Uitgerekend 1 t/m 15 December 2014

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Boris10, 22 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lavina

Lavina Fanatiek lid

9 jun 2012
    2.367
    0
    36
    Omgeving Utrecht
    @Elionorah oh wat bijzonder lijkt me dat om het te kunnen zien bewegen!

@Gaab pff wat een rottijden om wakker te zijn zeg, hoop dat je nog wat hebt kunnen slapen

@Roja aangepast ;)

@Dien heb je al bijna vakantie dan? kan me voorstellen dat je eraan toe bent

2. Judithvl

Judithvl Actief lid

2 apr 2014
    267
    0
    0
    Hoihoi

Brrrr...moeilijk hoor als je vriendin/kennis haar kindje is verloren..en jij wel zwanger. Dubbel..
    Ik kwam vanmorgen onze aangetrouwde nicht tegen die haar 2ling verloor met 24 wkn... Ik zat met tranen in mn ogen in de auto...ik kan het me gewoon niet indenken hoeveel pijn & verdriet zij heeft...maar alle glans is uit haar ogen...dat zag ik..

Ja, herknbaar, veel kadootjes krijgen bij de eerste....en nu bij mn derde lijkt t allemaal gewoon en hebben we,tot nu toe heel weinig gehad:cool: gek eigenlijk!
    Voor mn schoonouders is dit wel hun eerste kleinkind en ik dacht dat zij helemaal los zou gaan maar nee, tot nu toe nog niks hihi! Nou is het zo, dat hun dochter 2 wkn later is uitgerekend dus als ze wat wil kopen en geven moet alles dubbel:D
    Mn sch.vader weet dat ie 2 kleinzoons krijgt, en die hoor je alleen maar over samen voetballen, skelters bouwen enz:)

3. 26mei

26mei Fanatiek lid

22 sep 2013
    1.973
    330
    83
    Wat een moeilijke situaties. Verloren kindjes van familie/kennissen en een zieke moeder. en dan maak ik me zorgen om de kleine dingen.. Sterkte dames!

Hier toch even mijn zorgen:
    Gewicht! Ik begin er een beetje door geobserdeerd doot te worden. Zeg wel heel hard: 'zolang de vk zich geen zorgen maakt doe ik dat ook niet' maar eigenlijk doe ik dat wel. Stom als ik ben ben ik gaan google. Vroeggeboorte tot zieke baby's zie ik voorbij komen bij onvoldoende gewichtstoenemen van de moeder. Nu probeer ik echt zoveel mogelijk (gezond) te eten maar er komt niks bij. Dacht wat onhoog gegaan te zijn maar de weegschaal van vanmorgen zei wat anders. Grrr... zou vast wel goed komen. Straks wordt ik tonnetje rond, maar kan het niet van me afzetten.
    (btw nu 71 kilo, start gewicht voor zwangerschap 79/80 kilo)
    Sorry moest het ff van me af schrijven.
    Fijne dag allemaal!!

4. Judithvl

Judithvl Actief lid

2 apr 2014
    267
    0
    0
    26 mei, denk idd dat het een obsessie voor je aan t wordn is, want ieder lichaam, iedere zwangerschap is verschillend. Je kindje neemt wat ie nodig heeft. Ik ken moeders die alle dagen zo veel spuugden dat ze aan het infuus moesten, maar geen zorgen voor de baby hoefden te hebben.
    Kijk, als je nou zegt dat je 55 weegt...tja dan mag het zorgelijk zijn;)
    Maar als je zo twijfelt, bel dan de vk en hoor wat zij er over zegt. Daar zijn ze voor hoor;)

5. 26mei

26mei Fanatiek lid

22 sep 2013
    1.973
    330
    83
    Dankje Judithvl voor je nuchtere woorden. Tjahh.. waar ik me al zorgen om kan maken. pff. wordt moe van mezelf. Vanavond info avond bij de vk dus ga zeker ff met haar in gesprek.

6. Judithvl

Judithvl Actief lid

2 apr 2014
    267
    0
    0
    Hihi, graag gedaan, heb ik ook weleens nodig hoor, idereen wel denk ik
    Goed dat je het gaat bespreken!!!! Laat je weten wat ze heeft gezegd?
    Ps snap wel dat je je zorgen maakt hoor;)maar vaak is t niet nodig en dan ist zonde als je daar zo op gefocust bent..

7. Meg

Meg Bekend lid

10 feb 2013
    781
    85
    28
    Pfff, dames wat een rot verhalen!!
    Laving, ik wil je veel sterkte wensen. Zal wel erg zwaar voor jullie gezin zijn. Hopelijk kunnen jullie een goede oplossing vinden voor de verzorging voor hè moeder. Wellicht kan je iemand inhuren om de verzorging te verlichten. Dit zal alleen wel echt een dure oplossing zijn.
    En die verhalen over zo ver in een zwangerschap je kind(eren) verliezen. Brrr! Echt afschuwelijk!

@26mei, ik snap dat je je zorgen maakt over je gewicht. Je hoort veel van vrouwen dat ze (veel) aankomen. Ik ben het wel met Judith eens. Ik denk niet dat je zorgen hoeft te maken.
    Als je je BMI berekent, kom je dan uit in een goede schaal?

8. 26mei

26mei Fanatiek lid

22 sep 2013
    1.973
    330
    83
    Nou net terug van de info avond. Was leuk maar ook veel al bekend. Was practischer geweest eerder in de zwangerschap, maar die bijeenkomst konden we niet.

Even persoonlijk over het gewicht gehad met de vk. Zij zegt me ook geen zorgen te maken. Aankomende afspraak (over 2 1/2 weken) gaan we gewoon weer wegen en als ik me dan nog zorgen maak/niet aangekomen ben kijken we verder.

Verder net besloten wat voor een zwangerschapscursus ik wil gaan doen. Heb er nu al zin in :) Combi van bewegen en voorlichten. Lekker interactief. Ik ben benieuwt. i.i.g. andere moeders to be ontmoeten is altijd leuk. Krijg ook nog een groot gedeelte vergoed voor de verzekering :)

9. Judithvl

Judithvl Actief lid

2 apr 2014
    267
    0
    0
    26mei, fijn dat ze je serieus neemt:)

10. Me84

Me84 Fanatiek lid

18 mrt 2014
    1.180
    363
    83
    Wat vreselijk nieuws roja..!

26mei fijn dat ze je serieus nemen. Hopelijk lukt het je wat minder er mee bezig te zijn..
    Welke cursus ga jij doen?

Hier...
    Ik kan wel janken zo blij ben ik dat ik niet hoef te werken vandaag.. Dat ik gewoon even rustig aan mag doen en niks moet! Wow zelfs mentaal is dat een verademing...
    Bedenk nu wel van alles om te doen hier natuurlijk maar ik ga het echt kalm aan doen..
    Enige wat ik echt wil is info over cursussen opvragen..

Maar eerst nog even lekker niks!

11. DienB

DienB Actief lid

17 apr 2014
    223
    0
    0
    Zorg, opstarten eigen kapsalon
    A'doorn
    Ik heb zondag 15:30u. vakantie :D

Wat erg om te zien he, zo komt het gevoelsmatig heel dichtbij :(

Haha opa's en kleinzonen, voetballen en skelters haha herkenbaar, mijn schoonvader heeft het er ook al over (kan alleen niet voetballen) als het een jongen is.

Mei26 ik heb laatst van mn vk gehoord me geen zorgen te hoeven maken, ik ben 55 kilo (nu langzaam aan het aankomen) en een bmi van 20. De vk maakt zich meer zorgen bij een "te hoog" gewicht waardoor er kans bestaat op zwangerschapssuiker en hoge bloeddruk.
    Ik hoop dat dit je iets geruststeld X

Ik lees net dat je het al besproken hebt, fijn dat ze je serieus neemt!
    Veel plezier met de zwangerschapscursus.

Ik denk dat ik op zwangerschapszwemmen ga

x

12. DienB

DienB Actief lid

17 apr 2014
    223
    0
    0
    Zorg, opstarten eigen kapsalon
    A'doorn
    Me84 wat balen zeg dat je je zo voelt, lekker een kop koffie of kop thee en heerlijk muziekje op waar je je goed bij voelt, helpt bij mij altijd. Maar de tranen er ook laten zijn want dat hoort en mag!!

Hoop dat je straks nog kunt genieten van vandaag.

x

13. Meg

Meg Bekend lid

10 feb 2013
    781
    85
    28
    Wat lekker Me84! Even helemaal niets doen :) Jammer dat vandaag het weer zo belabberd is. Rust lekker uit!

Ik ben begonnen met vier meiden aan yoga. Met een docent die helemaal niet zweverig is. Zij is echt van de technische kant. Yes!
    Ik vind het wel lekker om een uurtje wat te doen. Misschien wil ik ,straks als die buik wat zwaarder is, gaan zwemmen.

14. swimming

swimming Fanatiek lid

15 apr 2012
    2.985
    3
    38
    Nederland
    Ik heb hier een dikke trui aangetrokken was een vies en koud weer zeg. Over 3 weekjes de 20 weken echo. Dan alweer op de helft. Jeetje wat gaat het snel zeg.

15. Meg

Meg Bekend lid

10 feb 2013
    781
    85
    28
    Wat een rust hier zeg! En idd wat een rot weer. Gelukkig is het morgen helemaal anders en 10 graden warmer. Yes!
    Balen is dat ik nu alleen even de deur uit moet en het weer begint te regenen!

Ook ik vind de tijd ineens zo snel gaan. Ik zit over twee dagen al op de helft :$ Hij is nu al tussen de 22 en 25 centimeter!! Dat is gewoon bijna een liniaal hahaha.
    Ik kan me gewoon niet voorstellen dat we over een paar maanden een baby hebben. Vind die 20 weken echo stiekem ook wel spannend :)

16. GingerAle

GingerAle Fanatiek lid

21 apr 2014
    1.394
    1
    0
    Ook hier zo hoor! Ongelooflijk als je erover nadenkt hoe snel het gaat. Ik vind december nog steeds klinken als 'heel ver in de toekomst', maar dat is het natuurlijk niet. Al helemaal niet als je bedenkt hoeveel er nog moet gebeuren voor die tijd.

Mijn hoofd is een zeef dus ik weet niet meer wie wat zei, maar nog wel waar het over ging. :)

Kindje verliezen ver in de zwangerschap: echt verschrikkelijk. Kan (en wil) me niet voorstellen hoe dat moet zijn voor de ouders. Bah.

Gewicht: heel fijn dat de verloskundige het serieus nam en geruststellende woorden heeft gesproken! Het kan vast ook niet snel kwaad, maar het is toch raar als je zo veel afvalt.

Cursus: ik heb gisteren bericht gekregen dat onze cursus Samen Bevallen gaat beginnen op 12 augustus. Nou kunnen we net op die datum niet, maar gelukkig is het alleen een voorstelavond en missen we daardoor niks van de inhoud. Ik heb er veel zin in! Eigenlijk wil ik daarnaast óók nog wel yoga en zwemmen doen, maar dat is denk ik wat veel. Rond eind september kan ik misschien wel beginnen met het zwangerschapszwemmen omdat ik dan misschien niet meer zo makkelijk andere sporten doe. Dan is het gewoon voor de lichaamsbeweging en niet zozeer als cursus.

Werken: valt mij de laatste tijd ook heel zwaar. Ik herken mezelf niet; ik ben altijd iemand geweest die bergen kan verzetten. Nu wil ik het liefst alleen maar dingen opzoeken over zwangerschap en baby's; momenteel zijn het draagdoeken en inderdaad cursussen (zoals die yoga die ik wrs toch niet ga doen) en wat al niet meer. Ik doe nog wel een hoop dingen, maar het is voor een groot deel op de automatische piloot, en het lijkt alsof ik in een werkdag minder voor elkaar krijg dan anders. Maar ik slaap ook echt veel en veel meer.

Ik vraag me af of dit ooit nog wordt zoals vroeger. Het baart me namelijk ook zorgen omdat ik bij ons het grootste inkomen heb, dus ik voel veel druk om te werken en (blijven) presteren. Daar heb ik nooit een probleem mee gehad, tot nu. Af en toe raak ik echt verstrikt in de maalstroom die hierover door mijn hoofd gaat, ik weet gewoon niet wat ik ermee moet.

17. Me84

Me84 Fanatiek lid

18 mrt 2014
    1.180
    363
    83
    Aftellen tot de vakantie dienb!! Heerlijk!

Ja al bijna op de helft!!! Wauw!!!
    Ik kan me ook echt nog niet voorstellen dat we een baby krijgen in december..
    :D
    20 weken echo lijkt mij ook spannend meg.. Ik ben ook echt aan het aftellen en die van jou komt wel heel snel dichtbij nu!
    Eerst leek juli nog zo ver weg aan het begin van de zwangerschap...en nu zijn we daar al..
    Voor we het weten hebben we allemaal een wolk van een baby in onze armen <3

Heel herkenbaar gingerale...
    En ik ben "bang" dat dat idd niet meer hetzelfde wordt..
    Ik kon altijd alles en deed alles.. En nu zit ik al deels thuis..
    Maar ik denk ook dat het ook minder belangrijk gaat worden, helemaal wanneer de kleine er is (denk ik hoor, geen ervaring).
    En daarnaast is het toch ook wel logisch dat niet alles meer zo gaat als voorheen..met alle lichamelijke en geestelijke veranderingen.. En wat er praktisch etc allemaal wel niet moet gebeuren en worden geregeld...
    Maarja daarnaast is inkomen natuurlijk ook niet onbelangrijk...

Cursus:
    Ik heb even gezocht vandaag..maar ik laat het eerst bij de korte cursus over voorbereiding op ouderschap die ml en ik samen gaan doen..
    Hierin komt alles wel aan bod zoals ik lees en ik heb nu even geen trek om 10x avond vast te zitten aan iets wat me nu nog niet echt aanspreekt..
    Misschien komt dat nog wel.
    En verder heb ik heerlijk niks gedaan vandaag :D !!

18. 26mei

26mei Fanatiek lid

22 sep 2013
    1.973
    330
    83
    Hier ga ik fit zwanger doen. Combi van bewegen, oefeningen zowel ademhaling als bekken etc. , info en ervaringen uitwisselen. Daarbij 1 partneravond en 2 terugkom avonden. Klinkt misschien suf maar mij lijkt het leuk. Vl heeft geen behoefte aan een volledige cursus mee, dus dit is een goede optie.
    Verder wil ik soms aansluiten bij zwangerschapszwemmen of gewoon baantjes zwemmen. Misschien samen met collega die ook zwanger is.

Dames bijna op de helft: Jeej!!
    Ik moet nog even wachten. Vandaag te horen gekregen dat mijn 4 dagen vrij (stedentrip praag) EINDELIJK is geregeld op het werk. Moest bijna huilen van opluchting. Is de 18e namelijk al.

Heel herkenbaar die veranderingen dames. Normaal heb ik ook hier de touwtjes in handen en gebeurt alles optijd en goed. Nu het gevoel achter de feiten aan te lopen. pff.. Komt wel goed. Natuurlijk wordt het nooit meer hetzelfde. Maar we krijgen straks er zo iets moois voor terug!

19. Stefjuhhhh

Stefjuhhhh Actief lid

31 mrt 2014
    104
    0
    0
    Mijn 2 lieve hondjes
    Zuid Holland
    Zo even heerlijk 1,5 uur geslapen, na die late wedstrijd van van de week was ik de volgende dag helemaal naar de gedver, dus nu maar vast wat voor geslapen.

Gister is de mintgroene kleur op de muur gegaan, morgen word het plafond en de andere muren gewit.
    Vandaag ook de laminaat vloer gekocht dus die kan er het weekend ook in:D
    En alvast wat leuke lakentjes en dekentjes voor het bedje
    Bekijk bijlage 405916

Ohwja en voelde vandaag me kleine man heel goed toen ik een tijdje op me buik had gelegen bij de fysio.
    Alsof hij wilde zeggen: klopklop genoeg mij geplet hihi

20. swimming

swimming Fanatiek lid

15 apr 2012
    2.985
    3
    38
    Nederland
    Hier gaat alles nog goed werken, 3x per week fitness en klussen in huis. Heb het met jullie te doen dames.

Vandaag van vrienden van me ouders een in zeer nette staat een camping bedjes gekregen van koolstra incl matras en hoesje. Super blij meer. Zonder kosten. Altijd leuk.

Nu lig ik weer lekker op de bank wachtend tot ons kleine ventje gaat bewegen. :):):)

Vanmorgen weer wakker geworden met een dwarsligger in me buik :D:D:D

Deel Deze Pagina