Uitgerekend 1 t/m 15 December 2014 deel2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Me84, 21 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zonnebloem22

Zonnebloem22 Actief lid

24 mei 2013
    315
    0
    0
    huisvrouw
    drenthe
    iedereen ook van mij de Beste wensen voor 2015!!

@mitf, t is net wat je gewend bent ;),
    ik vind niet dat ik nou zo'n groot kind heb eigenjlijk..
    hij groeit echt hard, in 1 week van 5260 naar 5830 gram!
    dik is hij niet. erg lang en mooi alles in verhouding.

2. mamainthefuture

mamainthefuture Fanatiek lid

10 jul 2012
    2.290
    0
    36
    Genieten van mijn twee mannen :)
    Houten
    Zonnebloem Thomas ging ook veel sneller dan Nathan hoor die is gewoon smalletjes en gaat nu langzaam naar 56 misschien moet ik daarom ook nog niet in 62 denken dan sla ik een maat over haha.

3. Me84

Me84 Fanatiek lid

18 mrt 2014
    1.180
    363
    83
    #403 Me84, 5 jan 2015
    Laatst bewerkt: 5 jan 2015
    Gelukkig nieuwjaar allemaal!

Hoe gaat het met alle mama's en baby's ?

4. Lentekind85

Lentekind85 Bekend lid

5 feb 2014
    714
    223
    43
    NULL
    NULL
    Gelukkig nieuwjaar dames!

Ben ook benieuwd hoe het met jullie allemaal gaat!

Bij ons gaat het heel goed. Ik ben sinds oudjaarsdag aan het overschakelen op flesvoeding en heb ineens weer mijn relaxte en tevreden zoon terug! Toch vreemd dat de borstvoeding nu voor de tweede keer niet wil lukken en ook rond dezelfde periode.. Ik maar denken dat ik regeldagen had etc... maar heb echt alles geprobeerd, bleef maar aanleggen, maar het waren geen dagen maar weken... En hij bleef maar ontevreden, kon niet meer goed slapen en daardoor te weinig energie om aan de borst te drinken etc... Nou ja, uiteindelijk was ik toch wel weer gestresst ervan (en ik had me zo voorgenomen dat niet te worden), dus maar een pak flesvoeding gekocht en wat denk je, super tevreden mannetje weer... slaapt goed en is ook tevreden als hij wakker is.. Dus nu ga ik gewoon weer helemaal over, hoewel ik niet kan snappen waar het nu aan ligt (las dat echt maar 2% van de vrouwen te weinig melk heeft, dus het zal wel ergens anders aan liggen?)
    Grote broer is super trots en zorgzaam, geen moment jaloers geweest!

En ik moet nog wel wat verder herstellen, heb nog veel pijnklachten en ben een beetje bang voor een verzakking... maar donderdag heb ik nacontrole bij de gyn die me na de bevalling opereerde, dus dan zal ik het wel horen. Hopelijk gaat dat met oefeningen wel weg uiteindelijk!

Hoe is het met jullie meiden??

5. Meg

Meg Bekend lid

10 feb 2013
    781
    85
    28
    Hey dames!
    Zo, wat ben ik hier lang niet meer geweest. Echt schandalig!
    Ben nu enorm aan het genieten van mijn baby en de rest van mijn omgeving.

Vandaag ben ik bij het CB geweest en M. is super goed gegroeid. Hij zit een lijn boven het gemiddelde. Super blij mee :) We gaan nu de voeding iets ophogen. Maat 50 is nu echt te klein en langzaam begin ik al wat kleding uit de 'te groot' la te pakken.

M. is echt een tevreden kind. Huilt niet veel. Ook nemen we hem lekker mee uiteten en meestal slaap hij dan lekker door.

@Zonnebloem, Wat een grote baby heb je gekregen! Snap dat 5 pond niet past :S Hoe gaat het nu?

@Lentekind, Goed dat je overschakelt op flesvoeding. Stress en een onrustige baby is niet waar je op zit te wachten. Je hebt het geprobeerd, dan is het toch prima?!
    Ik heb direct voor flesvoeding gekozen en voor mij is dit een goede keuze geweest.

Denken jullie nog vaak terug aan de bevalling?

6. swimming

swimming Fanatiek lid

15 apr 2012
    2.985
    3
    38
    Nederland
    Ik zal me hier ook nog even netjes melden.

Op 15 dec zijn wij trotse ouders geworden van L.evi 8pond en ong 54cm. Het gaat super goed. Bv loopt en onze kleine man slaapt sinds dag 8 door.

Terug denken aan de bevalling doe ik zeker. Op een positieve manier en ik zou me zwangerschap en bevalling zo overdoen. Maar eerst maar eens genieten van onze knappe man.

Hoe is het met jullie?

7. Zonnebloem22

Zonnebloem22 Actief lid

24 mei 2013
    315
    0
    0
    huisvrouw
    drenthe
    gefeliciteerd Swimming, ook weer zo'n mooie naam!

@Meg; ja ik denk er vaak aan terug, maar heb dan ook echt een
    meer dan afschuwelijke bevalling gehad, heb vaak nachtmerries etc..
    door veel erover te praten met manlief hoop ik dat het minder gaat worden.

hier gaat het prima, onze ''uk'' is al ruim over de 6 kilo..
    hij krijgt echt een onderkin en van die spek-armpjes haha ;)

Ik ben benieuwd naar degene die borstvoeding geven(of eerder gaven) hoe lang jullie kindje drinkt en hoe vaak 's nachts??

Onze kleine komt om de 3-3,5uur dag & nacht en drinkt dan een uur.. tussendoor wel ff een schone luier maar dat is zo gebeurd.
    Ik begin dit wel heel erg vermoeiend te vinden eigenlijk..

8. Meg

Meg Bekend lid

10 feb 2013
    781
    85
    28
    Wauw, al over de 6 kilo 😳
    Wat was zijn startgewicht?

Onze baby komt tussen de 3 en 4 uur overdag. En 's nachts als we geluk hebben 5 uur (heel soms nog langer) maar vaak al eerder om de drie uur. Ik geef alleen wel flesvoeding.

9. Zonnebloem22

Zonnebloem22 Actief lid

24 mei 2013
    315
    0
    0
    huisvrouw
    drenthe
    @Meg hij woog 4970 gram bij de geboorte en was 57cm lang
    een flinke vent dus !

10. pindatjuh

pindatjuh Actief lid

3 jul 2013
    364
    60
    28
    Vrouw
    Flevoland
    Hey dames,

Hier gaat ook alles goed. Ook ik denk terug aan een mooie bevalling aangezien ik geen pijnbestrijding nodig had (wat ik zelf niet verwacht had) en omdat het vooral erg snel ging.

Z.oë zit sinds 3 dagen geheel op flesvoeding en slaapt sindsdien de nachten lekker door. Mijn borstvoeding was redelijk goed op gang, maar ze pakte de borst erg slecht, waardoor ik moest gaan kolven om haar de moedermelk te kunnen geven. Ik had het idee dat ik dubbel bezig was en het koste me zoveel energie. Elke 3 uur weer kolven, de apparatuur grondig schoonmaken, het geven aan de kleine, ik was zo 1,5 uur bezig. Vervolgens was het 1,5 uur later weer hetzelfde liedje.
    2 weken geleden ben ik begonnen met borstvoeding te combineren met kunstvoeding en ik merkte dat ik al zoveel meer rust kreeg.
    Natuurlijk had ik gewild dat ik wat langer borstvoeding had kunnen geven, maar doordat ik weinig rust had liep de borstvoeding ook snel terug. Onder het mom ''blije mama, blije baby'' ben ik toen begonnen met de kunstvoeding.

Zijn er meiden die hun buikje al missen? Soms denk ik eraan terug hoe het ook alweer voelde en dan kijk ik filmpjes terug van m'n bewegende buik, maar ik ben nu zo blij dat ze er is dat missen een groot woord is.

Hebben jullie erg last gehad van kraamtranen? Hier (nog?) geen last van gehad.

En zijn jullie al voor de eerste keer bij het consultatiebureau geweest? Wij toevallig afgelopen dinsdag en daar is ze helemaal goed gekeurd. Volgende maand de eerste prikjes...

Groetjes Pindatjuh

11. Lenaroos

Lenaroos Niet meer actief

Onze zoon om de drie uur. De nacht : 23u 3 u en 6u
    Ik zit dus op 8 voedingen (bv)

Gelukkig drinkt hij maar 10-15 min. Ik doe 1 borst per keer.
    Lijkt me heerlijk als hij al zou doorslapen. Ik vind het altijd zo gek om te lezen dat babys vroeg doorslapen. Ik moet het ook niet lezen. En ik denk ook niet dat hij met k.v wel lang zou slapen eigenlijk.

Maar met deze tijden ben ik al wel tevreden. Al hoop ik dat hij snel eens 5u er tussen laat :p

12. Me84

Me84 Fanatiek lid

18 mrt 2014
    1.180
    363
    83
    Hier wordt ook nog niet doorgeslapen hoor.
    Al laat ze soms wel 6uren ertussen zitten in de nacht wat wel erg fijn is!
    Overdag komt ze zo rond de 5 uren.
    Ze lacht al bewust en ik geniet volop, de tijd gaat zo mega snel..

13. Lenaroos

6 uur vind ik doorslapen :)

Ach mijn dochter sliep pas met 10 maand door.
    Zoon lacht en kijkt ook al sinds 10 dagen. Best vroeg dacht ik. Dus idd genieten ♡

14. mamainthefuture

mamainthefuture Fanatiek lid

10 jul 2012
    2.290
    0
    36
    Genieten van mijn twee mannen :)
    Houten
    Lentekind misschien heb je wel genoeg melk maar zitten er te weinig voedingstoffen in. En houd daarom je kleintje honger... Vriendin van mij had namelijk echt erg veel productie maar te weinig voedingstoffen en dat tot twee keer toe.

Meg fijn dat alles goed gaat, onze zoon zit precies op gemiddeld met alles. Ik denk eigenlijk weinig terug aan de bevalling geniet veel te veel van het nu haha ;)

Swimming hier alles goed :)

Zonnebloem zo zeker een flinke vent.

Pindatjuh jammer dat de bv niet lukte maar idd je bent dan wel heel erg lang bezig zo en dat is toch ook zonde zo mis je toch lekkere knuffel momentjes met je kleine en inderdaad ook je rust want 1,5 uur is niet veel.
    Hier weinig tot geen kraamtranen gehad eigenlijk denk eerder vermoeidheidstranen haha.
    Me buik missen is een groot woord waar ik meer van baal is dat ik door verschillende omstandigheden niet echt heb kunnen genieten van mijn zwangerschap en daar baal ik wel van en dat besef komt eigenlijk steeds meer.

Lenaroos ik geloof dat je al van doorslapen mag praten als er 6 uur tussen zit als ze zo klein zijn, dus dat is dan ook wel weer verschillend want ik noem dat nog niet door slapen....

Me84 lekker hoor :)

Lenaroos Hihi dat bedoel ik dus. Als jij 6 uur doorslapen noemt dan slaapt de mijne nu dus door :)

Hier gaat alles goed en ik geniet volop van mijn twee kanjers!

15. SharJohn

SharJohn Lid

20 apr 2014
    66
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo dames

hier alweer bijna 3 maande goh wat ga dat hard

volgende week krijg ze alweer der prik (wat ze de vorige keer helemaal niet leuk vond

hoe ga het met de kleine kids van jullie

x
    IMG-20150116-WA0036.jpg

zoey vorige week

16. Zonnebloem22

Zonnebloem22 Actief lid

24 mei 2013
    315
    0
    0
    huisvrouw
    drenthe
    Hoi Allemaal,

Hoe is het met jullie en de ''kleintjes'' ?

Hier gaat het prima, onze vent groeit lekker door
    en is nu 10cm langer als bij de geboorte en weegt nu 7,5 kg
    en dat met 9 weken.. maat 68 kleren draagt hij nu en sommige dingen al in 74.
    verder reageert hij op steeds meer dingen, maakt steeds nieuwe geluidjes enzo, echt super om die ontwikkelingen mee te maken!

17. Lenaroos

Mooi he! Onze zoon draagt 56/62 krijgt 6 voedingen lacht veel slaapt de laatste tijd best slecht, maar het is genieten hier! Hij brabbelde al heel vroeg met 4/5 weken al.
    En hij speelt al een beetje met de babygym.

18. Zonnebloem22

Zonnebloem22 Actief lid

24 mei 2013
    315
    0
    0
    huisvrouw
    drenthe
    heerlijk he dat brabbelen en spelen :)

19. Lentekind85

Lentekind85 Bekend lid

5 feb 2014
    714
    223
    43
    NULL
    NULL
    hoi meiden!

Leuk om nog wat te lezen! Hier gaat ook alles goed!
    We hebben de eerste oorontsteking er helaas al wel op zitten :( (een dubbele nog wel), maar als hij gezond is, is het een heerlijk ventje!
    Lacht veel, brabbelt inderdaad ook veel en is erg tevreden!
    Hij groeit ook goed, nu 65 cm en 5,5 kilo. Het is een lange slungel ;)

Morgen wennen bij het kdv, ik moet er vooral ook erg aan wennen nog! hihi!

Hoe gaat het met jullie met de slaapjes enzo? Wij zitten op 5 voedingen, met de laatste rond 19.30 en dan weer eentje om 3/4u. Hebben hem proberen wakker te maken voor een late voeding om 23u, maar dat werkte niet, dan kwam hij alsnog om 3u... dus nu maar op tijd naar bed voorlopig ;)

20. swimming

swimming Fanatiek lid

15 apr 2012
    2.985
    3
    38
    Nederland
    Meiden.

Hier gaat alles zijn gangetje. Tis een heerlijk tevreden mannetje. We genieten volop van het. Vrijdag weer naar het cb voor prikjes en wegen. Ben erg benieuwd hoe lang hij nu is.

Met 9,5 week woog hij 6730 en 59,4cm.

Deel Deze Pagina