Veel plezier Ellie bij Guus! Wat een sfeer zal daar zijn! Straks het oranje shirt ook maar weer aan ! Toch lastig hè dat bij dit termijn kwaaltjes toch nog komen en gaan.. Zal vast ook wel zo blijven.. Goed nieuws zonnebloem! Ik mag maandag weer, kan niet wachten om het hartje weer te horen.. Ben ik weer even rustig.. Ja fijn even weer een lijst!! Er komen weer een aantal aan.. Ben zo benieuwd! Houd je de spanning wat disi? Zie dat jullie bijna uitslag krijgen.. Iedereen die gaat kijken veel plezier bij de wedstrijd! Hup Holland hup!
Even een vraag aan de hand van wat ik lees, Krijgen jullie bij elke controle bij de vk het hartje te horen? Ik loop bij de gyn en bij mijn vorige zw hebben ze dat maar bij 1 controle gedaan!! De controles bestonden eigenlijk alleen uit bloeddruk, even asn mijn buik voelen en vragen of alles goed gaat.....
Hier na tijdje weer alles bij gelezen. Hier aanstaande maandag geslachtsbepaling zo benieuwd ik zeg weer meisje en ml zegt jongen. Ben benieuwd wie gelijk heeft hihi Maar de tijd vind ik met deze zwangerschap wel sneller gaan Vince. Jullie ook niet?
@gaab, ja bij elke controle luisteren we even naar t hartje. Of t regelmatig klopt en de snelheid. @familievdlaan, ja de tijd gaat zeker snel. Heerlijk ook. Alweer 16 weken, voelt als bijna op de helft Jullie weten maandag al wat t is!! Spannend hoor. Wij moeten nog wachten tot 17 juli. Maar de weken vliegen voorbij, dat gaat goed komen.
Weer even een buikfoto gemaakt Als ik ze zo naast elkaar zie dan ga ik pas echt het verschil goed zien
Ben blij dat MVM erop zit, nu weer heerlijk rustig plassen op de wc ipv een kannetje Heb je bij het intake gesprek niet doorgekregen wanneer het zou stoppen? Is voor jou wel weer een tijdje terug. Op een gegeven moment staan er gewoon geen kratten meer Hier begint de buik ook te groeien Heb broeken gekregen van mn schoonzusje die ik nu lekker aan kan. Aankomend weekend maar eens lekker shoppen Ik lees iets over misselijkheid en moe? Dat zou toch weg moeten zijn in deze tijd? Balen zeg dat dat weer terug is. Super dat het hartje mooi klopt! Je bloeddruk kan beter aan de lage kant zijn dan te hoog nu gewoon af en toe een dropje eten Hoe was het bij guus?? Goed vol kunnen houden? Wat een spannende wedstrijd zeg brrrr maar we zijn door en spanje niet Ik maak morgen weer een buikfoto, zet die er dan ook maar eens op en de kinderwagen Spannend Disi, sterkte met wachten! x
Mooie buik Stef wat een duidelijk verschil!! Zijn jullie al aangekomen? Ik nog helemaal niks!!! Terwijl ik echt veel patat eet Hier nog steeds moe, dood moe echt ongelofelijk. Ow ja een tip voedingskussen in de aanbieding bij de kruidvat, heerlijk om mee te slapen tussen je benen
Gaab27 ik loop ook bij de gyn en ik krijg elke keer dat ik daar heen ga een echo. Ik ben ook nog niets aangekomen en zit gelukkig nog steeds 2 kilo onder het startgewicht. Ik zou elke dag wel patat met een kroket kunnen eten! Mooie buik stefjuhh en wat leuk om het verschil dan zo te zien! Gisteren bij Guus was het echt super gezellig! Eerst de wedstrijd gekeken en de overwinning bracht natuurlijk nog meer feestvreugde. Gelukkig kon ik het goed vol houden al had ik op een gegeven moment wel last van mijn benen. Aan het einde was ik er wel helemaal klaar mee, maar ja toen moest ik iedereen nog zover krijgen dat ze mee gingen naar het busje. Heb op een gegeven moment maar gezegd dat degene die nu niet mee kwamen lekker met de trein naar huis konden! Haha nou toen kwamen ze wel mee!
DienB en me84, ik heb er wel veel over gedacht afgelopen week... Vooral ook omdat de echo goed leek en dat ik dus denk dat het vooral aan mijn bloed lag dat de verhoogde kans eruit kwam. Nu met de NIPT test komt er weer een uitslag van het bloed maar ja als mijn bloed al de verhoogde kans gaf kan ik me voorstellen dat het bij het bloed prikken van de NIPT ook een afwijkende uitslag geeft... Ach ja en zo peins je de dingen over... Ik heb wel een positief gevoel maar aan de andere kant...de uitslag is normaliter met 14 dagen bekend, ze hebben bij mij deze belafspraak op 17 dagen gehouden vanwege Pinksteren wat er tussen viel. Je zou denken dat als het een afwijkende uitslag was (dus echt verhoogde kans) dat ze me wel eerder gebeld hadden... Dat zouden ze ook doen als er tijd voor was. Maandag met I. naar de kinderarts geweest vanwege zijn groei. Hij zit ook qua verhouding met onze lengtes onderaan de balk waar hij dan tussen in mag zitten (en in de gewone curve dus eronder, tussen de -2 en -2,5 voor de kenners ). Voor de zekerheid dus bloed afgenomen om te testen op coeliakie. Daarnaast is er een ruisje bij zijn hart waargenomen wat nog niet eerder is geconstateerd dus ook zijn bloedvolume (?) is geprikt. Dat is volgens mij dan weer voor bloedarmoede of voedingsstoffen tekort waardoor zijn hartje harder moet pompen om het bloed rond gecirculeerd te krijgen waardoor er een ruis ontstaat (zo ik het begrepen heb). Zijn kleur is ook blekig, ik denk dat het zijn kleurtje is maar hij is tot 9 maanden altijd erg geel geweest en af en toe nog wel ineens dat je dat terug ziet... Ik ben dus ergens wel opgelucht dat ie nu "gecheckt" wordt, just in case... Alleen dat wachten hè...2 weken op de uitslag... Mochten er "rare" dingen uitkomen zou ik eerder gebelt worden. Er zal wel niets zijn maar toch hè...je wordt er toch onzeker van... Nou ja een heel verhaal maar dit houdt me bezig sorry dat ik even niet gezellig meeklets...
Tuurlijk disi dat je dan niet gezellig meekletst, er is genoeg om over te "piekeren" zeg maar. Super dat het leuk was bij guus! Haha herken dat, dat mensen niet mee willen totdat hun de bob zijn of weet ik wat Ik heb eigenlijk geen idee of ik ben aangekomen of wat, zal dat morgen ook eens meten. x
Hoi dames, Ik wil me graag afmelden hier. Ik merk dat het me niet lukt om alles te lezen en te antwoorden. Misschien kom ik als ik verlof heb nog weleens kijken en lees ik stiekem mee.. Ik wens jullie allrmaal een goede zwangerschap en een gezond kindje! Liefs!
hey meiden, Disi: wat een hoop zorgen voor jou... kan me voorstellen dat het veel gepieker oplevert... Overigens over die NIPT test: voor zover ik weet halen ze DNA van je baby uit jouw bloed en bepalen ze aan de hand daarvan een kans... Dat zou dan misschien toch weer anders uit kunnen vallen? Wachten blijft in elk geval vervelend en je hebt straks dan ook alleen maar een volgende kansbepaling voor zover ik weet... Veel sterkte in elk geval! Ik ben vandaag bij de nieuwe vk geweest, alles was prima, geen echo, wel hartje geluisterd, ook leuk Nieuwe afspraken: 17-07-2014 GUO en 22-07-2014 controle vk We zullen dus even tot juli moeten wachten voor we het geslacht echt weten @Bloem: je blijft toch gewoon welkom hoor
Hé war lastig zeg dat wachten, Disi hopelijk snel een geruststellende uitslag.. Gaab (dacht ik) vervelend dat je nog zo moe bent. Floradix al geprobeerd? Ik ben al na paar dagen overgegaan naar één dosering per dag ipv twee en werkt nog steeds prima.. Gisteren dus op soos de wedstrijd gekeken. Wel té spannend hoor! Thuis nog een lieve foto van mijn oud schatje gemaakt: Bekijk bijlage 402196
Logisch disi... Genoeg aan je hoofd nu even.. Hopelijk is alles goed!! Zover ik weet en heb gehoord wordt er bij elke afspraak bij de vk naar het hartje geluisterd! Tel de dagen ook echt af alleen al om het hartje luisteren.. Bloeddruk meten en buik voelen wordt ook elke keer gedaan. Mooi stefjuhhhh das idd wel duidelijk verschil ! Ik ben al 3 kilo aangekomen..! Jammer bloem.. Kom maar even spieken en laten weten hoe het met je gaat als je x tijd hebt! Leuk pat85! Ik ook ! Gefeliciteerd en welkom! Ik ben ook echt zoooo rete moe.... Wordt er echt opgefokt van op het werk om de dag door te komen.. Kon wel janken vanmiddag..was er zoo klaar mee en zo moe.. Ik trok het gewoon even niet..bah kloten dinsdag gesprek met leidinggevende hoe het gaat en hoe we verder gaan in de toekomst..
Lang leve de hormonen blehhh. Ik ben voor ml niet echt vriendelijk, maar probeer me zo in te houden alleen soms dan floept het eruit voordat ik er erg in heb. Na een stevige knuffel is het ook weer snel goed gelukkig. Merk echt dat ik soms mezelf niet ben. Komt allemaal goed schatjessss!
Jootjuh welkom en gefeliciteerd. DienB fijn dat ze je serieus nemen en al lijntje uit gaan zetten. Hopelijk allemaal niet nodig maar dan is het wel maar vast geregeld en ook dat zal je al wat meer rust geven. Bij de eerste begin ik pas met 15 weken met spugen dus dat termijn zegt voor mij niks 26mei haha ik heb geen gekke vreetbuien maar wel dat ik ineens me vol kan vreten (kan het geen eten meer noemen ) aan fruit (gelukkig wel weer gezond haha). Mooi weer een kilo erbij Lentekind dat zal je idd wel merken dan als je weer dicht bij familie bent, wel leuk Hopelijk heb je een echo gehad bij de nieuwe vk? Helaas geen echo... Gelukkig alles goed Me84 ik ben helemaal bekaf nu, hoe moeten we toch luisteren naar ons lichaam.... Volgens mij ga ik het niet leren haha. Ik viel op me werk gewoon bijna in slaap. Goed dat je een gesprek hebt Elionorah ow nu je het zegt ik kan me heel goed herinneren dat ik na de bevalling thuis op me rug in bed lag en naar me buik keek en voelde en echt tegen manlief zei huh wat is die zacht haha. SharJohn leuke wedstrijd weer he Ellie dat gevoel van er klaar mee zijn kan ik me heeeeeel erg goed voorstellen hoor. Het zal heeeeeeel gezellig zijn geweest bij Guus. Ja kan me heel goed voorstellen dat het zo leuk was fijn dat je het goed vol hebt gehouden. Picasso hopelijk niet meer wiebelig? Judithvl pff dat zal best schikken zijn met je benen. Ik heb ander spul dat is van aloe Vera gemaakt en werkt bij mij super heb er tot nu toe ook geen reactie gehad, is spul dat bij ontsteking verkoeld en bij koude spieren verwarmd. Zonnebloem erg fijn dat alles goed is Gaab bij mij luisteren ze elke controle naar het hartje Familievdlaan aan de ene kant vind ik het erg snel gaan aan de andere kant niet. Stefjuh je ziet zeker verschil, leuk hoor! Disi ik kan me goed voorstellen dat je heel erg ligt te piekeren. Ik kan me van mijn vk herinneren dat bij 75% er een vals positief bericht uit komt en door de nipt is dat nu duidelijker te zien Jeetje zeg je komt voor het een en je krijgt wat heel anders te horen en dan weer twee weken wachten pfff schiet niet op he zo bij jullie. Geen sorry zeggen hoor voor je verhaal die mag je hier kwijt zo veel en zo lang als je wilt! Bloem daarvoor hoef je je toch niet af te melden, ieder besteed haar eigen tijd hier aan de een vaker en meer dan de ander. Hoop zo nu en dan eens wat te horen van je. Swimming haha heeeeeeel erkenbaar mijn hormonen stuiteren haha! Lavina alles goed? Pipelina met jou ook alles goed? @hier ik ben even helemaal op! Me ogen trillen gewoon dat is toch niet normaal! Gelukkig heb ik nu 3 weken vrij. Morgen op zaterdag nacht gaan we lekker naar Italië voor 3 weken, heerlijk Ik zal hier dus veel minder zijn en minder reageren de aankomende 3 weken sorry alvast Morgen controle bij vk ben benieuwd!
Goedenavond dames! Wat balen dat veel van jullie nog zo moe zijn! Ik had er alleen de eerste weken echt last van. En af en toe een dag dat ik iets eerder naar bed ga. Hopelijk komt de energie snel terug. Ik heb een vriendin die 0,0 energie heeft gehad in zwangerschap. Pff dat lijkt me echt zo kl*te! @me84, heb je wel een goed gevoel over het gesprek? Je hebt toch niet het gevoel dat je je baan gaat kwijt raken he? Dat zal wel erg belabberd uitkomen. @baby voelen, Volgens mij voel ik ook af en toe de baby! Ik lig nu op m'n rug op de bank en soms voel ik iets kriebelen in m'n buik. Vrij laag, net boven het schaambotje. Heb het natuurlijk nog niet eerder meegemaakt... maar het lijkt me stug als dit m'n darmen zijn @hormonen Ik merk niets van m'n hormonen. Maar volgens mij kom ik in de dementie fase Kom niet op woorden en weet niet waar ik m'n spullen heb gelaten :S @swimming, geef je man maar een extra knuffel. Hij zal het vast wel begrijpen! En misschien is het ook wel eerlijk dat je hem goed betrekt bij de zwangerschap
@meg: jazeker, heb het gesprek zelf aangevraagd! Wil zelf wel even weten hoe en wat de mogelijkheden zijn voor in de toekomst.. Bv dag inleveren of eerst ouderschapsverlof enzo. En of er voor nu misschien iets te regelen is.. Ben nl echt aan het eind van mijn Latijn en ik werk wel met verst. Gehandicapten met gedragsproblematiek dus het moet ook haalbaar en te doen zijn.. En ik heb nu voor volgende week een dag vrij genomen om even bij te kunnen tanken.. Maar dat lijkt me ook niet de bedoeling dat ik mijn laatste vrije dagen opneem om bij te kunnen tanken, dus hoop dat ik wat meer ruimte krijg als dat mogelijk is.. Al is het maar voor paar weekjes bijv.! Zo lang verhaal geworden Oeh dat kan maar heel goed!!! Baby voelen! Leuk!!