Uitgerekend 1 t/m 15 December 2014

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Boris10, 22 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lentekind85

Lentekind85 Bekend lid

5 feb 2014
    714
    223
    43
    NULL
    NULL
    @ Snne: wat ontzettend rot... Ik sluit me aan bij de andere meiden: probeer je vast te houden aan wat de vk zei.. Ik heb zelf een vriendin die bij haar laatste zwangerschap elke dag bloedverlies had tot een week of 12. Uiteindelijk heeft ze een gezond kind op de wereld gezet, niks mis mee! Het kan dus allemaal heel onschuldig zijn gelukkig (ze weten nog steeds niet waardoor dat bloeden kwam)

@ zonnebloem: zou ik zeker even overleggen... veiligheid voor alles in deze eerste kritische weken zou ik zeggen...

@ pimpelina: wauw, ontzettend gaaf dat bed! Leuk dat jullie zo handig zijn!

Ik zet mijn zwangerschap niet op fb, maar dat is meer omdat het niet zo bij me past... Heb ik bij de eerste ook niet gedaan en dat beviel me prima :) Hoewel je het niet zo zou zeggen omdat ik hier actief ben, vind ik het prettiger om mijn zwangerschap met zo min mogelijk mensen te "delen" ivm ongevraagde adviezen enzo... Daar ben ik op de een of andere manier blijkbaar gevoelig voor met mijn hormonen, hahaha! (het irriteert me van sommige personen al heel snel) vind het wel altijd heel leuk als mensen op fb het aankondigen, dus het is niet zo dat ik dat not done vind ofzo!

Verder voel ik me toch nog beroerd... begin me af te vragen of die theorie met de dooierzak wel klopt, hahaha! Het was zo mooi geweest ;)

2. Picasso91

Picasso91 Bekend lid

4 sep 2013
    955
    0
    0
    ik heb 30mei termijnecho en ben 31 mei 2 jaar getrouwd. Ga denk ik mapje doen met wat mooie zwart-wit trouwfoto's en daartussen ergens de echo als verassing. Of heel miss gewoon in soort collage. Ach, meeste mensen dichtbij ons weten het toch al..

Blegh, ben nu weer misselijk. Moet miss toch wat eten maar echt álles staat me tegen. Heb behalve naar de markt gaan ook echt nog niets nuttigs gedaan vandaag. Vet suf. En heb het de hele tijd zoooo koud!

3. GingerAle

GingerAle Fanatiek lid

21 apr 2014
    1.394
    1
    0
    @Snne ik heb ook van meer mensen gehoord dat bloedverlies heel goed mogelijk is bij een goede zwangerschap, vreet jezelf niet te veel op! Morgen weet je meer!

@Ellie supergoed geregeld allemaal. Heel erg fijn dat je vandaag weer het hartje hebt kunnen zien kloppen!

@Pipelina geweldig gaaf bed! Zoiets zou ik op termijn ook wel willen!

@Picasso gek hè hoe die misselijkheid komt en gaat. De laatste paar dagen voel ik het ineens ook weer meer. Gelukkig nog niet overgegeven, maar inderdaad is het wel grappig dat je zelfs daar blij mee kunt zijn. Zwangerschap doet raaaaare dingen met je.

Vanmiddag heb ik bloed laten prikken in het ziekenhuis. De mevrouw bij de prikkamer was helemaal enthousiast en vertelde van alles over haar eigen zwangerschappen, grappig hoe dat werkt.

We gaan trouwens toch de combinatietest doen! Op 3 juni.

Behalve die combinatietest hebben ze ons ook aangeboden om gratis een extra uitgebreide echo te doen. Ze doen een soort onderzoek naar vroegdiagnostiek d.m.v. echo, waarbij al veel dingen worden bekeken die anders op de twintigwekenecho komen. Die krijg je dan overigens ook nog gewoon. Ik moet er nog even over nadenken, maar ik denk wel dat we dit willen doen.

4. Disi

Disi Actief lid

27 dec 2009
    267
    0
    16
    Picasso, leuk idee! Dat was voor ons ook leuk geweest, wij waren afgelopen week 10 jaar getrouwd. Alleen waren we er toen nog niet aan toe om te vertellen haha

Gingerale, da's de 13 weken echo die jij bedoelt of niet? Die krijg ik inderdaad ook maar doen ze bij mij (als ik het goed begrepen heb) gewoon tijdens de echo van de combinatietest.

5. Judithvl

Judithvl Actief lid

2 apr 2014
    267
    0
    0
    Ik zit op mn bed, nog verdoofd van het nieuws bij de echo.
    Alles leek goed, alles bewoog, alles goed te zien,neusje,mondje,voetjes.

Tot we aan haar bureau gingen zitten. Als we zelf niet voor een combitest hadden gekozen, had ze ons na vandaag het advies gegeven want de nekplooi is 3.9mm..( normaal gesproken hoort deze onder de 3.0 mm te zitten) die eigenlijk pas over 1,5 week zou worden gemeten..
    Het drong niet door, tot ze er op door bleef gaan dat ze hoopt dat t vlgnde wk afgenomen is, dat gebeurd wel eens, maar zij schatte de kans klein in..

Zo, ik ben in een klap heel anders zwanger...durf niet blij te zijn..jank nu bij elke gedachte. Ik wil zo graag positief denken...maar daar is het nu te vroeg voor,te vers.

21 mei nekplooimeting...

uitgerekende datum 2 ipv 5 dec

6. GingerAle

GingerAle Fanatiek lid

21 apr 2014
    1.394
    1
    0
    Klopt. :) Bij mij doen ze die als we ervoor kiezen ook tijdens dezelfde echo, die wordt dan iets uitgebreider. Officieel ben ik dan 12.5 weken zwanger, maar dat is prima. Ik mocht alles nog even doorlezen en als ik het wil, dan moet ik een formulier invullen en meenemen naar die echo.

Dit is wat mij is toegestuurd (onder andere, er staat in dat document nog veel meer):

7. GingerAle

GingerAle Fanatiek lid

21 apr 2014
    1.394
    1
    0
    Jeeeeeeetje Judith wat is dat schrikken!!! Kan me voorstellen dat je helemaal ondersteboven bent... :(:(:(

8. Disi

Disi Actief lid

27 dec 2009
    267
    0
    16
    Jeetje wat een schrik Judith, ook hetgeen waar ik angstig voor ben...en je bent niet de eerste bij wie ik het hoor de afgelopen tijd... Brrr hopelijk zit het jullie toch mee en wordt de dikte minder... Dit wordt een hele lange week voor je meis...

9. Me84

Me84 Fanatiek lid

18 mrt 2014
    1.180
    363
    83
    Dat is heftig nieuws Judith..:(
    Hopelijk kun je wat rustig worden en duim voor een goede echo voor jullie volgende week..

10. roja

roja Actief lid

26 feb 2014
    214
    1
    0
    Jeetje Judith wat een schrikken!Hier kijken ze er niet naar alleen als je bewust voor een combitest kiest.Hoop voor je dat het minder word!sterkte meis met deze onzekerheid

11. Elionorah

Elionorah Bekend lid

14 jun 2010
    761
    0
    0
    Nurse
    Amsterdam
    @judith, jee das schrikken!
    Ik kan me niet voorstellen hoe dat voelen moet.
    Sterkte, sterkte. Ik hoop dat je vrede kunt vinden.

Volgende week heb ik weer een echo,
    Maar ik wil absoluut geen nekplooi meting.
    Ik zou niet met die spanning om kunnen of willen gaan.
    De vk drong er erg op aan, maar ik wil t echt niet.

@zonnebloem, als je zelf geen waterpokken hebt gehad, mag je niet in aanraking komen met een actief virus.
    Ivm gevaar voor de foetus.
    Ik zou t oppassen overslaan.
    En even de vk bellen ter verificatie.

@snne. Sterkte morgen met de echo.
    Ik hoop zo dat t goed zit allemaal.

@nieuwtjes, ik ben moe, lange werkdag gehad.
    Verder niet zoveel te melden.

12. Lentekind85

Lentekind85 Bekend lid

5 feb 2014
    714
    223
    43
    NULL
    NULL
    @judith: ongelofelijk... Dat is wel het laatste dat je zou verwachten... Heel veel sterkte!

13. Ellie86

Ellie86 Fanatiek lid

27 jan 2014
    1.226
    0
    36
    Jeetje Judith dat is schrikken! Hopelijk word het minder. Heel veel sterkte!

14. Judithvl

Judithvl Actief lid

2 apr 2014
    267
    0
    0
    Dank voor jullie reacties..maakt me aan het huilen,maar doet me toch ook goed. Ik vecht tegen de vele gedachtes en de tranen, want de meiden mogen nog niks weten pas als er verder onderzoek komt... Ik wil echt naar bed. Dekens over me heen trekken. Wat is het klote dat er nu twee blije meisjes rondlopen:(

15. Picasso91

Picasso91 Bekend lid

4 sep 2013
    955
    0
    0
    Oh, Judith, wat naar die spanning!

(miss kan iemand anders dit even beantwoorden) wat betekent het precies als de nekplooi echt dikker is? Kan dit alleen op Down duiden of zijn er meerdere mogelijkheden?

16. mamainthefuture

mamainthefuture Fanatiek lid

10 jul 2012
    2.290
    0
    36
    Genieten van mijn twee mannen :)
    Houten
    Ellie fijn dat je altijd bij de dokter terecht kan voor een echo. Over twee weken is gelukkig snel.
    Jeej goede echo helemaal fijn en lief dat je ook daar volgende week weer mag.

Stefjuh ook lekker een week eerder de echo.

Pipelina je hebt ook wel gelijk 1 van de duurste gekocht haha. Maar zijn wel heerlijk stofzuigers! Wij hebben er ook 1 al 5 jaar en is nog net zo goed als dag 1 :)
    Suc6 met de nachtdienst, ik weet nu al dat ik dat nu niet vol zou houden haha..... Heb vandaag kunnen uitslapen maar zou al graag nu naar bed gaan haha....

Dathi hier ook weinig puf, heb ff zon nodig krijg ik altijd erg veel energie van haha.

Picasso ja wij vrouwen sporen soms niet, moeten we overgeven is het niet goed want is niet fijn en vies etc... Zijn we zwanger willen we juist misselijk zijn en overgeven als bevestiging haha.
    Heerlijk aardbeien :)
    Ik heb het ook koud en dat terwijl zwanger vrouwen het warm horen te hebben ;) ik lig onder een dik dekbed op de bank Hihi.

Meg ik hoop voor je dat je lichaam gaat luisteren ik werd bij mijn zoon pas bij week 15 misselijk en overgeven :( en dat is niet leuk met een spuugfobie....

Zonnebloem volgens mij is het besmetting gevaar juist twee weken voor ze zichtbaar zijn of als de blaasjes open zijn. Maar bel voor de zekerheid even je ha of vk. Maar sowieso wel uit kijken als je het zelf nog niet hebt gehad, als je het wel hebt gehad kan het geen kwaad.

Sharjhon ja die vermoeidheid is niks! Hoe lang nog voor je studie klaar is? En wat studeer je?

Disi fijn dat je niet hebt gespuugd en minder misselijk bent :)
    Ik ken ook meerder mensen die het moeilijk hebben of hebben gehad met het krijgen van een kindje, alleen heb ik niet hun lot in handen dus zet ik het gewoon op fb. Ze zullen er toch wel achter komen op het moment dat ze je met dikke buik zien lopen en dat is denk ik nog erger dan een leuk bericht op fb.
    Klinkt egoïstisch maar zo bedoel ik het niet en als je me zou kennen weet je ook dat ik het niet zo bedoel ;) zet juist altijd andere voor me eigen, maar bedoel je kan de pijn niet tegen houden door het niet op fb te zetten...... En zet je het wel op fb dan hebben ze tenminste de mogelijkheid om thuis even boos/verdrietig te zijn (ten minste dat had ik zelf Hihi).

Luckymartine lastig he! Je kan het beter zo snel mogelijk vertellen waardoor je er maar vanaf bent.

Lentekind balen zeg dat je zo beroerd bent. En ieder zo zijn eigen ding met fb toch ;)

Judithvl jeetje zeg pff wat een klap! Sterkte! Ik kan me voorstellen dat je nu even heel verdrietig bent, hopelijk is het bij de volgende echo minder. Wilde jullie eigenlijk sowieso al de combinatietest doen?
    Probeer juist afleiding te vinden bij je twee meisjes ze kunnen je helpen ;) (en dan bedoel ik niet door het ze te vertellen, maar laat je mee varen in hun vrolijk doen) mijn zoontje heet me juist heel erg geholpen met mijn mk terwijl hij niet eens wist/snapte dat ik zwanger was en een mk heb gehad hij was 7 maanden oud.

Gingerale dus eigenlijk is dat de 20 weken echo maar dan al met 13 weken?

Hier gaan de beentjes weer omhoog haha ik ben kapot!

17. Disi

Disi Actief lid

27 dec 2009
    267
    0
    16
    #2377 Disi, 12 mei 2014
    Laatst bewerkt: 12 mei 2014
    @Picasso, het kan meerdere dingen betekenen volgens mij.
    Vrienden van ons zitten er ook midden in en daar werd gezegd dat het ook op een hartafwijking kan duiden. Nu na verder onderzoek blijkt het kindje een botafwijking te hebben (het kindje had naast de verdikte nekplooi ook veel vocht in het buikje). Bij hun was er juist géén chromosoom afwijking bleek uit de vlokkentest...

@mitf, het is een uitgebreide echo bij de combinatietest dus net als bij de 20 weken echo. Daarnaast behoud je het recht op de 20 weken echo.ook en ik snap wat je bedoelt hoor, vindt het juist fijn om te lezen want idd het is ook zoals jij het zegt. Het maakt me wat minder bang om het straks misschien toch bescheiden op fb te laten weten...

18. Me84

Me84 Fanatiek lid

18 mrt 2014
    1.180
    363
    83

Snap dat je dit lastig vind..
    Maar zij zullen het vast niet erg vinden en je hebt meteen een gespreksonderwerp om het even positief te draaien ;)
    En voor verlof komt vervanging toch? Dus dat zal dan ook wel weer loslopen..
    Weet je manager het al wel dan?
    Week 11alweer, gaat echt hard, Bijna eerste trimester voorbij!

19. SharJohn

SharJohn Lid

20 apr 2014
    66
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mamainthefruture ik studeer dtp das een grafische opleiding waarbij je alles voor een huisstijl maakt maar ook websites banners posters folders flyers boeken enz een vrij creatieve opleiding maar dan met fotos en beeld waardoor je ook kritisch nen op kaarten enz word nog moeilijk met uitzoeken bem van plan zelf wat te gaam maken ik ben begin juli klaar met me opleiding 30 juni heb ik me laatsye examen haha

20. mamainthefuture

mamainthefuture Fanatiek lid

10 jul 2012
    2.290
    0
    36
    Genieten van mijn twee mannen :)
    Houten
    Disi zo lees ik het idd dat het gewoon vervroegt is eigenlijk en dat je met de 20 weken echo eigenlijk soort van extra controle krijgt. Lijk mij opzich ook wel fijn, mocht er iets zijn heb je langer de tijd om dingen uit te zoeken en over na te denken. Want met de 20 weken heb je natuurlijk maximaal tot 24 weken om in te grijpen (indien je dit natuurlijk überhaupt zou willen ik zeg het even in het algemeen.....)

Sharjhon dat is nog meer eventjes dus :) wat een ongelofelijk leuke opleiding (tenminste zo klinkt het haha) ik hou wel van creatieve dingen helaas doe ik er echt 0 mee op me werk ben commercieel assistent bij de Hypotheker.

Sorry meiden mocht ik dingen dubbel vragen.... Ik onthou niet alles meer merk ik Hihi :-O

Deel Deze Pagina