Uitgerekend 1 t/m 15 februari 2019-2.0

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Meisje93, 30 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Semmie87

Semmie87 Actief lid

2 mrt 2016
    305
    168
    43
    #2981 Semmie87, 3 okt 2018
    Laatst bewerkt: 3 okt 2018
    @Meisje93 Hier zitten de klachten ook vooral bij mijn heupen, ik kan daardoor ook slecht slapen van de pijn, heb jij dat ook? Ik heb een goede fysio die mij bij de eerste zwangerschap ook hielp. Red je het goed met 24 u werken? Ik werk ook 24 uur en hoop dit voorlopig nog vol te kunnen houden.

Jij was zo ziek in het begin toch? Hoe gaat dat nu? Dat verklaart ook die -2KG

@Cindy1977 , Ik kwam de vorige keer 19 kg aan maar die laatste 5 kg raakte ik pas kwijt toen ik ging sporten en echt op mijn eten ging letten. Ik hoop nu weer onder de 20 kg te kunnen blijven. Wel knap zeg dat je na 10 weken alle extra kg's weer kwijt was. Gaf je ook bv? Ik niet en misschien duurde het daarom bij mij wat langer.

@Chezzy , Ja ik speel ook met de toet toet, kleuren of stickers plakken en verven vind hij ook leuk. Hij gaat 3 dagen per week naar de gastouder waar hij lekker met de kindjes kan spelen en veel onderneemt. Op de dagen dat mijn man vrij is proberen we wat leuks te plannen. Misschien merkt hij er weinig van maar toch is het voor mij lastig te accepteren.
    Vervelend dat je niet echt terug kan vallen op hulp vanuit de omgeving, kan je een goede vriendin niet eens vragen of voelt dat niet prettig?
    Fijn om te horen dat jij er ook even moeite mee hebt gehad de situatie te accepteren, je ziet het graag gewoon anders. Ergens voelt het ook zo ondankbaar want zwanger worden is gewoon niet vanzelf spreken, ik wil er ook niet te veel over zeuren.

2. Pln

Pln Fanatiek lid

9 mrt 2017
    2.082
    2.098
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    @krijgertje ziekte ten gevolgen van zwangerschap is al vanaf het begin voor het uwv niet voor je werkgever. Het probleem bij ons is alleen dat ze weer een poppetje minder hebben en er niks aan vervanging te krijgen is. En daar doen ze vaak moeilijk over!

@Semmie87 hier ook al 7 kg aangekomen. Mijn schoonmoeder kwam de eerste 3 mnd 7 kg aan maar iin total maar 9kg dus wie weet valt het mee!
    Ik heb ook een aardig dit grote buik voor 20 weken, ben benieuwd waar dit naar toe gaat haha

3. Christiana

Christiana Fanatiek lid

23 apr 2013
    1.078
    1.176
    113
    Kapster
    Omgeving Eindhoven
    Qua liggen met slapen doen mijn rug ook echt zeer!! Gister met de vk afgesproken dat als het niet gaat meer hele dagen staan dat ik toch actie moet ondernemen. Ik mag officieel niet eens meer die lange dag op maandag werken, van 8.30 tot 20.30. Verder kan ik nu na de vakantie periode weer maar 27 uur/3dagen werken ipv 4 dagen.

Hier hopelijk geen suikertest deze keer, de kleine heeft een kleinere buikomtrek dan bij mijn 1e zw.

Ik ben nu 4 kilo aangekomen. De vorige keer met 36 weken bevallen en 12 kilo aangekomen.

4. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    @Chezzy was er toen veel groeiachterstand?

snap dat je het nog erg vroeg vindt. Je hebt nog wel even te gaan. Maar komt vast goed.

dat is wel jammer dat je weinig hulp hebt. Ook geen andere familie leden/ vrienden die wat over kunnen nemen?

5. Pln

Pln Fanatiek lid

9 mrt 2017
    2.082
    2.098
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Oooh ik vergat helemaal te vertellen dat ik gisteren het vervolg op mijn 20 wrken echo had! Alles nog eens nagekeken en het hartje is ook helemaal goedgekeurd. Hij ligt nu helemaal omgedraaid. Laatste dagen voel ik m steeds vaker met name tijdens mn middagdutje en als ik naar bed ga:)

Regenboogjee, Vally85, sannez en 9 anderen vinden dit leuk.
  6. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    @Semmie87 ik werk nu 50% (3x4u) boventallig. Dat zware werk kan ik nu helaas niet meer doen.
    Werken gaat nu goed gelukkig. dankzij mijn fysio. Die trekt elke week mijn heupen even los. Heb ik echt nodig.

Ja klopt. Veel overgegeven en slecht eten en drinken.
    overgeven is nu ruim een week klaar! Yes!!
    Zelfs al 5 dagen van medicatie af.
    Drinken en eten blijft een probleem vooral het drinken. Nu heb ik ook nog maar een half kopje thee op. :oops:
    Maar ik kom weer aan! Zat op -6 en nu op -2.

@Christiana goed aan jezelf denken hoor! Je moet niet je lichaam verknallen door je werkgever.

@Pln wat fijn dat de kleine man nu helemaal is goedgekeurd!

Pln en Christiana vinden dit leuk.
  7. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    UITGEREKEND 1 feb t/m 15 feb 2019

31 januari (5)
    Bella28 - 2e kindje - 31 jaar
    Pitaa91 - 3e kindje - 26 jaar
    Nijntje90 - 2e kindje - 27 jaar
    Krijgertje - 2e kindje - 26 jaar
    Mimi91 - 1e kindje - 27 jaar

1 februari (1)

Morgenzon - 7e kindje - 30 jaar

2 februari (1)
    Bloemetje376 - 1e kindje - 26 jaar

3 februari (1)

TigerAngel7 - 2e kindje - 27 jaar

4 februari (1)
    Meisje93 - 2e kindje - 25 jaar

5 februari (1)
    Saarrr1988 - 1e kindje - 30 jaar
    CaDi - 1e kindje - 28 jaar

6 februari (4)
    Cindy - 3e kindje - 40 jaar
    maps - 2e kindje - 34 jaar
    appelmoess - 3e kindje - 32 jaar
    Jillster - 2e kindje - 30 jaar

8 februari (1)
    MamavanHayden - 2e kindje - 29 jaar

9 februari (4)

sannez - 3e kindje - 35 jaar
    Christiana - 2e kindje - 30 jaar
    Manna - 2e kindje - 30 jaar

10 februari (2)

Lenaroos - 3e kindje - 33 jaar
    YellowEyes - 1e kindje - 21 jaar

11 februari (5)

Kippetje88 - 2e kindje - 30 jaar
    Ank88 - 4e kindje - 29 jaar
    Pln - 1e kindje - 27 jaar
    moonchild - 3e kindje - 33 jaar
    Ianne - 2e kindje - 26 jaar

12 februari (1)
    Eslief - 2e kindje - 32 jaar

13 februari (3)
    Vally85 - 1e kindje - 32 jaar
    Nelllie - 2e kindje - 31 jaar
    Kiekieboe - 2e kindje - 26 jaar

14 februari (2)

Eveliennn89 - 2e kindje - 28 jaar
    Semmie87 - 2e kindje - ? jaar

15 februari (1)
    Regenboogjee - 3e kindje - 28 jaar

18 februari (1)
    Chezzy - 2e en 3e kindje - 32 jaar
    --------------------------------------------------
    Totaal - 34
    jongen (14) | meisje (11) | verrassing (5) | onbekend (4)
    Kimm24, Sylvie866, Mommy90, Dexendon, Pandabeer87, Mammielove, lidu1, zoef, babywens93, lievemandie, jolicoeur, fluitekruidje, Ila

Afspraken:

Oktober
    4 - Nelllie - suikertest
    8 - Eveliennn89 - uitgebreide 20 weken echo zkh
    9 - Pln - controle vk
    17 - Nelllie - controle gyn
    17 - Kiekieboe - vervolg 20 weken echo
    18 - TigerAngel7 - Suikertest 08:00 & controle vk 16:30
    23 - Meisje93 - extra echo ivm groeiachterstand
    26 - Meisje93 - controle vk
    29 - Kiekieboe - suikertest

8. Semmie87

Semmie87 Actief lid

2 mrt 2016
    305
    168
    43
    @Meisje93 Bedankt voor het aanpassen van de tabel, ik ben trouwens 31 jaar.
    Wat lijkt mij dat vreselijk heftig zeg!! Heb je wel het gevoel dat je kan genieten van de zwangerschap? Staat alles je ook tegen of dat niet?
    Fijn dat je nu een balans gevonden hebt tussen rust en werk en dat de fysio helpt!
    Had je bij je eerste ook zoveel last van je bekken? En die misselijkheid toen ook?

@Pln , Fijn dat alles er goed uit zag! Ik voel de kleine ook het beste als ik in bed lig, vooral als ik op mijn zij lig(placenta voor). Ik hoop dat de kilos hier de komende periode ook iets minder hard erbij komen.

@Christiana , jeetje wat een lange dag maak je dan dat zou mij never nooit lukken nu. Hoef je dat voorlopig niet meer?
    Was jou 1e kindje groot bij de geboorte? Waarom hoef je nu geen suikertest?
    Hoe gaat zo'n suikertest eigenlijk? Weet er nog helemaal niks over. Wel weet ik dat kindjes vaak zat ook enorm zijn zonder dat je suiker hebt. Tijdens mijn vorige zwangerschap is het niet getest hij werd telkens rond de 3700gr geschat dus er was geen reden voor, bevallen met 41+3, hij was 4710gr en 56cm echt een reus(voor mijn gevoel dan haha).

9. Christiana

Christiana Fanatiek lid

23 apr 2013
    1.078
    1.176
    113
    Kapster
    Omgeving Eindhoven
    Jawel moet zelfs as maandag na de koopavonf nog naar de sebastian show in rotterdam.... of ik wou rijden daarheen ja daaaaag!!!! Mijn zoontje was met 36 weken 3700 gram haha.
    Suikertest is dat je eerst bloed moet prikken dan een heel vies drankje en erna weer bloed prikken.

10. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    @Semmie87 heel eerlijk gezegd geniet ik amper. En daar baal ik heel erg van. Want dit zal de laatste keer zijn dat ik zwanger mag zijn. :(
    Ja grotendeels wel. Ik eet omdat het moet. Anders at ik niet. Maar soms kan ik gelukkig wel van het eten genieten. Drinken nauwelijks nog...

Bij de eerste heb ik de bekkenklachten opgelopen en niet serieus genoeg genomen. Nooit helemaal hersteld van geraakt.
    Met 6 weken zat ik al in de ziektewet. :( Misselijkheid had ik bij de eerste ook. toen kwam ik niet meer van de medicatie af. nu (tot nu toe) gelukkig wel!

wow ze zaten er gewoon een kilo naast! Zo zie je maar dat de groei echo's ook niet betrouwbaar zijn. en wat lang zeg!
    E. was 4100gr en 51cm. Vond ik al groot zat. :p

11. Semmie87

Semmie87 Actief lid

2 mrt 2016
    305
    168
    43
    @Meisje93 , dat geloof ik graag dat je er niet van kan genieten en heel logisch dat je baalt! Ik heb dat gevoel al en ik heb lang niet zo erge klachten als jij hebt/had, ook hier waarschijnlijk de laatste zwangerschap. Een zwangerschap is echt een wonder en onwijs bijzonder maar ook echt een aanslag op je lijf! Sommige vrouwen fietsen er door heen en sommige hebben dikke pech.

Wat heftig dat je er bij de vorige zwangerschap nog meer last van had, had je niet angst voor deze zwangerschap? Lijkt mij voor jou partner ook pittig of niet?

Nou jouw dochter was inderdaad ook flink! Ging de bevalling goed?
    Ik had tijdens mijn bevalling heel veel pijn aan mijn bekken, heb ruim 2 uur geperst(ingeleid dus in het zkhs)en vond het echt heel heftig. Het scheelt dat de weg al vrij gemaakt is maar ik heb wel een angst dat deze baby nog groter zal zijn, 5 kg ofzo... moet er niet aan denken!!

12. Kippetje88

Kippetje88 Bekend lid

11 apr 2015
    644
    1.115
    93
    Vrouw
    arghhhh!! Mijn tepels doen f*cking zeer! :eek: echt waarom?? alsof ze afgeboend zijn met schuurpapier GROVE korrel!

13. Lenaroos

Lenaroos Niet meer actief

Au klinkt pijnlijk! Snel insmeren dan maar ?

14. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    ai dat klinkt wel heel pijnlijk!
    Misschien iets erop smeren?

@Semmie87 ja bizar heh hoe verschillend het bij iedereen kan zijn.

Ja had er wel angst voor. En helaas werd die angst al heel snel werkelijkheid.
    Heb ook even heel erg de angst gehad dat ik deze zwangerschap in een rolstoel terecht zou komen. Maar door deze fysio heb ik weer hoop gekregen. :)
    Mijn man helpt me echt super goed. Maar wel extra zwaar voor hem ja. Hij is elke dag 12u van huis. En werkt ook nog vaak op zaterdag. Maar hij weet dat het als het goed is van korte duur is. :)
    Hoe vindt jouw man het?

och jeetje, 2u persen. en dan nog zulke pijn aan je bekke . :( De bevalling ging hier daarentegen echt super goed! Thuis bevallen. Ontsluiting ging vrij langzaam. Persen zonder persweeën duurde maar +/- 20min. Wel dubbele knip gehad helaas.

15. krijgertje

krijgertje Bekend lid

20 mei 2014
    531
    686
    93
    @ziektewet excuus, dan ben ik verkeerd geïnformeerd door m’n werkgever :confused: vreemd. Gelukkig heb ik werk dat goed te doen is en geen stress oplevert dus hoop dat ik het tot 34 weken kan doen zonder in de ziektewet te belanden :thumup: desnoods kan ik vanuit huis werken, want het fietsen elke dag wordt wel weer wat zwaar :oops:

@pijnlijke tepels, check. Ze doen echt zooo pijn de hele tijd :mad: heel irritant :’)

Verder nog even een digitale knuf voor iedereen die daar aantoe is! Hier gaat het gelukkig weer oké de laatste tijd. Morgen 23 weken!

Mimi91 en Kiekieboe vinden dit leuk.
  16. YellowEyes

YellowEyes Fanatiek lid

28 nov 2017
    1.863
    2.324
    113
    Vrouw
    Oh dames, wat kijk ik toch ontzettend uit naar de tijd dat we allemaal ons kleintje bij ons mogen hebben! :D

Keek net in het bevallingstopic van oktober, was mijn groepje bij de vorige zwangerschap. Zo'n gek idee dat er al veel bevallen zijn en bijna gaan bevallen. Kijk ook zo uit naar februari! :eek: Hoe zal onze dochter eruit zien, ben zo benieuwd. :o:

Appelmoess, Vally85, Manna en 2 anderen vinden dit leuk.
  17. Pln

Pln Fanatiek lid

9 mrt 2017
    2.082
    2.098
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    @Christiana ik moet de suikertest doen ivm een hoog bmi en kans op zwangerschapsdiabetes. Ze prikken bloed op nuchtere maag (evt een hele lichte maaltijd) daarna moet je een suikerdrankje drinken en 2 uur wachten je mag dan niet lopen etc. En dan weer bloedprikken.

Ik kijk ook enorm uit naar februari maar ook omdat ik hoop dat ik me daarna eindelijk lichamelijk beter ga voelen.. Ben het beu en ook bang dat ik me dan nog slecht voel.

18. TigerAngel7

TigerAngel7 Fanatiek lid

2 jan 2015
    1.898
    1.277
    113
    Vrouw
    Dag dames, moest even heel veel terug lezen, en de helft alweer vergeten sorry!

Vandaag weer voor het eerst gewerkt na de griep, voel me al een stuk beter maar nog niet echt 100% fit maarja dat komt wel weer.

Wat betreft de suikertest, sta daar onder controle voor omdat ik het in mn vorige zwangerschap ook heb gehad. Omdat ik eerder met week 24 nog geen suikers had en ze er achter kwamen met week 34 is de kans groot dat ik 2x word getest..

Ondertussen zit mn peuter in een fase, tenminste dat hoop ik, ze wilt geen middagdutjes meer doen, en savonds slapen wilt ze ook niet. Ze is nu om half 10 na bed gegaan en nu slaapt ze op dit moment. Meer peuters die in deze fase zitten? Zoja wat doen jullie er zowel tegen? Ze slaapt de nachten wel door, alleen huilt ze soms veel/vaak in haar slaap (onrustig heeft ze denk ik van mij)

19. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    @TigerAngel7 wat fijn dat je je al een stuk beter mag voelen.

ik gok een fase. Althans E. heeft ook wel eens gehad dat ze ineens geen middagslaapje meer deed. Of om de dag.
    Nu slaapt ze weer 3-4u tussen de middag.
    Hier is het nu al 2 nachten bal. :( Hopelijk ook een fase.....

20. Semmie87

Semmie87 Actief lid

2 mrt 2016
    305
    168
    43
    @Meisje93 , Ik begrijp goed dat die angst er was en misschien ook de hoop dat het nu anders zou lopen. Ja een fysio kan de klachten niet weg nemen maar het (hopelijk)zorgen dat het niet extreem word, zo ervaar ik het tenminste.
    Zo jou man is echt een harde werker, kan mij voorstellen dat het voor hem zwaar is maar fijn dat hij zo goed helpt. Hier net zo, mijn man werkt 40 uur, is echt een lieverd en neemt heel veel uit handen!

Wat fijn dat de bevalling zo goed ging!

Pijnlijke tepels hier ook check! Al vanaf het begin, bij de eerste niet gehad!

@YellowEyes , Dat lijkt mij ook gek inderdaad, gelukkig groeit er nu een mooi meisje in jouw buik die je straks mag verwelkomen!
    Ik kijk ook onwijs uit naar februari, vooral vanwege de klachten.. laat de komende weken/maanden maar voorbij vliegen haha.

@Pln , Hmmm dat klinkt ook fijn, bloedprikken op lege maag. Hoorde dat dat drankje heel smerig is? Laatste keer bij het bloedprikken(NIPT)viel ik flauw, eerder nooit last van gehad.
    Wat zijn de klachten waar jij last van hebt? Ik herken je gevoel helemaal :(

@TigerAngel7 , Wat pittig zo'n fase(hopelijk is het een fase!), hier ook een peuter maar die slaapt gelukkig goed(klopt even af). En als je haar eerder op bed legt in de avond gaat ze dan niet gewoon wat spelen of praten of echt huilen?

Ik ben de laatste dagen weer ineens onwijs moe, echt uitgeput. Ik hoef 19-10 pas weer naar de VK maar misschien is mijn ijzer wel te laag ofzo. Herkent iemand dit?

YellowEyes vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina