Uitgerekend 1 t/m 15 december 2020

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Soturi, 25 mrt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Visje79

Visje79 VIP lid

9 jan 2019
    5.029
    5.934
    113
    Vrouw
    Oh wat heftig @manootje volgens mij komt hashimoto vaak voor, is een auto-immuunontsteking van de schildklier die voorkomt na een zwangerschap, meest voorkomende oorzaak van een te trage schildklier. Alleen maar fijn dat ze dit nu weten en dat je ervoor behandeld gaat worden. Dan krijg je via de huisarts of misschien de internist (endocrinoloog) schildklierhormoon en moet je na paar weken weer bloedprikken. Kan wel zijn dat het blijvend is en je de rest van je leven medicatie moet slikken om je schildklierwaardes goed te houden. Hopelijk kan je snel met medicatie starten.

2. Visje79

Visje79 VIP lid

9 jan 2019
    5.029
    5.934
    113
    Vrouw
    Bij zoon ‘moest’ ik vernoemen (traditie in familie man....) dus nu mogen we zelf kiezen. Ik had al bedacht dat als we het niet eens zouden worden ik de doorslaggevende stem zou krijgen, maar dat was niet nodig. De namen hebben we al even klaar, maar ja, na de miskraam ook 18 maanden kunnen nadenken :rolleyes:

3. manootje

manootje Fanatiek lid

11 nov 2008
    1.098
    402
    83
    Ik loop hier waarschijnlijk al veel langer mee. Ik heb nog 2 autoimmuunziekte en het komt ook vaker voor dat je er meerdere ontwikkelt. Alleen ik heb heel erg de balen dat we er nu achter komen. Natuurlijk fijn dát we er achter zijn gekomen maar als de huisarts mij eerde serieus had genomen had ik nu ingesteld geweest.
    Ik heb volgende week en afspraak op en speciale poli. Daar werken gynaecologen en internisten samen in 1 spreekuur.
    De vk zei dat ik waarschijnlijk wel onder controle kwam van de gynaecoloog, daar baal ik echt heel erg van. Maar probeer mij niet druk te maken en af te wachten..

4. manootje

manootje Fanatiek lid

11 nov 2008
    1.098
    402
    83
    Wow dat je je zoon moest vernoemen.. dat is ook wat. Fijn dat jullie het eens zijn over de naam en al hebben!
    Wij hebben nog nietso_O

Visje79 vindt dit leuk.
  5. me1989

me1989 Fanatiek lid

29 dec 2013
    3.444
    1.199
    113
    Wat vervelend dat je je zo slecht voelt manootje! Laat je maar goed onderzoeken..

Ik dacht dat je met een doppler pas vanaf 14 weken het hartje kan horen. Dat staat tenminste in de beschrijving van de angelsound, maar als het al eerder kan ga ik er misschien ook voor kijken. Zal me wel geruststellen na de vlokkentest.

Ik voel me gelukkig top! Nergens last van.. ik kreeg wel een melding in mijn medisch dossier, er stond gisteren om 15.06 uur een injectie in. Na Google kwam ik er achter dat het een ontstekingsremmende injectie is, maar die heb ik volgens mij helemaal niet gehad. Alleen een verdoving en die spuit van de vlokkentest..

6. Visje79

Visje79 VIP lid

9 jan 2019
    5.029
    5.934
    113
    Vrouw
    Ja dat heb je na je vorige zwangerschap(pen) misschien al gekregen. Wat naar dat je huisarts dat niet zag. Kleine moeite om toch een keer bloed te prikken en de schildklier even mee te nemen. Wat waren je klachten eerder?

7. Visje79

Visje79 VIP lid

9 jan 2019
    5.029
    5.934
    113
    Vrouw
    Ja dat was even een ‘dingetje’ ik was niet zo’n fan van de naam, maar wilde ook de traditie dat opa’s en kleinzonen hetzelfde heten niet doorbreken. Nu heeft hij dus dezelfde naam als de vader van mijn man en mijn man heeft dezelfde naam als zijn opa. Dus onze zoon moet weer een ‘naam man’ voortbrengen...... gaat al terug sinds 18 zoveel en steeds is de eerstgeborene een zoon. Wilde m’n huwelijk niet op het spel zetten en voet bij stuk houden met andere naam. :roflmao: Nu ben ik er eigenlijk wel blij mee, is prima naam en niemand van zijn leeftijd heet zo.
    Edit: het is geen ‘Herman’ of ‘Cor’ ofzo, dat had ik niet gedaan :roflmao:

8. Afr2310

Afr2310 Actief lid

8 feb 2020
    224
    222
    43
    Vrouw
    Wat fijn, alle goede uitslagen.

ik ben nog steeds in afwachting van de uitslag van de nipt. Heb er al 2 nachten slecht door geslapen, het laat me niet los. Ik heb ook vorige week woensdag laten prikken. De verloskundige zei dinsdag dat ze normaal gesproken niks laten horen bij goed nieuws, maar dat ze mij iets zou laten weten als ze de uitslag de komende dagen tegen zou komen. Helaas nog niks gehoord tot nu toe...

9. Soturi

Soturi Fanatiek lid

24 sep 2016
    3.622
    3.551
    113
    Vrouw
    Nou zeg, niks laten horen bij goed nieuws? Dan zit je dus twee weken in spanning terwijl je misschien zoals bij mij op dag 4 al bevestiging krijgt dat de nipt goed was. Ondanks dat ik geen rare dingen verwachtte, kon ik de spanning rondom de uitslag toen pas loslaten.

Ben ik toch niet de enige in?

@Visje79
    Nu ben ik zo nieuwsgierig naar wat die naam dan is. :roflmao:

manootje en Visje79 vinden dit leuk.
  10. Afr2310

Afr2310 Actief lid

8 feb 2020
    224
    222
    43
    Vrouw
    precies, daarom had ik ook gebeld om te vragen of ze mij toch iets wilden laten weten en gelukkig ben ik net gebeld; alles is goed!!!
    Ben idd nu heel blij dat ik niet nog een week voor niks in spanning hoef te zitten

Zeeuwsemama, Danitcha, manootje en 4 anderen vinden dit leuk.
  11. Soturi

Soturi Fanatiek lid

24 sep 2016
    3.622
    3.551
    113
    Vrouw
    Ooh wat fijn! Dat geeft toch zoveel meer rust dan maar afwachten. En dan waarschijnlijk nog gaan twijfelen of ze je niet vergeten te bellen zijn ofzo. Tenminste, dat zie ik mij met mijn zenuwen me wel bedenken.

Nu is het gewoon goed, klaar. Naast je neer leggen en op naar het volgende punt om je druk om te maken tijdens de zwangerschap

manootje vindt dit leuk.
  12. chantalvl

chantalvl Fanatiek lid

23 mrt 2017
    2.698
    1.692
    113
    Vrouw
    Bij mijn eerste hoorde ik de uitslag toen ik op controle kwam. Dat was bijna 2,5 week nadat ik bloed had laten afnemen.

13. Afr2310

Afr2310 Actief lid

8 feb 2020
    224
    222
    43
    Vrouw
    Haha ja joh, zulke dingen bedenk ik ook!
    Ik hoopte vooral om me nu eens even een paar weken niet zo druk te gaan maken, maar ik zal inderdaad wel weer iets nieuws bedenken.
    Voor nu: genieten en uitkijken naar de geslachtsecho op 17 juni!

Mama to B, manootje, Visje79 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  14. Soturi

Soturi Fanatiek lid

24 sep 2016
    3.622
    3.551
    113
    Vrouw
    Jaaa, de geslachtsecho’s komen eraan! Ik mag de 12e

Mama to B, manootje en Visje79 vinden dit leuk.
  15. Talithaaa

Talithaaa Fanatiek lid

13 nov 2017
    1.239
    1.170
    113
    Vrouw
    Jaaa, ik mag ook de 17e! Zo’n zin in. Morgenmiddag ook een korte pretecho. Kan niet wachten. Lekker de middag vrij genomen :D

16. Vaasje

Vaasje Niet meer actief

Spannend meiden! Gaat dan echt een beetje opschieten he?

Talithaaa en manootje vinden dit leuk.
  17. Liefschaapje

Liefschaapje Fanatiek lid

7 nov 2011
    1.076
    409
    83
    Ergens!
    Ik heb ook vorige woensdag laten prikken maar nog niks gehoord. Brr vind het echt spannend! Al het goede nieuws is hier super maar denk ook gelijk dat het hier dan vast niet goed zal zijn. Stom he :confused:
    Hopelijk vandaag of morgen de uitslag!

Bleeegh! Al die onzekerheid :D

18. Visje79

Visje79 VIP lid

9 jan 2019
    5.029
    5.934
    113
    Vrouw
    Ik pb je even :)

Soturi vindt dit leuk.
  19. manootje

manootje Fanatiek lid

11 nov 2008
    1.098
    402
    83
    Ik kon thuis met 8 weken al het hartje horen.. Maar wel met volle blaas ;) alleen zijn de meningen er nog over verdeeld over de schade voor de baby. Daarom zeggen ze, zo kort mogelijk en max 1x per week. Zeker voor de 12 weken. Wat gek van die injectie?

20. manootje

manootje Fanatiek lid

11 nov 2008
    1.098
    402
    83
    Na de oudste heb ik even een te snel werkende gehad. Maar die is uit zich zelf herstelt. 2 jaar na de jongste ben ik wel achter gekomen dat ik geen b12 opneem (pernisieuze anemie) maar mn schildklier was toen nog goed. Dit was in 2011. Daarna is hij volgens mij ooit nog wel eens gecheckt. 1,5 jaar geleden begonnen zo'n beetje klachten als haaruitval, koud hebben, dubbel zien en slechter/wazig zien, dingen door elkaar halen, reuma verergering, vergeten... Ik dacht dat ik dement werd:oops: en zo nog wel meer.. Daarna is het wel even beter gegaan en daarna kreeg ik de ma. Dus was m'n lijf ook van slag.

Deel Deze Pagina