn als er een dag even gewoon normaal gaat... en zal me even wat stiller proberen te houden want ik leg zulke emo rollercoasters niet graag bij anderen neer.

6. Sugarsnap

Sugarsnap Actief lid

8 apr 2022
    402
    394
    63
    Vrouw
    Oh @Zuri wel voor jou nog.. waar bloeddruk dus daalt kan glucose als het warm is zowel ineens dalen of hoog blijven hangen zelfs als je niks extra of anders doet. Het verstoort de insuline opname. Men weet nog niet zo goed waarom/waardoor en zeker bij de hoge waardes met warm weer niet, alleen dat insuline dan ineens niet meer goed opgenomen wordt zoals het hoort.

Dus denk dat de warmte hierin je niet meehelpt qua waardes.. take care en goed gedaan met die natte handdoeken

Zuri vindt dit leuk.
  7. Sugarsnap

Sugarsnap Actief lid

8 apr 2022
    402
    394
    63
    Vrouw
    Ach weet je dan quote ik jou ook nog even voor ik afsluit -x-

Ik had dit gevoel ook toen inleiden op tafel kwam. Heel maf voor jou en ik beide denk ik omdat we beide geen fijne rustige zwangerschap doormaken en je dan zou denken dan gaan de slingers uit als ze eerder inleiden. Maar ook hier kwam onmiddelijk angst, raar gevoel van falen, hoe gaat dat dan allemaal etc etc

Ik weet niet of je er iets aan hebt maar na de uitleg over inleiden. Folder erbij. Alle data gekregen. Werd ik er toch wat rustiger in. Het enige mottige wat ik er nu aan vind is dat je pas zo laat weet of ze de vliezen kunnen breken ja/nee en dus ook dan pas weet of het een paar dagen kan duren of korter. Maar daarom kozen wij bewust voor een inwendig onderzoek een dag (wat nu 2 dagen is geworden) vooraf.

Vraag ook of ze je een datum al willen geven als het definitief op tafel komt. In mijn geval kon ik me daardoor mentaal een stuk beter erop voorbereiden.

Oh en wil je niet "valse hoop" oid geven maar met je verkorte bmh en die harde buiken van jou en mij is me ook al uitgelegd dat de kans vrij reeel is dat ze helemaal geen ballon hoeven plaatsen. In mijn zkh breken ze vanaf 2cm ontsluiting de vliezen met inleiden icm voldoende verweekte baarmoedermond.

8. Marlena

Marlena Fanatiek lid

27 mrt 2015
    1.677
    1.789
    113
    Oh nee bah @Sugarsnap dat is niet wat je wil zien natuurlijk. Heb je de verloskundige nog gebeld over die bloedklonters? Hopelijk is het niks/iets onschuldigs!

Haha ik zit echt gewoon te wachten tot de bevalling komt. Ik probeer het los te laten en zoveel mogelijk te plannen ter afleiding. Maar elke dag voelt nu gewoon als wachten en laat ik nou een super ongeduldig persoon zijn... Gaan echt nog 3 lange weken worden:p

9. Angelmom1

Angelmom1 Fanatiek lid

18 dec 2018
    4.082
    3.718
    113
    Vrouw
    Hier hele avond steeds trekkend gevoel in schaamstreek niet pijnlijk maar meer vervelend gevoel.
    Vind nu wel spannend worden.
    Ga nu ff lekker bedje in met waaier er bij kijken of ik wat kan slapen zo.

10. FreeRose

FreeRose Bekend lid

12 feb 2022
    663
    625
    93
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik denk dat het juist goed is als je het er hier gewoon uitgooit, want wanneer doe je het anders? Typ het lekker van je af hier joh, ik ga er even vanuit dat niemand dat hier erg vind. Vermoeidheid zal zeker niet meehelpen met al dat gedoe. Dus hierbij een digitale knuffel <3

Nananie, Sugarsnap, annavdx en 2 anderen vinden dit leuk.
  11. Lska

Lska Actief lid

24 jul 2015
    316
    303
    63
    Vrouw
    Helemaal eens met FreeRose.
    Dit is precies wat ik in een eerdere reactie bedoelde dat serieuze klachten hier niet ondergesneeuwd raken dus nu niet jezelf gaan wegcijferen Sugarsnap.

@Angelmom1 indalen misschien?

Hoop verder dat iedereen vannacht een beetje kan slapen want pff wat is het warm. Gelukkig is het 1 nacht zo warm en komt er morgen verkoeling.

Sugarsnap vindt dit leuk.
  12. Angelmom1

Angelmom1 Fanatiek lid

18 dec 2018
    4.082
    3.718
    113
    Vrouw
    Had ik vorige week ook al en sinds dien waggel ik enorm ook moeite met opstaan vanaf bv de bank

13. Zuri

Zuri Fanatiek lid

26 mei 2016
    3.329
    2.365
    113
    Vrouw
    Ik heb in weken niet zo goed geslapen! :roflmao::roflmao: blijkbaar is 28 graden op de slaapkamer het helemaal voor mij :roflmao::roflmao::roflmao:

Nananie, Angelmom1 en Prulleke71 vinden dit leuk.
  14. Prulleke71

Prulleke71 Actief lid

6 mrt 2022
    244
    307
    63
    Vrouw
    Oh echt, ik heb juist amper geslapen vannacht hahaha. Maar hey, ieder z'n ding :p. Nee grapje, fijn dat je zo goed hebt geslapen!

15. Angelmom1

Angelmom1 Fanatiek lid

18 dec 2018
    4.082
    3.718
    113
    Vrouw
    Pff ben nu al klaar met deze dag kids steeds kibbelen en zeuren. Zijn moe denk ik van warme dagen

16. Zuri

Zuri Fanatiek lid

26 mei 2016
    3.329
    2.365
    113
    Vrouw
    Hier zelfde. Dag begonnen met mega driftbui van kind 1 want ze wist niet wat ze wilde ontbijten en kind 2 at een halve ontbij en daarna mega driftbui omdat hij ineen snoep wilde en dat niet mocht :roflmao: heb ze maar lekker laten gaan na ruim uur jammeren en doen zijn ze weer super gezellig. Blijkbaar moest het er ff uit.

17. Prulleke71

Prulleke71 Actief lid

6 mrt 2022
    244
    307
    63
    Vrouw
    @Sugarsnap Hoe is het met je bloedverlies?

@Zuri en @Angelmom1 Hier ook hetzelfde. Peuter heeft ook last van de warmte. Gelukkig is het morgen weer wat koeler

18. Angelmom1

Angelmom1 Fanatiek lid

18 dec 2018
    4.082
    3.718
    113
    Vrouw
    Hier waait het aardig dus al heerlijk weertje zo
    Jongste ff op bed oudste mag ff uurtje op tablet mem ff rust

19. Sugarsnap

Sugarsnap Actief lid

8 apr 2022
    402
    394
    63
    Vrouw
    Ik lees jullie woorden en neem ze in me op. Bloedverlies was er vanmorgen nog maar een stuk minder. Gelukkig. Uiteraard dachten net wel de rugvoorweeen: hallo daar zijn we weer. Dus wel weer paracetamol op. (Ha bijna een versje zo)

Zometeen verloskundige. Eens zien wat zij nog zegt/vindt/doet. De kleine trampelt er gelukkig nog altijd volledig op los. Dus die amuseert zich blijkbaar wel nog.

Tevens zo misselijk als een otter. Dus het boeit me even niet meer wàt ik eet, want misselijk ben ik toch. Ik merk dat ik wat oversla in sarcasme van alle pijn en chaos, maar whatever works works ofzo? Nog een paar dagen. Letsgo. Ofzo.

En wederom, dankjullie wel en sterkte/succes met jullie opstandige kids. De warmte zal ze idd geen goed doen op dat vlak.

Oh nog snelle toevoeging: Maastricht wilde eigenlijk echt nog dat ik op consult MDL voor de bevalling kwam. Die weigerden bijna zowat het te annuleren, maar mijn man heeft ze uitgelegd dat ik daar nu niet eens raak. Heb ze dan wel moeten belovenbdat ze onmiddelijk gebeld worden als mijn maag/darmen nog extra complicaties geven want dan wil MUMC me overnemen ook al zit er een bariatrisch centrum in mijn eigen ziekenhuis. Ik dacht alleen maar: regel dat nou eens onderling..... maar bright side: zelden dat een zkh mij zò serieus neemt dat het irritant wordt ;)

Nananie en Zuri vinden dit leuk.
  20. FreeRose

FreeRose Bekend lid

12 feb 2022
    663
    625
    93
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Uitgerekende datum: ❤️

28 juli:

Siementje - 34 jaar - 4de kindje