Mitf leuk een jongetje!! Volgens mij zie ik ook balletjes en een piemeltje En gewoon wat verse pakjes shoppen voor dit verse zoontje toch! Wij hebben de 20wk echo zojuist ook gehad en het leek helemaal goed!! Ik ben helemaal verliefd op ons zoontje!
oohh MITF! weer een zoontje! Ik herken je gevoel wel een beetje, dacht ook echt dat dit een meisje zou zijn, maar nee hoor, gewoon een jochie erbij! Toch wel logisch dat je dan even moet omschakelen, maar het is allebei leuk in the end natuurlijk... En euh... ik ga gewoon shoppen hoor! hihi! Ga later uitgebreider reageren, was gister bezig en hop, alles weg! Nu naar de dierentuin met ons zoontje, hij is 2 geworden vandaag
Jammer dat je niet los kunt gasn met roze kleertjes mitf.. Even omschakelen idd, maar zodra dat gelukt is ben je vast super blij en kun je een stoere outfit gaan scoren! Ik ben net bij vk geweest voor controle. Heb elke keer andere (er zijn 6 ofzo) zodat ik ze allemaal eens ontmoet heb, want je weet niet wie beschikbaar is op de dag vd bevalling. Deze had nog eenw extra naar mn bloedwaarden gekeken. Hb was goed, maar ze meten ook de voorraad ijzer, mcv, en die was wel laag. Ze wil nu graag nog eens bij lab laten prikken en kijken of extra ijzermedicatie nodig is. Sch, we zien wel... Bm groeit goed. Raakt nu onderkant nsvel en dat is netjes voor bijna 20weken bij eerste kindje. Hartje luisteren was grappig want hij lag wild te spartelen. Klonk zo boemboemboemBAMboemboemBAMboemBAM :-D
@mitf blij om te horen dat het wel goed is gegaan! Gek, ik leef zo met jullie allemaal mee dat het echt spannend is als iemand niks van zich laat horen, maar gelukkig was het gewoon omdat je oudste aandacht wilde. Wat zal het voor hem leuk zijn om een broertje te krijgen! Misschien kun je hem meenemen uit winkelen om iets moois uit te zoeken voor zijn broertje. @Lenaroos gefeliciteerd met je goede 20-wekenecho en geniet van je verliefdheid! Heerlijk gevoel. @Disi wat gaat het snel hè! En misschien vindt deze baby het wel leuk om eerder te komen i.p.v. later, om de traditie te doorbreken. Dan zou je nu al over de helft zijn. @Picasso dat is bij mijn verloskundigenpraktijk ook zo, is een heel grote met allemaal verschillende verloskundigen. Laatst hadden we zelfs een vakantiekracht. Het maakt mij niet echt uit, ze zijn allemaal heel aardig. Hoe heeft ze dat kijken naar je bloedwaarden gedaan? Kreeg je een klein prikje in je vinger? Superleuk vestje trouwens!! Groot gelijk dat je ook iets met 'mama' erop wilt. @Pindatjuh, herkenbaar zo'n vriend (in mijn geval man) die er allemaal niet zo'n haast mee heeft. De mijne wil pertinent nog niet nadenken over namen. En dat terwijl ik niets anders doe. Ik weet nog niet waar we de meubels gaan kopen, ik denk bij de babywinkel en misschien bij de IKEA. @Judithvl waaaauw wat een buikfoto!! @Gaab ook jij gefeliciteerd met de goede echo (wat zijn er veel geweest en wat heb ik weinig gereageerd), en natuurlijk fijn om te horen dat het nog steeds een jongetje is haha! @DaThi supercool dat je een meisje krijgt na je jongenstweeling! Gefeliciteerd! Zo... helemaal bijgelezen & bijgepost, haha. We gaan vanmiddag in de herkansing om naar de babywinkel te gaan. Ik weet niet of we meteen iets gaan uitzoeken, maar ik wil zo graag eens kijken wat ze allemaal hebben.
Ohja, babykamer.. (Wij hebben niet zo'n groot budget asngezien mijn man nog een paar jaar moet studeren en ik alleen een nulurencontract hen voor administratief werk op de uni wasr ik ben afgestudeerd.) Wij hebben ledikantje van mp voor 37 inclusief bezorgen en beddengoed. Matrasje koop ik nieuw bij ikea (niet de goedkoopste want matrasje is wel belangrijk en moet langer mee kunnen). Als commode wil ik graag de hemnes ladenkast van ikea. Zou fijn zijn als dat ook via mp lukt, anders 129 bij ikea.. Box krijgen we tweedehands van schoonzusje (mooie zwarte bopita). De babykamer laten we wit. We zijn niet van die klussers en moeten anders over een jaar of twee als we gaan verhuizen alles weer wit maken enzo. We doen de kleur in de items als gordijnen, aankleedkussen, lampjes, schilderijtjes, enz. Ik vind Winnie the Pooh leuk dus daar doen we wel wat mee voorzover kan.. @gingerale, bloedprikken moest buisje bij lab. Zit in de poli en daar woon ik tegenover, lekker makkelijk @lentekind, gefeliciteerd met je zoon en hopelijk heb je niet teveel regen in de dierentuin..
ik zag een mooie babybuik voorbij komen en 2 goede 20 wkn echo's, ben blij voor jullie ! kon zelf van die foto niets maken, of het nou wel/geen jongen is?? vannacht 4x eruit geweest, dat is al beter dus drink gemiddeld 3-4 liter op een dag. las over menen die bij een grote praktijk zijn, vinden jullie dat niet vervelend?? ik heb bewust gekozen voor een vk die 1-op-1 begeleiding doet, dan zie je je hele zwangerschap/bevalling/daarna dezelfde persoon. nadeel is wel dat ze soms weggeroepen word wanneer je controle hebt oid en dat de kans bestaat dat tzt met je bevalling zei net met een ander bezig is.. maar dan krijg ik iemand uit de praktijk waar zei werkte eerder en die zijn met zn drieen. (ken ik ook allemaal)
@Luckymartine: ik probeer ervan te genieten, al komt er niet echt veel uit mijn handen. Ik voel me vandaag ook erg lamlendig en zit alleen maar op de bank op de laptop of ik kijk naar de tv. Genieten is dus een groot woord @mamainthefuture: Was de rest van de echo goed? Weer een jochie erbij, ik kan me voorstellen dat het even omschakelen is. Ik zou gewoon wat nieuwe kleertjes gaan shoppen @Disi: Wat lekker dat je lekker doorslaapt 's nachts! Stuur een beetje vaste slaap deze kant op! @Lenaroos: Mooi dat jullie ook een goede 20weken echo hebben gehad! Lekker gevoel geeft dat daarna he! @Lentekind: Gefeliciteerd met jullie zoontje! En veel plezier in de dierentuin! @Gingerale: Gelukkig, ik dacht dat ik de enige zou zijn met zo'n vriend Soms heb ik ook echt het idee dat het hem soms niks interesseert ofzo, dan probeer ik met hem te praten over bijv het kamertje en dan zegt ie dat het allemaal wel komt. Ik wil het natuurlijk ook niet teveel pushen en mannen beleven het natuurlijk allemaal anders, maar als ik af zou wachten dan begint ie er in week 35 een keer mee Ik hoop dat jullie leuke ideetjes op gaan doen in de babywinkel! Laat je even weten hoe het is geweest? @Zonnebloem: Dat klinkt inderdaad al beter! Wat drink jij dan veel op een dag zeg! Hier ben ik er vannacht 1keer uit gegaan om te plassen. Wel weer vaak wakker geworden door het getrappel in mijn buik Over de verloskundigen: Ik zit ook bij een praktijk met 4 verschillende vrouwen, allemaal ontzettend lief en zodra er wat is kun je altijd bellen en staan ze voor je klaar. Ik moet ze voor de bevalling ook allemaal een keer gezien hebben omdat je gewoon niet weet wie er op dat moment dienst heeft. Hebben jullie voorkeur voor thuis of in het ziekenhuis bevallen? Zijn er überhaupt dames in dit topic die vanwege medische redenen in het ziekenhuis moeten bevallen? Ik moet zeggen dat het bij mij vandaag erg aan het kriebelen is om kleertjes te kijken, zit ook al op verschillende websites te loeren. Zal ik óf niet? Groetjes Pindatjuh
Hallo Dames. Het duurde even om weer bij te lezen na mijn vakantie maar het is gelukt. Soms wel wat mee gelezen maar lang niet alles. Wij hebben gisteren een echo gehad en jullie raden het nooit: ons mannetje schijnt toch een meisje te zijn.. Ik moet toegeven dat wij allemaal even in shock waren aangezien we de afgelopen maand gedacht hebben dat het een jongetje was maar ook met ons meisje zijn we heel blij. Had zelf wel steeds het gevoel dat ik niet 100% overtuigt was. We hebben op vakantie Veel kleding gekocht en ik bleef maar zeggen wat nou als het toch geen jongen is. Mijn vriend bleef maar zeggen dat ik daar niet over moest nadenken want hoevaak kwam dat nou voor?? De volgende echo staat op 6 augustus = 20 weken echo Pas vanaf dan ga ik de muren verven hahaha want ik vertrouw het niet meer zo! Dames die al een goede 20 weken echo gehad hebben gefeliciteerd.
Nog meer goede echo's! Fijn, dames! Ik heb gewoon de bekendste praktijk gekozen en het makkelijkst bereikbare. Eigenlijk niet zo over nagedacht, maar ik vind ze ook allemaal even aardig. Het blijft een client-deskundige verhouding (of hoe je dat ook noemt) dus het maakt me niet zoveel uit Veel plezier, Gingerale. Ik hoop dat je vent binnenkort bijtrekt en met de tofste namen komt! Morgen gaan wij behang afstomen en dan gaan we beginnen aan het kamertje. Eindelijk! Dit behang wil ik graag, met 1 muur gekke uiltjes en vosjes en de andere muren blauw geruit of effen blauw in dezelfde kleur als de hartjes en stippeltjes van de muur met de uitjes en vosjes. Ik hou wel van een beetje artistieke gekkigheid. De grijze "bolletjes" zijn zilverkleurig die er echt uitspringen. En dan uiteraard de lichtblauwe versie. Die vos heeft een hele mooie staart op het behang, maar dat zie je helemaal niet op deze sample. Vaag dat ze niet mooie duidelijke foto's plaatsen. Producten met Collecties: Onszelf Bambi | Behangwebshop.nl We hebben al een grijze houten vloer op de bovenverdieping, dus dat hoeft gelukkig niet. Daarbij witte meubels en ik wil graag een uit hout gesneden boom waar ik allerlei dingetjes kan hangen. Kleine knuffeltjes en frutseltjes. Ik heb een handige pa, dus die zaagt wel even een boomfiguur uit een plank Mijn ma is handig met naaimachines, dus zij maakt de gordijnen en zo'n ledikantgordijnding (hoe het dat ook alweer?) dat wil ik graag rustig houden dus mooi met kant en dan wit ofzo. Ik ben zo benieuwd naar de foto's! Van Ellie hebben we het al kunnen bewonderen. Zijn er nog meer kamerfoto's?
@Sem25, dat is een rare gewaarwording ja ! kan me voorstellen dat je even met schilderen wacht nu.. @Pindatjuh, werd me verteld dat je in je zwangerschap 3 liter moet drinken op een dag, dat doe ik dus ook en soms wat meer als het warm is Wij gaan in het ziekenhuis bevallen aangezien de ambu soms in het dorp verderop staat en soms in de stad hier 20 min vandaan, en dan is het van hier nog 30 min naar zkh dus ik vind dat veel te eng om het risico te nemen, vandaar deze keuze.
MITF: Weer een jongetje! Wat leuk. Komt vast helemaal goed en ik zou ook gewoon wat kleertjes kopen. Je kan nooit teveel hebben toch!? Zonnebloem: Wat drink je een hoop! Met dit warme weer drink ik wel meer, maar 3 liter red ik echt niet. Snap wel dat je dan s'nachts ook nog vaak naar de wc moet. Wat een leuk behang LuckyMartine! Bedoel je een hemeltje? Sem25: Wow wat bijzonder dat het nu opeens een meisje is! Kan me voorstellen dat je daarvan in shock bent! Wacht idd maar even de 20 weken echo af.. Voor je het weer veranderd het weer Pindatjuh ik moet sowieso in het ziekenhuis bevallen. Word ook met 38 weken ingeleid. Dus ik ben eigenlijk as zondag al op de helft! Weet je al wat jij gaat doen? Thuis of in het ziekenhuis?
Wow Sem wat heftig! Echt flink omschakelen dus. Maar van harte met je kleine meid hoor Ik heb vandaag bevestiging van vk gekregen dat ze medische indicatie geven zodat ziekenhuisbevalling vergoed wordt. Erg blij mee, want wil sowieso in zh bevallen. Ons huisje is erg klein met mega smalle steile trappen en ik wil ook de mogelijkheid tot pijnstilling openhouden. Oké, babykamerfoto's, here it goes. Het is nog wel erg stoffig enzo. Komt later wel.. Foto 1. Kast met (veeeeel) kleertjes in de roze bak en ernaast, knuffels, luiers l, maxicosi en draagzak, enz. Foto 2. Ledikantje, nog zonder beddengoed en matras. (heb nog twee foto's, maar je kunt maar twee per post..vervolg hieronder)
Foto 3. Naast de deur komt de commode en luieremmer enzo. Foto 4. Voor het raam staat fijne stoel, laat ik staan voor voeden enzo. Gordijn blijft zo of ik moet een hele leuke nieuwe zien. Of deze verven. Groen ofzo.. Apparaat is luchtontvochtiger omdat luchtvochtigheid snel hoog is daar.
Oh wat leuk, babykamerfotos en aankleding voor de kamer!!!! Meer meer meer! Leuk om te zien hoe ieder zn eigen smaak heeft! Ons klintje komt in een oncurante kamer...heeel lang en smal.maar ik vind juist, met kleine, of oncurante kamer het een uitdaging om creatief te zijn wij hebben 3 timmermannen in onze gezinnen, dus speelgoedkisten e.d worden op maat gemaakt voor bijv.onder de schuine wand Fotos zullen bij ons moeten wachten tot we beneden klaar zijn en boven vorm kunnen geven aan de babykamer,over een week of 15 op zn vroegst. Ik denk dat ik onbetaald verlof ga opnemen, want er moet nog zoveel gebeuren in ons huis....dan ben ik de hele maand oktober en november thuis. Jeetje , dat je jongen een meisje is.. ik zou flabbergasted zijn... Zo zie je maar, je gevoel klopt vaak, al dan niet, altijd Ik wil komende wk naar babyparkZaanstad. Heb daar zulke leuke lampekappen gezien op internet, ook voor onze eigen slaapkamer
Wow wat een berichten in een dag.. Ik maakte me ook beetje druk mamainthefuture..vanmorgen vroeg voor werk nog even gekeken en gelukkig goed nieuws! Gefeliciteerd, Fijn dat alles goed is..! Ik snap je omschakeling, maar die is er vast heel snel! Jij ook gefeliciteerd Lenaroos!! Geniet van je blauwe wolk Gefeliciteerd lentekind met je zoon! Heeft ie leuke dag gehad!? Ik heb tot nu toe ook elke keer een andere vk gehad.. Ook met de reden dat je ze allemaal x gezien hebt.. Hoop dat alle waardes goed zijn Picasso. Heb je wat leuks gezien bij de baby winkel gingerale? Ben benieuwd! Dat scheelt toch weer 3 x zonnebloem Ik kom ook nooit aam 3 liter op een dag.. Vind het tot nu toe niet vervelend dat ik elke x andere vk heb.. Pindatjuh, je kan toch best 1 of 2 dingetjes kopen?! niet zoveel maar heb je toch iets leuks gekocht alvast voor je kleintje! Ml wil heel graag dat ik in zh beval.. Ik heb er zelf nog niet heel goed over nagedacht.. Maar als ik naar mijn zussen kijk en hun bevallingen, tja dan neig ik ook wel naar het zh.. Oeh wat een omschakeling zeg Sem..!! Maar net zo blij gelukkig! Jou 20 weken echo is wel laat, is daar reden voor? Super leuk luckymartine! Ben heeeel benieuwd hoe het gaat worden! Ons kamertje komt pas eind aug dus moet me nog even inhouden.. Wij gaan 1 wand anders behangen verder hoeft er niks gebeuren qua klussen zeg maar..moeten nog even behang halen maar heb wel wat op het oog. Ziet er leuk uit Picasso!! Zooo leuk al die spulletjes ook allemaal al.. Heerlijk dat wil ik ook.. Alles wat we hebben overgenomen ( en das best veel) staat eerst nog bij mijn ouders ivm ruimte.. Kamertje over ongeveer 4 weken.. Hier nu alleen een opbergdoos vol met klein spul zoals knuffeltjes, paar kleertjes etc.. Vanaf september ga ik helemaal los Verder... Erg moe weer zeg... Gister niet eens aan het werk geweest en na halve dag werken vandaag kon je me al opvegen...pffff...
Ja, ons kamertje is ook vrij klein en met schuine wanden, maar het past gelukkig precies Ohjs, voor ik het vergeet. Mitf, jij vroeg toch eens naar gratis dingen? We missen helaas de 9maandenbeurs () maar er is in het weekend van 26-28 september een kleinere beurs in Hardenberg. Ik ga er met mn moeder naartoe. Vast ook veel gratis spul Edit: oh, entree is 8eu:x
Pff ben het zat haha! Had een heeeeeel verhaal getypt (zolang als mamainthefuture altijd typt), maar drukte op de verkeerde knop... Heb alle verhalen gelezen maar nu geen zin meer om alles opnieuw te typen.. Sorry! Wel welkom voor Pinda! En ik wens iedereen een goed weekend!
Wat is er alweer veel getypt @Sem: Dat is inderdaad even schrikken voor jullie! Had jij een soort van voorgevoel? Ik zou inderdaad ook maar even wachten tot je de 20weken echo gehad hebt @Luckymartine: Wat fijn dat jullie morgen gaan beginnen aan het kamertje! Dat behang op de site ziet er wel heel leuk uit! Leuk ook dat je de andere muur een ander behangetje geeft, anders lijkt het mij zo druk worden. Zo'n boom van hout is ook ontzettend leuk! Mijn moeder is ook heel handig met de naaimachine en zij is al druk bezig met ledikant lakentjes, ben benieuwd Is zo'n ledikant-gordijn-ding (hihi) die jij bedoelt niet gewoon zo'n klamboe of sluier? @Zonnebloem: Ik snap dat je dat teveel risico vind. Maar hoe gaat dat dan in z'n werk? Op het moment dat je vliezen breken naar het ziekenhuis? @Ellie: Met 38 weken al? Ik heb niet gelezen waarom je in het ziekenhuis moet bevallen, maar misschien heb ik er overheen gelezen hoor. @Picasso: Met de steile trappen moet je inderdaad niet met weeën naar beneden toe willen. Dat ze dat dan doen met medische indicatie, ik dacht dat ze dat niet deden? Wat ziet de babykamer er al leuk uit! En wel een mooi ledikantje! Was dat die ene die je zo goedkoop op marktplaats op de kop hebt getikt? Ik ga hier toch maar eens kijken op marktplaats dan. @Judithvl: Ik ben 3 weken geleden bij babypark Zaanstad geweest. Ik heb mn ogen uitgekeken Wat een megawinkel! Op de eerste etage hebben ze ook hele mooie meubels en kan je lekker eten, ook heel belangrijk Wat lekker als je onbetaald verlof zou kunnen nemen. Vanaf welke datum laat je je zwangerschapsverlof ingaan? @Me: Ik heb me nog in weten te houden met kleertjes kopen, vind het toch wel knap van mezelf Hadden je zussen een zware bevalling gehad dat je om die reden in het ziekenhuis zou willen bevallen? Erg he, die vermoeidheid. Wel echt je rust pakken als je die nodig hebt hoor Hier zijn we er ondertussen wel over uit, wij gaan voor een poliklinische bevalling. De rest van de tijd ben ik dan gewoon thuis, maar bij 5/6 cm ontsluiting gaan we naar het ziekenhuis wat hier vandaan nog geen 10 minuutjes rijden is (tegen die tijd waarschijnlijk maar 5 minuten ) Ik beval dan in het ziekenhuis en ongeveer 3 uur na de bevalling mag ik weer naar huis. Nu ik het terug lees ziet het er wel makkelijk uit, maar ik heb geen idee wat ik kan verwachten aangezien het ons eerste kindje is. Misschien verandert het later nog Ik merk echt dat ik tijd teveel heb, ben aan het zoeken naar de verschillen in flessen. Sinds ik zwanger ben weet ik zeker dat ik geen borstvoeding wil geven. Ik heb geen idee waarom, het lijkt me gewoon niks, al weet ik dat het wel het beste is voor je kindje. Zijn er meer meiden die hierover aan het dubben zijn? Groetjes Pindatjuh
Ik heb avent flessen, omdat deze op de kolf passen. Maar wat betreft lucht/krampjes geven er veel de voorkeur aan difrax. Deze zijn er dan ook wel in heel leuke kleurtjes, dus ik ben om die reden na 3 mndn borstvoeding, overgegaan op n mooie roze fles van difrax Ik ga di.21okt.officieel 6 wkn van te voren met verlof, dit wil ik dus naar wo1okt verplaatsen.