Hey lieverds Ik wil jullie er eigenlijk niet mee lastig vallen maar wil ook zo graag even mijn ei kwijt. Ik heb redelijk geslapen wel naar gedroomd over een miskraam ik heb er helemaal geen vertrouwen meer in en kan alleen maar huilen nu... Kwart voor 3 is pas de echo ik weet echt niet hoe ik die tijd moet doorkomen.. Gister bruin bij het afvegen en vanochtend ook weer. Dat geeft ook niet echt hoop.. mijn vriend is echt super lief voor me en hij heeft echt nog wel hoop dat het goed zit... ik had vandaag eigenlijk moeten werken maar ik heb een vrije dag genomen ik zou eerst wel tot een uur of half 2 maar ben blij dat ik niet ben gegaan. Ik had waarschijnlijk ook daar alleen maar zitten huilen. Sorry voor mijn verdrietige berichtje. Heeel afentoe is er nog een heeel klein sprankje hoop dat het toch nog goed komt maar dan heb ik een krampje of iets anders raars en ben ik dat sprankje hoop weer kwijt. Thmx voor het lezen en nogmaals sorry..
Geen sorry! Daar zijn we hier toch voor. Ik snap je onzekerheid zo goed en ik hoop echt dat het gewoon nog goed zit. Dit hoeft niets te betekenen natuurlijk. Je hebt een kloppend hartje gezien.. De kans dat het dan nog fout gaat is zo klein, maar helaas wel aanwezig. Pfff kwart voor 3 pas.. Dat duurt helaas nog even. Als het lukt probeer iets te doen, zodat je wel bezig bent. Anders duurt het wachten heel lang! Heel veel succes vanmiddag! Knuffel
Dat klopt, zo heb ik het ook begrepen. De reden waarom ze dit alleen doen bij vrouwen die kiezen voor een combinatietest, is omdat die toch al een dertienwekenecho krijgen. Maar je betaalt er dus niet extra voor. Misschien kan in de toekomst iedereen zo'n echo krijgen! Snne, dit is volkomen begrijpelijk! Goed dat je een vrije dag hebt genomen. Hou vol en probeer wat andere dingen te doen. Is je vriend vandaag ook thuis of bereikbaar? Ik ben in gedachten bij je!
Lieve snne, Absoluut geen sorry. Hopelijk kun je hier een beetje je ei kwijt en je gevoelens van je af schrijven. Probeer de hoop niet op te geven en wacht je echo af. Het is heel moeilijk dat begrijp ik. Heel veel sterkte vandaag en steun op je partner die zo lief voor je is. Ik duim voor je vandaag! Veel liefs.
Snne, veel succes vanmiddag! Zal aan je denken en straks stiekem tijdens mijn werk even loeren hoe het is gegaan. Kan je niet even met je man gaan ontbijten in een café.. of even gaan shoppen als afleiding?
Snne hoop voor je dat alles straks toch goed is bij de echo. veel sterkte vandaag met wachten en probeer idd een beetje afleiding te zoeken.
Hoi snne, Ik hoop dat je vanmiddag met een grote glimlach en zonder zorgen daar de deur uitloopt. Succes vanmiddag.
Picasso, n verdikte nekplooi kan wijzen op down, trisomie 13 en 18 en hartafwijkingen. Bij ons is diwn al n btje uitgesloten, omdat t neusschotje volledig is, n hoofdje juiste formaat en een zeer beweeglijk kindje. Maar de andere afwijkingen zijn eigenlijk veel ernstiger dan down...dus we zijn niet gerust Mamainthefuture, we wilden al n combitest. Maar zouden vlgnde wk pas nekplooimeting krijgen. Maar het was nu al zo overduidelijk dat ze het moest mededelen. Huilen huilen huilen...wat n angst...killing die onzekerheid...een week lang nog
je hoeft echt geen sorry te zeggen Snne, ik hoop ook dat het allemaal goed is straks met de echo denk aan je !!
Pff dat wachten is echt killing. Ik verlies nu ook al stolseltjes en heb het idee dat ik krampen begin te krijgen. Ben echt bang dat het over en uit is.. ik had niet verwacht dat ik er zo verdrietig over zou zijn.. Thnx voor jullie lieve reacties
Oh wat een verdrietige berichten meiden @ Snne: ik begrijp dat je ontzettend onzeker en verdrietig bent... het is niet te geloven dat het toch zo laat nog mis zou gaan... Ik hoop echt heel erg dat het allemaal mee lijkt te vallen! Heel veel succes straks bij de echo en nu met wachten... Ik kijk ook stiekem even op mijn werk om te kijken hoe het je vergaat. @ Judith: Ik ben geschrokken van je berichtje... was even gaan googlen en vond dit : Na onderzoek blijkt 60 en 70% van de foetussen met een verdikte nekplooi toch geen Downsyndroom te hebben. Toch kan verder onderzoek nuttig zijn. Ongeveer 70% van de kinderen met het Downsyndroom wordt opgespoord door middel van een NT-meting. Een sterk verdikte nekplooi kan ook een aanwijzing zijn voor andere chromosoomafwijkingen, hartafwijkingen of genetische syndromen. Als er een sterk verdikte nekplooi wordt gevonden, dan zul je als aanstaande ouders de keuze krijgen voor een vervolgonderzoek als een vlokkentest of vruchtwaterpunctie. Het kan zijn dat daaruit geen chromosomale afwijkingen (zoals het syndroom van Down) worden gevonden. Dat wil helaas nog niet zeggen dat de foetus geen andere afwijkingen kan hebben. Vaak wordt er bij ongeveer 20 weken zwangerschap nog een uitgebreide echo gemaakt om eventuele hartafwijkingen te kunnen opsporen. Ook als die niet gevonden worden blijft de kans aanwezig op afwijkingen die niet met de echo te zien waren of met een andere testmethode (vlokkentest of vruchtwaterpunctie) op zijn te sporen. In eerste instantie vond ik dat opbeurend, maar zoals je zelf al zei: als het geen downsyndroom is, dan hopelijk niet nog iets dat erger is! Trisomie 13 en 18 zouden echt verschrikkelijk zijn, echt het worst case scenario denk ik... Een alleenstaande hartafwijking die wellicht te behandelen is misschien de middenmoot en zorgen om niks uiteindelijk het beste scenario... Maar ik kan me voorstellen dat je ontzettend bezorgd en verdrietig bent! EN als ik het zo lees duurt het dus ook nog wel een paar weken voor je van alle twijfel af bent... Heel veel succes hoor! Denk aan je!
sterkte Judith! Konden ze het neusschotje nu al zien ?? Bij trisomie 13 en 18 is het hoofdje kleiner dan gemiddeld toch? Als het die twee maar niet zijn!! Spannende tijd @Snne, Zo'n droom zegt niets hoor. Maar snap dat je erg onzeker bent met dat bruin verlies. Ik duim !
Lenaroos, ja die was duidelijk te zien.. Kindjes met trisomie 13 en 18 hebben een kleiner gezicht in n grote( normale) schedel... Lentelind,dank je voor je info... ik heb in 20 uur tijd heel internet uitgeplozen... Lees op forums omdat ik wil lezen dat t ook goed kan gaan.. Tis gewoon n week waarin ik nu niet geniet vh zwanger zijn... Tis nig even n donkere wolk nu...
Judith, het is ook wel een hele donderwolk waar je ineens mee te maken krijgt Het is ineens zo onzeker allemaal.... Sterkte de komende week meis! Snne, ook voor jou onzekerheid. Hopelijk kom je straks toch nog met positief nieuws. Ik kan me je verdriet voorstellen, je gaat toch van het ergste uit. Dat ging ik ook bij de vorige echo...
Ik zie dat 8 mensen actief zijn op het topic. Volgens mij wacht iedereen in spanning af hoe t met snne gaat. Sterkte meid! De echo is waarschijnlijk al geweest nu.