Ik weet niet of het VU en het AMC hetzelfde lab hebben, zullen ze het niet in hun eigen ziekenhuis onderzoeken of zeg ik nou iets doms? Bij mijn dochter duurde het na het bloedonderzoek nog twee maanden voordat we de uitslag hadden, terwijl ze wisten wat ze moesten zoeken. Dus ik ga maar gewoon van het langste uit.. Jij kan nu in ieder geval los gaan met shoppen
Heb net bij de vk het hartje gehoord, zo leuk! Ze vertelde dat het lastig kan zijn om je baarmoeder te voelen als je je buikspieren niet goed ontspant. Zeker als je sterke buikspieren hebt. Ik ben dus weer even gerustgesteld. Begin juli mag ik weer op controle om naar het hartje te luisteren en een week erna alweer de 20 weken echo!
Zijn hier eigenlijk nog meer mama's die een draagdoek/draagzak gaan gebruiken? Ik heb de jongens heel veel gedragen toen ze klein waren... zoo fijn! Nu aan het twijfelen welke draagzak er deze keer komt.. of toch een doek proberen wel iets wat ergonomisch verantwoord is! Ik vind het eeeecht storend dat een winkel als Prenatal zoveel slechte niet ergonomische draagzaken verkoopt mega slecht voor die kleintjes en ze verkopen het als koek!
Ik heb nog een draagzak liggen, maar wil denk ik ook wel een doek gaan proberen. Zo jammer dat de term ergonomisch niet beschermd is hè.
Ik ben nog aan het denken voor wel/niet dragen. Bij dochter ook niet gedaan. Maar ik denk ergens deze keer wel. Dochter loopt al wel, dus misschien is het straks helemaal geen ding meer. Maar het zou wel handig zijn als je alleen weg wil met twee kinderen. Duowagens zijn er ook. Maar ik heb daar zoveel eisen bij dat eigenlijk tot nu toe alleen de bugaboo donkey duo daaraan voldoet. Maar die vind ik nog best duur, ook op marktplaats. Een draagzak/doek zou dan een goedkopere oplossing zijn. Maar dat alleen als het écht ergonomisch is.
Ik heb een draagzak nog. De eerste niet veel gedragen, maar misschien is het bij een 2e wel makkelijk.
Wij overwegen een zak, de doek lijkt me zo lastig knopen. Maar heb eigenlijk geen idee waar ik op zou moeten letten bij het kopen...
Ja ik heb met veel plezier gedragen! Ik ben begonnen met een doek (pure baby love, zachte doek, makkelijk knopen en betaalbaar!) dit heb ik gedaan tot Lennox in kleding maat 62 zat (prematuur natuurlijk dus hij was toen 1) en daarna overgegaan op de tula free to grow en zelfs nog even de Toddler gebruikt, maar die heb ik vandaag verkocht. Een zak wordt trouwens wel pas echt aangeraden vanaf maat 56 (liefst zelfs 62) vandaar dat ik begonnen ben met een doek, het lijkt trouwens een heel gedoe dat knopen maar het valt echt heel erg mee!
@Talithaaa Oh, lijkt me niet leuk nu opeens misselijk en moe te worden. Hoort dat niet bij het 1e trimester? @me1989 pfff 2 maanden! Bij mijn zoon duurde het destijds ook iets van 6 weken, daarom was ik nu verbaasd. Ik weet niet of ze aparte labs hebben, dacht misschien 1 omdat ze gefuseerd zijn. Maar hoop dat het bij jou nu ook korter duurt! Ik heb 1 zak en verschillende doeken bij mijn zoon geprobeerd. Thuis vond ik het wel fijn om mijn handen vrij te hebben, maar buiten was ik vooral onzeker. Bang om te vallen, botsen of struikelen. Dus ik koop gewoon een kinderwagen.
Misschien leuk om naar een consulente te gaan als dat weer verantwoord kan. Want wat de 1 fijn vindt, dat kun jij wel verschrikkelijk vinden haha. Je hebt ook draagwinkels, zo zit er bijvoorbeeld een bekende in Utrecht. In de “gewone” babywinkel liggen vooral niet ergonomische draagzakken en weten ze er eigenlijk ook niet veel van.
Eigenlijk wel ja haha. Afgelopen zaterdag begon juist m’n tweede trimester . Misschien hangt het wel samen met de vermoeidheid ofzo. Verder valt er niet echt veel te klagen hoor en gaat het me tot nu toe redelijk makkelijk af gelukkig.
Hoi allemaal, ik kom ook weer even langswaaien! Wat fijn dat alle spannende uitslagen tot nu toe goed zijn! Sowieso wel opvallend dat dit groepje zo lekker gaat (statistisch) - ik heb het afgeklopt hoor, ik wil ook niet diegene zijn bij wie het alsnog mis gaat... hier is ook alles nog steeds goed, inclusief Nipt. Ik ben overgedragen aan de gynaecoloog dus kreeg met 14+4 nog een verrassingsecho. Dat was maar 10 dagen na de termijnecho, maar al een zichtbaar groter kindje! Mijn man wil vooral graag gaan dragen, die ziet zichzelf al op de zaak lopen met baby (hij heeft een eigen bedrijf). Dat lijkt hem heel gezellig, maar ik ga toch ook maar op zoek naar kinderopvang Tip voor draagconsulente of draagwinkel staat genoteerd, ik ben toch bang om een miskoop te doen als we zomaar iets aanschaffen. En @Talithaaa hier ook nog steeds misselijk en moe. Wel minder dan tussen de 10 en 12 weken, maar ik moet er nog steeds om denken om heel regelmatig (inclusief 's ochtends voor het opstaan) wat te eten, anders kan ik ook weer naar de wc rennen Ik ga er maar vanuit dat het met 16 weken voorbij is (dat zei een collega), en dat is volgens de termijnecho overmorgen al! (mijn banner is nog mijn eigen telling)
@mailtje Maarrrr weet je dan ook al of je een zoon of dochtertje krijgt? Met 14+4 is dat meestal wel goed te zien. Hopelijk gaat het eerder beter met je dan pas met 16 weken!
Wij gaan sowieso weer dragen, ik vond dat zo heerlijk en kan niet wachten om dat kleine babykontje vast te houden haha! Onze baby draagzak zijn we kwijt geraakt in Amsterdam, vriend had hem per ongeluk verkeerd opgeborgen.. (dit was een boba 4g, heel tevreden over, alleen hoe zwaarder ons zoontje werd hoe meer de schouderbanden gingen snijden in mijn bovenarmen). Nu hebben we nog een lemmylamb toddler zak. Ik zit nu te twijfelen over een half buckle of een zak. Doek wil mijn vriend liever niet mee dragen. Enige nadeel is dat er hier in de buurt geen winkels zijn om te passen (wel een goede reden voor weekendje weg)
Over draagzakken gesproken. Ik heb de ergobaby adapt. ik vind het altijd zo lastig wat je je kindje moet aantrekken in zo’n draagzak. En draag je boven, of onder je jas. Vooral met wintersport vind ik dat heel lastig. In zo’n jas is het toch al gauw heel warm.
Ooh heerlijk dragen. Ik heb N. Ook gedragen in een doek, en dat wil ik nu ook wel weer gaan doen. Dat knopen vond ik helemaal niet erg. Buurvrouw heeft een aantal zakken die ik ook mag gaan proberen.