Uitgerekend 1 t/m 15 December 2014

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Boris10, 22 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. GingerAle

GingerAle Fanatiek lid

21 apr 2014
    1.394
    1
    0
    Het was hartstikke leuk bij de babywinkel! Mijn man keek zijn ogen uit wat voor moois er allemaal is... en ik natuurlijk ook. :) Hij is trouwens als een blok gevallen voor de Stokke Crusi, een combiwagen van € 1189 :$. Moeten we nog maar eens héél goed over nadenken.

Verder hebben we nu niks gekocht, behalve wat kleertjes. Er was heel veel in de sale. 2 paar sokjes, 2 pakjes, een jurkje en een vest gekocht. Ik zal zo wat op de foto zetten.

@Sem wow wat een nieuws! Een hele omschakeling zeg. Trouwens wat is jouw 20-wekenecho laat?

Te gek om de babykamerfoto's te zien! Eens met Judithvl, keep em coming!

Ik wil wel borstvoeding geven. Misschien deels afgekolfd zodat ik niet alle voedingen hoef te doen dus flessen zijn sowieso handig. Dat systeem van aansluiten op de kolf klinkt ideaal.

2. Ellie86

Ellie86 Fanatiek lid

27 jan 2014
    1.226
    0
    36
    Ik weet ook al zeker dat ik geen borstvoeding ga geven. Ik heb flessen van Difrax, maar ook één van avent. Die zat bij een of andere zwangerachapsdoos. Ik ga nu alle dozen weer halen dus heb ik nog wat meer verschillende flesjes.

Ik word ingeleid omdat ik afgelopen december met 40,3 weken ben bevallen van een doodgeboren jongetje. Het is toen fout gegaan tijdens de weeën, dus we gaan nu niet meer afwachten tot het zelf op gang komt. Daarom dus met 38 weken inleiden.

3. GingerAle

GingerAle Fanatiek lid

21 apr 2014
    1.394
    1
    0
    Een van de pakjes en vestje! :)

Bijgevoegde bestanden:

4. Lenaroos

Lenaroos Niet meer actief

@gingerale wat een lieve kleertjes!!! ♡♡

P@picasso wat heb je al lekker veel klaar! Leuk kamertje zo!
    Heb je dus een medische indicatie om de trappen?

@Sem wat een omschakelig idd!! En de 20wk echo moet dus nog? Dan zou ik ook even afwachten wat daar uitkomt :)

5. pindatjuh

pindatjuh Actief lid

3 jul 2013
    364
    60
    28
    Vrouw
    Flevoland
    @Judithvl: Mijn voorkeur gaat ook uit naar de flessen van difrax, al is het natuurlijk maar kijken of de kleine er straks uit wilt drinken. Ik vraag me alleen af of die flessen in de sterilisator van prenatal passen, want een sterilisator leek ons dan weer handig ipv die flesjes koken. Lekker vooruitzicht dat je dan vanaf 1 oktober zwangerschapsverlof hebt! Hier hebben we vakantie gepland staan van 20 september tot 11 oktober (was bij het plannen nog niet zwanger) om dan vervolgens vanaf 23 oktober met zwangerschapsverlof te gaan, dus even kijken of ik die tussenliggende dagen ook even mee kan pikken, zou lekker zijn ;)

@GingerAle: De Stokke Crusi is inderdaad een mooie wagen, wij vonden hem ook heel mooi, tot we het prijskaartje zagen ;) Wat een schattige kleertjes heb je gekocht!! :)

@Ellie: Ik heb volgens mij ook een mini flesje van avent ergens in een van die boxen liggen, zal straks eens zoeken.
    Het spijt me te lezen dat je bent bevallen van een doodgeboren kindje en kan me daardoor heel goed voorstellen dat je nu ingeleid gaat worden.

6. Lenaroos

Lenaroos Niet meer actief

Ik ga ook weer B.V geven
    Is iig wel de bedoeling. Mn dochter hapte al snel goed en ik vond het ideaal om meteen te kunnen voeden als het moest.
    Ik denk alleen niet dat ik weer 10 maand volhoud, maar hopelijk 6 maanden. Ik vond het heerlijk, je kindje aan de borst ♡

7. Zonnebloem22

Zonnebloem22 Actief lid

24 mei 2013
    315
    0
    0
    huisvrouw
    drenthe
    bv wil ik ook gaan geven, mits het lukt, we zien wel.

@Pindatjuh, geen idee hoe dat precies in zn werk gaat,
    dat moet ik nog met de vk bespreken ;)

8. Ellie86

Ellie86 Fanatiek lid

27 jan 2014
    1.226
    0
    36
    Zonnebloem: je zult dan gewoon thuis wachten tot je weeën beginnen of je vliezen breken. Dit hoeft natuurlijk niet eerst te gebeuren. Bij mij begon het met weeën en mijn vliezen braken ze pas in het ziekenhuis. De verloskundige komt dan eerst langs om te kijken hoeveel cm ontsluiting je hebt en bij een bepaald aantal cm ga je naar het ziekenhuis om daar te bevallen. Dit is je eerste kindje toch? Meestal (niet altijd dus ;))gaat het niet zo snel dat er geen tijd is om naar het ziekenhuis te gaan.

Pindatjuh dat zou lekker zijn als je die week ook nog vrij kunt krijgen! Heb je lekker lang verlof!

9. Judithvl

Judithvl Actief lid

2 apr 2014
    267
    0
    0
    Wat n leuke kleertjes ginger!

Flessensterilisator...je mag er toch van uit gaan dat alle gangbare flessen daar in passen...zeker als de avent er in past.
    Ik heb zon ding gehad, maar kookte liever af en toe uit in n pannetje, en verders in de vaatwasser. Daar komen de flessen weer blinkend Uit!
    Ik kijk t aan of ik borstvoeding ga geven...na de ervaring van 2 borstontstekingen en een een baby die elk 1.5 uur honger had... Maar ik wil het weer proberen.

Ellie idd n geruststellend idee , 38 weken...
    Bij mn jongste hebben ze mij gestript met 39 wkn, omdat ik 'op was' ( slaappillen, maagzuurremmers.... Alle laatste redmiddelen..) gelukkíg kwam de bevalling die avond op gang;) kan me niet voorstellen hoe het is om ' over ' te lopen..

10. Picasso91

Picasso91 Bekend lid

4 sep 2013
    955
    0
    0
    Heb medische indicatie idd vanwegede steile trappen plus het feit dat er echt geen bed in de woonkamer past (anders kon dat gewoon,geen probleem met trap). We moeten wel poliklinisch trouwens hoor, niet dat ik meteen die kant op mag zodra het wat begint te rommelen. Maar woon 20min van ziekenhuis in zwolle dus komt vast goed. En ik woon tegenover de poli in mn eigen stad, ook fijn idee..

Ik zou graag bv willen geven. Idd makkelijk dat je het altijd bij je hebt plus dat het heeeeeeel veeeeeel geld bespaart op flesvoeding. En ik werk thuis, ook handig. Nu nog hopen dat het lukt. Had al drupje toen ik erin kneep dus hopelijk goed teken ;)

11. Elionorah

Elionorah Bekend lid

14 jun 2010
    761
    0
    0
    Nurse
    Amsterdam
    Hoi meiden, wat zijn jullie heerlijk aan t keuvelen en kletsen :)
    Ik lees dagelijks mee, maar weet gewoon niet zo goed wat te schrijven met m'n moeie hoofd ;)

@kamertje. We hebben alles nog van onze eerste zoon.
    Wel wil ik een hang wiegje aanschaffen. Zo eentje die je aan t plafond bevestigd. Dit omdat onze huidige slaapkamer vrij klein is.
    En t lijkt me wel knus :)
    Weet iemand een goed(kop)e variant?

@kleertjes: ik heb alles al... Jammer Hihi. Hydrofiele doeken wil ik nog wel bijkopen, en geboorte pakje.
    En m'n zoontje was in de zomer geboren, en dit kereltje komt in de winter. Dus misschien moet/mag ik toch nog een aantal setjes kopen :)
    Daar zit ik nu pas aan te denken, leuk!

@baby voelen. Zodra ik ga liggen of rustig zit, voel ik hem draaien en schoppen. Geweldig! Je ziet m'n buik dan helemaal heen en weer gaan zo leuk.

@aankomen: ik denk dat ik nu 5kg aangekomen ben in de afgelopen 5 maanden. Dat valt nog mee he. Ik weeg nu 64,5kg

@slapen. Pfff ik kom de laatste tijd zo moeilijk inslaap. Net als judith van die rusteloze benen! Vet irritant. En volgens mij is t m'n mindset. Want rond een uur of 02.00 ben ik zo op en moe en gaar dat ik wel in diepe slaap val. En dan zonder kriebel benen... ?!

@kids. Ach sinds de 20-weken echo zijn de twee kids zo lief tegen de baby :) ik krijg kusjes op m'n buik en lieve woordjes of soms een liedje :) schattig he!

@sem, wow dus toch een dochter! Dat lijkt me vreemd zo'n verandering ineens. Maar t went vast wel.
    Ik heb zelf ook nog een beetje dat gevoel van twijfel.
    Omdat ik ergens toch verwachtte dat t een meisje zou zijn bij ons.
    En omdat ik t niet met eigen ogen gezien heb op de echo...
    Maar ja, ik weet niet of en wanneer er nog een volgende echo komt.
    Tot die tijd blijft t gewoon m'n kleine jongen ;)

Ik ga ff lekker bank hangen. Fijne avond!!

12. mamainthefuture

mamainthefuture Fanatiek lid

10 jul 2012
    2.290
    0
    36
    Genieten van mijn twee mannen :)
    Houten
    Judithvl ja is nog beetje spannend al ga ik wel van een jongen uit haha ;) verder was alles goed. Dindsdag de 20 weken echo.
    Dus met een dikke buik klussen pffff succes ;)

Meg ik ben ook blij als het dinsdag is haha....en ik ga gewoon een duurder pakje kopen aangezien ik verder helemaal niks hoef te kopen ;)

Disi ja en twee mama kindjes :) ow grappig steeds een dag korter ben benieuwd hoe dat nu zal zijn. Ik ben morgen op de helft :) maar als ik zoals bij de eerste beval 37 weken ben ik al over de helft hihihi zou ik stiekem best weer fijn vinden ;)

Swimming verder alles goed maar was gewoon geslachtsbepaling 20 weken echo heb ik dinsdag.

Lenaroos ik ga alleen niet te veel kopen zoonlief had zoveel dat hij de meeste dingen maar 1 keer heeft gedragen dus het is onderhand nog nieuw....

Lentekind ik denk dat ik me heeeeel erg heb laten mee slepen door mijn omgeving echt iedereen zei een meisje er is geen 1 iemand die zei het wordt een jongen maar bedoel dan echt geen 1. Ik had eerst geen voorgevoel en heb me daar heel erg door mee laten nemen en me erg gaan focussen op een meisje... Denk dat ik ook pas na dinsdag met een hopelijk duidelijkere echo helemaal aan het idee kan zetten omdat ik die streepjes maar raar vind.... En ik die oo deze mannier ook al op meerdere meiden echo's ben tegen gekomen op de zelfde manier is mijn echo, maar ook op een paar jongens echo's (wel een stuk minder... Maar we zullen zien :) als kindje maar gezond is dan ben ik happy :D

Picasso ik ben sowieso blij :) ik wil graag kindjes en dat het me gegeven is om al twee kindjes te krijgen, vind ik helemaal super :)
    Fijn dat de kleine goed is :) mijn man zei laatst ook misschien moet je je ijzer eens laten na kijken... Toevallig dat dat bij jou nu gedaan wordt Hihi.
    Leuk kamer foto's. Ziet er wel ruim uit :)
    Ik ga eens kijken op internet dank je.

Gingerale lief dat je zo mee leeft en wel herkenbaar hoor ;) ik ben bang dat hij daar nu nog te jong voor is. Hij is 14 maanden namelijk.

Pindatjuh dank je. En ja gewoon kopen ;)
    Ik weet niet niet wat ik ga doen, ga denk ik wel bv proberen bij de eerste niet gelukt. En lukt dat niet dan d'r Brown flessen, zijn tegen krampjes en werkte hier echt super goed bij nummer 1!

Sem whahah giller! Kijk mijn reactie op een blad er voor over mijn echo.... F*ck nu toch meer spanning voor dinsdag whahha.
    Maar zal wel flink omschakelen zijn, en wat nu met alle gekochte kleertjes?

Luckymartine leuk behang! En leuk beginnen met de kamer :)

Ellie dank je, daar denkt manlief wel echt heel anders over helaas :(

Me84 dank je en sorry!

Hbz dat is niet leuk :( ik doe altijd voor ik ergens op druk de hele tekst kopieëren ;) tipje voor de volgende keer Hihi.

Ik ga slapen ben kapot, zal zo nog ff snel foto van de taart voor morgen laten zien, we zeggen van te voren dat het nog niet 100% is en dat we dus nog dinsdag moeten afwachten! maar dat we dit met plannen van afspraak niet wisten ;)

13. mamainthefuture

10 jul 2012
    2.290
    0
    36
    Houten
    De zelf gemaakte taart :)

14. Ellie86

Ellie86 Fanatiek lid

27 jan 2014
    1.226
    0
    36
    Wat een super leuke taart!

Ja op een gegeven moment kan je ook teveel kleertjes hebben. Ik heb dat nu ook een beetje.. Mijn zusje kwam vandaag ook weer met een shirtje aanzetten en ik weet zeker dat ik weer heel veel zal krijgen. Dus koop nu ook maar niets. Als ze het maar één keer aan kunnen is ook zo zonde. Ga wel een heel mooi eerste pakje uitzoeken haha

15. Me84

Me84 Fanatiek lid

18 mrt 2014
    1.180
    363
    83
    Das k*t hbz.. Volgende x beter :

Pindatjuh... Ja één had bloeding naderhand en andere zus had een erg zware en pijnlijke bevalling( lees knippen zonder wee of verdoving omdat ie er snel uit moest ivm dalende hartslag).. Zij adviseren iig om naar het zh te gaan.
    Ik denk ook geen borstvoeding te gaan geven...las idd dat je het beste van meerdere merken een flesje kan hebben zodat je goed kan kijken welke beste voor je kleine is.. Niet meteen een hele startersset kopen..

Wow gingerale! Dat is idd wel iets om goed over na te denken..
    Mooie kleertjes!!

Ik heb zo geen idee elionorah voor hangende wieg.. Staat vast wel super mooi!
    En natuurlijk moeten er nog een paar kleine warme pakjes bij ;) lekker shoppen dus :D
    Hopelijk kom je gauw weer wat sneller in slaap en gaan diegenen gauw over.
    Ik word steeds wakker met een erg pijnlijke rug.. Als ik dan diep inadem doen alle spieren in mijn rug zeer..was altijd een buikslaper, maarja da gaat niet meer..
    Kan er dus nog niet aan wennen een andere houding zonder er last van te hebben.

Heerlijk hè dat voelen en kijken naar de baby
    Ml kreeg vanavond ook een paar goede schoppen in zijn hand.. Geweldig!!!

Geeft niet hoor mamainthefuture ;).. Wel fijn dat je dinsdag nog bevestiging kan krijgen..!
    En wat een geweldig mooie taart!!! Wauw!

Slaap lekker dames!

16. swimming

swimming Fanatiek lid

15 apr 2012
    2.985
    3
    38
    Nederland
    Gave taart!!!

17. gaab27

gaab27 Fanatiek lid

30 dec 2010
    1.585
    1
    0
    Den Haag
    Ik heb niet alles gelezen maar zie een mooie taart!!
    Ginger wat een schattige kleertjes voor meisjes heb je zoveel moois!!
    Ook zag ik al een babykamer voorbij komen, leuk om daar nu al mee bezig te zijn.

Bij ons komt de baby samen met de zus op de kamer dus de kamer klaar maken en aanpassenn wachten we mee tot oktober dan komen ook alle spullen.

Over flesvoeding ik ga voor de dr. brown fles ideaal vooral bij krampjes en daar ontkom je volgens mij niet aan.

18. mamainthefuture

10 jul 2012
    2.290
    0
    36
    Houten
    Ellie ja ik vind het dan ook zonde, ik ga denk ik een duur eerste pakje kopen van een merkje ofzo....

Me84 dank je wel :) ja ik vind het wel fijn dat ik dinsdag al een bevestiging krijg durf ook nog niet vandaag iets te kopen of te doen. Ik zal het pas dinsdag ook op fb zetten haha.

Swimming dank je wel.

Gaab dank je....

Even een praktische vraag voor me zelf ik wil iets doen met het taarten maken als verkopen. Ik hoef er geen hoofdprijs voor vind het gewoon heel leuk om te doen.
    Wat zouden jullie voor z'n taart of voor z'n stapel taart? Wie vriendjes is met mij kan nog meer gemaakte taarten zien en eventueel onder de taart je richtprijs zetten. Jullie zouden mij enorm helpen!

19. gaab27

gaab27 Fanatiek lid

30 dec 2010
    1.585
    1
    0
    Den Haag
  20. Judithvl

Judithvl Actief lid

2 apr 2014
    267
    0
    0
    Mitf, mmmmmmmjummieeee, nu al zou ik n stukje willen, maar ik moet er 2 uur voor rijden:$
    Mn vriendin maakt taarten als 'hobby' . Zij vraagt voor zo'n model taart als jouwes €27,50

Zijn de hangwiegjes niet op MP te koop? Voordeel van wiegjes is idd, dat ze veel minder ruimte in beslag nemen dan n ledikant. Wij hebben n ouderwetse wieg, even goed nog best groot.
    Gister kreeg ik n krantje van baby&tiener Megastore...daar stonden hele schattige wiegjes in!

Oh en ik heb 1 ding, echte musthave waar ik nr op zoek ga; een skipakje van teddystof met van die oortjes!!!!!!!

Deel Deze Pagina