Uitgerekend 1 t/m 15 februari 2019-2.0

Discussion in 'Bevallingslijst forum' started by Meisje93, Jul 30, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. TigerAngel7

TigerAngel7 Fanatiek lid

Jan 2, 2015
    1,898
    1,277
    113
    Female
    Dat gaat hier dan anders, als de 20 weken echo goed is blijf ik onder verloskundige, is er twijfel of toch iets niet goed dan kom ik onder de gynaceoloog te staan. Hartziekte is beetje onbekend omdat het iets van vroeger is toen ze nog niet zo ver waren met de medische gegevens eo. Ook heeft dit denk ik te maken dat er stille kindjes zijn geboren in beide kanten, zonder de oorzaak te weten (mijn oma en mn vriend zn tante) ik hoop ook dat alles goed is, word wel meer zenuwachtiger hoe meer we dicht bij de dag komen.

2. TigerAngel7

TigerAngel7 Fanatiek lid

Jan 2, 2015
    1,898
    1,277
    113
    Female
    wat verschrikkelijk zeg om dan met die ziekte te moeten leven, is er ondertussen al op wat gevonden? Om evt uit te stellen en of genezen? 62 wat erg jong zeg

3. Cindy1977

Cindy1977 VIP lid

May 12, 2017
    7,933
    12,187
    113
    Nee er is niets aan te doen helaas, de spier van het hart verliest langzaamaan zijn pompfunctie. Alleen een donor hart zou nog een tijdelijke oplossing kunnen zijn, maar dat krijgt mijn Zus niet in Nederland. Ze heeft ooit in de pubertijd zelfmoord geprobeerd te plegen en dan sluit je jezelf meteen uit op de donor lijst. Toen ze 21 was heeft ze een poos heel kritiek gelegen en toen hadden ze in België een soort van 2e hands afgekeurd hart voor haar, maar ze krabbelde gelukkig net op tijd op toen.

Omdat de ziekte bij ons zo vreselijk actief aanwezig is, hebben ze mij toen meteen onder genetica gesteld. Ik was notabene voor de zwangerschap eerst naar het Erasmus geweest, had goedkeuring gekregen, werd zwanger en met 12 wkn werd ik toen thuis gebeld dat er nieuwe markers waren gevonden en ik direct de molen in moest. Leuke zwangerschap was dat XD

Ik duim voor je mee voor een mooi gezond kindje! En je kunt nu lekker lang naar het hartje kijken, het mooiste om te zien.

4. Maps

Maps Bekend lid

May 18, 2017
    631
    680
    93
    Female
    @Cindy1977 zo dat is nogal wat een hartziekte in de familie. En wat ontzettend naar voor je zusje. Gaat het bij de ziekte om de hartspier die kan verlammen of ook andere spieren in het lichaam? Heel naar om zo te moeten leven met die gedachte en ze dan ook van de donorlijst wordt uitgesloten. Terwijl een zelfmoord /depressie misschien nog verband kan hebben met haar ziek zijn. Vind dat niet fair :(.

@Meisje93 wat een prachtige echo foto!! Bij mij ligt de placenta ook vlakbij de ingang en moet daar ook voor terugkomen. Ze hebben niet gezegd hoe dichtbij. Wel dat de kans 90% is dat doordat de baarmoeder groeit de placenta vanzelf hogerop komt :). Hopelijk stelt dit wat gerust.
    Voel je je ook al wat fitter nu, of nog misselijk zo nu en dan?

Kindje beweegt al lekker, vooral als ik op mijn rug lig. Dat stelt erg gerust nu, het genieten is echt begonnen.

Kiekieboe likes this.
  5. Meisje93

Meisje93 VIP lid

Mar 21, 2015
    32,071
    14,402
    113
    @Cindy1977 wat heftig zeg die hartziekte in jullie familie. :(

@Maps klopt ja! Daarom maak ik me ook niet zo'n zorgen. Zal vast wel goedkomen.
    Vermoeidheid wordt gelukkig al wat minder. Nog steeds iedere ochtend overgeven en amper wat kunnen eten. Rest van de dag gaat het redelijk. Dus wie weet vanaf nu een stijgende lijn. :)

Wat fijn! Ja extra genieten dan heh.

6. Pln

Pln Fanatiek lid

Mar 9, 2017
    2,082
    2,098
    113
    Female
    Verpleegkundige
    @Cindy1977 ik heb wel buikpijn soms overdag maar voornamelijk savonds op de bank en in bed. Ook hevige steken ik denk van mn banden? Dus leg er voortaan een kussen onder. Ik denk dat ik dan gewoon teveel heb gedaan..

7. Saarrr1988

May 30, 2018
    43
    155
    33
    Female
    Ha dames wat ontzettend fijn dat jullie allemaal zulke mooie en goede echo's hebben gehad.
    Hoe zit het bij jullie met de namen? Zijn jullie er al uit?
    Wij waren er uit, maar begin nu opeens zó te twijfelen. Wat vinden jullie een mooie jongensnaam? Wij zijn echt van de korte, stoere namen.

Ben heel erg benieuwd. :D

8. Nelllie

Nelllie Fanatiek lid

Aug 26, 2014
    2,220
    517
    113
    Jaaaaaa had daar gisteravond ook last van!!! Ik wou het gevoel tegen mijn vriend uitleggen, maar wist met moeite hoe. Ik beschreef het als: “Het gevoel alsof je je urine al veel te lang aan het ophouden bent en daardoor een soort steken krijgt in je buik”o_O Hij keek me eens vreemd aan:roflmao:

Cindy1977 likes this.
  9. Kippetje88

Kippetje88 Bekend lid

Apr 11, 2015
    644
    1,115
    93
    Female
    Ik kan deze ochtend alleen maar huilen na het horen van het nieuws op de radio...Ik heb er buikpijn van...En kan niet wachten extra veel te knuffelen met ons zoontje als we hem zometeen weer ophalen bij de peuterspeelzaal...De tranen blijven maar rollen...:(

10. Nelllie

Nelllie Fanatiek lid

Aug 26, 2014
    2,220
    517
    113
    Spannend he die naam zoeken.
    Wij zijn er uit. Stond vooraf eigenlijk al redelijk vast. Tot m’n vriend opeens begon te twijfelen. Maar die is ondertussen weer gewoon aan de gedachte :D

Waarom begin je te twijfelen? Ben je niet meer overtuigd? Of meer omdat het dan zo ‘definitief’ is?
    Van onze dochter had ik het ook. De naam stond vast en opeens sloeg de twijfel toe: is het wel mooi genoeg? Zijn er niet nog andere namen? ... Dan ben ik nog eens gaan zoeken maar ondervond al gauw dat ik geen enkele naam zo leuk vond. Leek me een teken dat het toch de naam was. En heb er nog geen seconde spijt van gehad. Denk eens je gevoel goed zit, je zeker niet meer hoeft te twijfelen. Maar is heel menselijk natuurlijk:)

Wij zijn ook van de kortere namen. Niet superkort, maar ook niet ellenlang.
    Graag een mooie, simpele naam, die je liefst niet elke dag hoort :rolleyes:
    En het moet ook wel een beetje bij A.n.n.a.-L.o.u. passen uiteraard :p

11. Mimi91

Mimi91 Actief lid

Mar 24, 2018
    392
    693
    93
    Female

Zoooo niet normaal hè! Verschrikkelijk! Ik had ook de tranen in mijn ogen. Ik kon me alleen maar voorstellen dat je in de ochtend in alle haast je kind(eren) naar de opvang brengt... je krijgt waarschijnlijk nog eerder een push bericht van de telegraaf op je mobiel voordat je iets weet van de politie o.i.d.... verschrikkelijk.

12. Saarrr1988

May 30, 2018
    43
    155
    33
    Female

Idd het gevoel hebben, is dit het dan? Maar ik twijfel tijdens mijn zwangerschap echt aan álles. Misschien heeft het daar ook wel mee te maken.

Maar ik denk ook vaak bij twijfel, niet doen.. Maar ik kan ook geen leukere naam vinden, haha. Naja één naam vind ik leuker, maar die vind mijn man niet leuk. En om hem nou om te kletsen, vind ik ook weer te ver gaan.

Idd vreselijk!

13. TigerAngel7

TigerAngel7 Fanatiek lid

Jan 2, 2015
    1,898
    1,277
    113
    Female
    @Cindy1977 wat heftig dan zeg, hopelijk is ze sterk genoeg om lang bij jullie te mogen wezen. En vreemd dat ze voor donor is uitgesloten, door zoiets je zou toch denken dat ze daardoor juist een donor gaan zoeken/vinden?

mijn broer stuurde het, echt verschrikkelijk je zal als ouders maar het bericht krijgen oh bah krijg er een brok in de keel van en kippenvel.

@hier net controle gehad bij de vk, alles was goed ben tot nu toe 3,2kg aangekomen. Met 24 weken word ik getest op suiker en met 27 weken een extra bloedonderzoek omdat ik rhesus-bloedgroep C negatief heb en of ik antistoffen maakt tegen de baby. Kans is klein maar aanwezig. Dit had ik volgens mij niet toen ik zwanger was van mn peuter. Hebben jullie dit ook?

14. TigerAngel7

TigerAngel7 Fanatiek lid

Jan 2, 2015
    1,898
    1,277
    113
    Female
    ohh en qua namen.

we hebben er 1 op onze lijstje staan wat hem misschien word maar heb er nog niet echt de wauw factor van dus we kijken gewoon even verder.

als het een jongen was geweest hadden we hem Diëgo Matthew genoemd (roepnaam Diëgo dan)

15. Pln

Pln Fanatiek lid

Mar 9, 2017
    2,082
    2,098
    113
    Female
    Verpleegkundige
    #2595 Pln, Sep 20, 2018
    Last edited: Sep 20, 2018
    @saar1988
    Wij hebben de naam, manlief wil er ook absoluut niet meer van afwijken. Ik kijk ondertussen nog steeds stiekem of er niets anders is wat me nog aanspreekt. Wij hebben een naam van 5 letters echt een hollandse jongensnaam. Maar omdat ik weet dat er op het forum mensen zitten die mij kennen houd ik het nog even voor me:)

@Kippetje88
    Ik kan het me zo niet voorstellen... Ik heb zelf een aantal jaar op kinderdagverblijven. En met andermans kinderen ben je nog 10x voorzichtiger. Waarom rijd je tussen de spoorbomen door met 5 kindjes :( Mag hopen dat ze dat met onze kinderen toch echt niet doen!

edit! ik lees nu berichten dat de bakfiets weigerde te remmen, daar hou ik het ook maar op.. verschrikkelijk voor iedereen die betrokken is.. poeh

16. krijgertje

krijgertje Bekend lid

May 20, 2014
    531
    686
    93
    Hier ook al de hele ochtend aan het huilen, woon er niet eens bij in de buurt maar kwam midden in een paniekaanval ervan. Het liefst haal ik m’n meisje nu direct op en laat ik haar de rest van de dag (week, maand, altijd) niet meer los. Maarja.

17. Meisje93

Meisje93 VIP lid

Mar 21, 2015
    32,071
    14,402
    113
    ik las het net. Wat verschrikkelijk dit!

@TigerAngel7 fijn dat alles goed was!
    Met welke reden moet jij een suikertest doen?

@Pln ze gaan onderzoeken of de bakfiets niet op hol was geslagen. Of dat de remmen het wel deden.
    Lijkt me niet dat ze dit bewust heeft gedaan hoor.

18. Nelllie

Nelllie Fanatiek lid

Aug 26, 2014
    2,220
    517
    113
    Wat is jouw nr 1 naam dan als ik nieuwsgierig mag zijn?!:p

19. Kiekieboe

Kiekieboe Fanatiek lid

Jul 28, 2017
    1,726
    1,880
    113
    Female
    Zelfstandige
    Limburg
    Hi dames! Wat fijn dat de echo's goed waren.

Snoepen valt hier reuze mee. Ik ben wel in 1 week 3 kg aangekomen. Dat komt omdat mn schildklier daarvoor iets te snel werkte. Dus ben nu terug gezet op 50. Waardoor mn schildklier normaal is gaan werken dus ook die gewichtstoename was te verwachten. Ik weet van mezelf dat ik goed eet en 6 dagen per week 1 uur wandel. 10 oktober weer bloed prikken voor schildklier.

Hier in België is de suikertest standaard volgens mij.

Ik ben echt te veel aan t shoppen. Oeps! Laatst een leuk setje van Noppies gescoord. En een van Tommy Hilfiger in de sale. Verder petit bateau en Engelse webshops. Nieuwe hobby!

20. Meisje93

Meisje93 VIP lid

Mar 21, 2015
    32,071
    14,402
    113
    Zo verf gehaald voor E. haar nieuwe kamertje.
    Enorm spannend hoe het uit gaat pakken op de muur. :)

Al iemand gestart met de baby of peuter kamertjes?

@Kiekieboe hihi het is maar goed dat ik het geslacht niet weet. Anders was ik ook enorm veel aan het shoppen geweest ben ik bang.

Kiekieboe likes this.

Share This Page