Ik heb nu nog steeds niet helemaal het besef dat ik zwanger ben.. Maar zal wel komen als ik de eerste echo krijg. Maar zal er vooral na die verschrikkelijke 12 weken vast wel van kunnen genieten. Het blijft toch iets heel moois en bijzonders. Sta gelukkig onder goede controle van de gynaecoloog dus dat stelt me ook wel wat gerust. Haha dus het was eigenlijk al geraden door een vriend van je?! Ik heb het nu wel tegen mijn ouders en zusje verteld, maar verder wil ik het ook echt nog even geheim houden. Beetje jammer dat ze het altijd zo snel door hebben omdat ik nu niet meer drink en rook. (Helaas weer mee begonnen na de bevalling) Dus we zullen zien hoe lang ik het verborgen kan houden.
Ja dat doe ik idd ook! Iedereen mag het weten zodat ze gericht kunnen shoppen! Maar de naam blijft idd nog een geheim. Bij mijn vriend zijn familie is het gebruikelijk dat de naam ook verteld word, dus ik werd helemaal gek van al die vragen de hele tijd!
@medith. Ik ben ook op zoek naar een leuke manier om het ouders/familie straks te gaan vertellen.. Eerste kindje dus willen wel wat leuks! Enige wat ik nu nog had gezien was baby pakje met tekst: Born in 2014.. Maar ben nog niet overtuigd. Hoor graag leuke en originele ideeën! We zijn er ook nog niet helemaal over uit wanneer we het vertellen. @luckymartine. Ml wil wel graag weten wat het wordt.. Ook praktisch gezien ! Ik ben er nog niet over uit.. Aan ene kant wel makkelijk maar verassing tot einde heeft toch ook wel wat denk ik Hier nog steeds zelfde..drukke week en echt snel moe..en steeds zo vroeg wakker Verder weinig kwaaltjes behalve veel plassen en zere borsten Owja en 's avonds echt een bolle buik idd..!
Wij willen het geslacht wel weten. Kunnen we dat gebruiken voor de baby kamer. Heb er nu al zin in. Wij wachten wel tot 20weken voor de geslachts bepaling.
@verrassen, wij hebben de kinderen een tekening laten maken met ons uitgebreide gezin. En die aan opa en oma gegeven. Was leuk, ze moesten even goed kijken en zagen toen een derde kindje. Je kan ook je ouders te eten vragen. En dan de tafel leuk dekken met kaarsjes en kruiden/sausjes en dan ook 2 eierdopjes met blauw/roze witte muisjes erbij zetten. En niks zeggen natuurlijk. Ze zullen t vast wel door hebben.
Oh ellie..wat moet dat verschrikkelijk zijn geweest! Maar voor nu gefeliciteerd! Hopelijk mag deze zwangerschap van voor tot eind goed gaan. Ik lees net dat je nu gestopt ben met roken... Ik ook nu(per direct toen ik de positest in mn handen had) Maar er komen nu fesstdagen aan (pasen en koningsdag) daarna weer moederdag. Al enig idee hoe je dat ga verbergen? Neem aan dat je geen peuk opsteekt om het maar geheim te kunnen houden Ik bedenk nu al allerlei smoesjes, maar denk dat ze me na een 2e of 3e keer nee zeggen niet geloven... @geslacht... Ik wil het dit keer wel weten, maar ml niet... Dus ff over nadenken nog.. Tijd gaat nu mega langzaam zeg! Pff! Tijd voor nod duurt lang, maar dit is ook killing! haha.....wederom geduld geduld geduld!
Daarom ga ik het ook nooit verborgen kunnen houden haha. Dit weekend ga ik nergens heen omdat ik me toch al niet zo heel erg lekker voel. Dis voor deze week nog geen probleem, maar als ik volgend weekend weg ga dan weten ze het meteen. Iedereen weet dat we gelijk door wilden gaan met weer opnieuw zwanger raken. En dan en niet meer roken en niet drinken tja dan weten ze wel hoe laat het is! Nu maakt het mij niet heel veel uit als ze het voor die 12 weken weten, maar wacht liever even de eerste echo af. Dus misschien volgend weekend ook nog thuis blijven haha
Wij willen dit keer eigenlijk eens niet het geslacht weten we wisten het bij alle drie hoewel we het eigenlijk de laatste keer niet hadden willen weten maar konden niet weggaan zonder het te weten. Nu willen we dus echt eigenlijk een verrassing qua geslacht, kijken of het nu wel lukt En ja hoor waar ik bang voor was gebeurde... We gingen bij mijn ouders eten; nooit biefstuk en nu... jawel ...biefstuk... Tsja wij keken elkaar aan en schoten in de lach... Dus maar verteld dat ik "even" geen biefstuk mag We hadden het eigenlijk nog lang niet willen vertellen maar goed ik ben toch blij dat ik het ze heb kunnen vertellen, ze waren heel blij voor ons!
Haha zal je net zien! En om nou te zeggen dat je het opeens niet lust is ook zo raar haha Nou ben benieuwd of het jullie nu wel lukt om het als een verassing te houden! Zou ik nooooooit kunnen haha
Haha netjes hoor! Ik ben echt zo benieuwd hoe ver ik nu ben.. Heb vandaag mijn laatste test gedaan en die zag er zo uit. Als je uitgaat van mijn laatste ongie zou ik nu al 6 weken zijn maar denk dat ik een super late eisprong heb gehad.. Misschien mag ik niet eens hier mee schrijven, maar in het topic vanaf 16 december
@ellie je schrijft hier maar gezellig mee. Welkoms hier. @one of kind dankjewel. Ja idd morgen zijn we weer een weekje verder @26mei idd hier blijft de naam ook zeker geheim!
Geslacht weten: Wij willen het geslacht wel weten. Vorige keer hebben we het aan iedereen verteld. We kregen toen een jongen en hebben geprobeerd ze een beetje te foppen. Dus een cadeautasje gehaald en daarin een pakje boter en een rol beschuit en een pak muisjes. Alleen mijn man was naar de winkel gegaan en had beide kleuren muisjes gekocht. We hebben toen de roze pakken leeggeschud en de blauwe muisjes in de roze pakken gedaan. De opa's en oma's pakten dus het roze pak eruit. Helemaal blij 'Ohhhh echt waar, een meisje?!' En dan gingen ze de muisjes op de beschuiten doen en kwamen er blauwe uit. En dan 'Nee, toch een jongen!'. Was erg leuk om hun reactie te zien toen er blauwe muisjes uit kwamen. Deze keer lijkt het me leuk om een 'Gender Reveal Party' te doen. Dus een feestje voor onze ouders, broers en schoonzussen. Met een briefje van de echo naar de bakker gaan en een taart laten maken die van de binnenkant roze of blauw is. Die dan aansnijden waar iedereen bij is. De namen houden we wel geheim. Verder vind ik het eigenlijk te leuk om met iedereen te delen. Kan m'n mond toch niet houden. Vertellen zwangerschap: Hoe we gaan vertellen van de zwangerschap weten we nog niet... Ik was ook aan het denken om de oudste een tekening te laten maken van ons gezin en dan uit te laten leggen wat erop staat. Maar op dit moment weet ik nog niet hoe mijn schoonmoeder gaat reageren. Voor we Roan hadden is mijn man zijn broer gescheiden en zei ze al dingen al dat ze hoopte nooit meer oma te worden. Nu is het jongste zoontje van diezelfde broer en zijn nieuwe vrouw ernstig ziek en je merkt aan mijn schoonmoeder dat ze eigenlijk geen kleinkinderen meer wilt omdat ze zich er niet zo aan wilt hechten. Maar ja... Moeders voor Moeders: Ik ben nog aan het wachten tot ze me terugbellen. Heb donderdagavond het formulier op de website ingevuld maar nog niks van ze gehoord. Komende donderdag ben ik 6 weken dus ik hoop wel dat het voor die dag geregeld is. Jammer, dat de reactie hier zo lang duurt. Mja, misschien is de informatrice ziek? Kan ook gebeuren natuurlijk... Vorige keer is mijn vader er door de kratten van MvM achter gekomen dat ik zwanger was. Hij staat echt nooit bij ons aan de deur (toen hooguit twee keer per jaar, tegenwoordig wel iets vaker omdat we Roan hebben...) en net op die dag dus wel. Maar hij was dus hoogstbeledigd omdat hij dacht dat hij de enige was die nog van niks wist. Mijn moeder is er deze keer ook zo achter gekomen bij mijn broer. Hij woont naast een tante van ons en mijn moeder kwam daar op bezoek. Ze zag dat bij mijn broer een tas aan de deur hing en dacht laat ik die maar bij tante binnen zetten. Dus ze loopt naar de deur, denkt nog 'wat hangen ze hier nou aan de deur', kijkt in de tas en hoppa, meteen duidelijk... Dus heel praktisch is het niet... Wij hebben ook niet echt een plek in de voortuin (is alleen maar een dubbele oprit eigenlijk) waar je zoiets neer kan zetten zonder dat het meteen in het zicht staat. Hier ook mijn allerlaatste test gedaan... Zie foto...
Ik heb het gisteren aan mijn ouders verteld. We hadden een drukke feestdag gehad voor hun 25jarig huwelijk. 's ochtends fotoshoot met het gezin en 's middags een groot familiefeest met meer dan 150mensen en een afsluitende broodmaaltijd. Uiteindelijk waren we tegen achten thuis en gingen we gezellig met z'n allen aan de thee. Mijn moeder wilde meteen wat kadootjes uitpakken en toen zei ik: 'eh, nouja, wij hebben ook nog een kadootje.' dus iedereen 'huh?' 'watte?' en ik 'ja, nou.. als alles goed gaat krijgen wij in december een baby' iedereen 'echt?!' en mega blij en knuffelen enzo, heel leuk allemaal mijn vader leek het bijna nog leuker te vinden dan mijn moeder, dat had ik echt niet verwacht. Mijn broertjes (stoere pubers van 15 en 17) wilden me de hele tijd knuffelen
Ah picasso... Das echt super als ze zo reageren... Grappig he dat juist de vaders vaak zo emo kunnen zijn als je zulk nieuws hebt. Mijn vader ook tijdens mijn vorige zwangerschap hoor... Die vertelde me eerlijk hoe bezorgd ie was en hoe spannend hij het allemaal vond... Heel lief! Swiming: haha mooie test hoor! Ellie: Ik heb t nog niemand verteld en dat willen we eigenlijk liever ook niet, maar ik denk dat ik het mn moeder maar ga vertellen, daar rookte ik er standaard wel 1. Enne...mooie test toch? Kan goed hoor een laat ei. Ik heb deze ronde met ovu-testen gedaan en kwam erachter dat mn ei rond cd 37 kwam, dus als ik nu uit zou gaan van mn eerste menstr.dag, dan zou ik nu 7 weken zwanger zijn en het is eigenlijk maar 4,5. Xlns: wat superleuk gedaan met t vertellen van t geslacht! En met die taart is ook een leuk idee zeg! 3+ op je test! Ook duidelijk he.