5mei heb ik mijn eerste echo, doordat ik PCOS heb en geen regelmatige cyclus kan ik nog niet precies de uitgerekende datum zeggen... voor zover mijn vriend en ik dit uitrekenen zou dit rond 5december zijn
Wij zijn vandaag al gemogen voor een eerste echo. Er was een mooi vruchtzakje + dooiertje te zien. Over 11 dagen mogen we weer. Voor nu ontzettend gerustgesteld. Er zit echt iets!
Hier sinds een aantal dagen echt behoorlijk last van misselijkheid, vanaf een week of 5. Vooral als ik een lege maag heb of juist na bv het avondeten. Ik drink verse gember thee, dat helpt wel iets. Daarnaast af en toe flink dizzy. Verder wel prima. En jij?
@angel1986 joh wat een ontzettend naar zeg van je baan! Schofterig gewoon. Is het ook niet zo dat wanneer ze weten dat je zwanger bent ze je niet mogen ontslaan, je schijnt ontslagbescherming te hebben. Dat stond in een boek voor aanstaande papa's. In de 2e maand werd geadviseerd het om die reden op t werk te vertellen
@Louisesl en @Leentjeleerdelotjelopen gefeliciteerd, welkom gezellig dat jullie mee komen kletsen. Drukke dag gehad dus heel wat bij moeten lezen, niet op iedereen kunnen reageren hoor
Hé Anne! Als je je ovulatie (ongeveer) weet zou ik altijd daar vanuit gaan. Dat is preciezer dan de eerste dag van laatste menstruatie (want dan rekenen ze met het gegeven dat je eisprong op dag 14 is en is ook maar een gokje). Op die dag, jou dus 18-3, was je dus precies 2 weken zwanger. Dat betekent dat je vandaag precies 5+0 bent en dan is een 2-3 op je test dus helemaal niet gek. Ik zou zelf met deze datum rekenen, dan komt dat vast straks ook beter overeen met wat je op een echo gaat zien!
Hier nog geen misselijkheid nee, wel onrustige buik, rugpijn en gevoelige borsten. Misselijkheid begint bij mij meestal rond 5,5-6 weken.
Ontslaan mag inderdaad niet, maar het niet verlengen van een contract valt wettelijk gezien niet onder ontslaan en mag dus wel. Alleen als ze toegeven dat de zwangerschap de reden is van het niet verlengen van het contract, dan is dat uiteraard fout en dat mag dan ook zeker niet. Maar ja, bijna geen enkele werkgever die dat zal toegeven (en dan moet je ook nog maar zien dat je het kan bewijzen, dwz zwart op wit hebben). @angel1986 Super rot van je baan, maar zag dat je best veel opties hebt om te solliciteren. Hopelijk vind je snel een andere leuke baan! Klopt inderdaad! Had het zelf ook al zo berekend . Zit net op het randje met die CB denk ik, maar ik maak mij eigenlijk geen zorgen nu. Streepjestest is wel heel mooi opgelopen. Het zegt ook allemaal zo weinig, zekerheid hebben we toch niet helaas. Het is wachten op de echo, en man dat duurt zo lang! Haha.
Nee ik dus nog niet. Daarom wou ik graag weten wanneer je dit ongeveer zou kunnen krijgen. Ik ben ook nog maar 4+3 weken
Nee geen speciale reden. Bij ze alle 3 hebben we rond de 5 weken een echo gekregen. Gelukkig hebben we een hele lieve verloskundige wat echt meedenkt. En graag een echo extra maakt ter geruststelling!
Ik ben ook niet misselijk. Vandaag 5 weken. Verloskundige gaf wel vandaag aan dat de meeste vrouwen pas echt misselijk worden tussen de 6 en 8 weken.
Het verschilt ook per persoon en per zwangerschap. Dus helemaal niet gek dat je dit nog niet hebt. Geniet er nog lekker van
Ik ben enkel ‘s nachts soms misselijk, of overdag heel soms als ik heel erg vermoeid ben. Maar de vorige zwangerschap heb ik helemaal geen last gehad van misselijkheid. En dat ik nu soms misselijk ben, komt denk ik ook meer door de vermoeidheid dan van de zwangerschap. De piek van misselijkheid ligt gemiddeld overigens rond de 8 weken.