Uitgerekend 1 t/m 15 december 2022

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door angel1986, 24 mrt 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dutchgirl1991

    Dutchgirl1991 Fanatiek lid

    4 jun 2021
    1.541
    1.487
    113
    Vrouw
    @angel1986 goed van je dat je jezelf hebt ziek gemeld bij het uwv ook al is het wellicht niet wat jij zelf wilt/voor ogen had. Jij en je kleine zijn het belangrijkst :)
     
    angel1986 vindt dit leuk.
  2. Bloemetje198

    12 mei 2022
    41
    23
    8
    Vrouw
    Ik zit zo hoog in mijn emotie, ben zo snel huilerig. Ook nog erg moe wat mee kan spelen. Kan soms huilen om niks, vind het zelf best vervelend.

    Is dit herkenbaar voor jullie?
     
  3. Frummels

    Frummels Fanatiek lid

    31 mrt 2015
    4.475
    2.832
    113
    Vrouw

    Wat naar voor je dat je nog steeds zo angstig bent meis. Heb je eerder last gehad van angsten of is dit de eerste keer?
    Ik denk dat het inderdaad goed is om te delen, hier, of in je omgeving (zijn er mensen die je vertrouwt, met wie je dit kan delen?) of anders met de poh-ggz van de huisarts? Door deze stress kan je denk ik ook minder van je zwangerschap genieten dus is ook niet fijn voor jezelf. Ik herken je gevoelens enorm, heb bij de zwangerschap van m’n oudste heel veel angsten gehad, ook toen ik mijn miskraam periode voorbij was. Het werd wel makkelijker toen ik de kleine dagelijks voelde. Maar erover praten (vrienden, familie, m’n verloskundige, op het forum) heeft jij toen enorm geholpen mezelf er doorheen te trekken.
     
  4. Frummels

    Frummels Fanatiek lid

    31 mrt 2015
    4.475
    2.832
    113
    Vrouw
    zeker! Stomme hormonen hé!
    Ik heb er vooral last van als iemand emotioneel is waar ik bij ben, dan ga ik dus meehuilen waardoor ik dan soms onbedoeld de aandacht op mezelf leg wat ik niet wil, want het gaat om de ander op dat moment. Maar remmen is echt zo ingewikkeld at the moment.
     
  5. Sunflowerr

    Sunflowerr Bekend lid

    19 aug 2021
    530
    436
    63
    Vrouw
    Ivm pijnlijke harde buiken vandaag een extra check gehad bij de verloskundige. Baby doet het gelukkig prima. Morgen urine inleveren voor te checken op een blaasontsteking, verder heel veel rust nemen. Laat dat woordje nu precies niet in mijn woordenboek voor komen. Maar het moet. Alles voor het goede doel. Kreeg toch zo’n mooi plaatje mee vandaag, die moet ik met jullie delen:oops:
     

    Bijgevoegde bestanden:

  6. Lampje007

    Lampje007 Actief lid

    15 jul 2020
    404
    316
    63
    Vrouw
    Ooh wat schattig!
    Hier toevallig gisteren ook extra check up ivm verlies slijmprop en pijnlijke harde buiken. Er is medicatie opgestart en idd ook rustig aan. Klein meisje zat lekker in de buik en bmhals was ook nog prima! Wel fijn zo geruststelling.
     
  7. Sunflowerr

    Sunflowerr Bekend lid

    19 aug 2021
    530
    436
    63
    Vrouw
    Lief he! Zo verliefd nu!! Maar jeetje. Jij dus ook al.. heb je ervaring met zo vroeg al pijnlijke harde buiken? Wat voor medicatie heb je gekregen als ik vragen mag? Ik hoop… dat er morgen een blaasontsteking uit komt. Maar alsnog is me op het hart gedrukt om toch écht rustiger aan te doen..:o:
     
  8. Lampje007

    Lampje007 Actief lid

    15 jul 2020
    404
    316
    63
    Vrouw
    Enorm verliefd idd!
    Bij mijn 1e had ik ook wel snel harde buiken maar pas na 24w denk ik en totaal niet pijnlijk. Wel vervelend maar zeker niet belemmerd in het stappen oid. Ik vind mijn buik ook enorm zwaar nu (al), dat belooft :rolleyes:
    Ik heb utrogestan (orale versie gelukkig deze keer) en promagnor (magnesium) bijgekregen. De utro zou de boel binnen wat moeten kalmeren en tegen gaan houden dat er überhaupt iets gaat bewegen atm.
     
  9. Sunflowerr

    Sunflowerr Bekend lid

    19 aug 2021
    530
    436
    63
    Vrouw
    Heel herkenbaar. Bij nummer 2 en 3 ook al vroeg harde buiken. Maar ook totaal niet pijnlijk! Deze doen soms écht gewoon zeer. We gaan er gewoon voor dat die kleintjes braaf blijven zitten tot een week of 37. Veel langer hoeft voor mij ook echt niet:D. Moet je die medicatie nu de gehele zwangerschap blijven slikken? Ik heb de rest vd dag echt bijzonder weinig uitgevoerd, en mijn buik is nu rustig.. geen harde buiken meer te bekennen. *klopt even héél hard af*
     
  10. Bloemetje198

    12 mei 2022
    41
    23
    8
    Vrouw
    @sunflower, super schattige die echo foto. Moeilijk he je rust nemen? Hopelijk lukt het toch een beetje, herken het wel rustig aan ken ik niet haha.

    @Lampje007, hoe weet je dat het je slijmprop was? Van de week had ik ook een dikke klodder slijm, zo vies maar zocht er niks achter eigenlijk. Hopelijk blijf je buik rustig met de medicijnen.

    Harde buiken heb ik hier ook wel, met tegelijk een bijkomende kramp in mijn rug, voelt dan echt even flink ongemakkelijk. Maar ben ook altijd te druk op mijn vrije dag vlieg ik nog het huis door. Op mijn werk ga ik ook door probeer hetzelfde tempo maar merk dat het lopen nu langzamer ga. Ik werk in de winkel, als versmanager dus ben heel de dag in beweging.

    Gewicht ging eerst best hard, sta nu al 2 weken stil gelukkig. Alleen de misselijkheid komt weer terug en kan maar kleine porties eten, meer die het herkennen?
     
    Sunflowerr vindt dit leuk.
  11. Lampje007

    Lampje007 Actief lid

    15 jul 2020
    404
    316
    63
    Vrouw
    @Bloemetje198: ik had een foto geappt nr de vroedvrouw en aan de gyn getoond. Ze konden het niet met zekerheid zeggen, alleen dat er enorm veel slijm aanwezig was tijdens het inwendig onderzoek.

    We zijn gewoon iets panischer met deze zwangerschap dan met de 1e, gezien het traject dat we doorstaan zijn om hier te geraken. Dus better safe than sorry ;)
     
  12. Sunflowerr

    Sunflowerr Bekend lid

    19 aug 2021
    530
    436
    63
    Vrouw
    Rust nemen vindt ik écht vreselijk. Ben daar totaal niet goed in. Betrap mezelf er iedere keer weer op, ‘oh nog even gauw dit, en even gauw dat’ maar de rem moet er gewoon echt op.

    Hoeveel uren werk je? Toch ook op je werk echt proberen die rust een stukje te pakken. Keertje extra pauze? Is dat een optie?

    Misselijkheid.. in de ochtend blijf ik standaard het eerste half uur wat weeïg op de maag. En als ik in de avond iets eet (wat ik bij die andere 3 zowat iedere avond deed.) wordt ik standaard kotsmisselijk! Ben vandaag voor het eerst deze zwangerschap op de weegschaal gaan staan, en er is nu een 300 gram aan:o:. Bij de andere kinderen ben ik in totaliteit een kilo of 5/6 aangekomen. Benieuwd waar deze gaat eindigen.
     
  13. Dutchgirl1991

    Dutchgirl1991 Fanatiek lid

    4 jun 2021
    1.541
    1.487
    113
    Vrouw
    Hoe gaat het hier met iedereen? :)
     
  14. DonZa

    DonZa Lid

    6 apr 2022
    42
    46
    18
    Vrouw
    Goed hoor en met jou :)

    Gestart bij mijn nieuwe baan, super leuke collega's en we hadden de eerste dag meteen zomerfeest. Echt een leuke dag gehad!

    Volgende week donderdag laatste controle voor de grote 20 weken echo, ik ga morgen bellen of ze donderdag zeker nog een echo maken om mezelf iets te kalmeren. Spanning zit er al flink in.

    Deze week dacht ik ons meisje kon voelen aan de buitenkant! Echt een schopje tegen mn hand, alleen nu is het weer een aantal dagen stil, maakt me erg onzeker.
    Is dat normaal?

    Hoe is het bij jullie? Tellen jullie af naar de 20 weken?
     
    Dutchgirl1991 vindt dit leuk.
  15. Bloemetje198

    12 mei 2022
    41
    23
    8
    Vrouw
    Ik heb aanstaande vrijdag 8 juli mijn 20weken echo. Spannend!! ;)
     
  16. Eendropje

    Eendropje Actief lid

    24 jan 2018
    120
    100
    28
    Vrouw
    Echt een poos geleden dat ik heb gereageerd. Ik ben nog steeds extreem moe en misselijk. Hierdoor weinig energie om hier te reageren. Nu mijn laatste week van de 3 weken vakantie. Ondanks dat nog steeds erg moe. Maandag weer werken maar vandaag geregeld dat ik 50% ziek gemeld ben. Hopelijk is het te doen en kan ik nog even blijven werken. Ik hoop nog steeds op een periode met meer energie. Volgens de verloskundige kan het nog komen! Daar gaan we voor! Nu 17.4 wat gaat het toch snel! Vinden jullie ook dat het zo snel gaat? Bij de eerste was ik er veel meer bewuster van.
     
  17. Frummels

    Frummels Fanatiek lid

    31 mrt 2015
    4.475
    2.832
    113
    Vrouw
    Wat rot zeg dat je er nog steeds zo lang last van hebt! Hopelijk voel je je snel beter!
     
  18. Frummels

    Frummels Fanatiek lid

    31 mrt 2015
    4.475
    2.832
    113
    Vrouw
    Ik lig al de hele middag in bed vanwege harde buiken en dacht ik ga even updaten maar wow ik ben dus niet de enige! wat rot zeg dames!
    Ik had gisteren in de middag een ondoorbroken harde buik en sinds vanochtend weer dus ik ben halverwege de dag naar huis gegaan na overleg met m’n vk. Morgen urine inleveren maar we denken allebei dat dit komt omdat ik teveel doe. Ben nogal een workaholic en thuis zit ik eigenlijk ook nooit stil. Dus toch wat aanpassingen doen, vind ik heel moeilijk, maar alles voor de baby!
     
  19. Eendropje

    Eendropje Actief lid

    24 jan 2018
    120
    100
    28
    Vrouw
    hopelijk lukt het je toch rust te pakken en gaat het snel beter
     
    Frummels vindt dit leuk.
  20. DonZa

    DonZa Lid

    6 apr 2022
    42
    46
    18
    Vrouw
    Net terug van een reguliere controle, hartje klopt mooi en groei van de baarmoeder is zoals verwacht. Had nog gepleit voor een echo maar die mocht ze niet maken :cry: achja bijna de 14e gelukkig


    Hoe voelen harde buiken eigenlijk? Ik hoor er zoveel over en ik weet niet wat ik me er bij voor moet stellen.

    In iedergeval beterschap voor degene die er last van hebben :oops:
     

Deel Deze Pagina