Dat is lekker (maar 2 kilo, niet dat het zwaarder wordt natuurlijk). Ik was bij mijn vorige zwangerschappen ook 20 of aangekomen, dus het verbaast me niet. Overigens ook binnen 6 weken weer alle 20 kwijtgeraakt zonder er iets voor te doen. Hopelijk nu weer..
Hier nu 6,5 kilo aangekomen. Vorige zwangerschappen 25, 11 en 16 kilo. Het blijft toch elke zwangerschap weer anders. Ik beval in de eerste paar dagen van dec (inleiding) tenzij ze eerder komt maar dar verwacht ik niet. Vandaag ff de babykamer overschilderen want ben toch niet tevreden. Iets met hormonen haha
Ja mn zoontje is toen met 41+2 geboren. Daarvoor 4x gestript haha. De gyn gaf aan dat wij waarschijnlijk baby’s maken die laat rijpen haha. Maar je hoort natuurlijk ook vaak genoeg dat mensen de tweede keer wel eerder bevallen. We zullen het moeten afwachten.
Ach hemel. Je zou dan nog zowat 10 weken moeten. Mein liebe, ben er nu al wel klaar mee hij. Ik heb nog steeds in m’n hoofd dat het elk moment kan gebeuren, maar dat is omdat m’n zoon is geboren op het termijn dat ik volgende week donderdag ben. Ik hoop voor ons ook dat we niet te veel over tijd gaan, jij kan ook nog net als ik net een kerst kindje krijgen.
Ze leiden hier wel in met 41 weken. Tenzij ik daar denk ik zelf heel erg bezwaar tegen zou hebben. Dus voor de kerst moet lukken haha
Ik ben zo benieuwd of de termijn van de eerste nog wat zegt over wanneer de tweede geboren gaat worden. Zo ja, dan ga ik ook deze keer voor de 40 weken bevallen. Heb ik helemaal niks op tegen. Ik hoop op 20 november. Want 20-11-20 Mijn oudste is van 19-05-19, dus daarom zou ik de 20e wel leuk vinden.
Vanmorgen weer controle gehad en een groei echo. Alles was goed en Hendrik ( ja zo noemen we hem nu nog) wordt 1900 gram geschat. Ze gaf aan dat ze er maximaal 280 gram naast kon zitten. Vraag me niet hoe dat zit haha. Groei leek prima volgens gemiddelde en ook mijn bloeddruk was prima dit keer. Er is me gevraagd een bevalplan te maken en ook na te denken of ik vaginaal wil bevallen of een keizersnede wil. Lastig lastig.
♡ Uitgerekend 1 t/m 15 december 2020 ♡ 30 november ♡ Myka27 - 35 jaar - 3e* kindje 1 december ♡ mailtje - 33 jaar - 1e kindje ♡ Madaroza - 31 jaar - 3e* kindje 3 december ♡ Vaasje - 32 jaar - 4e kindje 5 december ♡ Tido90 - 30 jaar - 1e kindje ♡ Visje79 - 41 jaar - 2e kindje ♡ Karina82 - 38 jaar - 3e kindje 6 december ♡ Liefschaapje - 32 jaar - 4e* kindje 7 december ♡ Kootje321 - 27 jaar - 2e* kindje ♡ Manootje - 36 jaar - 3e* kindje ♡ Soturi - 27 jaar - 2e kindje 8 december ♡ Lauva - 34 jaar - 1e kindje ♡ Marknes - 35 jaar - 4e kindje ♡ Zeeuwse mama - 35 jaar - 3e* kindje 10 december ♡ Mama to b - 28 jaar - 2e kindje 11 december ♡ 11131618 - 30 jaar - 5e kindje 12 december ♡ Me1989 - 30 jaar - 3e kindje ♡ Afr2310 - 27 jaar - 1e kindje ♡ Talithaaa - 29 jaar - 2e kindje 13 december ♡ chantalvl - 28 jaar - 2e kindje 16 december ♡ Vmk90 - 29 jaar -1e kindje ---------------------------------------------- Jongen (9) Meisje (8) Verrassing (4) ---------------------------------------------- ☆ Sterretjes ☆ Citroentje93 ---------------------------------------------- Afspraken: Oktober: 22 - chantalvl - intake kraamzorg 26 - mama to b - groeiecho gyn 27 - chantalvl - controle verloskundige November: 4 - chantalvl - controle ziekenhuis ---------------------------------------------- Geboren: ☆ Elias - 30.07.2020 - Danitcha (21+4)
Zojuist intake gehad van kraamzorg. Ze vertelde me dat ik de eerste weken geen aerosleep mag gebruiken, en dat ik 2 kruiken moet aanschaffen. Ik heb een zensy, dus ze vertelde me doodleuk dat ik er 1 bij moet kopen. Iemand enig idee waarom? Die dingen zijn met 3 minuten warm, bij de vorige deed mijn man altijd de stekker er in als ik ging voeden, en legde hem na 3 minuten meteen in bed. Dat van die aerosleep klinkt logisch, maar daar heeft de vorige ook gewoon op gelegen en nooit koud gehad, en dat terwijl hij prematuur was. Ook dat gezeur met die klossen word ik zo moe van. Ons bed is nét niet hoog genoeg, dus moet op klossen. Ik kom dan zelf niet fatsoenlijk in bed aangezien ik vrij klein ben, dus wil m’n bed pas op klossen als de kraamzorg dat nodig vind. (Wil uiteraard niet dat ze rugklachten krijgt) Maar de mevrouw aan de telefoon zei dat dat niet mag, en dat zelfs bij een kleine kraamhulp het om de arbo regels gaat, en het bed gewoon vanaf 37 weken omhoog moet. Moet ik nu een springplank kopen?
Hoe hoog is jullie bed dan zonder klossen? Ik zou ze anders gewoon in huis halen. Dikke vinger met die 37 weken. Maar afwachten wat je kraamhulp in kwestie zegt in de kraamweek. Mocht ze het graag willen, dan zitten de klossen er zo onder toch? En haal je ze direct na de kraamweek er weer uit. Mocht ze het prima vinden zo, dan scheelt dat nog meer. Wat de kruiken betreft is het volgens mij dat in het allereerste begin je echt pas de ene eruit mag halen om de nieuwe erin te doen. Zodat er continu een kruik ligt. Maar daar ben ik niet heel zeker van. Kun je er niet eentje van iemand lenen voor in ieder geval in de kraamweek? Hoe dan ook klinkt het alsof je een lekker star geval hebt gehad als intake van de kraamzorg.
Haha ja vond ik ook. Ik heb uiteraard wel klossen besteld, als de kraamzorg ze er onder wil hebben dan doe ik dat uiteraard. Maar om zelf weken te martelen om in en uit bed te komen en ik straks een kraamhulp krijg die net zo klein klein is als ik en de klossen er onder weg kunnen. Haha Als ik op de rand van het bed zit, kan ik net niet mijn voeten plat op de grond zetten. Als er 14cm onder doe, dan moet ik letterlijk springen denk ik. Wbt die kruik. Die zensy was vrij duur volgens mij, vind het zonde om er 1 extra te kopen voor 3 minuten dat dat ding uit bed is.
Dag dames, hoe is het hier? Einde komt langzaam in zicht! Fijn gevoel niet? hier gaat alles goed. Lijstjes beginnen langzaam afgewerkt te worden. Kamertje is zo goed als af. Wasjes zijn gedaan. Vluchtkoffer moet nog gepakt worden. morgen groeiecho en dan word Als het goed is de inleiding besproken. Ben benieuwd.
Hier gaat ook alles wel goed. Vandaag Ben ik op het termijn dat ik ben opgenomen bij de eerste. Die zou dan donderdag geboren worden. Nu nog geen klachten gelukkig. Komende week is mijn laatste week werken. Daarna ga ik maar eens mijn vluchtkoffer klaar maken en nog de laatste paar dingetjes klaar zetten.
Hoe hoog is je bed zonder klossen? Hij moet hier minimaal 70cm zijn. Wij hebben een bed die echt niet op klossen kan, dus gaat m'n man een soort frame maken omdat we toch net een paar cm te kort komen.
Gaat echt opschieten hè. Ik had gisteren ook ineens heel erg het besef dat het nu echt dichtbij komt. Succes met de echo.
Hihi herkenbaar. We hebben hier veel pech gehad met de kamer. Maar het is gelukt en ziet er echt heel gaaf uit. Is het bij jou nog goed gekomen?
Precieze hoogte weet ik niet, maar van mijn vorige zwangerschap kan ik me herinneren dat hij 5cm te laag is.
Ja!!! Het begint echt spannend te worden nu! Zeker nu je huis al een beetje babyproof begint te worden.. ben zo blij dat ik de laatste weken echt kan genieten van deze frummel in mijn buik. Als het goed is hebben we morgen een suite consult in het kraamcentrum met aanvullend bevalplan bespreken.. En vanavond ga ik een buikbeeldje laten maken, vind dat zo mooi!