Uitgerekend 1 t/m 15 augustus

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Nino12, 25 nov 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nananie

Nananie Actief lid

1 dec 2021
    144
    185
    43
    Vrouw
    Gefeliciteerd! Wat heftig. Geef het idd tijd en goed blijven praten.

XMamaMX vindt dit leuk.
  2. Zuri

Zuri Fanatiek lid

26 mei 2016
    3.329
    2.365
    113
    Vrouw
    Gefeliciteerd! En zoals @Sugarsnap al opmerkte voor mij een herkenbare bevalling. De eerste lag bij mij ook sterrenkijker en had daardoor foetale nood. Zoals al gezegd praat er vooral over. Ook met de 6w afsluiting met zkh/verloskundige.

XMamaMX vindt dit leuk.
  3. Marlena

Marlena Fanatiek lid

27 mrt 2015
    1.676
    1.787
    113
    @XMamaMX gefeliciteerd!!!! Wat een heftige bevalling, gelukkig gaat alles weer wat beter nu en doe vooral rustig aan!

Bedankt allemaal voor de voedingstips! Ik probeer en tussenweg te vinden. Niet na 3 uur wakker maken en te kijken naar zijn behoeften, maar als er te lang tussen zit hem toch even wakker maken.

Hier gaat het goed. Voel me steeds meer de oude en ben elke dag meer verliefd op S. Borstvoeding gaat wel heel moeilijk. Mijn productie is super goed, meer dan hij drinkt, maar het aanleggen vind ik echt ingewikkeld. Hij drinkt steeds hele korte stukjes en stopt dan weer en wil dan na 10 minuten toch wel weer meer. En dit dan 2 uur lang. Na die twee uur kolf ik de rest wat ik hem dan in een flesje geef. Vaak kies ik voor de makkelijke weg en kolf ik gelijk wat ik hem vervolgens geef. Ik ga morgen een afspraak inplannen met de lactatie kundige. Hopelijk kan die mij een beetje helpen.

Hoe gaat het met de andere baby'tjes?

@Sannetijd bij jou al nieuws inmiddels?

XMamaMX vindt dit leuk.
  4. Din

Din Actief lid

28 okt 2020
    452
    547
    93
    Vrouw
    @XMamaMX gefeliciteerd!! Maar wat een heftig verhaal van je bevalling! Zoals de andere dames al zeggen: blijven praten! ❤️

@Sugarsnap heel veel sterkte! Hoe gaat het nu met je?

@Sannetijd spannend allemaal zeg! Ben benieuwd hoe het er nu voor staat! Volgens mij ben jij het langst van ons zwanger (geweest) :).

Ik ben de laatste tijd weer wat afwezig geweest maar ik lees zoals altijd nog steeds mee hoor!! Blijf te nieuwsgierig hoe het met iedereen gaat :o:.

Hier gaat alles goed! Fleur is morgen alweer 3 weken!!:eek::eek: Het gaat zo snel! Ze zag vanaf de 3e/4e dag aardig geel. De kraamzorg en verloskundige maakte zich geen zorgen maar omdat ik dat wel deed hebben ze haar bilirubine waarde toch gecheckt om mij gerust te stellen en die was niet te hoog. Elke dag is haar huidje en oogwit wat minder geel dus dat is fijn :D.

Tot twee dagen geleden sliep ze naast ons in de co-sleeper maar omdat mijn vriend van elk geluidje wakker werd was hij overdag een zombie... Daarnaast is onze slaapkamer (op zolder) een sauna wanneer de ramen niet open kunnen. Voor Fleur zou het dan te veel tochten maar voor ons is dat met deze helse temperaturen heerlijk. Daarom slaapt ze nu op haar eigen kamertje die een stuk koeler is en ik slaap naast haar op een luchtbedje. Ik kan nog niet zonder haar slapen en ik huil al bij de gedachte (hormonen :rolleyes:). Voor nu is het prima en zo kan ik ook wennen aan hoe zij het doet in haar eigen bedje.

Slapen jullie kindjes allemaal nog naast jullie?

XMamaMX, Angelmom1, annavdx en 2 anderen vinden dit leuk.
  5. Sannetijd

Sannetijd Actief lid

12 okt 2021
    178
    302
    63
    Vrouw
    Onze lieve F.inn is op 11 augustus geboren. Hij ligt nu lekker op mn borst te slapen dus ik typ even een berichtje!

in de ochtend hadden twee verloskundige tevergeefs geprobeerd m’n vliezen te breken (had al 4cm, dag ervoor 3cm) Op naar het ziekenhuis waar ik onderweg al een wee kreeg en in de triage nog vier. Verloskundige daar constateerde dat de vliezen toch wel waren gebroken, en zat ik op 6cm. waarschijnlijk omdat hij al zo laag lag met z’n hoofdje geen vocht verloren.

Ik zag het niet zitten om met weeën in de auto naar huis te gaan, maar ik mocht blijven! Al snel werden de weeën steeds heftiger en heftiger, hup het bad in! Mijn eigen verloskundige mocht me gelukkig helpen en die zag de bui al hangen, ze ging niet meer weg.

uiteindelijk bevallen van een gezonde zoon in een warm bad…. In totaal heeft het 3 uur geduurd, echt niet leuk dus. Zoontje was ook een mega baby, 4630gr, placenta liet ook niet goed los en had ik een totaalraptuur opgelopen. Gelukkig met de hulp van klinisch verloskundige kwam de placenta er toch heelhuids uit en 1,5 uur na de bevalling was ik onderweg naar de OK om me te laten hechten.de gynaecoloog hielt mijn hand vast toen ik in slaap werd gebracht, echt heel lief want kon alleen maar snikken. Doordat

Doordat de baby heel groot is moeten we een nachtje blijven slapen en wordt die om de drie uur gecontroleerd.

Ik wilde zo graag thuis bevallen maar het loopt zoals het loopt en het is goed. Wil ik hierna ooit nog bevallen? Absoluut niet.:roflmao:

Angelmom1, Sugarsnap, FreeRose en 3 anderen vinden dit leuk.
  6. Nananie

Nananie Actief lid

1 dec 2021
    144
    185
    43
    Vrouw
    Gefeliciteerd met je zoon, wat een stevig mannetje!

7. Din

Din Actief lid

28 okt 2020
    452
    547
    93
    Vrouw
    Gefeliciteerd met jullie zoontje!! Wat een leuke naam ook! Maar och wat een heftige bevalling. Rustig aan en lekker genieten nu ❤️.

Sannetijd vindt dit leuk.
  8. Zuri

Zuri Fanatiek lid

26 mei 2016
    3.329
    2.365
    113
    Vrouw
    @Marlena lijkt me verstandig. Ik moet aan meerdere scenario's denken door je verhaal maar geen van alles is hoe het zou moeten lopen met bv. Groeit hij wel goed?

9. Zuri

Zuri Fanatiek lid

26 mei 2016
    3.329
    2.365
    113
    Vrouw
    Jemig meid! Wat een grote baby voor een eerste! En jij had geen zwangerschapsdiabetes toch?! Al wordt dat wel duidelijk straks als f.inn geprikt wordt. Maar wat fijn dat hij er is! Gefeliciteerd!! Laat je nog maar even flink verwennen in het ziekenhuis, niks mis mee.

10. FreeRose

FreeRose Bekend lid

12 feb 2022
    663
    625
    93
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Gefeliciteerd! En nu genieten!

11. FreeRose

FreeRose Bekend lid

12 feb 2022
    663
    625
    93
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Kiyara haar ledikantje staat nog naast ons bed, vind het eigenlijk wel fijn. Lijkt me ook echt lastig om haar straks/over een tijdje op haar eigen kamertje te laten slapen. Ik word ook wakker van elk geluidje maar ik herken inmiddels ook alle geluiden en weet precies wanneer ze wat wil. Ze heeft nu bijv. Een beetje een snotneusje dus ze ligt wat te “pruttelen” waardoor het lijkt alsof ze wakker wordt maar ben er inmiddels achter dat ze dan nog gewoon lekker slaapt.

Din, Nananie en Sugarsnap vinden dit leuk.
  12. Sugarsnap

Sugarsnap Actief lid

8 apr 2022
    402
    394
    63
    Vrouw
    #4552 Sugarsnap, 12 aug 2022
    Laatst bewerkt: 12 aug 2022
    @Sannetijd Gefeliciteerd! Heftig verhaal ook hoor! Neem maar voldoende tijd om te herstellen!

@Din Lief dat je vraagt. Gisteren helaas bevestigd gekregen dat mijn ruggenmerg beschadigd is. Had ergens nog gehoopt te horen te krijgen dat het maar spierpijn was. De komende 6 weken moeten uitwijzen of het 'gewoon' volledig herstelt. Mentaal voelt dat erg raar en vaag nog. Uiteraard heb ik klachten, pijn en uitval + tintelingen. Maar toch voelt het onwerkelijk. Verder heb ik ook zoiets van.. het is geen dwarslaesie ofzo, dus waar "zeur" ik over. Dus ik zwabber wat af tussen keihard zijn voor mezelf en toch me in stilte in een hoekje even op te krullen. Maar.. M.erlijn maakt het goed en zit 300gr boven geboortegewicht nu.

13. Zuri

Zuri Fanatiek lid

26 mei 2016
    3.329
    2.365
    113
    Vrouw
    Wow wat heftig joh?! Komt dit door een ruggenprik dan of als gevolg van de zwangerschap? Nou lijkt me toch ook wat... sterkte zeg.

@Din gewoon doen wat goed voelt voor jullie toch? Ik heb altijd zoiets van whatever works... slaap is voor ons echt heilig dus als het slaapt dan slaap het en ben ik de laatste die me druk gaat maken of het wel "hoort".

Bij ons de 3e en het gaat weer anders omdat deze weer anders is dan broer en zus. Lotje slaapt gewoon lekker in wiegje aan ons bed. Zoon sliep bij mij in bed (methode veilig samen slapen) en dochter sliep wel naast ons, maar al snel op buik (op geen enkele manier veilig officieel maarja op rug sliep ze niet). Dus tja allemaal anders.

Din vindt dit leuk.
  14. Sugarsnap

Sugarsnap Actief lid

8 apr 2022
    402
    394
    63
    Vrouw

De ruggenprik... nou blijkt het achteraf bezien dat je dus met Ehlers Danlos meer kans hebt op liquor lekkage. Maar mijn verdoving bij de bloodpatch werkte niet waardoor ik eigenlijk te gespannen zat. Enerzijds is er daardoor een grotere zwelling dan gebruikelijk gaan "drukken" en anderzijds moest de anesthesist dusdanig "wurmen" door de spanning met kather/naald dat hij waarschijnlijk daardoor iets te diep heeft geraakt.

"Kleine naald is kleine wond/beschadiging" is waar ik me nu aan vast moet houden. Aka: zou gewoon moeten overgaan. Maar.. lastig als "patient" is dat wel. Want ik kon al zo weinig. En door dit soort dommigheid (sorry moet toch wat frustratie kwijt) kan ik nog minder.

Me wordt dan ook gezegd: Maar je hoofdpijn is toch weg nu. Dan is dit minder erg.

Is het raar dat ik daar omhoogborrelend cortisol en adrenaline van krijg? De anesthesist kan er deels niks aan doen, eens begonnen aan die bloodpatch kun je blijkbaar niet stoppen. Maar ik kan zelf niet zo relativeren qua.. nu is je hoofdpijn weg dus niet zo klagen over je rugklachten nu.

Ik heb 1 iemand per ongeluk al boos toegebeten: wat dachten jullie, ze zit toch al in een rolstoel?! #oepsie.... tot zover de zachtaardige timide ik. ;)

Wow werd veel langer antwoord dan voorzien dit. Neem er vooral geen aanstoot aan, dames. En zeker geen schrik. De 1e ruggenprik werd verkeerd gezet en hadden ze gewoon nieuw moeten zetten ipv eraan wiebelen en bijspuiten. Maar hoe moet je dat nou zelf beseffen als je daar vol weeen zit.

Die anesthesist sla ik ooit wel potentieel nog een blauw oog ;) #latenwemaarblijven langen

*knuffel voor jouw je L.lot!*

15. Din

Din Actief lid

28 okt 2020
    452
    547
    93
    Vrouw
    Jeetje, wat ontzettend heftig zeg :(:(:(. Heel veel sterkte!

Sugarsnap vindt dit leuk.
  16. Angelmom1

Angelmom1 Fanatiek lid

18 dec 2018
    4.082
    3.718
    113
    Vrouw
    Hier gister weer gerommel dat maar niet door zet ik ga denk ik over tijd dit keer morgen 40 weken.
    Ben er wel ff klaar mee die hardebuiken weeën die niks doen de warmte de dikke zware buik.
    Bijna niet kunnen slapen s nachts.

Partner en kids zijn ff te varen dus lekker pootjes omhoog waaier aan.

Voeten jier wat opgezet.

Sugarsnap vindt dit leuk.
  17. Nananie

Nananie Actief lid

1 dec 2021
    144
    185
    43
    Vrouw
    @Sugarsnap hopelijk worden de rugklachten toch ook snel minder. Schrijf je frustraties maar van je af.

@Angelmom1 ik hoop dat het zowel voor jou als voor mezelf snel doorzet. Heb veel hoop gehad dat het strippen zou werken, maar niet dus. Gisteren ook pijnlijke harde buiken, bleven met enige tijd tussen en toch terug afgezwakt. Ik denk ‘laat het los’ maar ben er ook zo klaar mee.

Sugarsnap en Angelmom1 vinden dit leuk.
  18. Angelmom1

Angelmom1 Fanatiek lid

18 dec 2018
    4.082
    3.718
    113
    Vrouw
    Bevallen:
    Din - 22 juli - Fleur
    Lska - juli
    Floortje86 - 26 juli - Lars

FreeRose - 27 juli - Kiyara
    Sugarsnap - 28 juli - M.erlijn
    Zuri - 28 juli - L.iselot
    Hope2022 - 2 augustus - S.erena

Marlena - 3 augustus - S.acha

Uitgerekende datum: ❤️

28 juli:
    Siementje - 34 jaar - 4de kindje

31 juli:
    Floortje86 - 35 jaar - 2e baby

1 augustus:
    XMamaMX - 30 jaar - 2e kindje
    Lska - 2e baby
    Sannetijd - 25 jaar - 1ste baby
    FreeRose - 30 jaar - 1e kindje

2 augustus:

Chailou - 26 jaar - 2e baby, 1e samen
    Hope2022 - 24 jaar - 1e kindje

3 augustus:

4 augustus:

DinEll8 - 27 jaar - 2e baby
    Din - 28 jaar - 1e kindje

5 augustus:

Butterfly36- 41 jaar - 1e kindje
    Jaimpiej - 32 jaar - 2e kindje

6 augustus:

7 augustus:
    Mangoeste - 2e kindje
    Marlena - 33 jaar - 1e kindje

8 augustus:

Nananie - 34 jaar - 5e kindje
    Delena - 42 jaar - 3e kindje
    Zuri - 33 jaar - 3e kindje

9 augustus:

10 augustus:

11 augustus:

Stacey4
    Sugarsnap - 34 jaar - 1ste kindje **

12 augustus:

13 augustus:
    Dobbel - 36 jaar - 3e kindje
    Angelmom1 - 37 jaar - 3e (4e) kindje

14 augustus:
    Knorretje94 - 27 jaar -3e kindje- 1e samen
    Rosan89 - 32 jaar - 3e kindje
    Prulleke71 - 30 jaar - 2e kindje

15 augustus:

8 jongens - 7 meisjes - 1 verrassing

Sterretjes

☆Nino12
    ☆WinMom90
    ☆ xxKimm
    ☆ ourbigdream
    ☆ Veertje22
    ☆ Angel02
    ☆ wachtenduurtlang123
    ☆ bonnie1

Afspraken:

Augustus
    15 - Angelmom1 - controle vk strippen
    16 - Nananie - controle ctg
    18 - Angelmom1 - gesprek inleiding

Van de 24 dames totaal 8 bevallen volgens mij is het lijstje nog niet helemaal bij?

19. Sannetijd

Sannetijd Actief lid

12 okt 2021
    178
    302
    63
    Vrouw
    Was in het begin wel verdacht omdat ik veel aankwam, maar toch niet ongerust genoeg om testen te laten afnemen. Verloskundige was ook verbaasd over waar ik die baby dan verstopt had want ik had geen mega buik.

Ben nu weer thuis, ben echt gesloopt. Schoonouders waren op visite maar die moest ik al snel wegsturen want ik trok het niet. F.inn is ook uitgeput, hapt goed aan op de borst maar krijgt vrijwel niks binnen (al 300gr afgevallen) dus proberen hem nu een flesje te geven zodat die wat vocht binnen kan krijgen met dit warme weer alleen wilt die steeds in slaap vallen. Ben echt overweldigd, zo bijzonder maar ook zo eng al die verantwoordelijkheid!

voor de dames die nog moeten bevallen, wat een ellende met deze hitte golf, gelukkig koelt het maandag weer af!

Sugarsnap en Angelmom1 vinden dit leuk.
  20. Sannetijd

Sannetijd Actief lid

12 okt 2021
    178
    302
    63
    Vrouw
    Bevallen:
    Din - 22 juli - Fleur
    Lska - juli
    Floortje86 - 26 juli - Lars

FreeRose - 27 juli - Kiyara
    Sugarsnap - 28 juli - M.erlijn
    Zuri - 28 juli - L.iselot
    Hope2022 - 2 augustus - S.erena

Marlena - 3 augustus - S.acha
    Sannetijd - 11 augustus - F.inn

Uitgerekende datum: ❤️

28 juli:
    Siementje - 34 jaar - 4de kindje

31 juli:
    Floortje86 - 35 jaar - 2e baby

1 augustus:
    XMamaMX - 30 jaar - 2e kindje
    Lska - 2e baby
    Sannetijd - 25 jaar - 1ste baby
    FreeRose - 30 jaar - 1e kindje

2 augustus:

Chailou - 26 jaar - 2e baby, 1e samen
    Hope2022 - 24 jaar - 1e kindje

3 augustus:

4 augustus:

DinEll8 - 27 jaar - 2e baby
    Din - 28 jaar - 1e kindje

5 augustus:

Butterfly36- 41 jaar - 1e kindje
    Jaimpiej - 32 jaar - 2e kindje

6 augustus:

7 augustus:
    Mangoeste - 2e kindje
    Marlena - 33 jaar - 1e kindje

8 augustus:

Nananie - 34 jaar - 5e kindje
    Delena - 42 jaar - 3e kindje
    Zuri - 33 jaar - 3e kindje

9 augustus:

10 augustus:

11 augustus:

Stacey4
    Sugarsnap - 34 jaar - 1ste kindje **

12 augustus:

13 augustus:
    Dobbel - 36 jaar - 3e kindje
    Angelmom1 - 37 jaar - 3e (4e) kindje

14 augustus:
    Knorretje94 - 27 jaar -3e kindje- 1e samen
    Rosan89 - 32 jaar - 3e kindje
    Prulleke71 - 30 jaar - 2e kindje

15 augustus:

8 jongens - 7 meisjes - 1 verrassing

Sterretjes

☆Nino12
    ☆WinMom90
    ☆ xxKimm
    ☆ ourbigdream
    ☆ Veertje22
    ☆ Angel02
    ☆ wachtenduurtlang123
    ☆ bonnie1

Afspraken:

Augustus
    15 - Angelmom1 - controle vk strippen
    16 - Nananie - controle ctg
    18 - Angelmom1 - gesprek inleiding

Van de 24 dames totaal 8 bevallen volgens mij is het lijstje nog niet helemaal bij

Deel Deze Pagina