Ter geruststelling.. dit is mijn vierde kindje. Vierde keer placenta aan de achterzijde. Waar ik nummer 2 en 3 al dagelijks vanaf 11 weken voelde. Voel ik deze baby nu pas sinds ‘n dikke week iedere dag duidelijk. En dat dus met een placenta achter, plus al vierde kindje. Snap dat het voor jezelf gewoon superrrr irritant is. Ik werd er ook méga onzeker van. Maar echt! Het wachten wordt beloond!!
Ik voel ook nog niet iets duidelijks, af en toe een soort van gewriemel maar dat is het. Mijn placenta ligt achter, maar ik heb van mezelf een isolatie laagje dus daar moet ze eerst doorheen
Mijn placenta ligt deze keer ook voor, de twee keren hiervoor lag hij achter, maar ondanks dat voel ik de kleine al vanaf een week of 13. Nu moet ik zeggen dat dit mijn derde kindje is, dus ik weet hoe het voelt en herken het daardoor. De echoscopiste vertelde mij dat het niet uitmaakt waar je placenta ligt om het zelf te voelen, dat dat alleen bepaald wanneer je het aan de buitenkant voet. mijn beste vriendin voelde bij haar eerste zwangerschap jaar dochter pas met 21 weken. Het ligt denk ik ook aan meerdere factoren. Op dagen dat ik druk ben voel ik de kleine zolang ik bezig ben niet, pas als ik m’n rust pak en hij is toevallig wakker, dan voel ik hem schoppen. Hoop dat je je kleine snel voelt meis, dat helpt idd heel geruststellend!
Het voelt alsof iemand een band om je buik spant en die aantrekt, dus een heel gespannen gevoel. Hoe harder de buik hoe beter je het ook kan voelen aan je buik zelf. Vooral later in de zwangerschap komt het meer voor, dan worden het ook oefenweeen van je lijf. Nu wil je om die reden dus ook niet teveel harde buiken.
twee dagen rustig aan gedaan, daarna dag verjaardag voorbereiden van m’n dochter en gisteren vieren dus dan is rust lastig, maar heb m’n best gedaan en de harde buiken zijn gelukkig weer foetsie. Blaasontsteking is uitgesloten na urinetest bij de huisarts, maar dat dacht ik zelf ook al. hoe is het met jou?
♡ Uitgerekende datum ♡ 1 december 2 december Bloemetje198 - 33 jaar - 6e kindje DonZa - 24 jaar - 1e kindje 3 december Frummels - 34 jaar - 3e kindje 4 december Angel1986 - 36 jaar - 2e kindje Jolien - 29 jaar - 1e kindje Esther87 - 35 jaar- 4e kindje 5 december Sunflowerr - 28 jaar - 4e kindje 6 december 7 december Lampje007 - 35 jaar - 2e kindje (mmm) Melv93 - 29 jaar - 1e kindjes 8 december Momim - 34 jaar - 2e kindje (mmm) 9 december Eendropje - 34 jaar - 2e kindje 10 december Dutchgirl1991 - 31 jaar - 1e kindje (mmm) 11 december 12 december Angelique65 - 24 jaar - 1e kindje 13 december RoosAnne - 33 jaar - 2e kindje 14 december 15 december 16 december Leentjeleerdelotjelopen - 25 jaar - 1e kindje ♡ Meisje (7) | ♡ Jongen (6) | ♡ Verrassing (1) Echo's/ afspraken: Juli 11-07 Frummels: 20 weken echo 12-07 Angel1986: 20 weken echo 12-07 Sunflowerr: 20 weken echo 14-07 Donza: 20 weken GUO 14-07 Melv93: 20 weken echo + controle 18-07 Angelique65: 20 weken echo 19-07 Esther87: 20 weken echo 19-07 Eendropje: 20 weken echo GUO 21-07 RoosAnne: 20 weken echo 25-07 Dutchgirl1991: 20 weken echo 25-07 Leentjeleerdelotjelopen: 20 weken echo 25-07 Melv93: Bevalplanbespreking 25-07 Lampje007: 20 weken echo 27-07 Jolien: Controle en echo 27-07 Sunflowerr : Controle vk Augustus 03-08 Dutchgirl1991: controle gynaecoloog Sterretjes: ⭐ Laatje ⭐ Romytje ⭐ Annesmit ⭐ Charlotmk ⭐️ Wishfull123
Wat ingewikkeld zeg, dat je dan met meerdere belangen te maken hebt en zoekt naar de gulden middenweg. Hoe oud is je dochter ook alweer? Waarom wil ze z’n graag een zusje? Mijn oudste is ook not amused dat het een jongen wordt haha, al begint de langzaam aan het idee te wennen.
Ze is 13 jaar oud. Ze heeft van het begin af aan geweten dat ik zwanger wou worden, toen dat ik de stap gezet heb en daarna was ik ook meteen zwanger. Ze is daar echt heel boos om geweest. De eerste weken heeft ze elke avond gehuild, daarna wou ze het er absoluut niet over hebben en nu is ze als een blad aan een boom omgedraaid. Ze zit constant aan mijn buik, is continu bezig met de kleding, het kamertje, de naam, wat zij dan kan doen, waarom ben ik niet al veel langer zwanger en beval verdorie eens. We hebben een beetje een meidenhuishouden in haar ogen en ze is nogal sterk gehecht aan mij (ivm een nare tijd na de scheiding van haar vader en dat hij in heel veel opzichten niet de vader is die zij zou moeten en willen hebben, net een jaar geen contact gehad). Ze is heel bang dat ze nu vervangen wordt, een beetje het gevoel denk ik dat ze ook van haar vader kreeg. Een meisje kon ze dan misschien nog wel tolereren als het moest. Nu hoopt ze heel hard op een meisje en daarom wil ze ook heel graag weten wat het wordt. Ik ben trouwens zwanger geworden met behulp van een donor, omdat ik alleenstaand ben en blijf. En omdat ze wel weet hoe je zwanger wordt, heb ik haar van te voren meegenomen in het hele proces, zodat ik niet zomaar op eens zwanger ben voor d'r. Ik heb ook wel twee jaar op een wachtlijst gestaan, dus het had even tijd nodig.
Ik heb al een poosje niet gelezen dus sorry als ik veel berichten mis. Ik voel helaas ook nog niet veel van onze kleine. Heel soms een klein beetje leven denk ik. Kan niet wachten tot ik hem voel en ik word er ook erg onzeker door. Vooral omdat ze bij de 13 weken zijden dag mijn placenta aan de achterkant ligt dus verwachtte het nu wel duidelijker. Vandaag 18 weken dus hopelijk gaat het nu echt beginnen
Hier hetzelfde! Hebben zelfs afgelopen weekend nog een festival gepakt. We hadden de kaartjes al voordat de baby in m’n buik zat, en hadden zoiets. We gaan gewoon. Het was in de buurt, gaat het niet. Zijn we zo weer thuis. Maar het ging hartstikke goed gelukkig! Komende week ook een mega drukke planning, hopelijk blijft het dan ook weer netjes rustig. Had jij vandaag je 20 weken echo? Hoe was het??
Mijn 20wekenecho was helaas niet waar ik op hoopte. Alle organen waren gelukkig toe. Maar m’n zoontje is heel erg klein, vooral zijn beentjes. Ik word nu doorgestuurd naar een academisch ziekenhuis voor een GUO2, een uitgebreide 20 weken echo. Hopelijk daar goed nieuws. M’n gyn zei wel dat het feit dat de nipt goed was en er verder geen afwijkingen worden gezien erg goed nieuws is, dus we hopen op het beste!
Oh nee.. niet het bericht wat je wilt lezen (of wilt horen natuurlijk…) Hebben ze iets gezegd over wat het kán zijn? Kan het niet gewoon zijn dat ie kleine beentjes heeft? Was de rest wel alles goed van de groei? Hopelijk kunnen jullie snel terecht… wij zijn bij 2 vd 3 ook doorgestuurd voor een GUO. Wat een verschrikkelijke onzekere tijd. Ik duim voor snel positief nieuws voor jullie!!
Wat was de reden dat je door werd gestuurd destijds? bij m’n vorige zwangerschap werd ik rond 33 weken doorgestuurd voor guo omdat ze haar p7 meette maar toen kwam ze daar uit op p30. Ze was helemaal gemiddeld bij geboorte. Nu was verder alles wel goed qua hoe de organen eruit zagen en de nipt was ook goed dus ik hoop dat het ‘niets’ is maar helemaal lekker zit het dan toch niet hé…
Bij nummer 2, waren de nierbekken vergroot. Nou als je dat op Google in gaat geven, wordt je absoluut niet vrolijk. Bij de GUO bleek dat dan ook nog het geval. Maar daar werd wel duidelijk aangegeven dat jongens daar wel eens vaker ‘last’ van hebben. We hebben toen met 28 weken nog een extra check daarover gekregen, en toen was het zo goed als normaal. Verder is er nooit meer aandacht aan besteed. Bij nummer 3, waren cystes in het hoofdje te zien. En een streng wat door de moederkoek heen liep. Een soort afscheiding zeg maar, maar ze hebben nooit kunnen plaatsen wat dit is geweest. Hoogstwaarschijnlijk heeft er ooit nog een baby gezeten, wat al heel vroeg is afgestoten (begin van die zwangerschap veel bloedverlies) cystes zijn we meermaals voor moeten terug komen, die waren rond de 32 weken ineens weg. Van haar hebben we met 32 of 34 weken, een groei echo gehad. Waarop ze perfect op gewicht etc zou zijn. Nu is mevrouw met 39 weken geboren, en je raadt het al. Dysmatuur. Ze woog nog geen 2 en n halve kilo. Dus in metingen van groei… ik heb er niet meer zoveel vertrouwen in. Nu bij deze baby krijgen we 6 groei echo’s. 20, 24, 28, 30, 32, 34. Omdat al het andere gewoon perfect uitziet, zou ik me echt niet té ongerust maken. Lekker makkelijk gezegd, snap je volledig! Maar alle keren dat wij door moesten voor een GUO bleek het uiteindelijk allemaal toch goed te zitten. Luister naar je gevoel! Het kan ook gewoon goed een mannetje zijn wat ietsje kleiner is. Of wat dadelijk juist ineens een groeispurt maakt! De orgaantjes etc, daar kun je wel ongeveer een touw aan vastknopen als ze daar uitspraak over maken. Maar mbt groei.. is het mij al eens te vaak gebleken dat ze er faliekant langs zitten.
Wat naar voor jullie om die onzekerheid te hebben. Hopelijk valt het allemaal mee en heeft ie gewoon schattige beentjes als ie geboren wordt en is ie verder gezond. Volgens mij is die kans wel echt het grootst als ze verder niets zien. Wanneer heb je de afspraak?
Wat naar dat is zeker niet wat je hoopt, maar is de kans niet erg groot dat je kleine nu gewoon klein van stuk is en misschien nog een groeispurt zou kunnen krijgen? Wij zijn zelf redelijk lang zien we ook terug in onze kinderen. Ik weet niet of jullie lang zijn of ook wat kleiner van stuk? Dat alle organen goed zijn is denk ik wel een geruststelling
♡ Uitgerekende datum ♡ 1 december 2 december Bloemetje198 - 33 jaar - 6e kindje DonZa - 24 jaar - 1e kindje 3 december Frummels - 34 jaar - 3e kindje 4 december Angel1986 - 36 jaar - 2e kindje Jolien - 29 jaar - 1e kindje Esther87 - 35 jaar- 4e kindje 5 december Sunflowerr - 28 jaar - 4e kindje 6 december 7 december Lampje007 - 35 jaar - 2e kindje (mmm) Melv93 - 29 jaar - 1e kindjes 8 december Momim - 34 jaar - 2e kindje (mmm) 9 december Eendropje - 34 jaar - 2e kindje 10 december Dutchgirl1991 - 31 jaar - 1e kindje (mmm) 11 december 12 december Angelique65 - 24 jaar - 1e kindje 13 december RoosAnne - 34 jaar - 2e kindje 14 december 15 december 16 december Leentjeleerdelotjelopen - 25 jaar - 1e kindje ♡ Meisje (7) | ♡ Jongen (6) | ♡ Verrassing (2) Echo's/ afspraken: Juli 12-07 Angel1986: 20 weken echo 12-07 Sunflowerr: 20 weken echo 14-07 Donza: 20 weken GUO 14-07 Melv93: 20 weken echo + controle 18-07 Angelique65: 20 weken echo 19-07 Esther87: 20 weken echo 19-07 Eendropje: 20 weken echo GUO 21-07 RoosAnne: 20 weken echo 25-07 Dutchgirl1991: 20 weken echo 25-07 Leentjeleerdelotjelopen: 20 weken echo 25-07 Melv93: Bevalplanbespreking 25-07 Lampje007: 20 weken echo 27-07 Jolien: Controle en echo 27-07 Sunflowerr : Controle vk Augustus 03-08 Dutchgirl1991: controle gynaecoloog 03-08 RoosAnne: controle vk Sterretjes: ⭐ Laatje ⭐ Romytje ⭐ Annesmit ⭐ Charlotmk ⭐️ Wishfull123
Wij hebben zojuist de 20 weken echo gehad. Alles zag er goed uit! Baby wordt nu op net geen 300 gram geschat (19 weken) met alles lag die wat dagen voor op de groei. Bovenbeentje was iets onder gemiddeld. Maar wij zijn beide niet heel groot, en was gelukkig nog ruim binnen de marges. Gerustgesteld gevoel nu! Op naar de babykamer afmaken.