Het is alweer een tijdje geleden dat ik hier wat gepost heb, sorry! Ik zie wel dat er, volgens mij, wat nieuwe dames bij zijn gekomen, gezellig! Hier gaat het goed. Sinds een week heb ik verlof en afgelopen donderdag is de kraamzorg geweest voor het intakegesprek. Nadat zij weg was, bleven vriendlief en ik met een raar gevoel achter. Het idee dat er straks een vreemd iemand in je huis loopt en aan je spullen zit, voelde voor ons heel vaag. De intake nam op een gegeven moment ook een beetje een rare wending, met veel stiltes enzo... Herkennen anderen dit? Afgelopen vrijdag ook controle gehad en bloeddruk is nog steeds laag (110/60), maar voor de kleine is dit goed. Daarnaast wel vaak last van opvliegers en nachtelijk zweten, jak Herkenbaar? Verder weinig schokkends te melden
@Pindatjuh, wat naar dat jullie er zo'n gevoel aan overgehouden hebben, maar je wist tocg vooraf al dat zo iemand je huishouding 'overneemt'.. Onze kraamverzorgster zei zelf, we zijn volwassen mensen, als het niet goed voelt mag je dat gewoon aangeven en dan komt er een ander, dat is geen probleem. Ik neem aan dat dat overal geld mits je dit op tijd zou melden. je Moet ook niet de max aantal uren, je kan ook voor bijvoorbeeld 24 kiezen vertelde ze hier, en dan deed ze alleen de zorg voor moeder & kind verder niet. geld dat ook niet overal? Ik zou eens navraag doen want een rotgevoel erbij is zeker niet de bedoeling !!
Oh das niet fijn pindatjuh... Wij hadden dat niet.. Maar goed het is altijd afwachten of het klikt met de kraamhulp.. Tis niet zeker toch dat zij ook komt die de intake deed? En anders meteen aangeven dat het niet goed voelt.. Ik heb ook steeds lage bloeddruk net als jij.. Maar ik zweet nu juist minder dan voor de zwangerschap,dus dat herken ik niet..
Als het goed is krijgen we niet deze mevrouw van het kraambureau, deze was namelijk speciaal voor intakes. We weten inderdaad wel dat de kraamzorg een gedeelte van de huishouding overneemt, maar we kregen er een raar gevoel bij. Dit hebben we ook aangekaart bij haar, netjes uitgelegd dat ze er in eerste instantie zal zijn voor mij en de baby aangezien vriendlief ook een week thuis is na de bevalling en hij zelf erg pietluttig is in het huishouden (hij wilt het liever niet uit handen geven). Hier werd door haar een beetje raar op gereageerd, want ja, 'kraamverzorgsters doen nou eenmaal ook kleine huishoudelijke taken'. Over het aantal uren deed ze ook een beetje lastig, want 'dat moeten we maar bespreken met de kraamverzorgster en of zij 2 keer per dag kan/wil komen'. Ook over een eventuele andere kraamverzorgster hebben we het gehad, dus dat zal het probleem niet zijn. Iemand waarbij ik mij niet vertrouwd voel zal hier ook niet lang rondlopen. Eerst maar afwachten wie er komt en of er een klik is. Het kon aan de manier liggen waarop deze vrouw het vertelde, of aan onze opvatting natuurlijk...
Wat vervelend pindatjuh, ik herken het gelukkig niet. Bloeddruk is juist prachtig, ook voor als je niet zwanger bent! Maar misschien heb je er klachten van dat kan. Zweten herken ik niet, slaap soms nog met een trui maar ben altijd een enorme koukleum geweest. Hier lekker de tijd gehad om doggie uit te laten, straks met mijn vervanger regelen wanneer ze de klanten over gaat nemen zodat ik dat voorlopig ook niet meer heb. Ik heb niet echt steken onderin, maar heb wel het gevoel dat biebs aan het indalen is, had zaterdag het gevoel dat ik een of andere megatampon in me had loopt niet echt lekker maar gelukkig weinig pijn van. x
@ pindatjuh: jammer dat het zo is gelopen! Hopelijk valt het goed uit met de kraamverzorgster die jullie krijgen, die kan er natuurlijk zomaar andere ideeen op nahouden! Ik zou gewoon met haar proberen te overleggen en als het niet gaat zoals jullie willen het snel aankaarten, zoveel uren zijn het tenslotte niet! @dienB: ik heb ook echt moeten lachen om je omschrijving! Ik hoop maar voor je dat het gevoel niet al te lang blijft, want het klinkt nou niet bepaald prettig, haha! Fijn dat er al meiden met verlof zijn! Ik heb deze week nog te gaan en dan heb ik ook verlof! Zal nog wel een paar dingen afmaken, maar dat "hoeft" dan niet meer zo verplicht, ook wel een fijn gevoel Heb nu het eerste wasje babykleding aan staan, was toch wel weer heel erg leuk om al dat kleine spul in mn handen te hebben! Jeetje, wat is onze eerste dan toch eigenlijk alweer groot! Donderdag ga ik het kamertje eens uitsoppen en dan kan alles ook lekker de kast in, zin in!
Nou zo grappig was/is het niet nu geen last van gelukkig, wel weer de zijbanden, zo ff lekker douchen dan zakt dat ook weer af. Ik heb morgen een echte vrije dag dan ga ik heerlijk de babykamer in en alles een plekje geven. De foto zal ook niet zo lang meer duren want de verf is bijna droog x
Even snel een reactie van mijn kant van wat ik heb onthouden DienB ja een naam pff wordt er gek van eigenlijk.... Visagie leuk, vriendin van mij doet dat en die vind het altijd heel leuk om mij op te maken... Ik ben echt een kameleon zegt ze haha. Dus weet niet waar die opleiding is maar is het in Utrecht mag je me best als model gebruiken tegen die tijd Zag dat alle controlles bij de vk goed zijn gegaan dat is heel mooi, geld ook voor mij Slaap problemen tja de ene nacht gaat heel goed de andere totaal niet! Maar hoort er bij, ben blij als ik bevallen ben haha. Pindatjuh ik zou me van te voren nergens druk om maken, ik vond het bij de eerste allemaal ook heel raar en ben een echte controlefreak! Maar wat vond ik het heerlijk dat de kraamhulp erwas! Mijn man was ook behoorlijk gebroken van de gebroken nachten en alles wat er op je af komt... Moest af en toe ook een boodschap doen en ging heerlijk met mij mee slapen smiddags zodat hij ook een paar uur rust had ipv het huis schoonmaken, dat lieten we graag aan een ander over! Dus ik zou zeggen kijk gewoon hoe het gaat en stel je er nog niet te veel bij voor, jij kan op dat moment zelf jullie grenzen aan geven... Er zijn een aantal verplichte dingen die ze moeten verzorgen, bed verschonen en toilet en badkamer schoon maken heeft puur met hygiene te maken.... En de rest is allemaal bespreekbaar! Ik moet, echt nog met alles in huis beginnen of met kleding wassen.... Ik heb echt nul energier misschien vraag ik me moeder donderdag wel om me te helpen...
♥♥♥ BEVALLINGSLIJST ♥♥♥ 28 november ♥ - Meg | 31 jaar | 1e kindje | Jongen 1 december ♥ - LuckyMartine | 29 jaar | 1e kindje | Jongen ♥ - Lentekind85 | 28 jaar | 2e kindje | Jongen ♥ - Hbz | 27 jaar | 1e kindje | Meisje 2 december ♥ - Familievdlaan | 28 jaar | 2e kindje | Jongen ♥ - Judithvl | 34 jaar | 3e kindje | Jongen ♥ - Elionorah | 32 jaar | 3e kindje | Jongen 3 december ♥ - Pindatjuh | 25 jaar | 1e kindje | Meisje 4 december ♥ - SharJohn | 21 jaar | 1e kindje | Meisje ♥ - Stefjuhhh | 25 jaar | 1e kindje | Jongen ♥ - Zonnebloem22 | 30 jaar | 1e kindje | Verrassing ♥ - Ikke31 | 31 jaar | 1e kindje | Meisje 5 december ♥ - DienB | 29 jaar | 1e kindje | Verrassing 6 december ♥ - Me84 | 30 jaar | 1e kindje | Verrassing 7 december ♥ - Lavina | 32 jaar | 1e kindje | Verrassing 8 december ♥ - Krulletje | ?? jaar | 2e kindje | Meisje ♥ - Xlns| 34 jaar | 2e kindje | Meisje 9 december ♥ - Anne86 | 27 jaar | 2e kindje | Meisje 10 december ♥ - DaThi10 | 26 jaar | 3e kindje | Meisje ♥ - Pipelina | 34 jaar | 4e kindje | Meisje 11 december ♥ - 26Mei | 27 jaar | 1e kindje | Meisje 12 december ♥ - Disi | 34 jaar | 4e kindje | Verrassing ♥ - Lenaroos | 28 jaar | 2e kindje | Jongen 13 december ♥ - GingerAle | 27 jaar | 1e kindje | Meisje ♥ - Mamainthefuture | 27 jaar | 2e kindje | Jongen| 14 december ♥ - Gaab27 | 30 jaar | 2e kindje | Jongen ♥ - Swimming | 28 jaar | 1e kindje | Jongen ♥ - Hasuil | 35 jaar | 2e kindje | Meisje 15 december ♥ - Picasso91 | 23 jaar | 1e kindje | Jongen 19 december ♥ - Lianneke | 28 jaar | 1e kindje | Meisje ♥ - Sem25 | 25 jaar | 1e kindje | Meisje 21 december ♥ - Ellie86 | 27 jaar | 2e kindje |Jongen Totaal aantal zwangere dames: 32 | 13 Jongens | 14 Meisjes | 5 Verrassingen ♥ Wij steunen Moeders voor Moeders ♥ -Lavina, -Swimming, -26mei, - Lenaroos, -Roja, -Anne86, -Familievdlaan, -Gaab27, -Ellie86, -Xlns, -DienB, -GingerAle, -Hbz Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ Vlindertjes Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ - KellyK (5 weken) - Smnee (5+3 weken) - Lucky Star (8+1 weken) - Knorretje24 (8+1 weken) - Sarah0023 (10+2 weken) - Snne (9 weken) - Marjolein33 (10 weken) - Jonean (13+6 weken), trisomie 13 OM DE LIJST TE UPDATEN QUOTE DIT BERICHT EN HAAL DE [ QUOTE ] WEG! VOOR TOEVOEGEN OP DE LIJST OF WIJZIGINGEN SCHRIJF JE TEKST IN ROOD
♥♥♥ AFSPRAKENLIJST ♥♥♥ 31 oktober - DienB | controle verloskundige 10 november - Mamainthefuture | groei echo 17 novemer - Mamainthefuture | ligging echo 20 november - Mamainthefuture | huisbezoek verloskundige + bespreking beval plan
mamainthefuture is helaas niet in utrecht maar bij arnhem. Dus zeker 20 minuten rijden. Maar super bedankt voor het aanbod Wat balen zeg dat je geen energie hebt, maar je hebt ook een kleintje rondlopen, kost ook de nodige energie. Fijn dat het goed gaat met je x
Net bij de vk geweest, biebs ligt nog steeds met het hoofdje naar beneden en ligt iets vaster, dat zijn idd de harde buiken en het enorme tampon gevoel Over 2 weekjes nieuwe afspraak en dan elke week. x
ik heb gister weer controle gehad en de vk was tevreden alles is weer goedgekeurd, over 2 wkn weer controle en dan ook die week een liggingsecho. laatste weken iets minder last vh bekkengehad maar sinds 3 dagen is het weer terug, en hoe ! heb echt veel pijn nu.. pfff balen hoor. Nog 2 wasjes en dan heb ik alles vd baby schoon dan alleen nog nadenken over de tekst vh kaartje en bedenken welke we nou zeker willen (twijfelen tussen 3) en dan is alles echt klaar
Mooi dat alles weer goedgekeurd is. Ff een vraag, hoezo een liggingsecho? Het lijkt mij dat een goede vk zoiets kan voelen. Hier wordt dmv voelen biebs geschat op 3200gr/3300gr. Was ik wel blij mee x
DienB is nog te overzien Arnhem ga ik daarna daar shoppen dussss roep tegen die tijd sowieso maar haha. Ik vind het veel te leuk om opgemaakt te worden terwijl ik er zelf normaal echt niks aan doe. Ga elke dag make-up loos de deur uit haha beetje lui. Hier ook ligging echo, ze voelen ook maar doen bij ons ook echo, geen idee waarom ik vind het wel leuk en is gewoon op de praktijk dus ja. Ja kleine man sloopt, maar had ik hier nog niet gezegt ik ben vorige week ook ontslagen... Dus verlof zat nog niet in mijn hoofd gezien ik eigenlijk nog twee weken zou door werken en dat omschakelen lukt nog niet Dus ik zit ook 3 weken eerder dan gepland de hele dag met me kleine man en dat valt beetje zwaar. Ik geniet volop van hem hoor het is een schatje en z'n heerlijk mannetje! Maar mijn hoofd was/is nog niet zo ver...... Zonnebloem lekker hoor bijna klaar.... Ik moet nog echt beginnen. Ga morgen aan de gang met kaart maar ben al uit de tekst haha dus wordt makkelijk enne wassen de ga ik volgende week denk ik mee beginnen Wat doe je als je overtijd gaat ga je dan nog een keer wassen? Ik heb zoiets dan ligt het allemaal zo lang in de kast.... Als jullie de data'S nog even neer zetten zet ik het op de lijst dit weekend is wel een heel kort lijstje haha
mijn vk kan het niet helemaal goed voelen omdat ik wat fors van postuur ben, daarom vd zekerheid de echo. wat balen MITF !! ik weet niet wat ik doe als het langer ligt.. niet over nagedacht eigenlijk, heb namelijk een gevoel dat beeb eerder komt.
3nov afspraak vk Zal maar kort op de lijst staan maar toch Alles doet me zeer...als ik lig mijn heupen en ribben.. Als ik zit mijn rug en als ik sta/loop mijn onderste... Pffff vind het wel zwaar worden nu.. Wil niet klagen maar doe het toch.. De wieg staat ook blij mee! Nu de box nog en Bed moet nog even omhoog en dan is het meeste ook wel klaar..! Ik denk niet dat ik alles nog x ga wassen als ik overtijd ga.. Goh dat hoop ik toch ook echt niet, maar goed je zal het beleven natuurlijk...
Helemaal goed mamainthefuture, ik zet het in de agenda voor die tijd (begin ws in februari aangezien er nog 1 moet biggen en zeer ws ongeveer 3 week na mij). Wat een nieuws zeg, wat balen dat is idd omschakelen, snap dat dat niet 123 lukt. Ook al heb je genoeg te doen, dit is iets wat je in je hoofd ook recht moet hebben, sterkte 12 november vk controle 19 november vk controle 26 november vk controle 3 december vk controle 10 december vk controle We hebben maar ff doorgepland, wie weet komt er nog een afspraak bij of valt er 1 of meer af..... Hier nog bezig met een tekst bedenken, vorige week wel bij mn tante geweest voor geboortekaartje, zij kan zo mooi foto's maken <3