Uitgerekend 1 t/m 15 December 2014

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Boris10, 22 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lentekind85

Lentekind85 Bekend lid

5 feb 2014
    714
    223
    43
    NULL
    NULL
    Oh ja, de ruimte wordt voor onze tweede ook wel een beetje een ding... Maar ga toch een stoel proberen neer te zetten, haha! Ik gebruik hem nu nog veel bij de oudste om voor te lezen voor het slapen gaan, maar ook als hij weer ziek is en niet kan slapen ( normaal echt een goede slaper hoor, maar om de haverklap ziek en dan wil het vaak niet lukken vanwege veel hoesten)

Als andere mama's zonder stoel op de kamer nog tips hebben dan hoor ik het graag, haha!

@ellie: vanaf 31 weken tot aan de bevalling (36 weken) gelegen ja! De kleine leek het zwaar te hebben in mijn buik, dus had 3 keer per dag een ctg voor controle en moest daar blijven zodat ze meteen zouden kunnen ingrijpen als er echt wat moest zijn. Is niet het geval geweest gelukkig!

2. Pipelina

Pipelina VIP lid

11 nov 2007
    5.111
    2
    0
    @lentekind.....wow wat heftig. Dat zijn dan wel echt spannende weken.

Wij hadden bij de oudste oude meubels gekocht en die zelf opgeknapt. Ook mijn oude wieg toen opgeknapt. En uiteindelijk alleen een nieuw ledikant gekocht. Nr 2 heeft een babykamer van MP gekregen. Ik hecht meerwaarde aan mooi beddengoed enzo. Daar heb ik toch een partij geld aan uitgegeven......O en aan mooi behang. En kleding.....zooo erg. Maar das nog steeds zo. Daar heb ik echt een gat in mijn hand voor. :)

3. Pipelina

Pipelina VIP lid

11 nov 2007
    5.111
    2
    0
    @ stoel....nooit gehad op de kamer. Eerst lazen we op ons bed voor. Nu op hun eigen bed.

4. Meg

Meg Bekend lid

10 feb 2013
    781
    85
    28
    Oeeh waar heb jij hem gevonden voor €600? De goedkoopste die ik kan vinden is €700. En dan nog zonder matras van €150.

@Mamainthefuture, Gelukkig hebben we niet allemaal dezelfde smaak. Anders waren we nu allemaal zwanger van dezelfde man :D :p

5. Luckymartine

Luckymartine Actief lid

22 nov 2013
    347
    0
    16
    Oeps, foutje, €700 excl. matras inderdaad. Typefoutje! Ik wil die mintgroene :D

6. Picasso91

Picasso91 Bekend lid

4 sep 2013
    955
    0
    0
    Hehe, eindelijk even alle bijgelezen. We zitten (weer eens, 3 jubilea in twee maanden tijd) in een kampeerbperderij met familie en het wifi doet het bijna nooit.. het is verder wel heel gezellig, en ach, heb mijn dikke boek al bijna uit. Heerlijk!

@babykamer: wss gaan wij het ledikantje gebruiken waar ik zelf in geslapen heb. Miss nog even schuren en opnieuw verven. Als commodemdoen wij ook de Ikea Hemnes ladenkast. Nog even afwachten of we een nieuwe moeten kopen of dat we die van mijn schoonzusje kunnen overnemen of dat we nieuw moeten kopen. Onze babykamer heeft (naast de commode) ook nog een heleboel planken langs de muur om vanalles op te leggen dus we doen verder geen kast denk ik. Ik denk dat we sowieso onder de 250eu zitten voor de complete kamer, echt fijn.
    Ik wil heel graag de bugaboo gecko green als kinderwagen. Zelfde kleur als een muur in onze woonkamer. Moeten we m wel btje goedkoop kunnen krijgen (mijn limiet is eigenlijk honderd).

7. mamainthefuture

mamainthefuture Fanatiek lid

10 jul 2012
    2.290
    0
    36
    Genieten van mijn twee mannen :)
    Houten
    Lentekind ik smeer veel met luuf en ui onder z'n bed, me kleine man is veel verkouden.... Ook hebben we potjes water op de radiator staan. En als me kleine man echt uit bed moet omdat je hem niet stil krijgt komt hij even bij mij inbed tot hij rustig is en dan daarna weer in
    Bed, al had ik een stoel ook wel makkelijk gevonden hoor ;)

Hahahaha meg idd zou wat zijn ;) bah allemaal de zelfde mensen is niks ;)

Picasso suc6 met zoeken ik ben hem ook op mp nog niet voor die prijs tegen gekomen ;) maar wie weet je moet gelukt hebben natuurlijk :)

8. swimming

swimming Fanatiek lid

15 apr 2012
    2.985
    3
    38
    Nederland
    Morgen alweer 9 weken. Wat gaat het snel :):):)

9. Elionorah

Elionorah Bekend lid

14 jun 2010
    761
    0
    0
    Nurse
    Amsterdam
    Wat leuk al die verschillende uitzet voorbeelden.
    Ik moet zeggen dat ik bij m'n eerste kindje echt geschrokken ben van de baby business die we hebben in Nl.
    Wat een be-la-che-lij-ke prijzen allemaal, toch?! :)
    Ik kan er echt niet bij dat men zulke prijzen durft te vragen voor massa productie producten :)
    Maar misschien ben ik meer van t creatieve en de emotionele waarde die ik hecht aan gevoelswaardig waardevolle producten.
    Geef mij maar mp en inboedel loodsen en DIY :)

Begrijp me niet verkeerd, ieder z'n ding en voorkeur,
    Vind ik prima. Ik vind juist dat we als consument gek gemaakt worden door de bedrijven en organisaties.
    Er wordt echt veel geld uitgeklopt. Toch?

Wij hebben inmiddels ook al veel.
    Hoeven alleen een ledikantje, bedenk ik nu zo.
    Het wiegje is door ML zelf gemaakt, zo gaaf :)

Verder heb ik niet echt iets te melden.
    M'n symptomen van misselijkheid en moeheid worden minder en minder.
    En daarmee wordt m'n roze wolkje weer wat dunner.
    Vind t toch nog wel wat spannend, is t wel normaal? ;)
    Komt vast goed he, ik blijf positief, lekker zwanger.

10. GingerAle

GingerAle Fanatiek lid

21 apr 2014
    1.394
    1
    0
    Juist fijn toch Elionorah? Niet te veel last, heb ik nu ook niet.

Een stoel lijkt mij ook heel fijn. De kamer die wij hebben is best groot dus dat past makkelijk. En we hebben al een stoel besteld voor in de woonkamer, een schommelstoel. :) Waarschijnlijk gaan we die toch wel daar neerzetten.

Zijn er meer mensen die in het begin de baby in de ouderslaapkamer laten slapen? Wel in een eigen bedje uiteraard, of in zo'n co-sleeper?

11. swimming

swimming Fanatiek lid

15 apr 2012
    2.985
    3
    38
    Nederland
    Bij ons komt de kleine waarschijnlijk in een wiegje op onze slaapkamer. Wel handig met bv.

Truste dames!

12. Pipelina

Pipelina VIP lid

11 nov 2007
    5.111
    2
    0
    @consumeren: ik ben dr heeeeeeeeeel goed in. Maar sommige dingen vind ik het gewoon niet waard. En dat heb ik dus wbt baby's met kinderkamers. Wij hebben destijds dan wel weer 1100 euro neergelegd voor onze kinderwagen......maar ik ben net zo gelukkig met de kabinet kast die we scoorden voor een prikkie omturnden in een kledingkast. Maar gelukkig is dr voor ieder budget wat te vinden.

@slapen: de baby krijgt eerst een plekkie bij ons op de kamer. Mijn man heeft daar nu zijn kantoor. Die verhuisd naar de zolder boven onze garage. En tzt moet of mijn man zijn spul wederom verplaatsen naar een andere ruimte of onze zoons gaan samen slapen. Oudste heeft een megakamer met kasteelbed en ze hebben al wel vaker geopperd dat ze samen wilden knorren. Ik zelf ben van iedereen op zijn eigen kamer en dat kan, maar ik snap de jongens ook wel weer. Kunnen we nog ff lekker vooruitschuiven :)

@symptomen: je bent nu de 10 weken voorbij. Piek HCG gehad, dan wordt het vaak ook wat minder. Wou dat ik dr zelf was. Die verschrikkelijke misselijkheid en moeheid. Wil mijn energie weer terug!

Hebben jullie ook al lekkere vakanties in het vooruitzicht? Zo ja waar gaan jullie heen? (Ben ideeen aan het op doen ;))

13. mamainthefuture

10 jul 2012
    2.290
    0
    36
    Houten
    Elionorah daarom is het goed dat je zowel winkels hebt en mp hebt ;) als de mensen die het op mp zetten niet hadden gekocht bestond er geen mp hihi.... Ik ben meer van het nieuw maar komt puur omdat ik paar keer flink gezeur had via mp en dat de advertentie niet helemaal klopte dat ik we wel klaar mee ben.
    Vind de prijzen idd belachelijk hoog maar ik heb geen zin in onnodig heen en weer rijden etc.

Gingerale wij zullen de kleine in een familie wieg hebben op onze kamer in het begin :) vond dat echt heerlijk!

Swimming ook zonder bv erg handig hoor!

Pippelina ook leuk z'n kasteelbewoners, mijn man wil als de oudste jaar of 7 is zelf een bed gaan maken :) echt vet gaaf haha!
    Voor de kinderwagen hebben we ook goed geld neer gelegd gaat toch om eigen rij comfort maar ook om comfort van de kleine! Netzoals auto stoel ook niet op bezuinigd ;)
    Wij gaan naar Italië naar het Gardameer en plaats Garda voor 3 weken echt heerlijk. We gaan naar Parco del Garda toe, wat ouder park maar wel heeeeeeel erg leuk! (Vinden wij ;))

14. cupcakeje

cupcakeje Actief lid

20 jan 2014
    473
    0
    0
    NULL
    NULL
    @babykamer... die schuiven we nu gewoon door...eerst slaapt uk in een wiegje waar mn man vroeger in gelegen heeft. miss nog een nieuw kastje voor mn dochter.
    @kwaaltjes...hier ook al behoorlijk minder, maar afgelopen vrijdag een mooie echo gehad, dus ik zit er niet over in :)
    fijne moederdag allemaal!

15. gaab27

gaab27 Fanatiek lid

30 dec 2010
    1.585
    1
    0
    Den Haag
    Dag dames,

Fijne Moederdag :)

Over de babykamer, de baby komt eerst in een wiegje bij ons te slapen handig met de nachtvoeding.
    Zodra de baby doorslaapt dan slaapt hij of zij bij ons dochtertje tijdelijk tot we verhuizen en dan dus ook in het ledikantje waar zij in heeft gelegen. Wij hebben de Hensvik babykamer van Ikea, super handig ledikantje want is een doorgroeibed dus onze dochter slaapt er nog steeds in :) zij gaat dus binnenkort een groter bed krijgen.

Ow ja heb gisteren Facebook officieel bekend gemaakt :)

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      22,4 KB
      Weergaven:
      8
  16. Stefjuhhhh

Stefjuhhhh Actief lid

31 mrt 2014
    104
    0
    0
    Mijn 2 lieve hondjes
    Zuid Holland
    Bekijk bijlage 394368

Me eerste Moederdag cadeautje gekregen, ben helemaal verliefd:)

Fijne Moederdag allemaal

17. Me84

Me84 Fanatiek lid

18 mrt 2014
    1.180
    363
    83
    Wij hebben ook een familiewieg waar ik als baby nog in heb gelegen..
    Denk dat die eerst wel bij ons op de kamer komt te staan..!

Super leuk gedaan gaab!!! De wereld aan likes en reacties zeker!?
    Leuk, wij willen het ook over week ongeveer bekend maken..

Ohhh wat schattig stefjuhhhh! Ik ben bang dat ik pas volgend jaar mijn eerste moederdag kadootje krijg ;)

Symptomen... Wisselend.. Ene dag wel rare eetbuien, weeïg, moe etc en andere dag veel minder last..

Fijne Moederdag allemaal!

18. Pipelina

Pipelina VIP lid

11 nov 2007
    5.111
    2
    0
    @Gaab: leuk gedaan!!!

@mamainthefuture: mijn man heeft het bed ook zelf gemaakt. Heel cool. Van de zomer is de oudste aan de beurt. Die groeit uit dr bedje. Ze heeft dr bed helemaal zelf getekend. Dus papa kan aan de slag.
    Tja Gardameer zijn we inmiddels regelmatig geweest. 2 jaat terug nog. Vorig jaar de veniziaanse kust. Nu net in de meivakantie naar Toscand. Wat mij betreft gaan we weer naar Italie, maar hubbie wil wel eens wat anders zien :D

19. Pipelina

Pipelina VIP lid

11 nov 2007
    5.111
    2
    0
    Cooooool!

20. mamainthefuture

10 jul 2012
    2.290
    0
    36
    Houten
    Gaab wat leuk, hoe reageerde iedereen?

Stefjuh ook leuk die heb ik ook :) van me zusje gehad toen ik zwanger was van de eerste :D
    Hier heerlijk in de watten gelegd door ontbijt op bed en twee knutsel werkjes van me zoontje en een heerlijk geurtje :)

Me84 leuk ik heb ook in de familie wieg gelegen waar ons baby zo in gaat komen mijn vader en zijn broers ook daarna me zusje en ik en al me andere neefjes en nichtjes vervolgens de kids van mijn nicht en daarna mijn zoontje nu de dochter van me zusje en daarna komt hij weer naar ons Hihi hebben dus ongeveer 22 baby's in gelegen Hihi. (Ik heb wel een nieuw matrasje gekocht vorige jaar voor me zoontje.

Pipelina heb je foto's van het bed? (Mag eventueel ook in pb hoor!) mijn man is ook heel handig en zag die bedden van lief en vind het toch erg duur dus dacht dat kunnen we ook zelf maken ;) en dan maken we er ook een kledingkast en bureau bij :)
    I love Italië we zijn ook al heeeeeeeel erg vaak geweest, tussen door idd ook wel eens iets anders, maar Italië komt regelmatig terug. Verheug me nu al op de spaghetti en pizza!

Deel Deze Pagina