@Din veel succes! Het is gewoon ook spannend. Kruip maar in je bubbel. veel goede controles zo te lezen. Het komt toch allemaal dichterbij. De eerste baby’s zijn er bijna. @FreeRose bij mij zit er ook twee weken tussen mijn controles, maar ik ga toch volgende controle vragen of ik de week nadien ook niet kan langskomen. Vind die twee weken tussen ook lang. Hier ben ik nog steeds in tweestrijd. Ben langs de ene kant nog niet klaar om te bevallen en denk ik dat deze baby blijft zitten tot na mijn datum. Maar langs de andere kant denk ik, kom nu maar. Tot eind van deze maand kan mijn collega nog mee als begeleidende vroedvrouw. We zien wel wanneer dikt kleintje zich aandient. Deze avond nog naar de yoga geweest, is toch ook zo ontspannend.
Geen sorry joh! Focus waar de focus moet en dan ga jij waarschijnlijk de eerste van deze lijst zijn. Zet 'm op! En succes en sterkte met de zenuwen!
Wat fijn dat die massages je zo goed helpen om vocht kwijt te raken! Die nesteldrang herken ik, die heeft bij mij nu zijn hoogtepunt bereikt haha. Iedere dag alles opruimen en doekje erover alsof vandaag dé dag is dat ze komt. Kan er echt niet tegen dat mijn vriend overal lege drinkflessen etc laat staan . Wil ook het liefst thuis blijven/niet meer ver van huis. En liefst geen bezoek. Echt de bubbel in zeg maar. Merk dat ik ook geen plek meer heb in mijn hoofd voor andere dingen dan de bevalling/wanneer komt de baby. Dacht gisteravond overigens echt dat het hiet begonnen was! Na dat vaginaal toucher van gistermiddag echt mega pijnlijke harde buiken gehad om de 4 minuten van 19.00 tot 24.00 uur. Op een gegeven moment in bad gaan liggen en toen kwam er 6 minuten tussen. Dacht ok het neemt weer af dus ga toch maar wat proberen te slapen. Vanmorgen ben ik mijn slijmprop verloren... Ben benieuwd of ze voor as dinsdag uit zichzelf komt. Vandaag of morgen eerst nog maar even naar de supermarkt/hamsteren
Wat heerlijk trouwens hé, die regen en koelte vandaag! Hier staan alle ramen wagenwijd open, heerlijk!
@Prulleke71 oehh spannend!! dat vroeg ik me gisteravond laat nog af of iemand inderdaaad als z’n slijmprop verloren was. Ik weet niet wat ik me erbij voor moet stellen maar wellicht herken ik het wel als het zover is! Ben benieuwd wanneer ze zich allemaal aandienen
@Din succes!!! @Nananie blij om te lezen dat er bij jou ook 2 weken tussen zit. Op de website van mijn verloskundigenpraktijk staat dit wel gewoon aangegeven. Maar ik kan altijd om extra vragen als ik daar behoefte aan heb. Ik weet nog niet wat ik hierin wil. Ik wacht volgende week even af en als ik onrustig word, trek ik sowieso aan de bel. Ik ben nu gewoon heel chill en dat bevalt me ook prima. Ben net pas wakker geworden, heel lang geslapen vannacht en voel me niet zo lekker. Heb een schorre keel van de ventilaties afgelopen warme dagen. Ben bang dat ik dus weer een off-day zal hebben vandaag Naja die horen er ook bij!
Nou, verrassende update hier. We hadden eindelijk besloten om voor de inleiding te kiezen. Dus vanmorgen om 8 uur een afspraak in het ziekenhuis. Bleek de baby nog niet voldoende ingedaald te zijn. In principe is de baarmoeder er klaar voor om de vliezen te breken, maar met zo'n hoge baby is dat te riskant. We konden kiezen voor hormoonpilletjes om harde buiken op te wekken, en dan hopen dat dat de baby naar beneden duwt. Maar de kans zou groot zijn dat dat na 2 dagen proberen op niets uitdraait. Dus we zijn weer thuis. Maandag hebben we weer controle en dan kunnen we het eventueel dinsdag nog een keer proberen.
Ik kan me van de 1e niet herinneren dat ik hem heb gezien/toen is het mij niet opgevallen. Maar vanmorgen zat er een dikke, taaie slijmprop/klodder in mijn onderbroek. Echt heel taai, dus niet zoals gewone afscheiding. Paar cm groot. Sorry voor de gedetailleerde omschrijving, maar dan heb je een idee
Fijn dat je wel altijd kunt vragen om extra controle. Als je er zelf geen behoefte aan hebt, is dat ook prima toch! Alleen maar fijn dat je je zo relaxt/chill voelt. Vervelend dat je last hebt van die schorre keel. Hopelijk voel je je snel weer beter!
Oh wat balen zeg! Je stelt je er toch op in en dan gaat het niet door... Snap dat je ervoor hebt gekozen om nog even te wachten ipv die pilletjes te proberen. Hopelijk ligt de baby maandag iets dieper en lukt/kan het dan wel! Jij hebt dus ook al ontsluiting begrijp ik? Dat ze de vliezen willen breken en geen ballonnetje meer hoeven te plaatsen?
@Floortje86 tis wat hè. Leven valt niet te plannen en kinderen al helemaal niet. Succes met wachten hopelijk maandag meer succes!!
Ik had vanochtend consult dat liep zoals ik al angst voor had en dat is dat ze me echt moeten overdragen naar gyn vanwegen die stijgende suikerwaardes. Zit nu een punt te hoog dus ze zegt we kijken lang door de vingers maar dit kan niet zo doorgaan. Ook omdat m'n vorige 2 met 42 en 41 kwamen. Ze zei laat ik eerlijk zijn: niemand gaat het een goed idee vinden dat jij over de 40w gaat. Daarna controle gehad en ze was ook niet blij met hoe groot de baby was, geschat op kleine 4kg. Ze kon de baby vanaf de buitenkant zien liggen wat ook klopt, kunnen m'n man en ik ook zien. Dus toen werd die 40w nog ff verder naar verder getrokken en wilde ze me morgen in zkh hebben. Na heel gesprek is dat nu woensdag. Ze was wel lief en dacht goed mee... Dus woensdag intake en daarna poging(en) tot strippen wie weet komt het nog natuurlijk op gang. Maar ik zal dan rond de 39w ingeleid worden helaas. Baal er echt heel erg van en ben er erg verdrietig van. Mijn eerste bevalling was ontzettend naar (inleiding) en de 2e (natuurlijk) heel fijn. Ik ben zo bang op herhaling van de eerste.
@Zuri ah balen meid! Dat is niet wat je wilde horen inderdaad! Ik begrijp je angst op herhaling van je 1e bevalling. Maar misschien dat het deze keer wel op gang komt door alleen te strippen? Dat scheelt misschien?
Ah balen joh, kan me best voorstellen dat je bang bent voor een herhaling van je eerste bevalling. Ik duim voor je dat dat niet gaat gebeuren
Thanks dames.. ja ze doen nog wel strippen dus er is hoop.... maargoed de kans dat strippen met 38/39 weken succesvol is, is wel klein dus ik wil ook wel realistisch blijven en nu dan maar door de zure appel van besef heenbijten. Zo ik dacht laat ik ook maar een stuk van kies af breken gelijk als ik toch een rotdag heb kon met 15 min bij tandarts terecht nu is het weer gefixt Hahaha.... zucht.
Zo jammer voor jou. Zeker als je al een nare ervaring hebt. Mss kan je ook ff bespreken wat er toen is gebeurd waardoor je er geen goed gevoel bij hebt. Nu minder snel stimuleren, je lichaam de tijd geven om de arbeid op te nemen? @Floortje86 is een grote wending. Hopelijk ligt je kleintje beter bij de volgende controle. @Prulleke71 spannend!
Ochnee wat een dag heb jij ineens. Zelfs het weer heeft zich wel aan je aangepast he.. #pogingtotopvrolijking. Hier, een hart onder je riem!