Uitgerekend 1 t/m 15 December 2014

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Boris10, 22 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luckymartine

Luckymartine Actief lid

22 nov 2013
    347
    0
    16
    Nou, ik had vandaag echt pijn bij het lopen op m'n werk! Ik sta en loop de hele dag dus ik heb eigenlijk altijd een moeie rug 's avonds. Maar nu had ik het de hele dag onderin m'n rug bij m'n heupen. Alsof ik er doorheen zakte steeds. Zou dat beginnend bekkeninstabiliteit kunnen zijn? Heeft iemand daar ervaring mee? En zo vroeg al in de zwangerschap? Dan wordt het waarschijnlijk alleen maar erger! Bah!

2. swimming

swimming Fanatiek lid

15 apr 2012
    2.985
    3
    38
    Nederland
    Wie voelt hier de kleine elke dag?

Ik voelt sinds zaterdag gekke dingetjes duwtjes en schuivend gevoeld. Naar mijn idee kan dat niets anders zijn dan de kleine.

3. Me84

Me84 Fanatiek lid

18 mrt 2014
    1.180
    363
    83
    Zo er is weer veel gekletst! :D gezellig juist!
    Vind ook echt leuke club.

Grappig idd zoveel mutsy fans hier.. Wij gaan zaterdag denk ik ff door de winkel racen en testen! Echt zin om te gaan kopen en bestellen.

Succes met de laatste loodjes sharjohn!

En zag ook weer een mooie buik voorbij komen :)

Gaat er ook iemand een cursus volgens ofzo!?
    Er zijn zoveel soorten en weet echt niet wat of welke nu ook echt iets oplevert wanneer de bevalling echt bezig is..
    Iemand tips of ervaring?

Ik heb geen idee luckymartine, ik hoop het niet voor je..:(

4. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Zou best kunnen hoor swimming voelde dat bij deze dame ook met 14 weken en bij s.eyhan met 15 weken;)

5. Ellie86

Ellie86 Fanatiek lid

27 jan 2014
    1.226
    0
    36
    Ik heb een idee Martine, maar ik hoop het niet voor je!

Wat leuk dat je de kleine nu voelt Swimming.. Hier nog niets te bekkenen.

@cursus: Ik ga geen cursus volgen. Denk dat het helemaal niets voor mij is en ik daar nooit serieus kan doen. Nu heb ik al een keer een bevalling meegemaakt en daar kwam het ook allemaal vanzelf.. Geen cursus voor nodig gehad.

6. swimming

swimming Fanatiek lid

15 apr 2012
    2.985
    3
    38
    Nederland
    Het gevoel is nog heel licht maar zo appart.

@cursus ga ik ook niet doen. De verloskundige coacht me vast goed door de bevalling heen.

7. 26mei

26mei Fanatiek lid

22 sep 2013
    1.973
    330
    83
    Thanx Judith voor de link. ga me er even in verdiepen. Lijkt me nu nog wat ingewikkeld :p

Betreft cursus. We gaan zoiezo naar de info avonden van de vk. 1 over de 1e 20 weken, 1 over de bevalling en 2 over borstvoeding. Wou eerst geen cursus ernaast doen maar begin steeds meer te denken dat het wel leuk is. Even navraag gedaan bij de verzekering en afhankelijk van wat voor een cursus en waar aangeboden wordt het nog vergoed ook. Nu dus druk aan het rondkijken of er iets in de buurt is wat em aanspreekt.

Helaas hier nog geen kleine te voelen. Natuurlijk niet zo gek met 14 weken. Wat leuk dat sommige van jullie hem wel voelen :)

8. Judithvl

Judithvl Actief lid

2 apr 2014
    267
    0
    0
    Dat weet ik, dat je het niet als veroordeling bedoelt;)
    En ik begrijp ook als mensen het niet durven of willen
    Je moet alleen dingen doen waar je je goed bij voelt
    Ik vond het 11 jr terug doodeng, maar werd er steeds zekerder in om even in d buurt wat te kunnen doen. Je moet ook blind vertrouwen hebben in je babyfoon vind ik. Vroeger liet het bereik nog al eens af weten... Dat probleem heb ik gelukkig niet:)

Ik ga geen cursus meer doen. Ik vind het nu geen toegevoegde waarde meer hebben en echt gratis is het ook niet...

Ik voel de kleine elke dag. Btje glijden, en soms alsof ie 'uitschiet ':D

Okeee ik ga even douchen, zit de hele dag al op de praatstoel hihihi! Sorry hoor:p gewoon niet mijn stukjes lezen als iemand denkt " heb je haar weer" hihi!

9. Elionorah

Elionorah Bekend lid

14 jun 2010
    761
    0
    0
    Nurse
    Amsterdam
    @judith, ja ik begrijp wat je bedoeld. De lucht wordt gezuiverd van ionen die zich door straling van apparaten opstapelen in huis.
    Gelukkig hebben we altijd ramen open staan en waait t lekker door. Dat schijnt goed te zijn.
    De website die je liet zien had ik ook gelezen. Maar die overtuigde me niet :) leek meer een promo website.
    De lampen zelf vind ik heel mooi!
    Zou er ook wel een als nachtlamp willen :)

@luckymatrine, ai niet fijn zoveel pijn. Draag je goede schoenen? Sta je stevig met je bekken gekanteld op 2 benen en je knieën iets geknikt ;)
    Je zal de adviezen wel kennen hè.
    Balen zeg dat je zoveel last had.
    Het enige wat ik herken van mezelf is dat ik een super druk weekend had en dat vandaag ook moest bezuren.
    De hele dag buikpijn gehad.
    Lastig hè om dan tegen zo'n grens van lichamelijk vermogen aan te lopen :(
    Ik hoop dat je er weer van hersteld en je geen BI hebt of gaat ontwikkelen.

@swimming. Joehoe ik ook! En ook sinds vandaag de hele dag. Kleine duwtjes en schuifjes tegen en langs m'n buik. Zo leuk zo leuk!!

Misschien daarom wel dat ik zo'n beurs gevoel in m'n buik heb.
    Voelt aan als spierpijn. Of misschien is het wel spierpijn, de baarmoeder is toch 1 grote spier?... :)
    We zitten toch in een groeispurt tussen week 16-19?
    Anyways, ik had een paar harde buiken denk ik, maar dat wil ik echt niet weten... Geen harde buiken please.

@me84, voor mij geen cursus. Ik ben niet zo'n cursus type. Zoek liever zelf m'n info op en praat graag met mensen over dingen die ik wil weten. Heb een prima netwerk om voorbereid een bevalling in te gaan.
    Dat was t idee toen ik zwanger was van de eerste.
    De bevalling was alsnog zwaar en niet bij t houden door een weeenstorm die 7 uur aanhield.
    Ik heb t overleefd ;)
    Zelfde verhaal met borstvoeding.
    Heb zelf m'n info gezocht en dacht t is een natuurlijk iets. Dat moet kunnen. Ik kreeg veel tips o.a. Van m'n moeder.
    En de borstvoeding is gelukt :)
    Conclusie, gewoon lekker doen waar jij je goed bij voelt en wat jij leuk vindt.
    Voor die eerste keer kan je goed geïnformeerd worden, maar het echt beleven en meemaken zal toch anders, intenser en heftiger zijn dan je denkt :)

@judith, haha kletsmajoor ;)

Ik lig al in bed, hoofdpijn buikpijn. Ai wat voel ik me zwanger haha.
    Slaap lekker.

10. mamainthefuture

mamainthefuture Fanatiek lid

10 jul 2012
    2.290
    0
    36
    Genieten van mijn twee mannen :)
    Houten
    Luckymartine dat kan bekken instabiliteit zijn, maar het kan ook zijn dat je baarmoeder aan het oprekken is en dat je dasr last van hebt. Van 1 keer is dat lastig te zeggen. Als je dit langer blijft houden zou ik je vk even bellen.

Swimming kan heel goed de kleine zijn, waarschijnlijk ga je het steeds vaker en harder voelen.

Me84 ik vind het ook een hele gezellige club.
    Ik wilde zwangerschapsgym doen maar moet nog uitzoeken waar ik dat hier kan doen ;) bij de eerste heb ik yoga gedaan en daar heb ik veel aan gehad tijdens de bevalling maar ook nu nog steeds. Als me zoontje onrustig is neem ik hem op mijn buik en doe de ademhalingsoefeningen die ik tijdens yoga heb geleerd en hij wordt dan heel rustig :) maar omdat ik dat dus al heb gedaan wil ik nu iets anders doen anders doe ik twee keer het zelfde.
    Ook had ik een van buik tot baby cursus gedaan maar dat vonden mijn man en ik helemaal niks.
    Meer omdat wij al veel uitleg wat betreft bevalling hadden gehad dat het voor ons weer wat van het zelfde was en de groep was ook totaal niet leuk, totaal niet iets wat bij ons past.

26mei die info avonden zijn idd wel handig maar te veel is ook niet handig want dan hoor je veel van het zelfde. Dat hadden wij namelijk ;)

Judith gezellig toch dat je op de praat stoel zit haha.
    Denk ook dat het de eerste keer een kwestie van doen is ;) als dat goed gaat krijg je ook weer meer vertrouwen, denk ik.

Elionorah ik hoop voor jou ook geen harde buiken :( maar misschien heeft het idd met de groeispurt te maken.

11. Jootjuh90

Jootjuh90 Nieuw lid

17 jun 2014
    1
    0
    0
    14 december verwachten wij ons eerste kindje :D... Zo spannend allemaal :)

12. Luckymartine

Luckymartine Actief lid

22 nov 2013
    347
    0
    16
    Gefeliciteerd!! Spannend he? Voel je je ook zo zwanger als wij? Haha!

Thanks voor de adviezen, ik ga het volgende week aankaarten bij mijn vk!

13. DienB

DienB Actief lid

17 apr 2014
    223
    0
    0
    Zorg, opstarten eigen kapsalon
    A'doorn
    Gefeliciteerd en welkom!
    Als je je in de lijst wilt komt moet je de tekst even in het rood neerzetten (uitgerekende datum, je leeftijd, afspraken bij de vk)

Ik kan niet op iedereen reageren, heb wel alles gelezen maar ben alweer vergeten wat :s
    Harde buiken, daar had ik er vorige week 1 van, net na het hebben van een flinke hormoonruzie, daarna geen last meer gehad.

Ff ego,
    Ben gisteren bij de pop poli geweest, de lijntjes voor evt. hulp zijn uitgezet, het is aan mij hoe hard ik aan welk lijntje wil trekken, dat samen met hun visie en inbreng. Afspraak met de psychiater wordt gepland (zo erg is het niet, maar is zo'n lijntje wat uitgezet moet worden, aangezien mijn angststoornis weer wat terug is, wel na de ruzie trouwens). Nieuwe afspraak pop poli wordt ook ingepland.
    Heb vanaf de pop poli een soort bijeenkomst formulier meegekregen voor ontspannen zwanger en ouder kind ondersteuning of zoiets. Maar dat is meer omdat ik een flinke depressie met angststoornis heb gehad en in de familie zit ook depressie en mijn moeder een postnatale depressie heeft gehad.
    Zo nog een beetje te volgen? ;) Het valt best mee hoor, maar ben blij dat het nu al opgestart wordt ipv dat ik tegen die tijd lang moet wachten, en we zien wel of het nodig is of niet, ik ga me er maar niet te onrustig voor maken (al is dat wel eens lastig met hormonen die je van links naar rechts slingeren).

De 20 weken echo krijg ik nog een datum voor door, was een beetje laat zeg maar en het is dan vakantiedrukte in het zkh.

xx

14. Judithvl

Judithvl Actief lid

2 apr 2014
    267
    0
    0
    Jootjuh welkom!!

Dien, wat goed dat je dat alvast aan t regelen bent! Misschien overbodig,maar dat je er nu mee bezig bent,Alleen dat al, geeft wat innerlijke rust!
    Bij ons zit het ook in de fam. Mn zus is na beide bevallingen opgenomen geweest bij de ggz,bij de 2e alleen al uit angst en dus uit voorzorg.
    Ik ken het( veroorzaakt door een te lang,te hoog stress niveau door jarenlange strijd/situatie ex) ..paniek/angst aanvallen heb ik ook, maar zijn redelijk kort. Dacht dat ik zonder de 'pammetjes' de aanvallen niet aankon nu ik zwanger ben,maar het valt mee, al is het wel verschrikkelijk om er door heen te moeten :(

15. GingerAle

GingerAle Fanatiek lid

21 apr 2014
    1.394
    1
    0
    Meg en Martine gefeliciteerd met jullie jongetjes!!

16. 26mei

26mei Fanatiek lid

22 sep 2013
    1.973
    330
    83
    Wat fijn DienB dat je nu al wat dingen kan gaan regelen. Hopelijk sterkt je dit!

Welkom Jootjuh90 en gefeliciteerd met je zwangerschap!

Gingerale al weer terug in het land? of nog vanuit de states? Vl zal wel weer blij zijn al je thuis bent? :)

Las trouwens een stuk terug iest over je baarmoeder niet kunnen voelen. Nou dat heb ik dus ook. Voel wel wat hard op mijn buik maar geen duidelijke randen etc. Als ik nu op m'n rug ga liggen en een 'sit-up' inzet ontstaat er een bolletje tussen m'n navel en schaambeen. Neem aan dat dit hem is hahaha.

Verder hier net m'n eerste raar eten vreetbui gehad. Ice cappuccino en een blik halve perzikken. Wat zo lekker, maar nu wel misselijk. Best grappig, totaal geen zin in thee en koffie(dronk ik al bijna nooit) en nu wel ice cappuccino willen :p Nou ja eens in de zoveel tijd eentje kan geen kwaad.

O ja en zowaar weer één kilo aangekomen :) We zijn op de goede weg (na 9 kilo afgevallen te zijn sinds begin v/d zwangerschap)

17. Lentekind85

Lentekind85 Bekend lid

5 feb 2014
    714
    223
    43
    NULL
    NULL
    hello!

@Disi: we woonden over de grens voor het werk van mijn man. Die is daarmee gestopt en nu zijn we eigenlijk weer terug in de buurt van onze familie. Dat is pas fijn met oppas etc, dat merken we nu al tijdens de verhuizing! :D

Jootjuh: welkom!

Gingerale: hoe was je trip naar de states?

Judith: leuk om al je berichtjes te lezen hoor, daar is zo'n forum toch voor? haha!

18. Stefjuhhhh

Stefjuhhhh Actief lid

31 mrt 2014
    104
    0
    0
    Mijn 2 lieve hondjes
    Zuid Holland
    Gefeliciteerd Jootjuh en welkom bij de club!

Hier al 3 weken onwijze spierpijn in me linker bil, ga er af en toe ook helemaal gek van lopen.

Nog 4 nachtje slapen tot de geslachtsbepaling en morgen alweer 16 weken :D

19. Luckymartine

Luckymartine Actief lid

22 nov 2013
    347
    0
    16
    Dankje, Gingerale! :)

20. Me84

Me84 Fanatiek lid

18 mrt 2014
    1.180
    363
    83
    Welkom en gefeliciteerd jootjuh!!

Goed van je dienb! Beter nu al geregeld en onnodig dan later nodig en niks geregeld..!

Lekker hoor 26mei:D! Ik heb volgens mij nog geen rare eetbuien..
    Je hebt gelukkig nog aantal kilo's te gaan ;)

Hoe is of was je reis gingerale?

Das wel fijn lentekind dat je dan nu lekker dichtbij de familie woont!

Auw stefjuhhhh dat klinkt niet fijn.. Maar 3 weken spierpijn!? Is het niet iets anders?

Hier weer even vreselijk moe... Of ik heb weer eens te weinig rust gehad afgelopen weekend? Blijft zoeken hoor,wat kan wel en wat niet..maar hoe dan ook, energie is nu even op...

Deel Deze Pagina