Zeg dat! We waren echt onwijs geschrokken. Het hele rampenplan werd ineens eng kort onder onze neus geschoven. Maar gelukkig, klop even heel hard af… is het nu weer rustig! Advies is inderdaad nog steeds zo min mogelijk doen. Naja goed met 3 redelijk kleine kinderen gaat dat uiteraard niet altijd. Gelukkig krijgen we wel van alle kanten hulp aangeboden!
Jeetje zeg… daar wordt je natuurlijk ook niet lekker van. Hoe ben je er zelf onder? Ik duim voor een foutieve meting.. dat er morgen maar een positievere uitslag uitkomt!!! Fijn dat je morgen al kan komen..
nou ik ben wel wat onrustig omdat ik niet zo goed weet hoe het morgen verder gaat qua beleid voor de baby en voor mijn functioneren. Wat jij ook al zegt, best ingewikkeld rustig aan te doen met kleine kids in huis. Ik voel me chronisch tekort schieten momenteel. Of richting m’n omgeving (m’n kids; m’n cliënten op werk) of richting m’n ongeboren kindje. Ik vind dat best lastig.
Zo herkenbaar wat je hier zegt. Toen wij dus van de week in het ziekenhuis lagen.. ik wou niks liever dan naar huis. Naar m’n kinderen toe. Maar anderzijds… wou ik óók in het ziekenhuis blijven, want daar was het ‘veilig’ voor het ukje in m’n buik. Het voelde als zo’n grote tweestrijd. Kiezen tussen 2 kwaden als het ware… Je kan er geen goed en fout in doen.. Ik ben er ook geen held in. Wil het voor iedereen zo goed als mogelijk doen. Ik duim echt voor positief nieuws voor jullie morgen!!
Precies! Als je voor de een kiest dan automatisch niet voor de ander. Heel machteloos en frusterend. Dank je wel, keep u posted!
De doppler was goed, dus dat betekent dat de placenta het op dit moment nog goed doet. Ik ben op dit moment overgenomen door het ziekenhuis voor zorg, volgende week terugkomen, dan gaan ze weer een groeiecho doen en aan de hand daarvan verder beleid bepalen.
Fijn om te horen dat de doppler goed was. Wie weet is het gewoon een wat kleiner mannetje.. Wat is z’n geschat gewicht nu? Welke lijn ligt die? Goed dat ze je nu zo vaak opvolgen!!
Ehm ze zei iets van 900 gram en nog wat. Hij kwam uit op de p5.7 lijn, maar bij een echo twee dagen later leek buikje alweer wat groter, dus gyn heeft voor nu weinig zorgen.
Als die kleine man maar z’n eigen lijntje volgt! Die 900 gram is echt niks schrikbarends.. Meen te hebben gelezen dat jou andere kids ook niet heel groot waren toch? Dan verwacht je met deze termijn ook geen baby van 1300 gram..
Weer een echo gehad, baby nu op p12, doppler goed, over twee weken terug. Ze gaan mij sowieso inleiden vertelden ze met 38/39/40 weken afhankelijk van de conditie van de kleine en hoe het met mij gaat. Mogelijk eerder als de groei wel gaat afbuigen…hopelijk blijft ie goed groeien in z’n eigen lijntje. Hoe gaat het nu met jou @Sunflowerr ?
Zooo merk wel dat het derde trimester aanwezig is. Zo snel last van maagzuur en giga jeuk op m’n benen wat ik nu op advies van de VK verhelp met mentholgel. Hoe gaat het met jullie kwaaltjes?
Hopelijk blijf die kleine voorlopig goed groeien. Hier een tijdje stil geweest, alles gaat goed. Staan voor een verhuizing dus moet nog even flink doorzetten. 7 oktober een groeiecho en a.s woensdag een normale controle bij de vk. Slapen gaat zeer slecht, veel pijn mijn heupen met liggen. Op beiden kanten doet het zeer. Kussentje tussen mijn knieën helpt ook niet helaas.
Wat rot zeg…had je daar vorige zwangerschappen ook last van? Lijkt me super pittig als je een groot gezin te runnen heb als je dan zo slecht slaapt! Sterkte!
Hopelijk blijft je mannetje dit lijntje volgen met z’n groei @Frummels !! Hoe voel je jezelf nu eronder? Hier gaat het eigenlijk best goed.. durf dat haast niet te typen. Iedere keer als ik zoiets zeg dan lig ik erna weer.. Wij zijn afgelopen weekend nog verhuisd, en zelfs dat is allemaal goed gegaan icm harde buiken. Begin er langzaam in te geloven dat ie toch tot een week of 37 blijft zitten! Op de harde buiken na, echt totaal geen klachten en/of kwaaltjes. Klap daar wederom zó mee in m’n handen. Nu tijd voor leuke dingen! Baby kamer inrichten!! Hoewel we daar in het oude huis al mee begonnen waren, was dit nogal een onverwachte verhuizing. Dus nu beginnen we weer opnieuw haha. Zijn jullie al met babykamers bezig? Foto’s ter inspiratie mag natuurlijk altijd.
Jullie ook nog verhuizen? Blij te lezen dat wij dus niet de enige gekken zijn wat dat met dit termijn zwangerschap deden. Wanneer staat de verhuizing gepland? Lekker alles rustig aan doen!! Super vervelend van het slapen… overdag wat extra dutjes doen, lukt dat?
Nou wisselend. Ergens maak ik me wel beetje zorgen, anderzijds denk ik komt vast wel goed. Heb vooral moeite met rustiger aandoen, vooral op m’n werk. Dat vind ik heeeeel moeilijk omdat ik aan het afronden ben en er nog zo ontzettend veel werk ligt. Wil dat het liefste allemaal goed afronden maar ook goed voor mezelf en de kleine zorgen en die combo is lastig.
@Frummels fijn dat jullie kleintje stabiel groeit en doppler goed is! Hier nog zo’n gek die nog moet gaan verhuizen, we hopen begin november over te kunnen. Dus nog geen babykamer klaar (ook geen keuken of vloeren op dit moment). Kleine heeft nergens last van en groeit op z’n eigen dikke lijn verder, zelf wel een beetje bloedarmoede, harde buiken en slecht slapen door werk/verbouwingsstress etc, dus hopelijk nog wat rust voor de kleine komt, maar ze begonnen ook al over inleiden vanwege de grootte van de baby.
O jij ook al! Wat een uitdagingen zo op het eind. Inleiden omdat de baby groot of juist klein is? Hoe voel je je daarbij?
@momim wauw begin november nog verhuizen! November is voor ons de maand waarin hoogstwaarschijnlijk de baby geboren gaat worden. 40 weken wil ik niet op de teller hebben ivm verschillende redenen, en gelukkig staat de verloskundige hier 100% achter. @Frummels Hoe lang werk je nog tot je verlof begint? Als je verlof eenmaal begint echt volledig aan de zwangerschap toegeven! Het is denk ik al heel goed dat je mbt z’n gewichtje er toch redelijk rustig in staat. Je moeder gevoel zit altijd goed!