Uitgerekend 1 t/m 15 December 2014

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Boris10, 22 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. swimming

swimming Fanatiek lid

15 apr 2012
    2.985
    3
    38
    Nederland
    Wij zijn terug van een goede 20 weken echo. Ons ventje loopt ietsjes voor. Hij is helemaal goedgekeurd :D:D:D

2. mamainthefuture

mamainthefuture Fanatiek lid

10 jul 2012
    2.290
    0
    36
    Genieten van mijn twee mannen :)
    Houten
    Swimming fijn :) hopelijk krijg ik vanmiddag ook goed nieuws :)
    Toch wel spannend, hoop dat alles goed is met uk en dat het geen medische reden heeft dat hij/zij klein is.....

Wat betreft die link dames, niet op in gaan deze persoon is sinds vandaag lid en heeft alleen maar berichtjes geplaatst met deze link, lijkt me niet de bedoeling van deze site.....
    Ik heb beheer al een berichtje gestuurd....

3. swimming

swimming Fanatiek lid

15 apr 2012
    2.985
    3
    38
    Nederland
    Volgende afspraak 10 sept controle verloskundige.

Mitf heel veel succes vanmiddag!

4. Zonnebloem22

Zonnebloem22 Actief lid

24 mei 2013
    315
    0
    0
    huisvrouw
    drenthe
    ik heb een hond en maak me wel een beetje zorgen,
    hij doet namelijk Niets met kinderen, behalve wanneer ze gaan gillen of rennen in/om het huis,
    dan pakt hij even een stukje broekspijp vast bij de kuit..
    Als pup is hij vele malen gepest door mijn neefje die hem oa
    optilde aan zijn staart, daar heeft hij dit van overgehouden helaas..
    soms hoop ik stiekum dat hij dood is voor de baby komt
    al houd ik zielsveel van mijn hond, hij is mn alles,
    gaat overal mee naartoe en is dus altijd bij me, maar ik zie er best tegenop hoe dat zal gaan straks..

5. mamainthefuture

10 jul 2012
    2.290
    0
    36
    Houten
    Zonnebloem, dan heeeeeel belangrijk om hem/haar overal bij te betrekken en niet weg te stoten. En de hond te laten knuffelen met de baby.... Baby bij jou op schoot hond er naast erbij (weet niet hoe groot de hond is haha). Als de baby slaapt de baby tegen de hond aan leggen, zo leert de hond dat een baby/kind ook leuk kan zijn. Natuurlijk moet je er altijd bij blijven ;) zet de kleine in een wipper ga er naast zitten en laat de hond lekker snuffelen, mocht de hond speels zijn laat het dan zijn eigen speelgoed pakken en eventueel bij de baby leggen.... Dat is juist goed ;) (let wel op dat baby het niet in de mond doet Hihi) mocht je meer vragen hebben mag dat ook in pb hoor.

Vooral belangrijk bij betrekken, maar niet alleen laten met de baby laten ;) hou je de hond (of kat) bij de baby vandaan worden ze jaloers en zullen ze op de baby af reageren, want die heeft er voor gezorgd dat het baasje anders doet.... Maar vooral ook niet dwingen.... Willen ze niet naar de baby ook geen probleem, probeer wel met gedag zeggen dan de baby bij je te hebben zodat ze er langzaam aan kunnen wennen. En hou je speel momentjes met alleen de hond (of kat) al vanaf dag 1 dat de baby er is. Je bent druk en het is nieuw het is allemaal wennen maar jij of je partner heeft echt wel even 10 minuutjes per dag voor de hond (of kat)

6. pindatjuh

pindatjuh Actief lid

3 jul 2013
    364
    60
    28
    Vrouw
    Flevoland
    Hallo dames,

Even een snel berichtje van mij. Ik neem binnenkort de tijd om hier wat uitgebreider te reageren. Fijn dat alle 20 weken echo's weer goed zijn, altijd spannend!

Helaas ervaren ik en mijn partner momenteel veel stress die van invloed zal zijn op onze toekomst (dit komt niet door de zwangerschap hoor) en zal ik hierdoor wat minder aanwezig zijn om alles even te laten bezinken... Ik kan momenteel ook even niet meer van mijn zwangerschap genieten en dit vind ik heel moeilijk... Ik wil wel proberen om op de hoogte te blijven van jullie berichtjes.

Groetjes Pindatjuh

7. mamainthefuture

10 jul 2012
    2.290
    0
    36
    Houten
    En het is echt anders voor je huisdier nu het jullie kind is, ze ruiken dat. Het is dus eigen en dat is zo anders dan dat het van kennissen of familie is.

8. mamainthefuture

10 jul 2012
    2.290
    0
    36
    Houten
    Ow jeej Pindatjuh wat is er aan de hand. Als je wilt praten mag dat altijd in een pb hoor.

9. GingerAle

GingerAle Fanatiek lid

21 apr 2014
    1.394
    1
    0
    @swimming, gefeliciteerd met je goede echo!

@mamainthefuture veel succes vanmiddag. Hopelijk is alles helemaal in orde, maar het is meer een geval 'voor de zekerheid', als ik het goed begrijp?

@Pinda, oef, dat klinkt niet best. Heel veel sterkte. Tof van je dat je toch wilt blijven lezen... misschien leidt het ook wat af.

Ik heb de laatste tijd toch zoiets geks. Ik ben nog maar zwanger van de eerste, maar nu denk ik al heel erg na over een tweede kind. In ons huis hebben we eigenlijk niet echt ruimte (we hebben 2 slaapkamers) en mijn ideale gezinnetje is toch wel met twee kinderen. Dus ik zit de hele tijd te denken: hoe kunnen we verbouwen zodat het toch kan, of moeten we verhuizen? Maar ik wil niet verhuizen want ik vind dit huis zo fijn! Haha, het gaat echt helemaal nergens over maar het houdt me enorm bezig. Terwijl ik niet eens weet of het ons gegeven is om een tweede kindje te krijgen en ik tegelijk ook denk: eerst maar eens zien hoe het gaat met één!

10. swimming

swimming Fanatiek lid

15 apr 2012
    2.985
    3
    38
    Nederland
    Pinda ik schrik van je berichtje. Heel veel sterkte meid.

11. Zonnebloem22

Zonnebloem22 Actief lid

24 mei 2013
    315
    0
    0
    huisvrouw
    drenthe
    @MITF het is een kleine terrier ;)
    bedankt voor je advies, gelukkig zijn we beide van nature heel rustig en denk dat hij dat straks ook voelt, alleen ermee laten zou ik Nooit doen !
    (of de kleine moet lekker liggen te slapen in de box oid en ik moet ff plassen bijvoorbeeld)
    voor de babykamer komt wel een hekje zodat hij daar niet kan komen want dat vertrouw ik echt niet..

ow Pindatjuh dat klinkt heftig, Sterkte meid !

@GingerAle: jij ook al ;)
    wij hebben 3 kamers boven, 1 waar ons bed net past,
    1 die met 2 kledingkasten erin vol is, en een kamer waar een 1 persoonsbed + kast in past, die laatste word babykamer,
    Ik zei al tegen mn man, dan slaapt die kleine maar eerst naast ons in een wiegje en dan het ledikantje bijin de achterste kamer, en als het groot genoeg is dan zsm naar een stapelbed ;)
    anders zou het hier niet kunnen..

12. Me84

Me84 Fanatiek lid

18 mrt 2014
    1.180
    363
    83
    Zo ik ben weer bij gelezen :$:p !

Zag mooie buiken voorbij komen..!

Wow Judith! Dat zijn geen kleine aankopen. Wel super leuk.
    Wij willen ook kijken voor een andere auto.

Fijne vakantie elionorah! Hopelijk zijn je rusteloze benen dan ook meteen over.

Da is een super koopje stefjuhhhh!
    Mooie honden!

26mei.. Stiekem is complimentjes krijgen toch super leuk ;):D
    Wij hebben alleen een paar kippen :D:p lijkt me geen voorbereiding nodig te hebben haha!

Mamainthefuture heb je al je echo gehad? Lijkt me toch schrikken..
    Hier was hoofdje ook wat groter dan gemiddeld en beentjes wat kleiner..maar was verder niet erg zeiden ze...
    Duim voor je dat alles goed is! En dat de kleine nu wel het geslacht laat zien!

Lees veel over groei echo met 30 weken? Dat is toch niet standaard?
    Hier niet volgens mij...zou het wel leuk vinden, anders krijg ik geen echo meer...

Gefeliciteerd swimming!!

Hopelijk kunnen hond en baby straks goed overweg zonnebloem..! Moet vast een weg in te vinden zijn.

Oeh jee pindatjuh...dat klinkt idd heftig.. Sterkte..

Haha ik herken het gingerale! :D ook zwanger van de eerste en zit nu ook al hoe dat dan moet als er een tweede zou komen qua ruimte haha.
    Te gek voor woorden..!

Zowwwww ik heb weekend :D!
    Dag geruild met werken, wat nu wel in mijn voordeel is.
    Maar ook erg moe nu weer...
    Ml ook nog weekend weg..dat vind ik dan weer niet zoveel aan..

13. Zonnebloem22

Zonnebloem22 Actief lid

24 mei 2013
    315
    0
    0
    huisvrouw
    drenthe
    ik heb ook nog niets gehoord over 30 wkn echo Me84,
    zal dat bij de volgende controle even navragen !

14. swimming

swimming Fanatiek lid

15 apr 2012
    2.985
    3
    38
    Nederland
    Ik krijg ook een groei echo met 30weken.

Mijn bm zit trouwens al 4vingers boven me navel. Kleine ligt met zijn hoofd naar beneden en voetjes bij mij maag :):):)

15. mamainthefuture

10 jul 2012
    2.290
    0
    36
    Houten
    Gingerale herkenbaar hoor had ik bij de eerste ook, ik wist al precies hoe ik het ging doen als er een tweede kwam maar dacht nog verder door over een eventuele derde haha....
    Ja wel al kan er natuurlijk ook iets zijn waardoor de baby kleiner is :( en dat houd me toch wel een beetje bezig....

Zonnebloem ging er ook niet vanuit dat je dat ging doen haha, maar dacht meld het voor de zekerheid Hihi.. Enne graag gedaan het moet goed komen weet ik zeker. Laat je hond intussen gewoon alvast de nieuwe spullen ruiken ook de babykamer ookal zal hij daar niet vaak komen. Gewoon zodat hij weet wat er in huis is.

Me84 hier is het allen zo dat hoofd precies goed is dus de rest echt achter loopt op de zwangerschapsduur.
    Schik kwam wat leter bij mij merk ik ;)
    Enne groeiecho is idd niet standaard vaak als je zelf te zwaar of te licht ben krijg je die om te kijken of de kleine niet te hard of te langzaam groeit of natuurlijk bij problemen met eerdere zwangerschappen.

Tja helaas geen echo vandaag! Ben zo pissig! Tja foutje sta voor morgen in de agenda bij het wkz..... En dan heel normaal zeggen dan kom je morgen toch weer terug, ja hoor kan gewoon onbeperkte vrij nemen doen ze heus niet moeilijk over grrrrrrrrrr ontplofte bijna! Natuurlijk kan ik het regelen op mijn werk geen probleem thuis gaat voor en voor mij gaat me kindje natuurlijk voor, maar de gemakzucht waarmee ze het zeggen alsof je werkeloos thuis zit en toch geen verantwoording heb dat maakt me echt kwaad!
    Maar ja wat doen we er aan je kan op je kop staan en pissig worden ze trekken toch hun schouders op en zodra je weg bent zijn hun het al vergeten..... :( ik blijf nog maar een dag in de zenuwen, toch niks beters te doen ;) (behalve werken dan ;))

Foto's van gister volgen hieronder ;)

16. mamainthefuture

10 jul 2012
    2.290
    0
    36
    Houten
    Foto 1 sorry op me telefoon kan ik er maar 1 per keer doen...

beentje met voetjes over elkaar..

17. mamainthefuture

10 jul 2012
    2.290
    0
    36
    Houten
    Boven beentjes vanaf de onderkant...

18. mamainthefuture