@Gaab oh dan is dat weer een andere cursus met zelfde naampje wat een gezeur over vroeger ja pff niks van aantrekken hoor. fijn dat het goed ging vandaag en dat je een duidelijk gesprek hebt gehad. @Zonnebloem leuk dat je nu elke dag de baby voelt! @roken heb een jaar of 4 gerookt, meer dan 12 jaar geleden weer gestopt al, vond het ineens gewoon vies haha @Me84 volgens mij kan een harde buik wel een tijdje aanhouden hoor maar weet niet zeker. mss je darmen gespannen anders? heb ik ook regelmatig en is alles hard @Meg fijn dat bij de vk alles weer goed was, lekker morgen ook je echo Wij hebben de echo gehad alles was helemaal goed zo'n fijn gevoel!!! Smurf ligt met hoofdje boven nu en de beentjes beneden, en lekker op mijn blaas te trappen verklaard mijn vaak moeten plassen ook een beetje hahaha. Zoals verwacht ligt de placenta voor en was ie ook behoorlijk dik, dikker nog dan mijn buikwand, dus daardoor kan ik nog niks voelen. Smurf is nog niet sterk genoeg om door twee lagen heen te schoppen zodat ik het voel, dus kan nog even duren. Geslacht was ook te zien, maar zoals gezegd blijft dat geheim Nog een fotootje van gezichtje, echt fotogeniek is onze smurf niet zei ze
Ik kan ook echt niet wachten tot ik de baby ga voelen.. Ben benieuwd hoe lang het nog gaat duren. Wat fijn dat de meeste van jullie het wel al zo goed en vaak voelen! Maar jullie zijn dan ook wel iets verder haha @roken: ik rook in totaal al 15 jaar en ben vorige zwangerschap gelijk gestopt en totaal geen moeite mee gehad maar nu pffff.. Ik mis het gewoon bijna elke dag nog! Heb nu ook echt het gevoel dat als ik bevallen ben ik gelijk weer begin. Voor degene die de 20 weken echo al hebben gehad wat fijn dat alles goed is!! En wat leuk om al die buikfoto's te zien! Mooie buiken hoor. Verder weet ik even niet meer wat ik allemaal heb gelezen. Zag wel leuke uiltjes voorbij komen. Fijn hoor van die creatieve moeders. Ik heb een schoonmoeder die erg handig is en die heeft voor mij al een hemeltje, aankleedkussenhoezen en lakentjes gemaakt. Erg leuk en handig! Hier gaat verder alles goed. Nog 3 dagen werken en dan heerlijk 3 weken vrij. Nu nog hopen dat het mooi weer gaat worden, want ik ga verder niet weg. Ik merk wel dat ik de laatste tijd weer heel erg moe ven en steeds meer last van hoofdpijn krijg. Maar ja als het daar weer bij blijft ben ik gelukkig.
Judithvl haha dat had ik willen zien hoppen als een kangaroe het zal nu niet lang meer duren voor papa in spe de kleine ook gaat voelen dan. Of dit kleine mannetje pest zijn nu al Hihi Haha ja idd die verwachten gewoon een slapende baby in hun armen te krijgen mafjes! Slapen is helemaal niet nodig voor een kind..... Lavina je de vorige keer was het ook wel ff zoeken hoor, dus was mazzel nu, maar was er erg blij mee Hihi ja we gingen ff door plannen Hihi en de geslachtsecho en 3D zijn extra en was een pakket dus die willen ze dan in een keer door plannen haha. Fijn dat alles goed is enne blijft het echt echt echt geheim Hihi grapje meis Gaab tja je blijft oude rotte hebben die het vroeger allemaal beter vonden bleeee... Fijn dat het gesprek zo goed ging! Ikke nee hoor vroeger was er niet z'n gezeik over borstvoeding ken juist heeeeeeeeeel veel oudere die juist GEEN bv gaven haha. Maar iedereen respecteerde dat. Als je nu tegen pro borstvoedingen mensen zegt dat je het niet doet krijg je een mega preek. En valt me op dat dat huis jongere zijn..... Meg pardon echt! :O roken zodat de baby klein bleef wow in shock! Je hebt als de kleine is gewoon geen tijd om aan die sigaretten te denken je bent dan zo verliefd Fijn dat alles weer goed is Me84 idd een kwestie van door zetten en niet roken Wellicht was de kleine druk in je buik, dan heb ik ook z'n gek gevoel in mijn buik. Pfff vandaag een heftig dagje werk gehad..... Me baas maakte een bepaalde opmerking (niet eens lullig of iets) maar gewoon iets dat me blijkbaar het laatste duwtje gaf en stortte ff helemaal in (niet letterlijk ik zat op een stoel Hihi) me baas en ik hebben een hele vage band, we voelen elkaars emotie heeeeeeeel erg sterk aan voelt ook niet alsof we werkgever en werknemer zijn ik kan het totaal niet uitleggen. Dus hij raakt vaak en makkelijk een gevoelige snaar en weet meestal ook precies wat hij moet doen om iets uit mij te krijgen...... Zo ook vandaag Hij was gelijk heel lief en schok ook een beetje (ik ben altijd heel sterk en laat niet snel mensen dichtbij komen zeg maar). Hij heeft heel lief naar me geluisterd en ook aangegeven hoe blij hij is met mij als werknemer en hoe belangrijk hij het vind dat ik aan me zelf en de baby denk. Tegelijkertijd ook dat hij me zeker niet tot na me verlof zo kunnen en willen missen, maar als het zou moeten dan moet het! Hij kan ook reiki en gaat mij op afstand behandelen . (Zegt misschien ook wat over de band Nu me bedje in ga lekker slapen.
Ow..fijn..reiki op afstand. Fijn als je zo iemand vlak bij je hebt! Gaab voor jou ook fijn dat er begrip is!!! Ik las wat over wel/geen harde buik: ik twijfelde ook, maar vk bevestigde het. Gister weer na de echo. ..door al dat gewroet..Paar uur lang het strakke gevoel, ook al voelt het met de hand niet zo hard aan, ( alleen zon rand onderaan)maar van binnenuit wel. Dus ga er maar vanuit dat het wel een harde buik was hoor! Ellie bijna lekker kang vrij...heeeeerlijk... Mitf, hoe doe je dat toch , zoveel onthouden en reageren. Lavina kan dat volgems mij ook erg goed. Knap hoor, ik wil wel maar t lukt niet Dames komende dagen tropische temperaturen...bleh..zo min mogelijk doen dus!!! Enne, hier op de helft...joepieeeeeeee!
@Ellie komt dichterbij die vakantie heerlijk! @MITF fijn maar ook lastig lijkt me als je zo'n "aparte" relatie met je baas hebt, wel goed dat er ook veel begrip is en lekker die reiki. @Judith ik open gewoon 2 pagina's tik in de ene per post, en vul die dan onderweg aan als diegene weer wat schrijft
Nog even vanuit m'n bed, moe! Ik ben ook op de helft, vanaf nu weer langzaam aftellen Zo fijn. @harde buiken. Het kan ook zijn dat je buigspieren trekken. Als je die toch nog (te) vaak gebruikt, kan je soort spierpijn krijgen. Dat geeft een trekkend pijnlijk gevoel van onder tot boven in je buik. Dat heb ik regelmatig na een dag werken. De buigspieren moeten we echt steeds meer ontzien. En das vaak wennen. Je darmen kan je niet meer voelen aan de buitenkant van je buik. Die liggen nu achter de bm. Dus ik denk niet dat t de darmen waren waar iemand over schreef. Succes met alle 20 weken echo's!!
Lavina van harte gefeliciteerd met de goede echo! Geeft niks toch dat je baby niet zo fotogeniek is. Het is ook nogal wat, als er op zo jonge leeftijd al foto's van je worden gemaakt. Komt vast nog wel goed als hij/zij eenmaal geboren is, haha! Ellie lekker zeg, 3 weken vrij! Had je in je vorige zwangerschap ook veel last van vermoeidheid en hoofdpijn? Omdat je zo zegt: als het daar wéér bij blijft. In dat geval hoop ik het in elk geval met je mee, alhoewel ik niet voor je hoop dat je continu hoofdpijn hebt. Mitf wat apart zeg die band met je baas! Wat Lavina ook al zegt, lijkt me aan de ene kant fijn als je zo'n relatie hebt met je werkgever, maar ook weleens een beetje lastig. Kun je er nooit eens ongestoord doorheen zitten. Hmm Judithvl wat vervelend dat je last blijft houden van die harde buiken. Zei de verloskundige ook nog iets over wat dat betekent of wat je eraan kunt doen? Voor degenen die vandaag echo's hebben veel geluk gewenst!
Judithvl ik ga zodra ik op iemand wil reageren gelijk de naam neer zetten en dan mijn reactie. Dan ga ik het volgende stukje lezen en zo door als ik dan een pagina heb gelezen knip ik mijn getypte stukje en ga ik naar de volgende pagina enz enz enz.... Best een werkje dus. En idd reikt op afstand erg fijn Lavina ja is ook wel heel apart hoor ik heb meestal het hele tegen overgestelde gehad dat ik het niet zo goed kon vinden met mijn baas dus dat is al raar en dan is de klik er ook nog eens zo goed. Maar we hebben ook veel de zelfde interesse en beetje zelfde leven qua omgang met ouders en schoonouders enzo dus dan begrijp je elkaar goed. Enige is dat hij wat ouder is en dus wat meer levens ervaring heeft waar hij mij weer advies mee kan geven Hihi. Elionorah pffff dat red ik niet hoor 1.15 Hihi Gingerale ow jawel hoor kan juist wel, dan laat hij mij met rust en hebben we het er soms later even over of helemaal niet. Hij voelt ook goed aan wanneer hij wel naar me moet komen en wanneer niet Hihi gister kwam uit behoorlijk onverwachte hoek van ons beide dat ik zo instorten, misschien had ik het dus juist even nodig. De gene met echo's veel succes en veel plezier Ik g lekker zwemmen met me kleine man! Waar is me energie toch Hihi.....
Jaaaaaaa!!!! Vl heeft de kleine gisteravond luid en duidelijk kunnen voelen !! We hielden hEt een half uur vol en toen kwam ie vanzelf zich melden Mitf, je hoeft geen energie te hebben, mooi n btje dobberen, haha! Ik vind die harde buiken niet erg. Het is voor mij even een terugfluit momentje. Op dit moment baal ik alleen van die benen. Maar...de laatste nachten lijkt het beter te gaan. Ik slaap iig voor het eerst rustig in. Ik heb nu de magnesium pillen laten liggen( ze zijn zoooo groot...en ik krijg er diaree van) en slik alleen nog folium en b12 extra. Vanacht n been ingezwachteld. Best strak want het patroontje staat nu nog pittig diep in mn been hahah!
Fijn gaab dat gesprek goed ging..! Nu ook niet schromen om rustiger aan te doen hè! Wat fijn een goede echo lavina!!! De mooie foto's komen straks wel Komt vast gauw dat je de beeb voelt Ellie! Aftellen tot de vakantie.. Heerlijk! Denk juist wel fijn dat je zo'n band hebt mamainthefuture.. Maar viel er dan ook meteen soort last van je schouders? Reiki op afstand zegt mij erg weinig.. Jeee steeds meer nu op de helft! Ik ook bijna!! Ongelooflijk vind ik dat, nu al op de helft..!!! Das ook niet zo gek moe om 1.15uur elionorah ! Denk dat je misschien wel gelijk hebt met die buigspieren..? Of buikspieren? zal ze nog te weinig ontzien misschien? Maar wat ik idd las over harde buik is dat het alleen de bm is die aanspant. Bij mij was het echt de hele buik. Vanaf onder de borsten tot aan schaambeen zeg maar.. Zal het volgende week wel even vragen aan vk. Jaa wat fijn Judith!!!! Haha geduld is beloond! Hoe vond ie het!? Hoop echt dat het gauw nog beter wordt met je onrustige benen. Iedereen met echo vandaag heel veel succes en veel plezier!
goedemorgen dames! Ik probeer altijd op iedereen te reageren, maar vrees dat het van mij ook selectief is - reageer op datgene dat ik onthouden kan, haha! Las hier dat sommigen goed hun moeilijkheden hebben aangegeven op de werkvloer, chapeau! vind ik echt knap om zoiets te doen, nu jezelf inderdaad ook wat meer rust gunnen. Zeker als ik over harde buiken lees, dat is inderdaad meestal een teken van je lichaam dat er wat rust moet komen. Judith: fijn dat het slapen afgelopen nacht beter ging! je doet er ook genoeg aan om een keer effect te hebben he... MITF: zwem ze! en lekker rustig aan ronddobberen in het zwembad idd! baby voelen: gister was ons kleintje echt flink aan het bewegen en heeft mijn man het ook kunnen voelen! Het waren af en toe echte kicks, ik kan er nu niet meer om heen hoor! Voelde het zelf ook aan de buitenkant, maar ja, dat is altijd makkelijker voor de vrouw he Het was weer een mooi moment, op die manier gaat het toch voor ons beide wat meer leven nu, de hele zwangerschap! Binnenkort maar eens gaan nadenken over de babykamer, zeker omdat we morgen het geslacht te horen krijgen als het goed is! Ben benieuwd! dames met vandaag een echo: veel plezier! hopelijk goede berichten en nog meer van die leuke foto's!
Baby voelen: blijft bijzonder he. Hopelijk hebben we het snel allemaal! Fijn judith dat je vriend het nu ook voelde. En dat de benen wat beter lijken te worden. Mooie echos zag ik ook voorbij komen. Vind het wel lang duren tot ik weer mag. 28 juli pas 20 weken.. Ik heb vandaag echt heel erg last van buikpijn vooral onderin aan de zijkanten. Denk spijsverteringsprobleem want poepen is ook lastig en ben wat winderig (heel fijn ja). Maak me over de kleine op zich geen zorgen. Voel elke dag wel wat plopjes. Vanochtend werd ik met scheve buik met bobbel op links wakker, toen ik onder de warme douche weer keek/voelde was hij scheef naar rechts met daar de bobbel, vet grappig
Judithvl het is babyzwemen met mijn kleine man en daar heen gaan en hem en me zelf omkleden etc kost me best veel energie. Me kleine man vind het alleen zooooo leuk die geniet volop, en dan geniet ik als mama ook . Maar zit heerlijk inmiddels met de beentje omhoog Hopen dat het zwachtelen blijft helpen Leuk dat je man de baby eindelijk heeft gevoelt, jippie Me84 ja dat is het ook zeker. En er viel een mega last van me schouder af. Heb zoveel beter geslapen gister! Dit is reiki en mijn baas kan het dan ook op afstand zonder aanraking maar met een foto... Hij heeft nu dus een pasfoto van mij bij zich zodat hij mij kan behandelen. Reiki - Wikipedia Swimming leuke foto! En I love streepjes Lentekind helaas niet rond dobberen maar gewoon keihard werken allemaal spelletjes doen met me kleine man. Baby/peuter zwemmen echt super leuk en een aanrader om straks met je kleine te doen. Wij gaan al vanaf dat T 7 weken oud is, hij vind het heerlijk! Geweldig het aan de buiten kant voelen. Picasso haha die bobbels ken ik echt grappig. En idd waarschijnlijk doen je darmen pijn dat kan je best voelen hoor. Tenminste ik wel als ik even niet goed ben geweest haha.leuk die plopjes. En keer goed geslapen (na dat zoon lief eindelijk in slaap viel) is echt een mega last van mijn schouder af. En baby merkt dat ook want die voel ik nu heeeeel duidelijk! Zoonlief slaapt dus ik geniet, zit heerlijk met me benen omhoog op de bank
Me diploma laatste examen bestond uit 2 kerntaken dat examen waar ik het over had allebei afgesloten met een 8 ukkie maak me dagelijks rond 6 uur wakker al...
Mooi buikje swimming. Zoo bijzonder hè lentekind! Spannend morgen het geslacht weten.. Daarna dus lekker gericht shoppen! Gaat het al beter met je buik Picasso? Hopelijk wel Fijn mamainthefuture dat er een last van je schouders gevallen is..! Gefeliciteerd sharjohn!!! Vet goed!!! Wow 6 uur is wel erg vroeg..! Ukkepuk is ook even flink aan het bewegen nu... Wat geweldig mooi vind ik dat!!! Probeer het ook weleens te filmen, maar dan is het opeens stil hè haha!
Gefeliciteerd Sharjohn!! Spannend lentekind! Weet niet of je het al gezegd hebt maar ga je het ook bekend maken? Mijn buik voelt gelukkig idd wat beter. Sinds een uurtje pas ofzo dus was wel lang vervelend. Heb meerdere glazen drinken genomen, miss heeft dat ook wat geholpen..