Ja ja en toen was het weer woensdag. Vandaag precies 9 weken, nou ja volgens mijn berekening dan nog 1 week en dan de ECHO, ben zo benieuwd. Wachten duurt lang, maar toch gaan de weken wel snel voorbij. Deze week wordt voor ons een drukke week, dus vliegt dan waarschijnlijk snel voorbij. Mijn klachtjes zijn niks vergeleken met sommige hier. Borsten zijn iets minder gevoelig wat ik wel vreemd vind. Tepels wel gevoelig. Wel nog heel moe zijn, snel kort ademig, soms een kort lontje. Niet veel eetlust, wel lekker trek, lekker tegenstrijdig. Niet misselijk, bij vorige zwangerschap ook niet. Soms wat steekjes in onderbuik(bandenpijn). Lavina en xlns veel plezier vandaag bij jullie echo. Zag weer mooie echo's voorbij komen, gefeliciteerd en geniet ervan. Lentekind, dat is niet niks, hopen dat bij dit kindje alles goed mag zijn. Ellie, zeker knap hoe je ermee omgaat. Sterkte hoor
@DaThi, vorige week plaatste ik nog een berichtje dat het nog maar een week was, en nu is het nog maar twee dagen. Het gaat idd echt snel, hou je daaraan vast! En hoe langer je wacht, hoe mooier beeld je krijgt. Nog eens over die combinatietest. Lavina, jij schrijft dat je die niet laat doen omdat je toch geen vervolgonderzoek wilt. Daarmee bedoel je een vlokkentest/vruchtwaterpunctie? Die zie ik eigenlijk ook niet zo zitten. Het is inderdaad wel raar om een combinatietest te laten doen en dan het eventuele vervolgonderzoek te weigeren... Toch nog maar eens goed informeren bij de verloskundige wat het nou allemaal inhoudt. Als je geen combinatietest doet, zijn eventuele afwijkingen die daaruit hadden kunnen komen dan te zien bij de twintigwekenecho?
Lentekind: heftig hoor...gelukkig is alles goed gekomen zeg! Ellie: ik weet niet goed wat ik zeggen moet maar kan je wel heel erg veel sterkte wensen en hopelijk kan je toch wat genieten van deze zwangerschap. Gingerale: geen idee of dat op een 20-weken echo dan ook te zien is Hier geen combinatietest... En echt aan t aftellen hoor tot de echo...nog 2 daagjes! #zenuwachtig, spannend, leuk!
Lavina hier gaat het ook snel en als ik eenmaal ben begonnen wil ik het natuurlijk ook weer afmaken :S Balen zeg dat je er al zo snel last van hebt het naar de wc gaan gaat gister en vandaag al iets beter, maar ja dat zegt bij mij niks kan zo weer over zijn! Gezellig een avondje bios, is heer al eeuwen geleden. Denk nu een jaar geleden want liep hoogzwanger rond en mijn kleine man is bijna 1! Mooie buikfoto! Dathi ja tijd vliegt voorbij niet normaal. Bijna je echo erg fijn Gingerale ze hebben tegen woordig voor je een fockeltest krijgt eerst nog een uitgebreidere bloed test waar ze dan nog wat uit kunnen halen en pas daarna eventueel een fockeltest, maar vraag idd even na bij de vk. Cupcakeje dat is bijna Iedereen met echo vandaag veel plezier en suc6!
@Lentekind, wel schrikken van die afwijking zeg! Gelukkig is alles toch goed gekomen! @Ellie, dikke knuffel!! Verstandig ook dat je erover gaat praten met een deskundige. @Lavina, bedankt voor het bijwerken van de lijst. En mooie buikfoto! @DaThi, ik heb ook al best lang geen gevoelige borsten meer. Hooguit btje gevoelige tepels maar miss beeld ik me dat in. En gisteren wel hele goede echo gehad, dus maak je geen zorgen @mammainthefuture, we hebben het eerst aan de eetgroep verteld door echo's op het memobord te laten slingeren tijdens het eten. Vet grappig, we zagen eerst wat mensen verward kijken en het duurde echt even voordat iemand durfde te vragen of ze van mij waren. Wel hele leuke reacties allemaal. "'s avonds was er een lezing op soos en toen had mijn man zijn 'pappa loading' shirt weer aan en ik een shirt met 'baby on board' en twee voetjes met hartjes. Weer heel veel felicitaties, was echt topdagje. Zometeen in de trein naar mijn ouders en een goede vriendin. Wss vanavond aan opa en oma vertellen..
♥♥♥ BEVALLINGSLIJST ♥♥♥ 1 december ♥ - LuckyMartine | 29 jaar | 1e kindje |J|M|? ♥ - Elionorah | 32 jaar | 3e kindje |J|M|? ♥ - Lil | 24 jaar | 1e kindje |J|M|? ♥ - Lentekind85 | 28 jaar | 2e kindje |J|M|? 2 december ♥ - Snne | 25 jaar | 2e kindje |J|M|? - Bloem1988 | 25 jaar | 2e kindje |J|M|? ♥ - Familievdlaan | 28 jaar | 2e kindje |J|M|? ♥ - DienB | 29 jaar | 1e kindje |J|M|? 3 december ♥ - Medith | 31 jaar | 3e kindje |J|M|? ♥ - Stefjuhhh | 25 jaar | 1e kindje |J|M|? 4 december - MG87 | 26 jaar | 2e kindje |J|M|? 5 december ♥ - Judithvl | 33 jaar | 3e kindje |J|M|? ♥ - Pianootje | 27 jaar | 1e kindje |J|M|? 6 december - Sarah0023 | 29 jaar | 2e kindje |J|M|? - GingerAle | 27 jaar | 1e kindje |J|M|? ♥ - Me84 | 29 jaar | 1e kindje |J|M|? 7 december - Jenna28 | 29 jaar | 1e kindje |J|M|? ♥ - Lavina | 32 jaar | 1e kindje |J|M|? ♥ - Roja | 31 jaar | 3e kindje |J|M|? 8 december ♥ - Krulletje | ?? jaar | 2e kindje |J|M|? ♥ - SharJohn | 21 jaar | 1e kindje |J|M|? 9 december - Liz | 34 jaar | 2e kindje |J|M|? - Scrat | 29 jaar | 2e kindje |J|M|? - RoosjeN34 | ?? jaar| ?? kindje |J|M|? - Doom8 / 25 jaar / 1e kindje /J/M ? - Tiara | ?? jaar | ?? kindje |J|M|? ♥ - Zonnebloem22 | ?? jaar | 1e kindje |J|M|? 10 december ♥ - 26Mei | 27 jaar | 1e kindje |J|M|? ♥ - Jonean | 37 jaar | 1e kindje |J|M|? ♥ - Ellie86 | 27 jaar | 2e kindje |J|M|? - DaThi10 | 26 jaar | 3e kindje |J|M|? - Sem25 | 25 jaar | 1e kindje |J|M|? 11 december ♥ - mamainthefuture | 27 jaar | 2e kindje |J|M|? - Anne86 | 27 jaar | 2e kindje | J|M|? ♥ - Xlns| 34 jaar | 2e kindje | J|M|? ♥ - Eva2011| 33 jaar | 2e kindje | J|M|? 12 december - Benco | 29 jaar | 1e kindje | J|M|? ♥ - Disi | 33 jaar | 4e kindje | J| M|? 13 december - Marjolein33 | 33 jaar | 1e kindje |J|M|? ♥ - Char1983 | 31 jaar | 2e kindje |J|M|? ♥ - Kaatje86 | 27 jaar | 1e kindje |J|M|? ♥ - Lenaroos | 28 jaar | 2e kindje |J|M|? 14 december ♥ - Gaab27 | 30 jaar | 2e kindje |J|M|? - Lianneke | 28 jaar | 1e kindje |J|M|? 15 december - Cupcakeje | 29 jaar | 2e kindje |J|M|? ♥ - Picasso91 | 23 jaar | 1e kindje |J|M|? ♥ - Swimming | 28 jaar | 1e kindje |J|M|? 16 december - Pris127 | 28 jaar | 3e kindje |J|M|? ♥ Wij steunen Moeders voor Moeders ♥ - Snne, - Char1983 , - Lavina, - Swimming, - 26mei, - Lenaroos, - Roja, - Anne86, -Marjolein33, - Familievdlaan, -Gaab27, -Sarah0023, -Ellie86, -Pianootje, -Bloem1988, -Xlns, -Kaatje86, -DienB Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ Vlindertjes Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ - KellyK (5 weken) - Smnee (5+3 weken) - Lucky Star (8+1 weken) - Knorretje24 (8+1 weken) OM DE LIJST TE UPDATEN QUOTE DIT BERICHT EN HAAL DE [ QUOTE ] WEG! VOOR TOEVOEGEN OP DE LIJST OF WIJZIGINGEN SCHRIJF JE TEKST IN ROOD
Thanks voor jullie lieve reacties hoor! Het is gelukkig al wel weer zo lang geleden dat het niet meer als heel heftig aanvoelt. Wordt nu door deze zwangerschap ook niet erger, dus alles is wel verwerkt denk ik @ gingerale: ze kunnen volgens mij best veel afwijkingen ook op een 20 weken echo opsporen en ook weer niet alles bij de combinatietest. Bij onze eerste was bijvoorbeeld de combinatietest helemaal goed (hij heeft dan verder ook geen syndromen of zoiets) en we waren dus helemaal niet voorbereid op slecht nieuws bij de echo daarna (dat was bij 16 weken en toen zagen ze die darmen buiten de buik). Het zegt dus allemaal niet alles en het is maar goed dat de 20 weken echo er is! volgens mij is bijvoorbeeld trisomie 13 en 18 wel te zien op een 20 weken echo. Daar komen ze dus uiteindelijk alsnog wel achter. En met die nieuwe NIPT test is ons vertelt, hoef je niet zo snel een vlokkentest of vruchtwaterpunctie... Het blijft toch een lastige afweging vind ik hoor! Iedere keuze is eigenlijk goed vind ik zelf. voor de dames die vandaag een echo hebben: veel plezier!
@lentekind wat heftig zeg, gelukkig heb je het verwerkt! thumbs up @ellie wat heftig zeg! Ik denk net als meer hier dat het een teken is en dat cem waakt over je buikbaby Sterkte en ik hoop van harte voor je dat je het een plekje kunt geven, hoe moeilijk dat ook is, pijn blijft het altijd doen! @doom8 welkom! gefeliciteerd Ook ik vind het hier erg gezellig! Vanmorgen bloedgeprikt, geee wat een buisjes zeg, ik dacht dat ik flauw viel haha is gelukkig goed gegaan Veel plezier vandaag met de echo's! Ik zelf vind de tijd erg snel gaan, maar het is hier ook chronisch rennen, weinig stil staan. Bij mij neemt de vermoeidheid wat af, wat ik wel heel prettig vind. Mijn moeder en schoonmoeder gaan mee naar de termijnecho, ben benieuwd die kunnen de tranen ws. niet binnen houden x
Kheb even het boekje vd vk er bij gepakt; De combinatie test word onderzocht of er een verhoogde kans (1-200)is op downsyndroom,trisomie18&13. Ons is verteld, dat deze afwijkingen niet geconstateerd kunnen worden bij latere echo's.. Je leeftijd, bloedafname en nekplooimeting worden bij elkaar ' opgeteld' en daar komt n uitslag uit. Als er verhoogde kans is, word vervolgonderzoek aangeboden.( vruchtwaterpunctie,vlokkentest,nipt)
Picasso leuk die reacties ben er benieuwd hoe vrienden gaan reageren. Ouders waren helemaal blij en mijn baas ook Doom8 welkom en gefeliciteerd! DienB ik ben bloeddonor dus vind het wel mee vallen met de hoeveelheid Hihi Wij nemen niemand mee naar de echo's, bij de eerste ook niet gedaan. Iedereen krijgt gewoon de echo foto's te zien vind het toch vaak er spannend en als er dan iets mis is kan ik het niet op me eigen mannier verwerken, want dan zitten andere er al bij.... (Ben een binnenvetter en deel mijn gevoel niet graag, in het verleden liepen mensen er dan toch maar overheen.....)
Ik heb gister bij de vk aangegeven dat ik geen combinatietest wilde omdat een kindje met down bijv. ook welkom is hier. Alleen nu dacht ik vanmorgen, ik zou het toch wel graag weten voor dat hij/zei geboren is zodat ik me er wat meer in kan verdiepen en op voorbereiden. Is het echt alleen via die test te zien of kunnen ze het ook (bijv. met 20 wkn?) op de echo zien of niet?? Anders moet ik straks ff bellen dat ik het toch wel wil.
Wij doen wel een combinatie test. Wij zijn ook zo dat als het kindje geestelijk of flibk lichamelijk beperkt is wij het weg laten halen. Maar mijn gevoel zit goed ♡ we duimen allemaal voor gezonde beebs
Welkom nieuwe dames. Wat leuk om te lezen dat iedereen het langzamerhand aan het vertellen is aan fam en vrienden. Wij hebben het vandaag aan een tante en oom verteld. Er vloeide zelfs tranen van blijdschap. zondag de rest van de fam en de opvolgende dagen collega's en vrienden. Zo fijn om nu openlijkt te kunnen zeggen 'ik ben zwanger'
Syndroom van Down is echt alleen te zien dmv een nekplooimeting. Die is tussen de 11 en 13 weken (geloof ik) verdikt en als die plooi dikker is dan gemiddeld dan is de kans op syndroom van Down groter. Na de 13e week groeit dit weer tot "normaal" en dan kun je het niet meer testen. Ze kunnen het ook niet in het bloed zien. Wij doen geen testen, alleen 20 weken echo. Alles is welkom en dat geeft een hoop rust.
Ellie86 ik leef erg met je mee... Wat zal het voor altijd een gemis blijven zonder jullie Cem... En wat een dubbele gevoelens zul je hebben. Sterkte meis, blijf praten! Welkom doom8 Lentekind wat een schrik en dan zo klein en al een operatie enzo. Gelukkig is alles goed gekomen, toch? Over het reageren, ik vindt het knap en ook leuk van degene die op iedereen reageert, alleen zit ik veel op mijn telefoon en dan is het erg lastig (vindt ik) om alles terug te lezen en op iedereen te reageren. Het is hier nu ook even een drukje tijd en mijn energie is heel ver te zoeken dus nu lukt het echt even niet. Ik lees wel alles! @combinatietest, tsja wat is de reden dat wij het laten doen... Ik denk om voorbereid te zijn in het geval van.... Ik denk dat als de uitslag een verhoogde kans geeft op iets, dat we wel verder onderzoek zullen laten verrichten. En als het wel blijkt dat er iets mis is met ons kindje dan weet ik nog niet wat onze beslissing zou zijn. Wij beseffen ons ook heel goed dat mocht het kindje tijdens het onderzoek en echo's gezond lijken, er kan ook nog van alles tijdens de bevalling mis gaan... Ik vindt het lastig, komt tijd komt raad...weer gaan maar van het positieve uit.
Dat is inderdaad zo, positief blijven, meer kun je niet doen! Ohja, gezond eten en goed bewegen Het vervelende van zo'n test lijkt mij dat als er ergens een verhoogde kans op is dat je dat je gehele zwangerschap weet en je er dan ook druk over gaat maken. Dat zou ik denk ik heel sterk hebben. Alles is al zo spannend en dan zou ik alles nog veel spannender vinden. Maar ieder voor zich en ik heb respect voor de keuzes van iedereen, hoor!
Het is alweer even geleden dat ik gereageerd heb hier. Ik ben erg moe en echt de hele dag door misselijk. Deze week had ik lekker vrij tot en met vandaag maar morgen zal ik toch echt weer aan de slag moeten. Mijn probleem is eigenlijk dat ik niet kan overgeven. Omdat mijn maag door de operatie aangepast is komt het gewoon niet goed omhoog en kan ik het niet kwijt, dus ik blijf maar kokhalzen. Pfff... Vermoeiend, want ik weet nog dat als ik eenmaal overgegeven had dat de misselijkheid dan wel een tijdje weg bleef. Maar ja, nu dus niet. Gisteren was ik met mijn zoontje bij Ballorig en er kwam een vrouw aan die vroeg of ze erbij mocht zitten. Nou ik had meteen spijt dat ik ja had gezegd toen ze haar jas uitdeed. Een parfumlucht... Werd ik daar weer misselijk van, hahaha. Op een gegeven moment ben ik maar ergens anders gaan zitten. Vanmorgen heb ik de echo bij de verloskundige gehad, zo leuk om het verschil met die vroege echo te zien! Nu zag je het echt al bewegen en je kon echt voetjes zien. Ik had mijn zoontje bij me die werd er ook echt bij betrokken. Hij vond het super spannend om te zien. Ze legde hem ook uit wat hij zag.
Goedemiddag dames, Mag ik met jullie mee kletsen? Ik lees stiekem al een tijdje mee maar wilde toch even afwachten hoe mijn zwangerschap verloopt. Voor op de lijst: Meg, 30 jaar, eerste kindje Volgens de standaard berekening uitgerekend op 2 december. Ik denk alleen dat ik op 29 november gezet ga worden. Toch wil ik me graag bij jullie aansluiten Ik heb lekker veel echo's omdat ik me het aangemeld als proefpersoon voor echoscopisten in opleiding. Erg leuk! Dus morgen heb ik nummer 3(!) al Verder heb ik de volgende afspraken staan: 16-05-14 Termijnecho 21-05-14 Combinatietest