Uitgerekend 1 t/m 15 December 2014

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Boris10, 22 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lavina

Lavina Fanatiek lid

9 jun 2012
    2.367
    0
    36
    Omgeving Utrecht
    Poging 2 :p

@26mei komt vast goed met je gewicht, ken ook meiden die alleen maar af waren gevallen door spugen oid en helemaal gezonde beebs, omdat die toch wel nemen wat ze nodig hebben, wel fijn dat ze het extra in de gaten houden, probeer je niet te druk te maken (makkelijk gezegd ja sorry) Apart met het bad maar wel ideaal om zo het gevoel te herkennen. Hier helaas geen bad om te proberen haha.

@Me84 lekker een dag niet hoeven werken, klinkt wel bijna als overspannen zo maar mss door de hormonen, doe lekker rustig aan en denk aan jezelf hoor! Wauw wat gaaf dat de baby al zo duidelijk aan buitenkant te zien is!! Lekker stukje gelopen, hebben wij net ook gedaan heerlijk weer, maar valt mij ook best zwaar, echt lastig he.

@DienB lekker vakantie nu voor jou :D geniet ervan! Wow van paars naar blond ja dat duurt wel even haha!

@Meg leuk yoga, ik denk altijd meteen aan zweverig ja hahaha

@cursus ik ga zwanger fit doen, moet ook extra bekkenbodemoefeningen doen van de ha.

@tijd gaat zeker snel, alweer 19 weken vandaag

@werken kan er helaas niet over meepraten, maar denk dat het zeker wel veel invloed en veranderingen kan hebben, maar mss na de geboorte is het ook weer anders.

@Stefjuh leuke spulletjes! En hihi schattig dat geklop. Jeetje lekker bezig zeg, alles al bijna af :D

@Gaab balen van je bekken zeg, hoop dat de fysio je goed zal helpen!

@Zonnebloem leuk plopjes! Enne mijn navel zat met 17+2 op 1 vinger onder de navel.

@Judith oh bah weer zo beroerd en harde buik niet fijn zeg, lekker de meiden terug van kamp maar dat gesjouw dan is altijd een hoop. Leuk kledingpakket, echt ideaal ja! Pff 2 uur onrustige benen, ik word na 10 min al gek, echt balen dat niks je helpt. Hoop dat acupunctuur zou kunnen helpen!

@Hbz fijn dat alles op de echo goed was en geweldig zo'n eigenwijsje haha. Obstipatie heb ik ook en helaas wel aambeien, ik eet 's ochtends een kiwi op nuchtere maag, probiotica poeder dat ik oplos in water en zakje vezels van de HA. Werkt op zich best goed bij mij. Lijnzaad werkte bij mij averechts, ook al drink ik voldoende.

@GingerAle is al gemeld zie ik maar idd de standaard acties bij Baby Dump komen telkens weer terug, alleen andere acties verschillen. Balen dat je man niet lekker was, hopelijk kunnen jullie snel alsnog gaan! Leuk dat je beetje uit de namen bent, hoop dat hij het ermee eens is, hier is vl niet echt enthousiast over mijn namen :( Hij wil zelf ook nog niks bedenken tot hij weet wat het wordt.

@Swimming leuke kleertjes!

@Elionorah zo flinke bm al, mag ook wel bij 3e he! Over melatonine heb ik ook tegenstrijdige verhalen gehoord voor gebruik tijdens zws.

@Picasso balen dat je zo slecht slaapt en last hebt van de warmte. Ik heb ook meer last van de warmte nu met zws, niet fijn :(

@Krulletje welkom terug! Wat voelde jij de baby al vroeg zeg jeetje bijzonder. Heerlijk Rome! Warmte is daar idd stuk beter te doen. Lekker nesteldrang :p Succes met bijlezen.

@Ikke welkom, weet ook niet meer of je je ooit eens aangemeld hebt maar leuk dat je mee komt kletsen. Een meisje erbij voor de lijst :D Wil je nog even je leeftijd en hoeveelste kindje doorgeven? Zet ik het er ook nog bij.

@Pipelina ook welkom terug voor jou!! Fijn dat alles goed gaat, en nog een meisje jeej!! :D:D Geniet van je vakantie!

@Lenaroos bah weer bloed, maar fijn dat je nu begint de baby te voelen!

@Disi heb het aangepast op de lijst, dacht dat alles gewoon onder de noemer 20 weken echo viel.

@Ellie op 17 weken schijnt het ook normaal te zijn dat je de baby nog niet voelt, iedereen hier is gewoon behoorlijk vroeg met voelen. Ik op 19 weken voel nog steeds niks. Lekker vakantie straks!

@MITF wauw respect voor jou met je reacties na zo'n lange tijd, dat kon ik zelfs niet na 1 week hahaha! Die teek is wrs vanuit boom gevallen en naar beneden gekropen, was ook echt ieniemienie. Bedankt voor de knuffel en het aanbod om te praten! Enne nee hier vertel ik het geslacht niet ivm eventuele meelezers :p
    Fijn dat jullie een goede vakantie hebben gehad, en dat je niet zoveel last van je bekken had. Die reis lijkt me idd wel zwaar ja zo in de auto. Lastig je onzekerheid, gewoon lekker bellen hoor! Opruimen na vakantie pff altijd een hoop, zeker na 3 weken, fijn dat hubbie veel doet, veel plezier met GTST.

@SharJohn flink gegroeid ook al jouw bm. Jammer dat vl de plopjes naar buiten niet kon voelen.

@hier gaat alles goed, merk wel dat ik snel last van mijn liezen heb als ik een stuk loop of teveel doe, en ook mijn buik is het er niet altijd mee eens. Soms denk ik dat ik smurf voel maar echt zeker ben ik er nog niet van, dinsdag bij de 20 weken echo maar eens zien of idd de placenta voor ligt en ik daardoor nog niks duidelijks voel. Vind het toch wel spannend. Gisteren hebben we een nieuwe parasol 2x3 meter gekocht voor op het balkon, die voet is echt loeizwaar, 50kg, maar kan hem gelukkig met wieltjes beetje rollen, anders staat ie telkens ook zonder parasol midden op balkon, schiet ook niet op.

Hebben jullie ook zoveel last van moeten plassen?? Ik word er echt gek van, ga thuis naar de wc voor ik weg ga, expres niet teveel gedronken en soms moet ik na 10-15 minuten alweer, meestal max 30 minuten en dan nodig ook. Kan bijna nergens heen met de auto want dan ontplof ik bijna op de snelweg. Zal helaas nog wel erger worden maar vroeg me af of ik de enige ben.

Fijne zondag nog!

2. gaab27

gaab27 Fanatiek lid

30 dec 2010
    1.585
    1
    0
    Den Haag
    Ff ego berichtje sorry
    Zijn er dames die bekend zijn met bekkeninstabiliteit??
    Ik loop 5 min en verga van de pijn trekt helemaal door in mijn been en heel mijn buik spant aan :(
    Deze week kijken hoe het op me werk afgaat, anders de bedrijfsarts inschakelen.

3. Zonnebloem22

Zonnebloem22 Actief lid

24 mei 2013
    315
    0
    0
    huisvrouw
    drenthe
    @MITF: ow bedoel je dat ;) nee, ik weet het nog niet
    en ga het hier ook niet vertellen, is ons geheimpje ;)

@Gaab27: geen ervaring mee maar lijkt me erg pijnlijk!
    sterkte ermee!

4. Judithvl

Judithvl Actief lid

2 apr 2014
    267
    0
    0
    Gaab, niet met instabiliteit, wel met ischias. Dat straalt vanuit je bil naar je benen, of voelt het anders?

Plassen...ja heel bekend hier hihihi. Gister 2 x gestopt onderweg voor n flutplasje:D

5. Ikke31

Ikke31 Actief lid

8 apr 2014
    273
    18
    18
    NULL
    NULL
    leeftijd 31 en het wordt ons 1ste kindje

Bah, lijkt me echt vervelend die bekkeninstabiliteit. Gelukkig geen last van.

Idd wel om de haverklap naar het toilet. Vooral snachts vind ik het vervelend

6. Lavina

Lavina Fanatiek lid

9 jun 2012
    2.367
    0
    36
    Omgeving Utrecht
    Zet het er bij de volgende update weer even bij

En ik heb liever dat ik 's nachts moet me wc bij de hand dan in de auto zitten te springen zonder wc in de buurt hahaha:p

7. SharJohn

SharJohn Lid

20 apr 2014
    66
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb sinds vandaag af en toe zeer met lopen net of de onderkant van me rug op slot schiet kent iemand dit en wat doe je er tege?

8. Hbz

Hbz Actief lid

23 nov 2013
    370
    92
    28
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Tof idd van je reacties mamainthefuture! Balen dat jou onzekerheid af en toe de kop op steekt. Erg begrijpelijk wanneer je mk hebt gehad... Ik vind het zelf ook nog wel vaak spannend, maar vaak voel ik de been elke dag wel ff.

Judith! Ik heb er nu, met dit warme weer, ook meer last van hoor. Vanmiddag een poos in de auto gezeten, dan kan ik ook wel janken. Een PCM wil idd wel eens helpen. Veel mensen kunnen dan ook lekker slapen.

Bedankt weer voor de tips, ik ga weer eens wat proberen. Weekendje Amsterdam geweest met een tocht van 2,5 uur wandelen. Ik ben kapot!! Moeilijk vol te houden. Binnenkort reageer ik wat uitgebreider!

9. mamainthefuture

mamainthefuture Fanatiek lid

10 jul 2012
    2.290
    0
    36
    Genieten van mijn twee mannen :)
    Houten
    Ikke helemaal goed! Zo kunnen de mensen die de lijst bijwerken het er makkelijker uit pikken omdat de rode tekst opvalt ;) en als er veel gekletst wordt zien ze zo snel wat er in de lijst aangepast of bij gezet moet worden ;)

Me84 dinsdag weer werken :( en idd moet ook aan me zelf denken, ga het aangeven bij me baas dinsdag. Die zal niet blij zijn want het is mega druk bij mij op kantoor :( en ik ben toch wel 1 van de knallers (zijn worden haha).
    Maar advies geven is makkelijker dan het zelf opvolgen Hihi ;)

Gingerale ik zal dan puur extra controle op hartje krijgen en verder niet zal dus maar 5 minuutjes duren gaf de vk de vorige keer aan. Dan kom ik gewoon ff snel langs en mag ik tussen door ff snel binnen liggen hartje luisteren en klaar ;) zo stelde ze het toen voor en dat zou ik wel graag willen merk ik gewoon. Was bij een vriendin net die een doppler heeft was moeilijk om niet te vragen , maar ben zo bang dat ik volledig in de stress schiet als we hem niet vinden.....

Lavina klinkt bekend en dat is zo irritant!
    Ik ben gewoon beetje gek Hihi ;) jammer dat we het geslacht niet mogen weten maar snap het als je mee lezers hebt :( die heb ik niet :D ik zou het zo niet kunnen me moet houden, ik zou het echt aan iemand MOETEN vertellen Hihi....... Dus als jij die drang nou ook hebt :p hou ik me aanbevolen om in een pb te sturen ;) ik kan wel weer me mond houden over ander maar niet over me zelf zit gewoon gek in elkaar.
    Als je meer knuffels nodig hebt roep je maar hoor , ik deel ze graag uit.
    Me vent heeft alles gedaan, opruimen de was echt alles. Heeft morgen nog vrij genomen om met mij de boodschappen te doen zodat ik niet alleen hoef.... Soms kan die heeeeeel lief zijn :)
    Ook wil hij al morgen beginnen aan de kamer haha. Dat had ik al verwacht Hihi.
    Ik moet ook veel plassen daarom heb ik met de terug reis bijna niet gedronken en dat hielp gelukkig.

Gaab beter morgen de ha bellen als ik dit zo hoor, klinkt wel als bekken instabiliteit en best heftig ook. Als je er vroeg bij bent kan het tot het minimale beperkt worden loop je er te lang mee door kan je er flink last van hebben en zelfs uiteindelijk plat moeten liggen omdat je gewoon niks meer kan.

Hbz dank je. Ik heb "gelukkig" last van me lies en me rug dat was toen het mis ging bij me mk gelijk weg terwijl het vruchtje pas 1,5 later kwam. Dus ging denk ik weg toen het hartje stopte met kloppen. Dus dat maakt me dan weer iets zekerder. Maar ja ook echt maar iets haha.
    Leuk z'n toch.

Nog 1 week gtst te gaan :D

10. swimming

swimming Fanatiek lid

15 apr 2012
    2.985
    3
    38
    Nederland
    Ons mam is weer creatief bezig geweest. Zo. Blij mee :D:D:D
    Inclusief rompertjes, sokjes, broekje en shirtje.

11. Picasso91

Picasso91 Bekend lid

4 sep 2013
    955
    0
    0
    @mitf,wauw! respect voor het vele typen! Sinds ik een tabletje heb waarbij het typen echt €%&&€*#@ is ipv laptop zijn mijn reacties een stuk korter geworden (en zit ik steeds keihard te schelden ;))
    De eerste bruiloft waar ik over schreef was ik eerlijk gezegd snel zat. Was van vriend van mn man, ik kende vrijwel niemand daar en zat me een breuk op de houten stoelen op de feestlocatie. Tweede bruiloft was wel heel leuk, vriend van ons beiden van de studie. We hebben dit jaar serieus iets van tien bruiloften! Veel vrienden in leeftijd 20-30 en vrij traditioneel ingesteld (christelijk) dus dan heb je dat. Maar dit jaar is wel extreem hoor :p
    Ik zing tegenwoordig bijna alleen nog af en toe tijdens de afwas maar heb wel wat meer gezongen. Zelfs auditie mogen doen bij the voice maar verpest door zenuwen (of gewoon te slecht natuurlijk, haha)

Ik doe nu idd even lekker rustig. Als mensen er iets over zeggen grap ik dat ik 24/7 werk als broedmachine ;) ben nu al sinds dinsdag met ml bij mn ouders in Friesland. Hij doet spoedcursus autorijden bij mijn oom die rijinstructeur is in een dorpje verderop. Ik hoef in principe heerlijk niets. Tot nu toe keertje was opgevouwen, wat boodschapjes gedaan en een avondmaaltijd gekookt maar verder niet veel. Ohja, mijn lieve oude hond minstens twee van de drie keer uitlaten maar dat vind ik juist wel fijn. We zijn allebei traag en de natuur is hier toch prachtig.

Naar dat jij je soms zo onzeker voelt, fijn als je wat vaker hartje kunt luisteren! Snap dat je meisje heel leuk zou vinden. Maar iedereen snapt ook dat je ook heeeeeeel blij bent met jongen hoor ;) spannend!

@gaab, oei, dat klinkt idd niet goed! Zou ookneven naar de ha gaan.
    Heb gisteren btw zelf ongelukje gehad. Wilde over logeermatras op de grond stappen maar stapte op muggemep die daar lag en gleed in soort split. Knie en heup vervelend verdraaid maar hopelijk na paar dagen over..

@judith..man, man, wat een kwelling die benen van jou! En de ha kan helemaal niets doen? Echt super naar :(

De rest ben ik ff kwijt en moet ook al láng naar bed. Sorry dames. Welterusten!

12. swimming

swimming Fanatiek lid

15 apr 2012
    2.985
    3
    38
    Nederland
    @mitf super cool die lange teksten. Alleen zal ik dat zelf nooit voor elkaar krijgen op tab of phone.

Trustee allemaal:):):)

13. Picasso91

Picasso91 Bekend lid

4 sep 2013
    955
    0
    0
    Ohja (lig nu stiekem nog heel onverstandig met mobiel te klooien in bed, ml kijkt wedstrijd uit) ik wilde nog reageren op plasprobleem. Heb daar nu ook al tijdje last van. Met moest laatst tussen 23-13u (dus in 14 uur tijd) maar liefst 12 keer plassen. Gebroken nachtje dus. Ook elke keer gewoon normale hoeveelheid. Wijt het aan alcoholvrije radler die ik die avond op had. Vandaag en gisteren ook vaak gevoel dat blaas vol is maar vervolgens bijna niets plassen, irritant. Voel deze dagen ook wel steeds tikjes van pukkie helemaal onderin buik, is gewoon op mn blaas aan het dansen ben ik bang.

Nja, hoor net van broertje die hoofd om deur steekt dat Duitsland gewonnen heeft (nu nl eruit ligt boeit me dat stiekem niet echt meer) dus ml zal zo ook wel bovenkomen. Nogmaals welterusten ;)

14. Stefjuhhhh

Stefjuhhhh Actief lid

31 mrt 2014
    104
    0
    0
    Mijn 2 lieve hondjes
    Zuid Holland
    Wat leuk gedaan door je moeder swimming!!
    Heel creabea!!

ik heb vandaag 20 weken echo ipv morgen.
    En dan ook zo'n speciale echo voor extra controle hartje

Vandaag weer lekker naar me ventje kijken :D

Me grote vent gaat vandaag de vloer leggen in het kamertje :D

15. gaab27

gaab27 Fanatiek lid

30 dec 2010
    1.585
    1
    0
    Den Haag
    Ik ben afgelopen woensdag al bij de ha geweest was een invaller en die zei hoort bij deze fase, dat door de hormonen je si gewrichten los gaan zitten.
    Hij adviseerde mij om via de gyn om fysio te vragen.
    Donderdag heb ik controle en dan heb ik het er over.
    Ik begin volgende week maandag met zwangerfit bij de fysio, hopelijk helpt mij dat voldoende.
    Deze week best veel werk, vrijdag zaterdag zondag maandag dinsdag dus afwachten hoe mijn lichaam daarop reageert anders ga ik een afspraak regelen bij de bedrijfsarts om minder te werken, wil graag tot mijn verlof door!

Succes voor de gene die vandaag echo's hebben :)

16. GingerAle

GingerAle Fanatiek lid

21 apr 2014
    1.394
    1
    0
    Stefjuhhh wat leuk dat je nu al de 20 wekenecho hebt! Ik hoop dat alles er goed uitziet met de kleine man. Spannend!

Gaab, dat is wel opvallend, dat hormonen ook invloed hebben op je gewrichten. Misschien komt het daardoor dat ik momenteel geen medicijnen hoef voor mijn gewrichten! Normaal slik ik die namelijk wel, maar tijdens de zwangerschap hoeft dat niet zeiden ze. Snap ik ook eindelijk waarom. Voor jou is het wel balen... ik hoop dat fysiotherapie goed werkt voor je. Toen ik in het begin last kreeg van mijn gewrichten (2 jaar geleden, had dus niets met zwangerschap te maken) heb ik ook fysio gehad, maar helaas deed het niks voor me. Hopelijk werkt het voor jou beter.

Swimming, echt te leuk wat je moeder heeft gemaakt!

Vraagje in het algemeen: ik merk dat velen hier aan iedereen vertellen wat het geslacht is van de baby. Ik twijfelde eerst, maar nu merk ik dat ik dat zelf ook het liefste wil. Mijn man is er alleen nog niet over uit. Wat zijn jullie overwegingen om het (grotendeels) wel te doen?

17. GingerAle

GingerAle Fanatiek lid

21 apr 2014
    1.394
    1
    0
    Superlief dat ze daarin willen meewerken. Als ze het zelf al heeft aangeboden, zie ik ook geen probleem! Ik vind het wel goed van je dat je niet zelf aan de slag gaat met de doppler, want het kan inderdaad ook leiden tot stress. Als je het puur voor de lol doet is het vast niet zo'n probleem, maar als je er al onzeker aan begint, denk ik dat je het beter niet kunt doen. Liever bij de verloskundige. :)

18. Judithvl

Judithvl Actief lid

2 apr 2014
    267
    0
    0
    Ow,swimming ik wil jouw moeder lenen!!! Die uiltjes, worden het thema vd babykamer bij ons;)

19. Ellie86

Ellie86 Fanatiek lid

27 jan 2014
    1.226
    0
    36
    Wij hebben het wel verteld, omdat het ons niets uitmaakt of mensen het nou wel of niet weten. Ik ben erg slecht in dingen geheim houden en hier echt mijn mond niet over kunnen houden. Vind het sowieso wel handig dat als ik met iemand ga winkelen en ik zie iets leuks voor een jongen ik het ook gewoon kan kopen. Ook wil ik graag gerichte cadeaus krijgen :D. Nu heb ik veel leuke jongenskleding gekregen en die uniseks dingen vind ik persoonlijk helemaal niets.

20. Lentekind85

Lentekind85 Bekend lid

5 feb 2014
    714
    223
    43
    NULL
    NULL
    Goedemorgen allemaal!

MITF: wauw! wat geweldig dat je op iedereen reageert zeg! Over toewijding gesproken ;)

Judith: super balen van je benen... ik heb er echt geen ervaring mee, dus kan geen tips geven helaas...

Gaab: ook balen! heb ik ook al geen ervaring mee... ik heb alleen wat last met bukken en opstaan als ik veel in de tuin werk ofzo... maar dat gaat ook allemaal weer voorbij met rust, dus dat zijn niet echt klachten ofzo vind ik zelf... Misschien naar de fysio? Er zijn ook speciale banden voor om je rug te ondersteunen dacht ik eens gehoord te hebben...

Verder zag ik meisjes, goede 20 weken echo's en super leuke kleertjes voorbij komen!

Ik ben vandaag precies op de helft, alweer een mijlpaal, de tijd vliegt echt! Voel de baby echt al goed, merk dat hij/zij steeds sterker wordt. Donderdag 20 weken echo (ook al een GUO bij ons, maar inderdaad, of daar nu echt zoveel verschil in zit - behalve degene die hem uitvoert misschien - vraag ik me ook af), dan weten we het geslacht, leuk!

Verder maar weer hard werken en ik heb me voorgenomen om eens op tijd naar bed te gaan deze week, dat was de afgelopen weken een beetje drama ;)

Fijne dag meiden!

Deel Deze Pagina