Yes! Gingerale wat fijn dat de combi.test goed was!!! Onze kleintjes waren dan even groot haha heerlijk hè om te kijken en te zien hoe ze in je buik bewegen! Ohnee hè Judith wat naar! Hopelijk trekt het nog enigzins weer weg... Maar ik ken het (lichter dan) ik zakte bij mijn 2e zwangerschap door mijn benen heen van de ischias bij opstaan Luckymartine wat naar! Goed dat je morgen thuisblijft... Hopelijk ben je dan helemaal weer opgeknapt, sterkte! Vanavond weer overgegeven, ging al best lang goed met de pilletjes... Ben moe en heb een zere arm van het bloedprikken, voelt zwaar en beurs; de co.assistent was vast niet heel ervaren in prikken ofzo
Aii dat is ook niet relaxt zeg, Luckymartine en Judithvl! Hopelijk voelen jullie je snel weer wat beter... al is het wel balen Judith dat je eigenlijk al weet dat het alleen maar erger wordt. Even op een rijtje dan maar, het zegt misschien niet iedereen wat maar kan toch interessant zijn om te zien als je rond dezelfde termijn zit, dit is dus 12 weken en 3 dagen en ik heb er ook bij gezet hoe dit is ten opzichte van gemiddeldes: Kruin-romp 62 mm (gemiddeld) Nekplooi 1,50 mm (staat geen lijntje bij voor gemiddelde) Biparietale diamater 21,9 mm (iets bovengemiddeld) Hoofdomtrek 76,1 mm (gemiddeld) Abdominale omtrek 65,3 mm (bovengemiddeld) Femurlengte 8,3 mm (iets bovengemiddeld) Aankomende donderdag ga ik in mijn eentje ruim twee weken naar de VS. Ik vind het best spannend (hoewel ik iets heel leuks ga doen wat al een tijd in de planning zit) en mijn man zit er ook best mee. Hij is bang dat er iets kan gebeuren met de baby en dat hij dan op stel en sprong daarheen moet vliegen. Ik weet niet wat ik moet zeggen; zelf kan ik het ook niet helemaal van me afzetten. Maar ik wil hiervan genieten en er alles uit halen, dus die zorgen gaan me niet helpen! Is iemand van jullie weleens in z'n eentje naar het buitenland gegaan tijdens de zwangerschap?
Ja en ook zo uitgebreid dit keer! Eerst lag hij nog te slapen, later kwam er weer leven in de tent. Tof dat jouw baby precies net zo groot is/was. Ze zeiden tegen mij dat alle baby's tot 12 weken exact hetzelfde groeien en dat er daarna al verschillen ontstaan, maar zo'n vaart zal dat niet lopen drie dagen later, haha. Hè bah ook al zo'n dipje! Lekker ook zeg van die bloedprik, dat kun je er niet echt bij hebben dan.
Judithvl he getver zeg dat is niet fijn, ik hoop voor jou dat er niet veel kilo's bij komen dan. Ik weet alleen niet wat het is? Nog nooit van gehoord. Luckymartine vervelend meis, hopelijk snel beter en dat het niet al te vaak terug komt. Helaas is het met zwangerschap zo dat of je hebt geen hoofdpijn meer of je hebt het heeeeel erg. Ik hoop alles voor jou dat het eenmalig was. Ik weet wel dat ik in mijn vorige zwangerschap ergens iets over een nieuw migraine medicijn heb gelezen, maar weet niet meer hoe het heet misschien weet je ha het. Disi heb bah weer overgeven En dat is niet fijn als ze niet kunnen bloedprikken Gingerale ik ben nog nooit in me eentje naar het buitenland gegaan. Zwanger of niet is geen verschil haha. Wat ga je daar doen. Of je nou alleen bent of met iemand dat zal voor de zwangerschap niet uit maken en vliegen etc ook niet dus ik zou me proberen niet druk te maken. Mijn kleintje was wat kleiner maar dat had Thomas ook en vervolgens maakte hij een mega groei spurt haha dus ik en de vk maken zich niet zo druk. Wat ik wel elke bij ontlasting heb is daarna bloedverlies maar vk zei dat als het in combi is na ontlasting kan ik er echt vanuit gaan dat het daardoor komt. Baarmoeder en darmen liggen nu erg strak tegen elkaar, doordat heb ik waarschijnlijk ook z'n moeite met mijn ontlasting.....
Lickymartine, ik heb het al eens eerder geschreven dat ik ook al mn halve leven hoofdpijn patient ben, maar juist met de 1e twee zw.schappen hoofdpijnvrij was. Dat is nu wel anders. Ik stond vd wk met mn handen mn hoofd vast te houden tijdens het spugen, ik dacht werkelijk dat ie uit elkaar zou knallen. Je hoeft je geen zorgen om je kleintje te maken hoor, die heeft nergens last van Ik wen al weer aan de dagelijkse hoofdpijn Ik werk gelukkig alle dagen maar n paar uur en ga daarna even plat De ischias is een zenuw die knel komt te zitten in je bil -bovenbeen. Gister ging het beter en ben ik er maar 2 x doorheen 'gezakt.' Ziet er erg genant uit als dat op mn werk gebeurd of op het schoolplein. Ik loop daarom vpzoveel mogelijk langs kantjes, zodat ik mezelf wat kan opvangen( voor mn gevoel, omdat ik bang ben dat ik val ofzo) maar de pijnscheuten worden er nooit minder om. Soms houdt t een paar sec.aan, soms een kwartier... En dat over de hele dag,oncontroleerbaar. Oefeningen en masseren...verder niks aan te doen. Pas na de bevalling ben ik er van af.... Mamainthef, gelukkig weet je dat het waarschijnlijk niks zorgelijks is, dat bloed, maar toch. Makkelijker gezegd dan 'gevoeld!'
Ik ga naar een conferentie, het is dus ook voor mijn werk, maar ik ben zzp'er en ga dus niet met collega's of zo. Ken daar tot nu toe niemand. Maar je hebt gelijk, vliegen kan geen kwaad en voor de zwangerschap heeft het geen invloed waar ik ben, het is meer zijn angst (van mijn man dus) dat ik zo ver weg ben áls er iets gebeurt. Dan klopt het dus toch wel dat er na 12 weken al verschillen zijn per baby. Grappig zeg en dan ineens zo'n groeispurt maken! Wij grapten al tegen elkaar dat het wel een dikke baby zal worden, gezien de bovengemiddelde abdominale omvang. Ik denk ook dat het vanwege je darmen is. Ontlastingsproblemen zijn heel normaal bij zwangerschap en het is niet zo gek dat als er iets in de verdrukking komt, daar ook wat bloed bij komt. Kan dus geen kwaad voor de baby, maar dat maakt het natuurlijk niet prettiger voor jou!
Goedemorgen dames, Wat een vervelende berichten over misselijkheid, hoofdpijn en ischias Heel veel sterkte voor jullie dames, kan me voorstellen dat het heel naar is om daarmee geconfronteerd te worden, zeker als je het idee hebt dat het zal blijven en zelfs erger zal worden... Kan een osteopaat of chiropractor ook echt niets doen voor bijvoorbeeld ischias? Ik weet dat ik tijdens mijn vorige zwangerschap zo rond 13 weken ook last van mijn rug had met pijnscheuten naar mijn enkel toe. Toen ben ik eens naar een osteopaat/fysiotherapeut geweest (hij is wel een manusje van alles zeg maar) en die heeft me daar in 1 behandeling vanaf geholpen destijds! Dat was echt een mega opluchting toen kan ik me nog herinneren... Maar goed, als je het kent van je vorige zwangerschap zal je vast al die dingen wel geprobeerd hebben... Sterkte! @ GingerAle: Ik ben ook wel een paar keer alleen naar het buitenland gegaan voor een congres, alleen dan niet zwanger. Ik denk dat het niet heel zorgwekkend is. Zeker niet in de USA, want de zorg is daar ook gewoon goed, dus mocht er onverhoopt toch iets gebeuren, dan ben je in een engelssprekend land (en ik ga er ook vanuit dat je gewoon goed engels spreekt als je daarheen gaat voor een congres ), waar ze heel veel kennis hebben. Vliegen lijkt me zeker met deze zwangerschapsduur ook geen probleem. En congressen zijn natuurlijk wel druk, maar als je niet teveel meedoet aan de avondprogramma's en vroeg je bed in duikt, dan lijkt het mij best goed te doen Maar snap wel dat het spannend is hoor! Je hebt toch net even een iets andere verantwoordelijkheid dan dat je niet zwanger bent.
Oh judithvl wat balen en het is nog maar het begin en je kilo zitten er nog niet eens allemaal aan Luckymartine succes ermee jakkes hoofdpijn, ik had het gister (heel iets hoor) kwam van slaaptekort. Hoe is het nu? Ik wil wel met je mee hoor gingerale Vliegen kan geen kwaad en als jij zoveel mogelijk doet wat je lichaam je aangeeft (ook de grenzen) dan is er niets aan de hand. Ik heb gister een 3 in 1 wagen opgehaald, heerlijk, kan de hond er vast aan wennen, de wagen blijft dus de komende maanden in de kamer staan x
@DienB haha misschien is dat wel een geruststellend idee! Morgen ga ik met British Airways naar New York, zijn er nog tickets? Ziet er handig uit zo'n 3 in 1 wagen! Ik zal inderdaad zorgen dat ik genoeg drink, gezond eet en slaap wanneer ik het nodig heb, en ik vertel de mensen daar gewoon ook dat ik zwanger ben. Dan weten ze tenminste waar het door komt als ik iets afwijkends doe. Dank voor jullie support!
Hey dames, Wat balen dat veel van jullie zich nog zo slecht voelen. Ik heb helaas ook nog last van de maagzuur, na elke hap of slok die ik neem, maar weet er nu wel mee om te gaan. Vraag me alleen af of het nog weg gaat Inmiddels bijna 15 weken. Vinden jullie ook ineens de tijd zo snel gaan?? Ik denk dat ze volgende week wel het geslacht bij mij kunnen gaan zien Net maar even een mailtje gestuurd of ze weer op me willen oefenen met het maken van een echo. Wie weet komen we er snel achter... Hier is trouwens het bloeden helemaal gestopt. Het kwam echt door het hebben van 'gemeenschap', zoals de VK dat zo mooi zegt. Ik mocht maandag even langs komen om het hartje te luisteren. Zodat ik helemaal gerust gesteld was.
Supper fijn Meg! Leuk een extra echo , wij moeten nog ongeveer 7 weekjes wachten... Tijd gaat inderdaad snel ineens, gelukkig dan ook bijna vakantie over 6 weekjes x
Hè bah dames, niks aan die lichamelijke klachten... Spannend gingerale! Ik zou niet durven.. ( sowieso niet alleen naar buitenland).. Komt vast helemaal goed en die zorgen ' horen er nu bij' hè Bedankt voor het lijstje. Zal eerst eens opzoeken wat alles betekend haha Lijkt me ook echt vervelend mamainthefuture toch nog bloeden.. Al weet je waar het van komt dan nog.. Dit wil je gewoon 9 maanden niet zien! Verder gaat wel goed hier..kort lontje.. Bij thuiskomst bijna een deuk in de auto van de schuin overbuurman getrapt..eikel.. Hij heeft een carport/ garage maar zet toch 9 van de 10 keer zijn auto voor ons huis neer.. (Wij hebben geen oprit oid) en dan ook wel zo dat ik er niet meer tussen of naast kan als er nog een auto staat van de buren.. Dus mag ik 9 van de 10 keer een blok verderop parkeren.. Nou ik ben er klaar mee en dat ga ik ( als ik rustig ben) ook even netjes aangeven.. Zet je auto lekker op je eigen plek of anders parkeer hem zo dat er nog een auto bij past!! Zoooo dit moest er even uit.. Irriteer me mateloos.. Zakkenwasser! Bedankt voor het gal spuwen
Hahahah ME84, zo herkenbaar die reactie van jou!!!! Wij hebben vlak bij ons slaapkamerraam een kraaiende haan...om de 20 min.gemiddeld kraait hij zn strot stuk( zo klinkt t) Toen de kippen vd week ook om 6.30 buiten aan t vechten waren was ik t zat. Er stond een fles water naast mn bed die vliegles kreeg. Het lichtte op maar hielp miet. De kippen waren n paar sec stil:x toen ik rustig en gekalmeerd was heb ik smiddags de buurman( apart volk, erg op zichzelf) verzocht hun beesten wat later uit het hok te laten anders hebben wij een rijkelijke kerst. Meg, gelukkig maar! Zeg je man dat ie echt nog veeeeel zachter en liever moet doen en nog meer tijd moet nemen, ghe ghe
Haha zakkenwasser, als het nou een autowasser was.. Hier gaat het iets beter gelukkig. Nog wel steken in mn hoofd, maar ik functioneer al beter. Morgen weer werken! Ik heb trek in patat met zure mayonaise!! Hebben jullie al "cravings"?
Ik lees patat, ik eet veeeeeel patat!! Ik kan nog steeds niet koken kan de geur niet verdragen van avondeten en ook niet weg krijgen. Eet wel echt mega veel fruit. En bananenmilkshake, broodje kipcorn speciaal haha Morgen termijnenecho en onze kleine meid gaat mee.
Ik ben verslaafd geraakt aan ijs! En dan alleen maar van die simpele waterijsjes! Verder heb ik geen last gehad met dingen eten, maar een patatje gaat er altijd wel in!
Gingerale: goed om te horen zeg!!! Fijn ook of niet? Spannend hoor, alleen op vakantie. Ik vind vliegen, nu ik zwanger ben, verschrikkelijk. Zo oncomfortabel. Nu ben ik sowieso niet zo'n vlieger hoor... Mamainthefurture: ik doe echt mijn best... Altijd problemen gehad dat ik het zo goed wil doen voor anderen, mensen niet wil teleurstellen waardoor ik mijn grenzen vaak overschrijd. Wat vervelend van die obstipatie, maar ik kan je helaas de hand schudden...geen last van bloed trouwens. Dienb: leuk! Wij hebben maandag ook al gekeken. Wij neigen naar de buggaboo Buffalo! Meg: ik vind het idd nu snel gaan. Vandaag op mijn werk mijn zwangerschapsverlof besproken. Eind september al! Luckymartine: balen zeg dat je die hoofdpijn hebt. Wat kan dat zeer doen hè!? Hopelijk gaat het nu de goede kant op en kan je vrijdag, enigszins, stressvrij genieten! Judithvl: wat vervelend zeg! Helpt het masseren een beetje? Haha mooi die irritaties! Ik ken het zo. Ik heb een hele lieve man die kookt. Vandaag had ik zin in pasta met verse pastasaus... Het was heerlijk!!! Patat en waterijsjes zijn ook favoriet al probeer ik de waterijsjes zelf te maken zonder suiker en af en toe patat te eten van zoete aardappel ui de oven. Iets gezonder voor mijn steeds groter wordende lijf haha!
Mag ik vragen welke 3 in 1 wagen je hebt dienb? Ik vind de mutsy evo wel leuk, lees er ook wel positief over..maar jemig heb er echt de ballen verstand van Ik ben nu ook gek op ijsjes..vooral die peer of aardbei ijsjes! En gisteravond opeens zo zin in tosti met ketchup dat ik die om 22.00uur nog maar even heb gemaakt! Heerlijk!!
He, wat een vervelende kwalen komen er voorbij. Sterkte ermee ladies! Ik drink sinds maandagmiddag 2x per dag voor het eten 10ml floradix en werkt vet goed! Voel me iets minder moe en hangerig en, toeval of niet, ik heb gisteren én vandaag twee bescheiden bordjes avondeten weggewerkt (ipv een half bordje zoals de afgelopen paar weken steeds het geval was).
Floradix is megaspul, dat nam ik altijd na de bevalling om aan te sterken! Kinderwagens...zucht... Ik ga voor 2e hands..kijk nu naar bugaboo en mutsys. Wil perse 4 wielen ( slechte ervaring met 3 wieler) . Keek eerst naar de maxicosi mura maar die is 16 kilo! ( mutsy 11,5 kilo, buhaboo11 kilo) Toen verdiept in de quinny, maar alle revieuws zijn niet best over de gladde voorwieltjes. Dus nu voorkeur voor mutsy. Ook geschikt voor bos,strand en erg belangrijk...autocross terrein Bugaboo is weer wat klein, weet niet of vl dat fijn vind lopen. En kind schijnt snel uit de bak gegroeid te zijn...pfff wat n uitzoekwerk.... Massage moet nog door vl worden opgestart...!