Ik heb VAKANTIE!!!!!!!!!!!! wat een opluchting zeg..!!! En ben toch wel bang last te hebben van mijn bekken..verneem het vandaag ook weer.. Onderin rug en bovenaan billen zeg maar... Hoop zoo dat dit niet doorzet komende 15 weken Maar nu eerst maar goed genieten van onze vakantie! Ben der wel aan toe ook Mooi hoor 26mei! Leuk zelf maken.. Helaas heb ik die creativiteit niet.. Alles komt vast op tijd af disi! Heerlijk shoppen dienb! Ik kan ook eind volgende week los als het kamertje er is Zal morgen weer even een foto plaatsen van mijn buik(je) Nu eerst even bijkomen en laten doordringen dat ik gewoon 3 weken vrij ben en over dikke week onderweg naar Spanje ben
Wat lekker Me84! Lekker van gaan genieten en wat een heerlijk vooruitzicht om over een week in Spanje te zitten! 26mei wat leuk om dat samen met je schoonmoeder te doen. Altijd fijn als je zo'n goede band met ze kan hebben! Ziet er mooi uit! Ik ben nu 3 kg aangekomen. Vorige keer zat ik nu op de 6 dus vind het erg netjes van mezelf!
Ik heb even het stukje gekopieerd wat ik ook in het april topic heb geplaatst.. geen zin om opnieuw te typen Afgelopen dagen best wat bloed verloren. Het is nu minder aan het worden... Geen idee waar ik nu sta.. Vanavond bij een vriendin op visite geweest en haar kat is normaal nooit zo'n schootzitter...hij heeft nu echt een hele tijd bij mij op schoot gezeten.. ik weet niet of het wat zegt maar heb al heel vaak gehoord en gelezen dat katten graag bij zwangere vrouwen op schoot zitten.. slaat miss nergens op maar t geeft nog een sprankje hoop. Weet iemand hoe lang een bloeding normaal gesproken een beetje aan houd bij een vroege mk? Mijn normale menstruatie duurt zo'n 6-7 dagen. Ik zit nu op dag 4 qua bloeding en het wordt nu echt minder.. ben geen stolsels verloren wel bruin en rood bloed
Wat lief van die poes! Misschien zegt het wat inderdaad Maar als je een vruchtje verliest moet je haast wel dikke stolsels verliezen volgens mij. En dan is het altijd heftiger dan ern gewone menstruatie. Ik ben blij voor je dat het minder wordt, nog even geduld hebben. Heftig begin zo, ik duim nog steeds voor je!!
Wat een onzekerheid Snne. Mijn 2e miskraam was met 6 weken en toen heb ik een dag of 5 a 6 bloed verloren. Bij deze miskraam heb ik ook geen stolsels verloren en was het echt net als een menstruatie. Dat hoeft dus niet altijd zo te zijn dat het erger is of dat je veel stolsels verliest. Heb je ook geen krampen gehad? Het kan echt alle kanten op, maar zou zelf uitgaan van het ergste. Gaan ze binnenkort nog een echo maken ofzo?
Heb wel wat kramp gehad maar niet heel heftig. Beetje zeurderig gevoel in mijn onderbuik. Het bloeden is nu helemaal gestopt. De echo afspraak staat nog steeds gepland op 11 september. Ik zal maandag denk ik de vk nog eens bellen. Kijken wat ze zeggen.
Evt een testje doen snnee? Zodat je weet of je hcg nog stijgt. Wat een onzekerheid zeg. Dikke knuffel.
Nieuw topic al! Hoe is het met Lavina? Sorry ben niet helemaal aanwezig. Ik had niet alles mee gekregen, maar ik begreep dat ze een scheurtje in haar vliezen heeft, waardoor ze nu bedrust heeft? Is er al nieuws? Echt Heftig Lavina! Sterkte! @Snne.. wat een spanning . Ik zou ook even testen denk ik. Bij een mk heb je meestal geen of een hele lichte streep. Ik duim voor je!!
♥♥♥ BEVALLINGSLIJST ♥♥♥ 28 november ♥ - Meg | 31 jaar | 1e kindje | Jongen 1 december ♥ - LuckyMartine | 29 jaar | 1e kindje | Jongen ♥ - Lentekind85 | 28 jaar | 2e kindje | Jongen ♥ - Hbz | 27 jaar | 1e kindje | Meisje 2 december ♥ - Familievdlaan | 28 jaar | 2e kindje | Jongen ♥ - Judithvl | 34 jaar | 3e kindje | Jongen ♥ - Elionorah | 32 jaar | 3e kindje | Jongen 3 december ♥ - Pindatjuh | 25 jaar | 1e kindje | Meisje 4 december ♥ - SharJohn | 21 jaar | 1e kindje | Meisje ♥ - Stefjuhhh | 25 jaar | 1e kindje | Jongen ♥ - Zonnebloem22 | 30 jaar | 1e kindje | Verrassing ♥ - Ikke31 | 31 jaar | 1e kindje | Meisje 5 december ♥ - DienB | 29 jaar | 1e kindje | Verrassing 6 december ♥ - Me84 | 30 jaar | 1e kindje | Verrassing 7 december ♥ - Lavina | 32 jaar | 1e kindje | Verrassing 8 december ♥ - Krulletje | ?? jaar | 2e kindje | Meisje ♥ - Xlns| 34 jaar | 2e kindje | Meisje 9 december ♥ - Anne86 | 27 jaar | 2e kindje | Meisje 10 december ♥ - DaThi10 | 26 jaar | 3e kindje | Meisje ♥ - Pipelina | 34 jaar | 4e kindje | Meisje 11 december ♥ - 26Mei | 27 jaar | 1e kindje | Meisje 12 december ♥ - Disi | 34 jaar | 4e kindje | Verrassing ♥ - Lenaroos | 28 jaar | 2e kindje | Jongen 13 december ♥ - GingerAle | 27 jaar | 1e kindje | Meisje ♥ - Mamainthefuture | 27 jaar | 2e kindje | Jongen| 14 december ♥ - Gaab27 | 30 jaar | 2e kindje | Jongen ♥ - Swimming | 28 jaar | 1e kindje | Jongen 15 december ♥ - Picasso91 | 23 jaar | 1e kindje | Jongen 19 december ♥ - Lianneke | 28 jaar | 1e kindje | Meisje ♥ - Sem25 | 25 jaar | 1e kindje | Meisje 21 december ♥ - Ellie86 | 27 jaar | 2e kindje |Jongen Totaal aantal zwangere dames: 31 | 13 Jongens | 13 Meisjes | 5 Verrassingen ♥ Wij steunen Moeders voor Moeders ♥ -Lavina, -Swimming, -26mei, - Lenaroos, -Roja, -Anne86, -Familievdlaan, -Gaab27, -Ellie86, -Xlns, -DienB, -GingerAle, -Hbz Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ Vlindertjes Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ - KellyK (5 weken) - Smnee (5+3 weken) - Lucky Star (8+1 weken) - Knorretje24 (8+1 weken) - Sarah0023 (10+2 weken) - Snne (9 weken) - Marjolein33 (10 weken) - Jonean (13+6 weken), trisomie 13 OM DE LIJST TE UPDATEN QUOTE DIT BERICHT EN HAAL DE [ QUOTE ] WEG! VOOR TOEVOEGEN OP DE LIJST OF WIJZIGINGEN SCHRIJF JE TEKST IN ROOD
♥♥♥ AFSPRAKENLIJST ♥♥♥ 23 augustus - Stefjuhhhh | controle verloskundige 26 augustus - Disi | controle verloskundige 27 augustus - Ellie86 | GTT test 3 september - Ellie86 | controle/echo gynaecoloog - Lavina | 3D/4D echo 9 september - Me84 | controle verloskundige - Zonnebloem | controle verloskundige 10 september - Mamainthefuture | 3D echo - Swimming | controle verloskundige 11 september - 26mei | controle verloskundige + groei echo - DienB | controle verloskundige 20 september - Swimming | 3D echo 24 september - Luckymartine | groeiecho 25 september - SharJohn | 30 weken echo ivm ligging placenta
Zo lijst is bijgewerkt maar alvast nu omdat iedereen zo enthousiast was om alle afspraken neer te zetten Hihi..... Zal proberen elke zaterdag het bij te werken misschien wordt ik er nog erg handig in Ellie goed zo begin is er Gelukkig mocht hij daar gewoon naar de bios... Heeft hij gezegt dat het door een zwangere is gedaan Me84 ik moet ook meer op mijn houding letten ik merk dat ik in mijn rug ga hangen.... Fijne vakantie! Hopelijk werkt de rust op je bekken en gaat het beter. 26mei leuk boxkleed en het roze leuk vinden komt wel als je ziet dat je echt een meisje meisje hebt ik hou ook niet mega van het roze dus als ik een meisje had gekregen was het een stoere Chick geworden maar eerste pakje wilde ik dan weer wel roze haha. Ik heb nu een nichtje die alleen maar stoere roze kleren krijgt van mij haha me moeder zegt dat ze veel van mij weg heeft dus nog trotser als tante natuurlijk (dochter van me zusje en me zusje woont 1,5 rijden van mijn huis maar hoe klein me nichtje ook is we hebben wel een band) Disi heb hem op de 26 ste gezet hoor Haha begint je nesteldrang te komen.... Mijn man heeft er last van haha we hebben een lijstje gemaakt met alles wat we nog gedaan willen hebben ( ook kleine simpelen dingen staan erop hoor gewoon echt alles) hij is dit weekend toch fanatiek met het lijstje bezig. DienB leuk hoor shoppen en we zien graag een foto! Ik ben blij dat mijn schoonmoeder dat niet doet maar heb totaal geen band met haar en haar smaak vind ik helemaal niks! Snne vroege mk had je wel stolsels moeten verliezen dacht ik. En ik was langer ongesteld en ook veeeeeeeeel heftiger bij de eerste mk met ongeveer 5 weken..... Enne mooie mijn poezen wist ik dat ik zwanger was, wil je geen (valse) hoop geven, maar wil wel eerlijk zijn. En misschien een testje wagen? Lenaroos Lavina is nu thuis en heeft bed rust. Krijgt thuis ctg zodat ze de baby in de gaten kunnen houden, voor alsnog ging alles goed. (Was dacht ik het laatste nieuws.)
Nu mijn eigen verhaal, sorry moest alles eerst laten bezinken voor ik het kon neer zetten. Ik probeer het kort en zo duidelijk mogelijk uit te leggen wat me de afgelopen 2 weken is overkomen.... Als het goed is had ik verteld dat beepje kleine armpjes en beentjes had met 20 weken en dat, dat 2 weken achter liep. Ook dat we voor de zekerheid een vruchtwater punctie hadden gedaan en dat in elk geval wast vast gesteld dat de kleine geen syndroom van down of chromosoom afwijking 13 en 18 heeft, maar dat er ook nog een uitgebreide controle op chromosomen werd gedaan ivm eventueel dwerggroei..... Al wachtend op de uitslag daarvan hadden we weer een echo en bleek beepje nog maar 1 week met armpjes en beentjes achter te lopen (erg goed nieuws dus). Nu kregen we vorige week de uitslag van het chromosomen onderzoek en daar kwam uit dat de baby geen enkele VROM van dwerggroei heeft (wij opgelucht).... Maar dat er wel een afwijking in het geslachtschromosoom is.... (Ik ga nu hopelijk goed en zinnig proberen uit te leggen kan het helaas niet voor jullie tekenen... Indien onduidelijk zeg het me dan misschien dat ik het dan wel uit teken) een man heeft chromosoom xy en vrouw xx (zie dit in een lange lijn voor je een lange x lijn en y lijn of bij vrouwen twee lange x lijnen) op de x lijn van babyboy was een afwijking onderaan te zien met in eens een dubbele x dus xx nu hebben ze mijn bloed bekeken en ik heb dat ook op 1 van mijn x lijnen.... Dit hoeft allemaal helemaal niks te beteken omdat ik gezond ben (sommige twijfelen wel eens ) maar omdat de baby geen meisje is maar een jonge is kan het betekenen dat hij verstandelijk beperkt is.... Wij moesten op basis van deze gegevens beslissen om de zwangerschap af te breken of niet, omdat ze dit niet 100% kunnen uitsluiten. Wel werden er andere testen gedaan maar die zouden er niet voor vandaag (de 24 weken grens) binnen zijn.... Omdat ik als moeder gevoel heb dat alles gewoon goed is en de echo ook geen enkele afwijking laat zijn hebben wij besloten om gewoon de baby te houden. Test 1 hebben we gelukkig de uitslag wel nog net optijd binnen gehad waar door het voor ons deze keuze bevestigd. Ze gingen mijn bloed nog verder onderzoeken, omdat als vrouw wij 2 x lijnen hebben kan het zijn dat doordat er op 1 een afwijking zit ik die niet gebruik (normaal gebruiken we ze beiden 50%) en als ik alleen de "goede" gebruik kan het er meer op wijzen dat de kleine een afwijking heeft omdat mijn lichaam allen voor de "goede" x lijn kiest en een jongen er maar 1 heeft dus niet kan kiezen. Nu blijkt thank god dat ik ze beiden gewoon voor 50% gebruik dus ik ontwijk de "slechte" niet. Dan is het zeer aannemelijk dat er dus niks mis mee is en het gewoon bij mijn chromosomen hoort. Test 2 is mijn vader zijn bloed testen als hij namelijk hiervan drager is dan kan het bij babyboy ook geen kwaad omdat dat man op man is en mijn vader ook volledig gezond is (naja medische gezien hé ) Mocht me vader het niet hebben kunnen we Thomas zijn bloed nog testen aangezien de kans groot is dat ik het aan hem heb gegeven en hij gezond is. En geen verstandelijke achterstanden heeft. We duimen nu dus heeeeel erg dat me vader het heeft (hij zelf ook) zodat we Thomas niet meer hoeven te testen... Nu snappen jullie beter waarom ik me ziek heb gemeld en inmiddels wat weet van onderzoeken en chromosomen. Liever had ik het allemaal niet geweten maar ja so be it.... Eerder kon ik het ook niet helemaal vertellen omdat ik het gewoon erg moeilijk vond om uberhaupt het neer te zetten en totaal niet wist hoe ik het moest neer zetten of vertellen, maar alles is een beetje gezakt waardoor ik het nu wel kan vertellen. Plus ik wilde niet het risico lopen dat iemand onze keuze misschien zou kunnen beïnvloeden en nu ik 24 weken ben kan er toch niks meer gedaan worden behalve heeeeel hard duimen dat de kleine gewoon gezond is. (Waar we zelf wel vanuit gaan)
MITF heel (ingewikkeld) verhaal met voor mij enigzins iets herkenbaarheid maar dan in de vorm van XYY, en dus niet XXY zoals bij jullie kindje. Wat de verschillen voor het kindje hierin kunnen zijn heb ik geen idee van maar ik hoop voor jou dat qua gezondheid alles in orde zal zijn voor jullie kindje!
@mamainthefuture heb net een actiontestje gedaan. Hier is nog een heel licht lijntje op te zien dus dat betekend denk ik toch dat het afgelopen is. Wat een verhaal joh over de onderzoeken. Spannende tijd geweest dus ook voor jullie. Ik snap het niet helemaal maar hoop dat jullie over een paar maandjes een mooi gezond knulletje in je armen hebben! Dikke knuff
Wat een ingewikkeld verhaal MITF.. Begrijp er eerlijk gezegd weinig van. Wat een spannende tijd moet dat voor jullie zijn geweest! Ik ga met je mee duimen dat je vader het heeft en dat jullie je kleine man niet hoeven te testen. Goed dat jullie er zo positief in staan en ik hoop dat jullie over een paar maanden een gezonde jongen in jullie armen hebben!
Hoop dat alles gewoon goed zit mitf!! Ook bij jou Snne! mijn afspraak bij de Vk is niet de 23ste maar de 26ste, ook heb ik de 28ste augustus nog een pretecho Ik merk dat ik ook nog maar weinig op zp zit nu we op fb actief zijn
Meiden, ik lees eigenlijk alleen nog op fb. Mag wel van de lijst (maar wil er ook wel opblijven, kijk maar even..)
Jeetje wat heftig mamainthefuture.. Jouw vader wordt nu dan getest? Of is dat al gebeurt? Begrijpelijk dat je ziek hebt gemeld en natuurlijk begrijpen we dat je dit niet meteen hebt gedeeld..!! Duimen op een mooie gezonde knul strakjes! Snne hè verdorie gun je zo een goede mooie zwangerschap...!!!