Ha nee de eerste bleef veel langer zitten, daar zaten we op te wachten. Zo te lezen was je niet de enige, het was ook beetje kort berichtje vanaf de mobiel ipv laptop. Het was dit keer wel net als bij de eerste een snelle bevalling maar nu thuis en ik wist dat het snel kon gaan waardoor ik alles veel bewuster heb kunnen meemaken. Grote broer is ook helemaal trots op zijn babybroertje.
Uitgerekende datum: ❤️ 28 juli: Siementje - 34 jaar - 4de kindje 31 juli: Floortje86 - 35 jaar - 2e baby 1 augustus: XMamaMX - 30 jaar - 2e kindje Lska - 2e baby Sannetijd - 25 jaar - 1ste baby FreeRose - 30 jaar - 1e kindje 2 augustus: Chailou - 26 jaar - 2e baby, 1e samen Hope2022 - 24 jaar - 1e kindje 3 augustus: 4 augustus: DinEll8 - 27 jaar - 2e baby Din - 28 jaar - 1e kindje 5 augustus: Butterfly36- 41 jaar - 1e kindje Jaimpiej - 32 jaar - 2e kindje 6 augustus: 7 augustus: Mangoeste - 2e kindje Marlena - 33 jaar - 1e kindje 8 augustus: Nananie - 34 jaar - 5e kindje Delena - 42 jaar - 3e kindje Zuri - 33 jaar - 3e kindje 9 augustus: 10 augustus: 11 augustus: Stacey4 Sugarsnap - 34 jaar - 1ste kindje ** 12 augustus: 13 augustus: Dobbel - 36 jaar - 3e kindje Angelmom1 - 37 jaar - 3e (4e) kindje 14 augustus: Knorretje94 - 27 jaar -3e kindje- 1e samen Rosan89 - 32 jaar - 3e kindje Prulleke71 - 30 jaar - 2e kindje 15 augustus: 8 jongens - 7 meisjes - 1 verrassing Sterretjes ☆Nino12 ☆WinMom90 ☆ xxKimm ☆ ourbigdream ☆ Veertje22 ☆ Angel02 ☆ wachtenduurtlang123 ☆ bonnie1 Afspraken: Juli 27 - Sugarsnap - inleiding bevalling 27 - Nananie - controle gyn 27- Hope2022 - controle vk 29 - Marlena - controle vk Augustus 4 - Angelmom1 - controle vk 5 - Marlena - controle vk 5 - FreeRose - controle vk 10 - Nananie - controle gyn
Bevallen: Juli - Din Juli - lska Uitgerekende datum: ❤️ 28 juli: Siementje - 34 jaar - 4de kindje 31 juli: Floortje86 - 35 jaar - 2e baby 1 augustus: XMamaMX - 30 jaar - 2e kindje Lska - 2e baby Sannetijd - 25 jaar - 1ste baby FreeRose - 30 jaar - 1e kindje 2 augustus: Chailou - 26 jaar - 2e baby, 1e samen Hope2022 - 24 jaar - 1e kindje 3 augustus: 4 augustus: DinEll8 - 27 jaar - 2e baby Din - 28 jaar - 1e kindje 5 augustus: Butterfly36- 41 jaar - 1e kindje Jaimpiej - 32 jaar - 2e kindje 6 augustus: 7 augustus: Mangoeste - 2e kindje Marlena - 33 jaar - 1e kindje 8 augustus: Nananie - 34 jaar - 5e kindje Delena - 42 jaar - 3e kindje Zuri - 33 jaar - 3e kindje 9 augustus: 10 augustus: 11 augustus: Stacey4 Sugarsnap - 34 jaar - 1ste kindje ** 12 augustus: 13 augustus: Dobbel - 36 jaar - 3e kindje Angelmom1 - 37 jaar - 3e (4e) kindje 14 augustus: Knorretje94 - 27 jaar -3e kindje- 1e samen Rosan89 - 32 jaar - 3e kindje Prulleke71 - 30 jaar - 2e kindje 15 augustus: 8 jongens - 7 meisjes - 1 verrassing Sterretjes ☆Nino12 ☆WinMom90 ☆ xxKimm ☆ ourbigdream ☆ Veertje22 ☆ Angel02 ☆ wachtenduurtlang123 ☆ bonnie1 Afspraken: Juli 27 - Sugarsnap - inleiding bevalling 27 - Nananie - controle gyn 27- Hope2022 - controle vk 29 - Marlena - controle vk Augustus 4 - Angelmom1 - controle vk 5 - Marlena - controle vk 5 - FreeRose - controle vk 10 - Nananie - controle gyn
Ook ik had niet door dat je al zoontje er al was. Op welke dag ben je nu uiteindelijk bevallen? Wat fijn dat grote broer zo trots is Ik vind het wel heel spannend hoe onze dochter straks gaat reageren op de baby. Ze is nog niet zo goed in zichzelf vermaken. Lijkt me uitdagend om de aandacht te moeten verdelen...
Heel veel succes morgen!! Ergens ook wel fijn dat ze voor jullie veiligheid kiezen en dat je morgen al je baby mag ontmoeten...
Even tussendoor… ik heb echt veel meer last van een vol gevoel bovenin m’n buik, vooral na eten of als ik naar de wc moet. Is dit normaal? Doet echt best zeer. Kan me ook voorstellen dat die kleine gewoon bijna geen ruimte meer heeft en het dan te vol is ofzo en er iets uit moet
Yep. Herkenbaar. Ben blij te lezen dat jij het zonder gekende darm/maag issues ook hebt. Ik merk hier zelfs 2 dingen: 1. Als de baby veel beweegt passeert het dan ineens wel 2. Als ik na 3 dagen eens naar de wc voor grote boodschap kan, beweegt de baby ineens ook meer. Zo van jeeej meer ruimte. Wat kan helpen, is warme thee. Dat gebruik ik sowieso altijd al ook zonder zwangerschap als er hier weer eens eten knel zit of een darm een knik maakt. De warmte en iets in de thee lijkt er for some strange reason voor te zorgen dat het toch net dat zetje krijgt om wel door te lopen. In je zwangerschap verdrukt je baarmoeder deels je darmen wat. En inderdaad heb ook ik gemerkt dat het bovenin soms formaat baksteen hardheid aanneemt. Mocht je het meer krijgen schrik ajb niet: hier triggert voeding al weken harde buiken. Dus let op dat die spanning daarop over kan slaan. Hier komt dat wèl door mn voorliggende issues. Maar zeg dus nooit nooit dat het bij jou door die aanspanning dat ook ineens doet.
@Floortje86 wat spannend! Hopelijk een goede nacht gehad. Vandaag jullie kleine ontmoeten. Geniet!! En de rest van de dames; wat maken jullie het allemaal spannend! Hoop zo dat jullie babies zich snel zullen melden. Ik heb zo het idee dat deze dame nog wel even goed zit al wel het een en ander aan voorwerk, maar ons zoontje is ook bijna tot 42 weken blijven zitten... Al heb ik daar nu geen zin in hoor
Hier nog alles rustig alleen me darmen zijn zich flink aan legen vandaag. Normaal hoef ik niet vaak 1x 2 dagen en nu gister en vandaag ook al 2 keer. Misschien voorteken had ik bij andere 2 ook kwamen ze er snap achteraan.
@Floortje86 Veel succes vandaag! @Din hoe gaat het met jullie? @derest succes met alle voortekenen en voor en oefen weeen etc weer Hier geen diarree deze keer maar wat krampen en rugpijn de alom gekende harde buiken en te lang dezelfde houding levert een soort spierpijn in mijn buik op? Dus we zijn allemaal wel ergens zoet mee zo te lezen
Had gisteravond voor eerst krampen en harde buiken. Zo'n 2u lang om de 10 min ofzo. Deed ook zeer onderin. Net controle gehad en mevrouwtje is helemaal ingedaald (ligt niet vast). Dus dat verklaart De verloskundige gaf aan dat ze het persoonlijk onzin vind dat ik ingeleid moet worden. Ze zegt het zijn de protocollen, maar je hebt al eens een kind van 4.5kg gebaard en dan gaan we ons nu druk maken over +4kg en daar beleid op voeren. Ze heeft me beetje voorbereid wat zkh morgen gaat aangeven en zei tenzij ze zwaarwegende argumenten aanbrengen, heb je mijn zegen om de inleiding te weigeren en met ons te bevallen. Ben benieuwd morgen! Biedt perspectief dit. M'n moeder had ik vast ingelicht gezisn ze weekendje weg zou gaan en precies dit weekend zijn al onze buren waarmee we contact hebben op vakantie (6 stuks dus tja..) beetje ongelukkig dus. Ze had ook al 100x aangegeven dat ze dat niet erg zou vinden als zs het af moet zeggen. Anyhow wel gezegd houd het ff stil... nou niet dus. Heeft ze met m'n broer besproken dat hij dit weekend vrij moet houden voor kraamvisite... Ik merk dat m'n hormonen m'n boosheid blokkeren. Voel me al weken heel chill en relax maar denk wel bij mezelf pfffff.....
Tip voor jou vanuit iets dat mijn vk zei: Soms vergeet een ziekenhuis dat zij alleen cases krijgen die potentieel mis kunnen gaan en zo passen ze de protocollen en richtlijnen ook toe. En dan zien ze wel eens meer beren op de weg dan nodig. Passen ze ineens meer onderzoeken toe of te vroeg handelingen waar ze wel degelijk hadden kunnen wachten. Gewoonweg omdat ze die scenario's te gewend zijn. De natuurlijke way hoort eigenlijk nog altijd de voorkeur te hebben. Dus als alles er bij jou nu goed voor uitziet.. waarom niet? Ik zou dat lekker (op gepast subtiele dan wel onsubtiele manier) aan ze onderbouwen. Jouw voorgevoel is belangrijk. En als jij denkt gut een inleiding is beter.. jouw lichaam.. natuurlijk bevallen gaan we gewoon doen met de vk erbij? Ook prima. Je bent een mens. Geen nummer. Geen statistiek. Vk ziet vaak de mens nog wat meer door de wetenschap heen.
@Zuri Fijn dat ze is ingedaald! Hopelijk blijft ze nu zo liggen! Jeetje, niet zo netjes van je moeder. Daar zou ik toch wel kwaad om zijn geworden denk ik... Gelukkig dat jij zo relaxt en chill bent, ik ben inmiddels juist heel snel snauwerig hahaha. Maar ja, voor die oma's is het ook wat hé... blijft toch spannend, ook voor hun...
Net controle gehad, baarmoedermond volledig verweekt/verstreken. Ontsluiting nu 3,5 tot 4 cm. Ben gestript. Meteen daarna flinke harde buiken/voorweeën gekregen die nu nog steeds aanhouden. Benieuwd of het gaat doorzetten... Morgen is mijn "vaste" klinische verkoskundige er (op de verkoskamers) dus morgen zou eigenlijk fijner zijn. Maar heb het gevoel dat het wel eens vanavond of vannacht kan gaan zijn Baby is goed gedraaid, ligt niet meer in positie sterrekijker jippie! Die helse pijn aan schaambot en linkerlies kwam doordat het hoofdje nog verder gezakt was
Oehh spannend @Prulleke71 ! Heel benieuwd of de baby zich morgen gaat aandienen!! @derest: nog nieuws/veranderingen bij iemand? Hier helaas helemaal niks maar ja heb ook nog wel even...